21-04-2015, 08:24 AM
(21-04-2015, 01:06 AM)Dexter Kirjutas:Tsitaat:Aga kogusest rääkides siis 10-15 liitrit lihtsa vahetusega on ulme kuna turbiini jääb päris korralik õlikogus sisse. Näiteks voyageri kasti läheb tavavahetusega ilma turbiini tühjendamata umbes 3 liitrit õli ainult. Mõnel üksikul vanemal usakal on selletarbeks turbiini küljes punn.Selleks aitab "läbipesu" - lased punnist nii palju välja kui saad, vahetad siis filtri, paned umbes sama koguse, kui kätte said, tagasi. Siis lased lahti kasti tagasivoolu. Peale neid protseduure tuleb hakata õli läbi "pumpama". Sellist viisi näeb ette volvo tehaski, seega ei juhtu midagi halba kui pikalt kuivale ei jäta.
Tavaline taks ongi mis kastiõli vahetusel kulub 10-15L (olenevalt eelneva õli kasutuse pikkusest ka rohkemgi). Muidugi oleneb see ka kliendist, kes kuidas soovib. Paljud hakkavad muidugi ohkima, et nii palju õli kulutate, ja mis see veel rahasse arvestades on.
Turbiini punnist loobus MB üheksakümnendate keskel. Optimeeriti ära...
Dünaamiline õlivahetus nii käibki: kast ühendatakse vastava priboori külge, mis vana välja ja uue sisse laseb.
Kokkuhoid automaatkasti õlivahetusel tagab kasti peatse koolemise (lähema saja tuhande km jooksul). Sest automaatkasti õli ongi eluaegne: kui hüdrovedelik ära ikaldub, sureb ka kast.