[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

(14-12-2023, 08:25 AM)Aare R. Kirjutas:  Brrr kirjutas täiesti õiget juttu, lisaks siia veel omalt poolt riigikogu palga mõju keskmisele palgale- kui võtta näiteks noh, ütleme 10 inimest, kellest 9 on nö reaalsed maksumaksjad ja üks neist riigikogus istuja ning kui keskmine palk tõuseb aasta jooksul ütleme 200€. Seega, kuna riigikogu liikme keskmine palk on vist 3 keskmine, on keskmine palgatõus laksust 240€.
Kas sa ikka ise ka aru said, mida kirjutasid Big Grin Mida see 10 inimese hüpoteetiline keskmise palga tõus sulle annab? Eestis on suurusjärgus 600000 palgasaajat ja riigikogulasi teatavasti 101. Jääb sulle koduseks ülesandeks välja arvutada, kui palju peaks riigikogulaste palk tõusma, et 600000 töötaja keskmine palk selle mõjutusel tõuseks 40 eurot Big Grin
Tea miks need riigikogulased pidevalt mõnele ette jäävad, minu arust on riigikogulaste palk Eestis liiga väike. Seepärast pole tõeliselt teravatel ja peaga inimestel sinna huvi kandideerida. Muidugi ka see jama mida teatud ajukääbikute erakond seal korraldab, on riigikogu mainet kõvasti kukutanud.
Vasta

Peamine on ikkagi see, et kui riigiaadli ja muude nahavedajate palgad tõusevad (ei pea siinkohal silmas politseinikke, päästjaid, meedikuid ega õpetajaid), siis tõuseb ka keskmine palk. See omakorda kergitab indekseeritud palkadega uusaadli sissetulekuid etcetc.

Ja ennetades tublide inimeste kiunu, et oigan siin, kuna olen enesega mittehakkamasaav fekaal ja lihtsalt tublide ning veeltublimate inimeste peale kade - ei ole. Saan hakkama lupardite kiuste.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Uudis ERR i uudisteportaalist , mida see peaks tähendama , kas me oleme valel teel ?

Võrklaev: majanduse olukorra tõttu tuleb 400-miljonine maksutõus ära jätta
Vasta

https://www.err.ee/1609199110/vorklaev-m...-ara-jatta

Siin ka töötav link. Natuke nagu oleks mõistuse häält kuulda, aga automaksu see kindlasti ei puuduta. Jutt on nendest lisatuludest, mida alles kavatseti otsima hakata.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Proovin siis teistmoodi, kuigi tundub, et isegi emotsioonivabalt kirjutades ei sobi minu kirjutised emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksu teemasse. Jätan siis igasugu nimed välja, et keegi midagi jälle valesti ei tõlgendaks, kuigi minu eelmised, nüüdseks nähtamatud laused ei olnud kaugeltki mitte solvavad. 

Aga siiralt loodan, et ükskord hakatakse aru saama, et tõesti keerab igasugune maksutõus majanduse totaalselt puu taha. Viisin just ükspäev Häädemeeste lähedale koorma lepapakku ja saaja ütles, et lähiümbruses on viimasel ajal kinni pandud 5 saeveskit, tõsi küll, väikesed, kuid selliseid on terve Eesti täis. Samuti on palju kuulda olnud, et ka näiteks Lõuna-Eestis pannakse ridamisi väikseid saeveskeid kinni. See aga tähendab, et maksumaksjaid jääb järjest vähemaks nii ettevõtete kui ka palgasaajatest maksumaksjate näol. Maksutõusud aitavad sellele vaid kaasa, et just maapiirkondades töötus kasvab. Ja päris kindlasti ei vasta ametlik töötute arv ka tõele nagunii.
Vasta

(19-12-2023, 15:39 PM)Marko Kirjutas:  https://www.err.ee/1609199110/vorklaev-m...-ara-jatta

Siin ka töötav link. Natuke nagu oleks mõistuse häält kuulda, aga automaksu see kindlasti ei puuduta. Jutt on nendest lisatuludest, mida alles kavatseti otsima hakata.
Tsiteerin siinkohal ühte head tuttavat:

"Nimetatagu mind küünikuks või vandenõuteoreetikuks, kui see skeem polnud juba eos selline nagu meile nüüd inimestest ja majandusest hoolimise loosungi all presenteeritakse."

A skeem on elegantne, võtame laentsi, sest me hoolime. Need vastikud vassistid oleks ka laenu võtnud, a see oleks alb, sest nad on vastikud vassistid ja üldse alvad inimesed.

Ise arvan, et miks peatuda poolel teel - selle 400 milli jäävad inimesed ja ettevõtted oravabandele lihtsalt võlgu, mõõduka intressiga nohnii 10 prossa aastas, ja siis, kui ajad paremad maksavad kenasti ära.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kas mõni targem seletaks: mul on mitmeid maksu(eelnõu?) alla minevaid sõidukeid, millel on Mnt.ee iseteeninduses märge- 
  • Sõiduk kantakse registrisse peale tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist
    Viimasest ülevaatusest on 3-15a, kõik on komplektsed ja sõitvad.
Täna, vältimaks sundkindlustust, tegin igapäevaautole ajutise registrist kustutuse: Ajutine kustutamine on kinnitatud

31.12.2023 kustutatakse sõiduk ajutiselt registrist. Ajutise kustutamise lõpu kuupäeva möödumisel on sõiduk automaatselt registris ja eraldi midagi tegema ei pea.


Ja nüüd on minu jaoks kõik sassis: 2005 ostsin uue asja ja panin registrisse, 2008 käisin viimati ülevaatusel ja täna on iseteeninduses selline pilt: 

[*]Sõiduk kantakse registrisse peale tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist

[*]Sõidukil puudub kehtiv tehnoülevaatus »

[*]Liikluskindlustus puudub »


[*]Sõiduk on komplektne, avalikel teedel ei liigu- on ta siis registris või ei? Utiliseerida ei soovi, läbisõit alla 2000km ja töötunde ka alla 200-ja. Igapäeva kasutusvalmiduses-romusõiduk?

[*]Kuidas saab olla loogiline, et sõiduk kantakse registrisse(tingimustega) ja   Ajutise kustutamise lõpu kuupäeva möödumisel on sõiduk automaatselt registris ja eraldi midagi tegema ei pea. Oma kümnekonna sõiduki puhul olengi segaduses: maha on võetud kõik  ajutiselt, aga automaatses registris on nad kus(kõikidel üle kahe aasta ajutiselt kustutatud sõidukil on üks kiri: 
  • Sõiduk kantakse registrisse peale tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist
[*]?


[*]On need masinad maksustatavad võ ja? Ning mis alusel?

[*]Tänud juba ette!
Vasta

Kui masin on ajutiselt kustutatud kuni kaks aastat, taastub registrikanne peale tähtaja möödumist automaatselt koos kaasneva kindlustamise kohustusega. Kui võtad ta uuesti peale kaht aastat ajutiselt arvelt maha, siis enam ei taastu see kanne automaatselt.

Maksustamine on esialgu veel lahtine.
Vasta

Natuke sissevaadet ametnikuhingede sünapsitesse:

"Sama on ka tegelikult ju maanteedega. Transpordiameti eelarve on sisuliselt samamoodi dotatsioon teede üleval hoidmiseks. Täna on ainult teekasutustasu veoautodel, suurusjärgus seal 20 miljonit. Aastate lõikes keskmiselt on üle 200 miljonit iga aasta teede investeeringud," lisas Salmu.

Majandusministeeriumi asekantslerilaadne toode teeb meile mängleva kergusega selgeks, et kõik need 500+ miljuuni kütuseaktsiisideks maksnud maksumaksjad on lihtlabased parasiidid riigiaadli armust ilulemas.

https://www.err.ee/1609206916/eesti-raud...si-ei-lahe

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(29-12-2023, 11:34 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Natuke sissevaadet ametnikuhingede sünapsitesse:

"Sama on ka tegelikult ju maanteedega. Transpordiameti eelarve on sisuliselt samamoodi dotatsioon teede üleval hoidmiseks. Täna on ainult teekasutustasu veoautodel, suurusjärgus seal 20 miljonit. Aastate lõikes keskmiselt on üle 200 miljonit iga aasta teede investeeringud," lisas Salmu.

Majandusministeeriumi asekantslerilaadne toode teeb meile mängleva kergusega selgeks, et kõik need 500+ miljuuni kütuseaktsiisideks maksnud maksumaksjad on lihtlabased parasiidid riigiaadli armust ilulemas.

https://www.err.ee/1609206916/eesti-raud...si-ei-lahe
Ja kuidas nad nii vähe seda va aktsiisi koguvad kütuselt?! Automaksuga tahetakse saada pea sama palju kui kütuseaktsiisist?

Tegi väikese arvestuse (ca 50 senti liitrilt) minu puhul teeb aastas vähemalt 1500€ aktsiisi ja kui Eestis on vähemalt pool miljonit SÕITVAT SÕIDUAUTOT siis see tähendab 750 milj ainult sõiduautode pealt aga kogu (raske)veondussektor peaks rohkem kulutama kütust elik andma rohkem aktsiisitulu kui ökoautodega eratarbijad.
Vasta

https://www.err.ee/1609232433/asekantsle...tan-juurde

Vot nii tehakse rohepööret, millele baseerub kõik ülejäänud kaardimajake. Meenutab tiblastani kergelt või olen ma ainukene sellise mõttelõngaga?
Vasta

(30-09-2023, 14:09 PM)honkomees Kirjutas:  Loen seda "lambotamise" alamteemat ja aru ei saa, miks olen ma tutvusringkonnas ainuke, kellel on kastikas eraisikuna, kõigil ülejäänutel on see sõiduvahend firma hingekirjas, eks vahel tehakse temaga ka vist töösõite aga peamiselt on ta ikka oma per$e vedamise vahend. Ja enamasti pole aktiivsel kodanikul mitte üks vaid mitu jur keha. nt talu, teraviljakasvatuse oü ja loomakasvatuse oü ja metsahoolduse oü ning takkaotsa ka fie ning mõni mtü. Kuidagi nende jur kehade vahel manipuleerides elab maainimene ära.
Vana teema juurde tagasi tulles on nüüd ka rahandusministrile "lambotamine" üheks pinnuks silma jäänud, millega ta tegeleda plaanib:
Ministri sõnul on üks levinud arusaam, mida näitavad ka numbrid, et autode kasutamine on suhteliselt vabalt tõlgendatav ettevõtluskuluna ja ettevõtetes kipuvad ka olema luksulikumad ja suuremad autod. „See võiks olla üks koht, millega koostöös mootorsõidukimaksuga tegeleda,“ sõnastas minister. „Aga detaile me alles paneme paika"... (Link)
Vasta

Panen siia teemasse, ehk on veidi neutraalsem. Aga eile saatis vennas ühe pildi ja selle taustal tekib üldse küsimus, mis kuradi riigis me elame? See valutsuselaadne toode eesotsas nende kahe- teagi, kuidas neid nimetada- tundub, et neil ongi kindel plaan Eesti riik ära hävitada. Vabandust, aga need küll õiged eestlased pole.
Automaks, käibemaksu tõus, tulumaksu tõus, mis iganes veel... Aga kuhu see raha läheb, kui kõigele lisaks käivad sellised jutud?
Jääb selline mulje, et teeme rahva vaeseks, koole pole ka siis enam vaja, aga kokkuvõttes savi, nagunii paneme Brüsseli poole jugama.
Kui ma selline oleks nagu need, ma ei julgeks isegi peeglisse vaadata, rääkimata nina kusagile pistmisest. Ma ei häbene üldse öelda, et mõtlemis- ja analüüsivõime tundub neil küll täielikult puuduvat.

[Pilt: IMG-20240215-WA0000.jpg]
Vasta

See teemäväline postitus kaob siit niikuinii aga niikauaks vastan et see on ju vale- mitte lihtsalt ei panda kinni vaid asendatakse või pannakse kokku riigigümnaasiumiga.
Vasta

Pannakse kokku , liidetakse aga resultaat : koolibuss , kaugema kandi lapsed peavad poolest ööst tõusma ja ega see õppeedukusele kasuks ei tule , tund poolteist sõitu kooli , internaat vast on lahendus , vanematele jääb auto omamise kohustus .
 Sellekohane nali : tigu jookseb metsast välja ja karjub - venelased metsas , rebane küsib mis lahti , tigu seletab : venelased lõikavad kõigil kel on 3 muna ühe muna ära , sul on ju 2 muna , need on venelased ju , enne lõikavad ja siis loevad .
Vasta

(19-02-2024, 09:09 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  See teemäväline postitus kaob siit niikuinii aga niikauaks vastan et see on ju vale- mitte lihtsalt ei panda kinni vaid asendatakse või pannakse kokku riigigümnaasiumiga.
 Jätkates teemavälisega - ilmselt on silmaspeetud seda, et nendes geograafilistes punktides enam gümnaasiumiastet ei oleks. Et õpilased peaksid reisima kuhugi mujale riigigümnaasiumisse.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Võib ju kaduda, aga selle aasta jooksul, mis see viletsus võimul on olnud, on nad igatahes suutnud tekitada mulje, et KUI nad peaks mingi ime läbi 4 aastat võimul olla, suudaks nad sellise pasa kokku keerata, et sellest ei tule riik ja rahvas 10 aastaga ja välja. 

Mis puutub koolidesse või ükskõik millesse, olen arvamusel, et ükskõik mida nad teevad või kuidas meile serveeritakse, on üks tuim valetamine, nii ka automaks.

Koolidest veel- ma käisin Vändra Keskkoolis, mida peeti vähemalt minu kooliajal, 30 aastat tagasi Eesti üheks tugevaimaks kooliks- see oli kodust 3km, põhikoolis käisin 7km kaugusel. Ma ei kujuta ette, kus Vändra asemel gümnaasiumis käia saaks? Pärnus? Tundub tõesti "mõistlik" mõte, kõlab järjekordse sammuna maaelu väljasuretamuseks.
Vasta

Mina käisin K-Nõmmelt Rakverre kooli ja elasin ühikas.
Ei ütleks et oleks millegist ilma jäänud.
Vastupidi, see oligi iseseisva elu algus.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

nojah aga kui inimesi enam lihtsalt ei ole, kas on mõtet seal kooli edasi pidada?
See kõik st koolide sulgemine on juba olnud ja pidevalt toimunud läbi aastakümnete, ja eriti nõukaajal.
Vasta

(19-02-2024, 11:16 AM)Peeter2 Kirjutas:  nojah aga kui inimesi enam lihtsalt ei ole, kas on mõtet seal kooli edasi pidada?
See kõik st koolide sulgemine on juba olnud ja pidevalt toimunud läbi aastakümnete, ja eriti nõukaajal.

No vähemalt selle listi esimene ots, mis näitab gümnaasiumi õpilaste arvu 60..70tk siis kui see nüüd jagada 3 gümnaasiumi klassi vahel tuleb keskmiseks õplilaste arvuks ühe lennu kohta siiski tubli 20+, mis pole midagi nii totralt väikest, et väga kiirustama peaks sulgemisega. Pealegi on nende asjadega alati nii, et kinni panna on lihtne aga tagasi ei tule enam kunagi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne