[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

(20-09-2023, 16:00 PM)tõnn Kirjutas:  Kindlasti see maksudest ei vabasta.
Kuid see looks piirkonda juurde töökohti.
Sellega kaasneb ka raha mis omakorda kuulub maksustamisele.

Kuna räägitakse ka põlevkivi kaevandamise lõpetamisest siis ütle, kas suudetakse ümber õpetada võõrkeelset õppimisvõimetut seltskonda kellekski muuks kui keemikuteks ja kaevuriteks?
Palun vabandust isiklikuks minemise puhul aga nii infantiilset teksti ootaks pigem oravabande kontorist, kui automotofoorumi kasutajalt. Täpselt sama adekvaatne lähenemine, kui see, et Emajõe äärde tselluloositehase ehitus teeb meie riigist rikka. Ei tee. Tänapäevase tehnoloogiaga tähendab see närust näputäit tööjõumakse. EU sisene kaubandus on nullkäibariga ja kasum viiakse välja.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Vuntsidega mees on rääkinud:

Probleemid eelarvega said alguse väidetavalt aastal 2020:
https://epl.delfi.ee/artikkel/120233521/paeva-teema-siim-kallas-riigieelarve-huppas-defitsiiti-aastal-2020-kui-see-enam-reformierakonna-hallata-polnud

vaatame mis kujul 2019 ja 2020 eelarved olid (st millal algas tegevuspõhisus):
https://www.riigiteataja.ee/akt/128122018045
https://www.riigiteataja.ee/akt/102122020006

q.e.d. 

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Miks peaks kasumi välja viima kui kohapeal kaevandatud maak väärindatakse kohapeal?
Meil on olemas omad tehased kes saavad hakkama nii muldmetallide kui ka väetistega.

Mulle pigem pakub muret see, et keskkonnatasudest kogutud maksudest jääb Virumaale häbiväärne % ja ülejäänud € läheb selleks, et mujale Eestisse ei ole vaja rajada tehaseid kuna seal ollakse "rohelised"

Ja see ei ole üldse väike raha. 670 miljonit eurot.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Egas ma ei teagi, kui suur näputäis töötajaid ehk maksumaksjaid oleks Tartusse juurde tulnud.
Kunda Estonian Cell annab tööd 100 inimesele ning kogu "toiduahel" maksab palka 500 inimesele.

Kindlasti on see peaaegu näputäis kui võrrelda seda VKG'ga kus töötab umbes 1600 maksumaksjat.

Ega seegi kõiki eesti elanikke rikkaks tee kuna raha läheb kuhugi mujale vaja.

Ja pole mõtet siin mingeid konkreetseid erakondi välja tuua, lolllustega on nad kõik hakkama saanud.

Tulevikku vaadates ongi kaks head võimalust, kas suurendada tulusid või vähendada kulusid.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(20-09-2023, 20:45 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Vuntsidega mees on rääkinud:

Probleemid eelarvega said alguse väidetavalt aastal 2020:
https://epl.delfi.ee/artikkel/120233521/paeva-teema-siim-kallas-riigieelarve-huppas-defitsiiti-aastal-2020-kui-see-enam-reformierakonna-hallata-polnud

vaatame mis kujul 2019 ja 2020 eelarved olid (st millal algas tegevuspõhisus):
https://www.riigiteataja.ee/akt/128122018045
https://www.riigiteataja.ee/akt/102122020006

q.e.d. 
Mnjah... Olid ajad kui sai vaadata kuhu raha läheb ja vuntsidega mehe juttu ei hakka kommenteerima.
Õiguskantsleri ettekande vaatasin ka ära ja mina olen küll kõigega päri mille pihta ta tuld andis ja küsimustele vastas ka nõnda et poliitikud peaks saatma õppima kuidas võiks avalikult esineda et piinlik poleks.

Mul on kohe päriselt kahju et ta sõna valitsejatele midagi ei maksa ja tal võimu pole.

Aga ikkagi see va põhiseaduse rikkumine...
Mõtlesin pisut et kuna tuli poliitikutel tahtlus seda rikkuda ja esimesena tuleb meelde endine president Kersti kes valitsuse ametissemääramise juurest minema kõndis.
Marti Kuusik oli siis süüdi mõistmata naise peksmise eest ja president ta ilma otsuseta süüdi mõistis.
Siin pole isegi vahet kas Kuusik naist peksis või ei sest loodi pretsedent, et süüdlaseks saab määrata põhiseaduse vastaselt ja kohtuotsuseta.
Siin oleks pidanud nüüd kõik rahvas püsti tõusma ja hüüdma, et see pole lubatud aga näiteks ajakirjandus oli valinud teise poole ja näidati näpuga, et "Vaadake mida Mart ütles!"
Kuusik muide on senini süüdi mõistmata ja mina pole siiani Ekre pooldaja...
Mulle vana Mart lihtsalt ei istu ja kõik.

Järgmiseks rikkumiseks võiks pidada poolsunniviisilist vaktsineerimist  aga see selleks.
Miski euroliidu trahv meil tiksus ja summa polnud väike vastuvõtmata õigusakti eest aga näe ei saanud riigikogu erakorraliselt kokku tulla ja seda vastu võtta.
Ma julgeks ütelda, et see on senini lahendamata.

Veel võiks käsitleda riigiametnike premeerimist sest mulle on see pisut arusaamatu.
Kui mina võtan inimese tööle kes on tubli ja tekitab oma tegevusega rohkem kasu kui ma eeldasin siis ma maksan talle preemiat ja kõik on õige.

Nüüd vaatame seda olukorda natuke teisiti, nimelt et mina võtan inimese tööle nagu enne aga palka maksab mulle ja temale näiteks austatud kaasfoorumlane DevilDeVille.
Antud juhul minu nägemusest et inimene tubli on enam ei piisa ja preemia maksmiseks on vaja ka kaasfoorumlase DevilDeVille nõusolekut.
Mul lihtsalt puudub volitus seda ise teha aga riigiaparaadis tehakse seda...

Igaks juhuks vabandan austatud kaasfoorumlase nime kuritarvitamise eest.
Vasta

(20-09-2023, 21:26 PM)tõnn Kirjutas:  Miks peaks kasumi välja viima kui kohapeal kaevandatud maak väärindatakse kohapeal?
Meil on olemas omad tehased kes saavad hakkama nii muldmetallide kui ka väetistega.

Mulle pigem pakub muret see, et keskkonnatasudest kogutud maksudest jääb Virumaale häbiväärne % ja ülejäänud € läheb selleks, et mujale Eestisse ei ole vaja rajada tehaseid kuna seal ollakse "rohelised"

Ja see ei ole üldse väike raha. 670 miljonit eurot.

Millist väetisetehast sa silmas pead? Nitrofert pani 2015 uksed lõplikult kinni, kui koondas ära viimased töötajad, keda lihtsalt palgal hoiti. Tootmine lõppes juba varem.
Tänase Eesti elektrihinnaga ja ilma üliodava vene gaasita ei hakka ükski investor Eestisse väetisetehast rajama.
Vasta

(20-09-2023, 22:23 PM)mopple Kirjutas:  
(20-09-2023, 21:26 PM)tõnn Kirjutas:  Miks peaks kasumi välja viima kui kohapeal kaevandatud maak väärindatakse kohapeal?
Meil on olemas omad tehased kes saavad hakkama nii muldmetallide kui ka väetistega.

Mulle pigem pakub muret see, et keskkonnatasudest kogutud maksudest jääb Virumaale häbiväärne % ja ülejäänud € läheb selleks, et mujale Eestisse ei ole vaja rajada tehaseid kuna seal ollakse "rohelised"

Ja see ei ole üldse väike raha. 670 miljonit eurot.

Millist väetisetehast sa silmas pead? Nitrofert pani 2015 uksed lõplikult kinni, kui koondas ära viimased töötajad, keda lihtsalt palgal hoiti. Tootmine lõppes juba varem.
Tänase Eesti elektrihinnaga ja ilma üliodava vene gaasita ei hakka ükski investor Eestisse väetisetehast rajama.
+1

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Nitrofert oli oma tehnoloogiaga hoopis teist tüüpi tehas, fosforiidiga seal minuteada tegemist ei olnud.

https://eestifosforiit.ee/avaleht

Kui seal veidi ringi kolada siis tundub, et huvi on ka kodumaisel VKG tehasel.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(20-09-2023, 22:47 PM)tõnn Kirjutas:  Nitrofert oli oma tehnoloogiaga hoopis teist tüüpi tehas, fosforiidiga seal minuteada tegemist ei olnud.

https://eestifosforiit.ee/avaleht

Kui seal veidi ringi kolada siis tundub, et huvi on ka kodumaisel VKG tehasel.
Mäherdune ajalooline episood annab alust arvata, et kui meie (misiganes valemina see parasjagu ka ei võimutse) poliitsotsiopaatide koalitsioon asub misiganes maavarade kallale, siis seda tehakse ennastunustvalt rahva hüvanguks?

Jätkem siinkohal valemist välja klassikaline arvutus, et poliitsotsiopaatide silmis on rahvas ju nemad ise vahetpidamata Big Grin


Lubatagu naerda.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Aga Palun

Too välja lahendus mis lahendaks järgnevad probleemid:

1.Säästaks loodust.
2.Parandaks riigikassasse tekitatud augud.
3.Teeks kõik Eestlased rikkaks.

No hea oleks kui vähemalt kaks punkti saaks täidetud.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Kui lõpetada valitsuse korraldatav riigivara riisumine, saaks kõik punktid täidetud.
Vasta

On veidi lihtsameelne arvata, et fosforiidi kaevandamisest tekitatav tulu kohapeale jääb. Siia tekib vaid üks suur auk ja olmeprobleemide mägi, mis antud ettevõtmistega mujal maailmas kaasas on käinud. Vaadates vastavaid asjaolusid laiemalt, on kopa maasse löömine ilmselgelt juba otsustatud ja edasikaebamisele üldsegi ei kuulu. See, kui mõned meie esindajad sellele kõigele kaasaaitamise eest sooja käepigistuse saavad, oleks küll kole mõttekonstruktsioonina, kuid suhteliselt arusaadav nii eilses, kui tulevases maailmakäsitluses. Eks ole need asjad nii kogu see aeg käinud.
Vasta

Selline oleks ja poleks mantra, mis nagunii kuskile välja ei vii. Oleks tehas, küll saaksime makse... Saaksime vbl. midagi tõesti, aga kas see kogu kahju üles kaalub? Mõnekümne või parimal juhul mõnesaja töökoha nimel üks maakond üles songida on korvamatu kahju. Kasum kaevandamisest läheb ikka kuskile mujale, mitte riigikassasse, laga ja üles songitud maa jääb meile. Kas kohaliku või välismaise ettevõtja kaukasse, vahet pole, kohalike inimeste heaolu ja kohaliku looduse arvelt tuleb see ikka. Arusaadav, et ettevõtlusest tuleb maksuraha, aga sellise ettevõtluse puhul on ka väga suur kahju loodusele. Nii et veel kord- äärmiselt küsitav, kas see oletatav maksuraha kahju korvab. Mõnede arvates kindlasti korvab. See, kel loodusest pohh, on õnnelik korstendega tehismaastiku üle, õnnelik sellegi üle, et saab hommikul liini taha orjama minna.
 Toodi näiteks seda "tagurlike rumalate inimeste" tõttu rajamata jäänud tselluloositehast. Jumal tänatud, et rajama jäi. Võrtsjärv-Peipsi- Emajõgi on ühtne ökosüsteem ja ilmselgelt on seda väga lihtne tuksi keerata. Toonane mantra lubas muidugi tehasest puhtamama vee välja lasta kui sisse läheb, aga jutuks hea küll. Sama hea, kui siinne "kaasaegse tehnoloogiaga saab". Ei saa ju. See juba töötav Estonian Cell rajas oma solgitoru merre, et tootmisel tekkiv heljum kaldast eemal merre hajutada, isegi seda ei saadud nii tehtud, et toru puruks poleks läinud ja kogu s.tt kalda äärde kogunenud.
 Lihtne on lollpäid ära petta jutuga "kaasaegne tehnoloogia", aga kui korvamatu kahju on juba tehtud, siis pole vastutajaid enam kuskil, ei looduse p.rse keeranud töösturitest, ega  kilekottidega ringi vudinud poliitikutest.
 Pisikesele riigikesel pole luksust endale selliseid mastaapseid projekte väga lubada. Kui sul on riigi peale paar jõge kuhu loosungite saatel välja hõigatud "miljarditehast" rajada, siis pole võimalik riskida reostatud elukeskkonnaga.
 Sama selle booltikuga. Algusest peale on käinud mingi häma selle ümber. Põhiline argument- saab päevaga Berliini ei kipu vist teostuma ja kõlab üldse kuidagi pentsik juba oma eesmärgi poolest. No hea küll, aasta jooksul käib kogu miljon kohalikku tsuhnaad või pigem väike osa, kes tahab käia, sääl Berliinis ära ja edasi? Maailmas on ilusamaid kohti ka, kuhu minna Smile  Sellise jura nimel ilmselt ei kuluta isegi EL raha, ju seda s.tta ikka fosforiidi jaoks vaja on. Pluss muidugi protsess ise, kus jälle kilekotimehikesed oma osa saavad ja mis seal salata, mõni kohalik kraavihall ja segumeeski nokka niisutada.
Aga noh,  s.tta sellest, et hunnik talusid ette jääb, et loomapopulatsioonid läbi lõigatakse, sood ja rabad üles kaevatakse, pea-asi et tööd oleks ja makse saab.
Vasta

Selle Booltiku raudtee üks otstarvetest on sõjaline. 
Miks panustab NATO  selle raudtee ehitusse?  Heast südamest?

Aquila captas non muscas.
Vasta

(21-09-2023, 01:07 AM)tõnn Kirjutas:  Aga Palun

Too välja lahendus mis lahendaks järgnevad probleemid:

1.Säästaks loodust.
2.Parandaks riigikassasse tekitatud augud.
3.Teeks kõik Eestlased rikkaks.

No hea oleks kui vähemalt kaks punkti saaks täidetud.
Tuumaenergeetika.

1. Säästab loodust.
2. Suurendab maksulaekumisi ilma makse tõstmata.
3. Jätab kõigile eestlastele rohkem raha taskusse.

Seda kõike siis eeldusel, et poliitsotsiopaadid lasevad asjal sündida (huvi arusaadavalt puudub, kuna initsiatiiv ei tulnud "õigetelt inimestelt"). Predikaat nummer kaks on lihtne otsus, et toodetavast energiast kaetakse esmalt päris (loe: börsivälise) hinnaga omatarve ja ülejäägi võivad siis tükkis Eleringi koormistega lätlased või leedukad või minugipoolest kasvõi himbad ja masaid misiganeshinnaga osta.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(21-09-2023, 08:15 AM)Daff Kirjutas:  Selle Booltiku raudtee üks otstarvetest on sõjaline. 
Miks panustab NATO  selle raudtee ehitusse?  Heast südamest?
Ehk oskad viidata, et misläbi NATO panustab? Sõjaliselt on ta sõjaajal kasutu, kuna tulenevalt trassist saavad tiblad seda ka kõige labasemate suurtükkidega tasalülitada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kindlasti saab raudtee kaudu suuremaid vägesid kiiremini liigutada.
NATO reageerimis võimekust tõstab see kindlasti.
Fosforiidi transpordi suhtes ma veidi kahtlen, Kundas ja Aseris on sadamad olemas.

Tuumajaama poolt olen minagi.
Üks planeeritav asukoht Aidu, on mu vanemate kodust umbes 5-10 km kaugusel.
Mina seda ei karda. 

Kuid kindlasti tuleb nõuda keskkonnatasude maksmist kohalikule omavalitsusele, mitte riigile.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(21-09-2023, 08:40 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(21-09-2023, 08:15 AM)Daff Kirjutas:  Selle Booltiku raudtee üks otstarvetest on sõjaline. 
Miks panustab NATO  selle raudtee ehitusse?  Heast südamest?
Ehk oskad viidata, et misläbi NATO panustab? Sõjaliselt on ta sõjaajal kasutu, kuna tulenevalt trassist saavad tiblad seda ka kõige labasemate suurtükkidega tasalülitada.
https://www.railbaltica.org/tag/military-mobility/
Pole küll otseselt NATO aga kaudselt ikkagi.
Raudteed on ennast tõestanud väga tõhusate vägede liigutamise vahendina, vaatame kasvõi, kuidas tiblastan suutis Hispaania riigipööret rahastada oma vahenditega, kõik käis mööda raudteed. Raudteed pole siiski võimalik ka niisama lampi paari mürsuga ära lõhkuda. Kohapealsed tiblade aktivistid tõenäoliselt pigem lähevad oma dünamiidipulgaga sinna kuid taastamine on paari päeva küsimus enamasti, kui mitte kiiremini.
Vasta

siin on küll ohjeldamatult lolli juttu aetud, seega jätkan.
Ei tea kuskohast tuleb selline luuseri jutt nagu "kaevandamisest riigile makse ei laeku ja jääb ainult auk maasse".
Fosforiidi kaevandamine peaks kindlasti jääma riigi kätte ja tulud sellest riigikassasse. Narrus on see rikkus kasutamata jätta. 
Enne muidugi kindlaks teha, kas see kaevandamine tänapäevaste vahenditega oleks piisavalt keskkonnasõbralik. Kindlasti tasuks seda vähemalt uurida - aga näib et isegi seda ei julgeta. Lihtsam on ju elada nagu kärbsed sitahunnikul. 

Tselluloosivabriku puhul kuses Jüri Ratas püksid täis ja andis uhhuukarja lärmamisele alla. Isegi ei uuritud mitte midagi. 
Ja nüüd veetakse meie puit toorainena Soome või Rootsi, kus see väärindatakse. Seal millegipärast osatakse ja saadakse sellega hakkama ja see on ka põhjus miks meie iialgi nendega võrreldavalt rikkaks ei saa. Meil siin on banaanivabariik. Kui kellelegi läks öeldu hinge ja peab taaskord vajalikuks lämisema hakata nagu antud kombinaat ei annaks peaaegu kellelegi tööd, siis esiteks pole see tõsi ja teiseks on see ainult näide. Iseloomustamaks Eesti riigi suutlikkust.
Vasta

(21-09-2023, 10:02 AM)deus Kirjutas:  
(21-09-2023, 08:40 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(21-09-2023, 08:15 AM)Daff Kirjutas:  Selle Booltiku raudtee üks otstarvetest on sõjaline. 
Miks panustab NATO  selle raudtee ehitusse?  Heast südamest?
Ehk oskad viidata, et misläbi NATO panustab? Sõjaliselt on ta sõjaajal kasutu, kuna tulenevalt trassist saavad tiblad seda ka kõige labasemate suurtükkidega tasalülitada.
https://www.railbaltica.org/tag/military-mobility/
Pole küll otseselt NATO aga kaudselt ikkagi.
Raudteed on ennast tõestanud väga tõhusate vägede liigutamise vahendina, vaatame kasvõi, kuidas tiblastan suutis Hispaania riigipööret rahastada oma vahenditega, kõik käis mööda raudteed. Raudteed pole siiski võimalik ka niisama lampi paari mürsuga ära lõhkuda. Kohapealsed tiblade aktivistid tõenäoliselt pigem lähevad oma dünamiidipulgaga sinna kuid taastamine on paari päeva küsimus enamasti, kui mitte kiiremini.
Ja ka see on rumal jutt. Kui meil oleks vaja raudteed vägede liigutamiseks, või ka ükskõik milliseks kaubaveoks, piisaks olemasoleva trassi renoveerimisest ja selle lääne laiusele ümbertegemisest. Kauba ja sõjaväe veoks ei ole vaja kiirraudteed.
Kirjutan hästi aeglaselt, ja paluks hoolikalt lugeda - kiirraudtee maksab suurusjärgu võrra rohkem kui tavaline raudtee ja meil pole sinna mingit mõtet neid miljardeid raisata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne