25-03-2024, 18:37 PM
Ohh... Ma saan vist nostalgiamürgituse . Samasuguse RAF-ikuga sai kunagi isa kõrval terve Eesti ja suur osa Lätist läbi sõidetud, Leningradis ja Pihkvas käidud. Õigupoolest, neid busse oli koguni kaks: esimese tootmisaastat enam täpselt ei mäleta, aga oli vist 1982 või 1983. Selle sai isa mõne aasta kasutatuna. 1989. a. sai päris uue. Peeglite koha pealt on väike kahtlus: igatahes isa esimesel RAF-il olid need kandilised nagu sellel pildil:
Minu arvates olid ümmarguste peeglitega päris algusotsa bussid. Millal täpselt kandilisi paigaldama (ca. 1980?) hakati ja kas ümmargusi siiski ka hiljem vahepeal pandi, seda peaks mõnelt tehase veteranilt uurima. Udulaternaid tehases ei paigaldatud, samas olid need nii ülimasslevinud, et pigem oleks imelik nende puudumine. Kardinaid samuti tehases ei pandud, aga ei leidunud naljalt bussi, millel neid polnud. Armatuurlaud oli vähemalt tollel '82-'83 aasta bussil veel harilik GAZ 24 oma, ainult kell puudus (kella auk oli tühi). '89. a. bussil oli juba ümmarguse kellaga armatuurlaud. Millal vahetus toimus, ei tea. Võibolla siis, kui GAZ 24 asendus GAZ 24-10 -ga? Lisaks veel kaks kohustuslikku aksessuaari RAF-i juurde: baikatekk kapoti peal (mõnel oli ka villane tekk) ja üks parajalt suur tuhatoos käigukangi kõrval .
Sellel pildil olev konimold ja all olev tekk on mõlemad "originaalid", st. reaalselt omal ajal bussis olnud:
Minu arvates olid ümmarguste peeglitega päris algusotsa bussid. Millal täpselt kandilisi paigaldama (ca. 1980?) hakati ja kas ümmargusi siiski ka hiljem vahepeal pandi, seda peaks mõnelt tehase veteranilt uurima. Udulaternaid tehases ei paigaldatud, samas olid need nii ülimasslevinud, et pigem oleks imelik nende puudumine. Kardinaid samuti tehases ei pandud, aga ei leidunud naljalt bussi, millel neid polnud. Armatuurlaud oli vähemalt tollel '82-'83 aasta bussil veel harilik GAZ 24 oma, ainult kell puudus (kella auk oli tühi). '89. a. bussil oli juba ümmarguse kellaga armatuurlaud. Millal vahetus toimus, ei tea. Võibolla siis, kui GAZ 24 asendus GAZ 24-10 -ga? Lisaks veel kaks kohustuslikku aksessuaari RAF-i juurde: baikatekk kapoti peal (mõnel oli ka villane tekk) ja üks parajalt suur tuhatoos käigukangi kõrval .
Sellel pildil olev konimold ja all olev tekk on mõlemad "originaalid", st. reaalselt omal ajal bussis olnud:
Puruks ja pool pööret tagasi!