Haagissoojaku jahutus
#1

On selline kooslus, et on haagissoojak ruumalaga 12m3. Seina paksus 40mm vahtu. Soojakusse on paigutatud 1-4kw (olenevalt režiimist) külmutustehnikat. Hetkel on üleval 100mm vannitoa ventikas mis tõmbab tunnis 100m3 õhku välja. All ääres sisselase 2x suurem ilma ventikata.

Elu näitab, et temperatuur toas paraku läheb päris soojaks. Kogu tehnika sees kerib temperatuuri 50 kraadi juurde.

Siit minu küsimus: mis võiks olla arvutuslik valem õhuhulga arvutamiseks mida on vaja teatud võimsuse juures ajaühikus ventileerida. Ehk on kellelgi sarnase kaasusega kogemusi.

Enne kui siin tuleb hunnik küsimusi "kastist välja" siis tegu on suvebaariga milles on sellsied toredad masinad nagu külmik, jäämasin, õllekraan ja jäätisemasin mis kõik peavad öösel külmas olema. Kui päeval teeninduseks läheb on luugid lahti ning jahutse muret ei ole.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#2

Ma paneks haagissuvilatele mõeldud katuseventika/luugi, saab ka sõidu ajal kasutada jne. Maxxfani oma näiteks on nii sisse kui väljatõmbega, 10 kiirust ja kuni 26m3 minutis. Ilmselt tuleks ka sisstõmbe avasid juurde teha.
Vasta
#3

Mobiilne konditsioneer peaks selle putka ilusti maha jahutama
Vasta
#4

Hiljutiste ilmadega oli mu 28m3 soojakus ka 40-45 kraadi sees. 9cm vahtu ja külmikuid muid seadmeid pole, kütab aint päike.
Vasta
#5

Mis tähendab vannitoa ventilaator mis praegu kasutuses on ?

Mis on ventilaatori ees ja taga ja mis on see suurem ava kust õhk peale tuleb mis seal ees on ?
Vasta
#6

Põhikooli füüsikast tuntud valem: Q=c × m × ( t1 - t2 )

Sellest tuleneb edasi selline matemaatiline seos - palju on õhku vaja

Q soojushulk, mille sissepuhutav õhuhulk maha jahutab kJ
c õhu erisoojus kJ/kg x C
m õhukogus (nt kg/s) mis ruumi sisse puhutakse
t1 ruumis soovitud temperatuur (ei saa olla jahedam kui õues)
t2 õhu temperatuur õues

Soojushulk ühes sekundis on teisesõnaga watt. 1W=1J/1s

Ja külmutusseadme poolt ruumi tekitatud ja väljaviimist vajav soojusvõimsus on külmutusvõimsus + kompressori  elektrivõimsus.

Ma loodan et oled nüüd targem  Smile
Vasta
#7

Minu varasemad küsimused olid selles suunas et kui see vannitoa ventilaator on see valge plastik "asi" mida igas suuremas toidupoes müüakse siis see ei toimigi. See ei kannata mingit takistust ei enda ees ega järel.
Samuti õhuvõtu restid millede ava võib olla ju 2x suurem kui ventilaator aga kui seal ees on suure takistusega rest siis on see ava mõõt täiesti kasutu fakt.
Vasta
#8

Tsitaat:külmik, jäämasin, õllekraan ja jäätisemasin mis kõik peavad öösel külmas olema. Kui päeval teeninduseks läheb on luugid lahti ning jahutse muret ei ole.
Ma loobuks ventilaatorist kui ühest raharöövlist. Ühte seina koondatud masinate taha "trellid" ja nende jahutust nõudvad osad vastu "trelle". Materjaliks võiks olla treppide astmete materjal.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#9

(25-06-2023, 11:36 AM)MeelisV Kirjutas:  Mis tähendab vannitoa ventilaator mis praegu kasutuses on ?

Mis on ventilaatori ees ja taga ja mis on see suurem ava kust õhk peale tuleb mis seal ees on ?

Ventilaator on tõesti üsna askeetlik. Ees pole tal midagi. Puhub õhku välja ning on paigaldatud peaaegu katuse alla. Sisselaskeks on ruumalalt 2x suurem restiga kaetud avad soojaku all serves. Üks täpselt külmiku taga.

Eks siin tuleb tõesti arvutama hakata või üle dimensioneerida. Mulle puusalt lastes tundus, et 100m3 õhku tunnis peaks olema piisav kui kogu ruumala on 12m3. Aga vaadates kraadiklaasi siis ilmselt see õhuhulk peaks olema 5 korda suurem enne, saaksin olukorra stabiilselt alla 30' näiteks.

Üleval postitatud viide matkaauto ventilaatorile on päris adekvaatne. Esmaspäeva hommikul uurin saadavust ja hinda.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#10

See Maxfan Deluxe on Sulle sobiv asi, kui tehniliselt on vastuvõetav, et haagise sees temperatuur on kuni 10C soojem kui õues 
26m3/min = 0,43m3/s
Suveöösel õues +20C
Haagises kuni +30C on tellijale vastuvõetav
N =1 * 1,29 * 0,43 * (30-20) = 5,5kW 
Suurusjärguliselt võiks olla, et 4kW jahutuse tegemises on vaja 1kW elektriajamiga kompressorit ehk selle ventilaatoriga õhuvahetus peaks olukorra tagama.
Klassikalise  ribidega kaetud õhuvõtu rest, kui ta ees on vee mingi filterkangas suurus võik olla 0,4m2. Siis peaks takistus veel piisavalt väike olema.

Voolu võtvat see aparaat kuni 2,3A ehk soojal suvenädala järel ilma laadimiseta on aku kindlasti tühi.
Vasta
#11

Lisaks, et see maxfan on u. 500 eur lugu.
Asendades aga see wc vent mõne asjalikuma kanali või katuseventilaatoriga on ehk odavam siiski.
Vasta
#12

Vaatasin natuke, et see maxfan on lubatud nagu siin ka arvutustes näidatud 26m3/min mis teeks 1560m3/h -kõlab uskumatuna. 
Muidugi teadmata kuidas see on saavutatud.
Ehk vaadates meil levinud katuseventilaatoreid Östbergi nimeliselt tootjalt siis isegi TKS/TKC 400 seeria ventikas ei küündi selleni. või ma saan valesti aru ?
selle järgi vaadates peaks selle 1560m3/h saavutamiseks panema TKV/TKH 560 A1 seeria ventika ? See on aga juba tõsine tükk.
Teisalt maksaks see TKV560A1 aga 2x niipalju kui see maxfan ja kaaluks 3x samapalju. 
Seega kui asi on nagu paberil kirjas siis on see maxfan ikka päris hea asi.
Vasta
#13

(26-06-2023, 11:08 AM)MeelisV Kirjutas:  Seega kui asi on nagu paberil kirjas siis on see maxfan ikka päris hea asi.
Ilmselt tal Pascaleid pole ollagi või saavutab õhuhulga sõduki liikumise ajal  Big Grin
Vasta
#14

(26-06-2023, 12:46 PM)Kjen Kirjutas:  
(26-06-2023, 11:08 AM)MeelisV Kirjutas:  Seega kui asi on nagu paberil kirjas siis on see maxfan ikka päris hea asi.
Ilmselt tal Pascaleid pole ollagi või saavutab õhuhulga sõduki liikumise ajal  Big Grin

Teemaalgatajat otse ei aita see lõim aga siiski midagi...

Samas peaks see õhk ju ka kuskilt sisse tulema  Rolleyes

Takistustevabalt eeldaks ehk poole ruudust resti mida ju ühelgi matkaautol ei ole.
Ainuke võimalus kas uks või aknad lahti. Või siis teine avatud katuseluuk.
Tavaliselt on autodes ju pigem ülerõhu klapid kompenseerimaks ukse sulgumisel tekivat ülerõhku.
Tavaliselt on autodes sissepuhe läbi salongiventika ja õhk väljub just läbi nende klappide ja muude väikeste avade.
Pannes nüüd see maxfan kuskile katusele tekib tõsine vajadus õhu sisse saamiseks mitte välja ja ma pole näinud ühtegi matkaautot sellise restiga  Toungue

Tavaliselt leiab ehk matkaautol kuskil külmkapi taga u. 10x40cm resti vms. aga sellest restist seda õhku läbi surudes oleks õhukiirus üle 10m/s. no ei ole meeldiv ja mõeldav.
Seega pole need nr. midagi väärt seal karbil.

väike mõttekäik veel ventilatsiooni - tolm, aurud, lõhnad, k.a. temperatuur jms. püütakse kokku koguda võimalikult nende tekkekohas ja püütakse mitte lasta neid ruumi laiali sest sealt on neid raskem kätte saada.

seega on eelnev viide, et jahutaks külmikuid läbi seina nii, et alt külm sisse ülevalt soe välja ilma et see ruumi laiali läheks päris hea viide.
loomulikult kõike nii kätte ei saa aga seda vähem on siis vaja lae alt kokku korjata.

edu asja lahendamisel
Vasta
#15

Mul see Maxxfan oli eelmisel haagissuvilal, poole imemisõvõimsuse pealt hakkas ukse tihendi vahel vilin pihta, seda hoolimata sellest, et haagise põrandas oli kuus 50mm läbimõõduga õhuava. lisaks tuleb osa õhku ka katuseluukide vahelt. Hea omadus oli see, et sai panna puldist käima kas sisse puhuma või välja imema. Kas näidatud võimsus ka paika peab ei oska öelda.
Vasta
#16

Ärge jamage Smile
860m3 tunnis vent vajab tervet ruutmeetrit sisse ava, et pvc põrandalt üles ei tõuseks. Ja seda 100 cm3 ruumis.
Ca 250-300 tunnis piisab 4x160mm torust a see koos ukse, akna vilinaga.

Ps: arvutada ei oska, kogemus igapäevasest elust.
Vasta
#17

Mõistusega, osad lahendused on juba pakutud:
Temperatuuride vahe ruumi ja õue vahel on suur, ventilatsioonikorsten lisaks ventilaatorile peaks ka juba tuntavat efekti andma.
Sisse- ja väljalaskeavad võimalikult suureks.
Jääksoojuse  kogumine võimalikult tekkekoha lähedalt. Eeldaks mitut väiksemat venti.

Jõuga: Pakutud Maxfan, mis on kallis.
Odav "põrandakatet välja imev" vent on olemas auto jahutusradika küljes. Selle miinused : vajab 12 V alalisvoolu ja palju, väga lärmakas ja 24/7 tööga annab tõenäoliselt saba.
Vasta
#18

Ma vist lähen ja ostan selle Maxxfan-i ära. Meeldib mulle see, et seal on võimsusvaru ning aparaat pidi termostaadiga oskama ennast ise reguleerida vastavalt vajadusele. Hirm muidugi on, et tulenevalt vaakumist ei saa pärast uksest sisse enam. Eks siis tuleb rubelnikut tõmmata väljast korraks. Smile

Otsustamisel mängis rolli ka see, et saan soojaku seinad jätta võimalikult diskreetseks. Ehk siis vajadusel teen alla äärde mõne resti juurde. Vannitoa vente igale poole keset seina paigaldada hakkaks silma riivama.

12V muunduri pean vahele tekitama, sest mul statsionaarselt ainult 220v.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#19

(27-06-2023, 10:10 AM)ratsoup Kirjutas:  Ma vist lähen ja ostan selle Maxxfan-i ära. Meeldib mulle see, et seal on võimsusvaru ning aparaat pidi termostaadiga oskama ennast ise reguleerida vastavalt vajadusele. Hirm muidugi on, et tulenevalt vaakumist ei saa pärast uksest sisse enam. Eks siis tuleb rubelnikut tõmmata väljast korraks.  Smile

Otsustamisel mängis rolli ka see, et saan soojaku seinad jätta võimalikult diskreetseks. Ehk siis vajadusel teen alla äärde mõne resti juurde. Vannitoa vente igale poole keset seina paigaldada hakkaks silma riivama.

12V muunduri pean vahele tekitama, sest mul statsionaarselt ainult 220v.
See läks meelest jh.  Korra olen pidanud vendi välja lülitama, et uksest välja saaks, ma muidugi kõva mees a käed jalad nõrgad Big Grin
Ja sellise saab ehitus poest ca 120 euri eest.
Vasta
#20

mis mõte on suurel ja võimekal ventilaatoril kui ta ei saa tööd teha ?
ehk kui õhku ei tule peale siis ei lähe ju ka välja.

seline aksiaalventilaator oskab hästi ka ära petta 
kui käega katsuda ja tunned et nagu ju puhub siis tegelikult ainult laba otstes puhub välja ja keskelt kisub sisse
ja ajab õhku sassi nagu blender.

ehk kui õhku peale ei anna ei lähe seda välja ja ei tule ja jahutust ventileerimise pealt.
samahästi võiks ju jätkata selle wc ventikaga
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne