Nostalgia atribuutika

kalevpoeg Kirjutas:Seda galeriid olen juba kaenud ja seal oli küllaltki vaene pildi kogu. Ja mingi 1947 aasta kollane Saku Pilseni sildi pilt on mul olemas, kas sellest on ülal jutt?
Jutt on selle kohta:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Jah see on ringelnud netis juba. Igastahes äge silt! Vaatasin ka anski lingid läbi, KÕVA SÕNA!!

Just a man!
Vasta

Taaskasutuskeskuses müügil kompuuter "Juku". Pealtnäha komplektne, hind 500.-
Vasta

Telc Kirjutas:Taaskasutuskeskuses müügil kompuuter "Juku". Pealtnäha komplektne, hind 500.-

Seal suht häid raamatuid ka kui viitsid otsida Smile

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta

Telc Kirjutas:Taaskasutuskeskuses müügil kompuuter "Juku". Pealtnäha komplektne, hind 500.-


seda ei maksa enam sealt otsida Toungue

tänud infi eest, hoolimata välimisest komplektsusest on ainuke toimiv sõlm floppyseadeSad

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta

Ei tea kas õige siin küsida, kuid kuhu ja millal ilmus nõuka-ajal meil esimene turvakaamera ? Ning kus kohas oli esimene valgusfoor Eesti NSVs ?
Vasta

Turvakaamera ehk Tallinna Kaubamajas ? ajalehes kunagi kirjutas sellest.
Vasta

Esimeseks foori kohaks oli vist ehk Paldiski mnt ja Vaksali nurk.Kindel pole.

Just a man!
Vasta

http://www.gai.ru/images/photo/b_102.jpg

> http://www.gai.ru/articles/?photo=9
Vasta

cccp-allveelaev mänguautomaat:
http://obozrevatel.com/files/21/_Picture..._21208.jpg
(sellist olen kunagi ammu ise mänginud Big Grin)
> http://obozrevatel.com/news/2006/5/5/110840.htm

cccp-kaart Cool
http://img1.nnm.ru/imagez/gallery/e/8/8/...b_full.jpg

cccp-pilte:
http://kolyan.net/2007/01/15/sssr_7080_godov.html
http://kolyan.net/2007/02/13/cccr.html
http://kolyan.net/2007/02/26/sssr.html

cccp-konsepte:
http://kolyan.net/2007/04/23/jeksperimen...raf.html#1
Vasta

Minu mäletamist mööda asus Tallinna üks esimesi ja ka ainsaid valgusfoore Kaarli puiestee (tookordse nimega Suvorovi puiestee) ja Tõnismäe tänava nurgal. Nimelt kasutati tol ajal autoliikluseks vaid Kaarli (Suvorovi) puiestee üht haru, seda, mis pronkssõduri eest praegu ühesuunalisena Vabaduse väljakule kulgeb. Tol ajal oli see muidugi kahesuunaline, nagu ka Tõnismäelt Mustamäe poole suundunud Endla tänav.
Valgusfoore oli üks ning see oli trosside abil kinnitatud ristmiku kohale. Tavaliselt see ei töötanud ning erinevalt praegusest polnud siis peateeks mitte Kaarli (Suvorovi) puiestee, vaid Tõnismäe ja Toompea tänavad. Eks ikka selleks, et parteibossid (või õigemini nende autojuhid) ei peaks Toompeale minnes või sealt tulles jalga gaasipedaalilt tõstma.
Mis valgusfoori puutub, siis seda sai tööle panna valgeks värvitud pisikesest putkast, mis asus ristmiku lähistel Kaarli kiriku kõrval. Seal istus miilits, kes foori eriti suure parteibossi lähenedes aegsasti sisse lülitas. Ning pole vist tarvis lisada, kellele rohelist ja kellele punast tuld näidati.
Vasta

Regardman Kirjutas:Ei tea kas õige siin küsida, kuid kuhu ja millal ilmus nõuka-ajal meil esimene turvakaamera ? Ning kus kohas oli esimene valgusfoor Eesti NSVs ?

V. Vende raamatus "Esimesest autost viimase voorimeheni" oli mingist valgustulbast juttu juba 30ndatel aastatel, aga kahjuks peast enam ei mäleta ja raamatut pole käepärast. Oli vist midagi trammiga seotud - see foori esiisa võimaldas vist trammil segamatult pöörata või ristmikule välja sõita või midagi sellist.
Kas fooride teema on üleüldse kuskil jutuks olnud? Kui on, siis ehk aitab moderaator ringi tõsta.

Minu mälus on veel järgmised foorid:
1) Võrru ilmus foor Jüri ja Tartu tänava ristmikule juba kusagil 70ndate keskel või isegi algupoolel. Tänaseks on see foor sealt muide ammu kadunud ja minu teada Võrus foore polegi.
2) Valga esimene ja ainukene foor paigaldati Pika ja Nõukogude (praegu Kuperjanovi) tänava ristmikule kusagil 80ndate algupoolel. On elava liiklusega ristmik küll, kuid kummalisel kombel asub äärelinnas - linna piirini on sealt palju vähem maad, kui kesklinna. Peaks töötama tänaseni.
3) Kõige kummalisem foor Eestimaal on kindlasti Haljala külas asuv foor. Tekkis see kusagil 70ndate lõpus-80ndate alguses. Foori "isaks" peetakse eelmist Riigikogu spiikrit Toomas Varekut, kes noil kaugetel aegadel oli Haljala kolhoosi esimees. Põhjendus on foorile tegelikult olemas - see on teeristil, kust üks haru suundub õlletehase väravasse ja foor paigaldati kauba-autode juhtide elu kergemaks tegemiseks. Foor (ja õlletehasSmile) töötavad tänaseni.
4) Rakveres oli pikka aega vaid üks foor, Rägavere ja Tuleviku ristmikul. Sigines ta sinna vist samuti 80ndate algupoolel. Algupärane foor töötas veel muide paar aastat tagasi, kuni ta uuega asendati ja linna muuseumile üle anti. Praegu on Rakveres lisaks kõnealusele foorid kahel ristmikul ja on veel 2 foori jalakäijate ülekäiguradadel. Kusjuures selle esimese fooriga ristmiku saatus rippus juuksekarva otsas - oli tõsine plaan see ristmik ringristmikuks ehitada, aga millegi pärast sellest ideest siiski loobuti.
5) Petserist kah: ikkagi nagu pooleldi meite linnSmile Esimene foor ilmus sinna juba 70ndatel, igatahes varem, kui Valga linna. Samas on ja oli Petseri Valgast/Valkast tublisti väiksem ning ka väiksema liiklusintensiivsusega. Ei tea, kas fooride paigaldamine kuulus mingitesse rahvamajanduse kavadesse või mis, igatahes Petseri esimesel fooril ei paistnud küll mitte mingisugust otstarvet olema - see asus ristmikul, mille üks haru oli lausa kruusatee. Foor asus kesklinnast Tartu poole suunduval tänaval, tänava nimesid ma kahjuks ei tea.
Õige pea tekkis Petserisse ka teine foor, sedapuhku kesklinna bussijaama platsi kõrvale. Seal oli tal isegi mingi roll, mida aga vähendas asjaolu, et bussijaama plats oli kahest küljest piiramata ja bussid sõitsid platsile sealt, kus juhtus. Mis praegu Petseris toimub, seda ei tea juba ammu.
6) Maanteedel olnud fooridest meenub ajutine foor Kasari jõe sillal, kui seda remonditi. Ega ta nii väga "ajutine" polnudki, terve suve oli ta seal kindlasti, kui mitte kauem.
Vasta

keskealinevanur2 Kirjutas:6) Maanteedel olnud fooridest meenub ajutine foor Kasari jõe sillal, kui seda remonditi. Ega ta nii väga "ajutine" polnudki, terve suve oli ta seal kindlasti, kui mitte kauem.

6a) Kärevere vana sild enne Tartut oli 1990ndate keskel ja lõpus pikalt fooriga. Et vana ja väsinud silda vaid ühes suunas liiklus läbiks korraga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Kasari vanal sillal oli foor ikka väga pikalt: 1980test millaski (täpset numbrit ma ei tea) kuni uue silla valmimise-avamiseni (võis olla 1990 lõpp-1991 algus). Pärast uue silla valmimist pandi vana autodele kinni ja ega vanal sillal kaks autot kõrvuti poleks mahtunud. Sõidumasinad veel ehk, aga veokid ja bussid...
Vasta

mrali Kirjutas:Kasari vanal sillal oli foor ikka väga pikalt:

Õige jah, 90ndate alguses ehitati ju uut silda, sellest mul ekslik mälupilt, nagu olnuks sild remondis. Tegelikult oli vana sild fooriga reguleeritult ühesuunaline tõesti päris pikka aega.

Ehituste ajal on ajutisi foore olnud muidugi veel. Lähiminevikust meenub "ehitusfoor" Rakvere Moonaküla viaduktilt. Kadrina ümbruses (nii viaduktil kui ka tavalisel remondis maanteelõigul) reguleeriti ajutise fooriga liikust eelmisel suvel.
Vasta

Kusjuures see Kadrina viadukti ajutine foor oli akutoitel. Nädalavahetustel kärvasid akud pühapäeva õhtuks maha ja siis vilgutas foor vaid kollast, mille valgustugevus järjest lahjemaks jäi. Päris mitu korda juhtus, et keset viadukti üherealisel teel kaks suurt autot kokku juhtusid.
Vasta

Veelgi imelikum-kummalisem foor paikneb Põltsmaa ligidal Kamaril.
Vasta

Lätis, nn Via Baltica trassil Riia ja Bauska vahel on päris mitmes kohas foor sõna otseses mõttes metsa vahel. Aga ristmikel paistis päris suur sebimine olevat, ju nad asja ette lähevad. Kui ma sel talvel viimati nimetatud lõigul sõitsin, siis tundus sealne liiklus kordades hullem, kui meil Tallinna-Tartu trassil. Peaks olema üks Läti põhimaanteedest, aga oli 2-realine ja kitsas ning läbis ühe linnakese/aleviku teise järel. Suured kaubaautod moodustasid troppe, lisaks on selle tee ääres Riia lähistel suur logistikaladu, rekkad koonduvad sinna nagu kärbsed ümber meepotiSmile
Vasta

Moskvas avatud cccp-mänguautomaatmuuseum (oli juttu ka Kanal2 Reporteris):
http://15kop.ru/
Vasta

Mul nagu meelde jäänud ka foor Maardus.Aasta võis olla 73.Siis sõitsid karjäärimasinad veel üle tollase Leningradi mnt.Praegune wiadukt ehitati hiljem.Loodan,et asja õieti mäletan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne