23-04-2009, 09:02 AM
(25-05-2006, 15:34 PM)miilits Kirjutas: Veel hea idee, milline on praktikas ennst "näidanud".
Üks "kaval" mees kasutas mootorsael keti määrimiseks praadimisõli, sest see oli parasjagu käepärast, mis arvate, kuidas töötas.
1. Kett oli pritsinud õli kõikjale, mille tõttu silinder oli praeõlist korralikult paagatanud, kolv silindris peaaegu kolmnurkne ja sael polnud enamjõudu.
Ma ei saanud hästi põhimõttest aru. Keti määrimiseks käiv õli ju mootorisse üldse ei satu, kuidas kolb sai selle tõttu ära kuluda?
Olen näinud kuidas autoremonditöökojas hammasrihm valesti peale pandi. Hirmus klõbin mootoris. Igaks juhuks tehti väike kiirem ring kummivilina saatel, et äkki kui mootor soojemaks läheb, siis töötab paremini. Ei aidanud. Siis tuli mõte, et vist ikka klapid-kolvid läksid kokku. Plokikaas maha ja haamriga klapid sirgeks. Kliendile öeldi ka, et vaja uued kolvid osta, need on kulunud. Ma ei teagi kas klapid jäidki samad või "oli vaja" neid ka vahetada.