Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(17-04-2017, 21:52 PM)diesel Kirjutas:  ...
ja kõvade meestega on nii, et see kõvadus asendub ühel hetkel loodusliku valikuga.

Jep.

Ning pahatihti imestavad kadunukese kirstu ümber seisjad, et" kuda siis ikka nii - oli tugev ja terve mees ja nüüd siis sedasi... Sad "
Vasta

(17-04-2017, 23:09 PM)viplala Kirjutas:  Mida sa nüüd öelda tahad, et terve maailma põlvkonnad, kes on saaginud ja saevad edaspidigi tavalise kütusega, on kõik peast soojad ja surid või surevad kohe vingumürgitusse?
...

Kohe ei sure. Cool

Aga millegipärast on siinkandis meeste eluiga lühikesevõitu.

Eks ägedad sõnavõtudki või infarktini viia Wink
Vasta

(18-04-2017, 01:56 AM)Ants80 Kirjutas:  Need pildil olevad süüteküünlad tulevad sõltumatust dokumenteeritud testlaborist.
...

http://parnu.postimees.ee/432347/keskkon...id-autosid

Esiteks: mida need küünlad tõestavad? Miks on vasakpoolse sädevahe johaaidii? Millest on moodustunud parempoolse küünla kõntsakiht? Õli moodustub tumehalli või musta kihi, see on selgelt heledam.

Teiseks: kuidas on see kõik seotud ajaloolise artikliga?

Kunagi müüs Alexela E10 katseks, see oli vist aastat kümme tagasi. Minu Kenti mootoriga Fiesta rõõmsutas selle peale, toona tööautoks olnud Fiat Bravo keeldus külmana käivitumast, mosse ei arvanud midagi - pani kõik nahka. Seega üldistada ei saa. Ühegi auto tihendid ega kütusetorustik kolme aasta jooksul paarikuisest pruukimisest (sest Alexela korjas tolle segu müügilt ära) ei pahandanud ja Kuusakoskil oli kasutatud kütusest jummala savi.

Pilt valetab rohkem, kui tuhat sõna. Ühe pildiga ilma seletuseta ei tõesta midagi.

Kust ma saan lugeda etanooli sisaldava bensiini ja sünteetilise 2T õli kokkusobimatusest ja võimalikest negatiivsetest järelmitest?
Vasta

(17-04-2017, 22:32 PM)Marko Kirjutas:  Stihli veidrustest - tuttav kasutas saagi ja kui ma küsisin, et miks tähikut ei määri, siis teatas, et stihlil on teine süsteem, ketiõli määrib. Küsimuse peale, et kas tsentrifugaaljõud on kehtetuks kuulutatud teadlaste poolt ei osanud ta midagi kosta.

Stihli lattidel pole tähiku määrimiseks aukugi, aga süsteem toimib. Kuskilt mälusopist nagu meenub, et määret vahele lükates tekkis tähikule nö. kiht, kust õli enam määrima ei pääsend ja teatud olukorras võis laager kuivale jääda, see võis ka selline naiste saunajutt olla. 
Olen näinud ka olukorda, kus pea igapäev määritud tähik andis metsas otsad ja minu sae tähik, mis peale õli pole ühtki muud määret näinud, kestab siiani. Enda Stihl on kuskil 15-16 aastat vana, uue lati ostsin alles tänavu ja seda mitte tähiku pärast.
Vasta

(17-04-2017, 21:40 PM)Ants80 Kirjutas:  http://parnu.postimees.ee/432347/keskkon...id-autosid

"Vanemaid autosid kasutatakse nende odavuse pärast. Naams on kindel, et vanade sõidukite ringitegemine ei tasu end majanduslikult ära, ja avaldas lootust, et 2013. aastast ei seata tarbijaid sundolukorda."

E10 kütus ei sobi: Jaguar – 1992 ja varem toodetud.

Tegin mõttes väikese kalkulli, mis peaks maksma minema 1978a jaguari ümberehitus. Kuna suveti vahel kasutan seda autot "odavuse pärast".
  • Paagi tihend, 2mm Vitonist rõngas x2  lõigata - sendid
  • Karpade põhjatihend X2, vitonist O-rõngast, neid vahetan aeg-ajalt anyway. Sendid
  • Kütusetoru tagant ette (tegelt on juba 10a tagasi vahetatud), 6mm vasktoru 5m, - kokku 11,25€ (Feb-i hinnakirja alusel)  
  • kogu video, karpades sees rohkem kummi pole.
Kust ikkagi see suur kulu tuleb? 
Ok, mingil otsepritsega pillidel on neid rõngakesi rohkem, aga nagunii vajavad vahetust juba profülaktika mõttes.  Toungue

.
Vasta

(17-04-2017, 23:09 PM)viplala Kirjutas:  
(17-04-2017, 21:52 PM)diesel Kirjutas:  inimene vingu ei taju mitte kuidagi ja kui ükskord nii sant olla on, et taipad olukorda, siis tegelikult oled juba koolnud.
olen pidanud vingusurma surnud inimesi matma ja tean, millest räägin.
ja kõvade meestega on nii, et see kõvadus asendub ühel hetkel loodusliku valikuga.

Mida sa nüüd öelda tahad, et terve maailma põlvkonnad, kes on saaginud ja saevad edaspidigi tavalise kütusega, on kõik peast soojad ja surid või surevad kohe vingumürgitusse? Rahunege maha nüüd oma Aspeni vaimustusega, co tekib ka selle põlemisel. Kasutage saagimisel kainet mõistust ja elu on nigu lill.

Hää on "vanaininesi" lugeda-kuulata aga seoses vanadusega - mootorsaag ja üldse ülikerged majapidamismootorid on ikkagi väga noor leiutis!!! Nend eAKTIIVNE kasutus laiade masside poolt veel noorem. Mootorsag ongi nendest vanim ja ma ju viitasin ,et mootorsae vingigaasi probleeme on uuritud ka omajagu aega. Lihtsalt on väha täpsete andmete samine olnud siiani raskendatud aga piisav, et öelda: saemees hingab sisse suurel hulgal ohtlikke mürkgaase! 

Mis otseseid surmajuhtumeid puudutab, siis leitud lugudes on prevalveerinud muud 2-taktilised sarnased seadmed ja nende tekitet vingugaasimürgistus. Kui palju on läbi aastakümnete olnud erinevate metsameeste vähkide ja muude raskete haiguste põhjustajaks elu jooksul otseselt sisse hingatud mürgine väljalaskegaas, pole kohe raudselt tehtud!!!  Sama ka viidatud asbestiga, kantserogeene täis diislisuitsuga, puutolm, mis lihvimisel tekib, eriti tammetolm! etc, etc. 

Kuna jutt on olnud siiski "vaid ja ainult" väga spetsiifiliselt sisepõlemismootoriga bensiinisaest, millega absoluutne enamus meist siiski olematu aja ja bensiinikoguse tööd teevad, ei tohiks olla "probleem" näidata üles tõesti seda "kaine tmõistust" ja ISEENDA hüpoteetiliselegi tervisele mõeldes jätta saast paaki valamata??? KUI sinna lisandub veel ka tööriista palju parem töö ja selle säilumine, seda enam???? Ja see viimane on, meeldigu see või mitte, teaduslikult ja füüsiliselt mõõtepingis kontrollitud FAKT! 
Ja see, et Eestis loomulikult midagi jälle ei müüda (sest "kes see ikka ostab 25 või 200 liitri kaupa"...), nagu tavaoktaaniarvuga race-bensud Aspen+ või kõrgeima oktaaniarvuga, mis enamuses mootorispordis lubatud RON102/MON90 AspenR, rääkimata õlidest, erimahuga pakenditest jne, ei tähenda, et kogu selle tootja bensuperekondi poleks väga korralikult testitud ja et see poleks ikkagi sigahea toode! 

Lisame veel juurde uue kordi puhtamalat põletava sae ja puhta kütuse, saame kokku sitta kanti ohutuma ja MÕNUSAMA töötegemise. Kas see polegi siis "elu on lill???". Minu elu on küll siis "lill", kui ma tean, et parasjagu olen teinud ja teen asju õigesti!!! Sinna alla käib ka teadmine, et ma saan omale mingit asja "lubada"...rahaliselt Big Grin Olgu see siis kasvõi Aspen2 saagi ja sinna kõrvale mõne käsitööõlle....

PS: Rootsist saab 25-liitrise kanku saebenssu kätte 699sek/71 euro eest!!! Soomes on kallim, 90 euro juures. Ostes juba saemeeste brigaadile 200 liitrit, on hinnaks 550 eur ehk 2,75 liiter!!! See teeb jämedalt 1.40 euri sae paagitäis ja see on KALLIS??? Aspen4 on veel odavam!!! See oleks küll suisa koht, kus mina aksepteeriks täiesti totaalset solgi kasutamsie keeldu ja KÄSKU kasutada igasuguses metsandus-haljastus ettevõtluses vaid ja ainult puhtaid sertifitseeritud spetsiaalbensiine! Ja nii, et pead ostudokumentidega tõestama õigete kütuste ostmist. Nagu põllumehed teevad. Vanasti ei olnud sellist võimalust, täna on. Isegi see on võimalus Rootsis käijatel, et toovadki sealt oma masinatega benssu siia... 
Ühesõnaga oleme jõudnud aega, kus ÄRIKS on "alkohol sinna ja puhas bensiin tagasi"...
Vasta

Jajah... Paanika alustalad siin võiksid esmajärjekorras suitsetamise maha jätta, sest kõige mõnusam on kaagutada elu alalhoiust sae taga, Aspen paagis ja pläru ees. Kindlasti tasuks end eemale hoida ka Tallinna tänavatelt, kus on lendumas igasugu raskemetalle ja mürke. Jumalapärast ei tohiks end vedada mõnele tehnikaspordiüritusele, ega lasta ka oma lastel tehnikaga tegeleda, sest kunagi ei või teada kui kaugel nad auto sumpsist sõpradega seisavad kui vanemaid ligi pole. Igasugu muruniitjad, traktorid, trimmerid on saatanast. Ostke lambad endale, elate kauem. Ja lõpetuseks, jaanipäev on tulemas, unustage lõkke tegemine. Selle asemel parem närige porgandit teleka ees, surete tervena vähemalt.

[Pilt: jens-m.jpeg]

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(18-04-2017, 12:46 PM)viplala Kirjutas:  Jajah... Paanika alustalad siin võiksid esmajärjekorras
1.suitsetamise maha jätta ... 
2. Kindlasti tasuks end eemale hoida ka Tallinna tänavatelt...
3. Jumalapärast ei tohiks end vedada mõnele tehnikaspordiüritusele...
4. Igasugu muruniitjad, traktorid, trimmerid on saatanast...
5. Ja lõpetuseks, jaanipäev on tulemas, unustage lõkke tegemine.

1. tehtud. Igakuine kokkuhoid julgelt 200+ euri!
2. väldin, Nõmmel püüan ka metsades/parkides ja rabapeal käia Big Grin 
3. tehtud, eelmine aasta ei käinud enam isegi ABCS'l mölisemas. 2017 on PRR "Legendsiteks" esmase nõusoleku saanud...ja Talverallist loobusin ju ka. 
4. Loomapidamine jälle tekitavat osooniauke Big Grin Aga linnas on küll elektriga niiduk ja saag...  ja kui päris aus olla, siis aastani 1993 polnud neid ühtegi! 
5. Mina olen täiesti nõus - üks jama vähem!!! Elus tuhandeid lõkkeid tehtud, ei eruta enam kuidagi...
Big Grin 

PS: kõige nende ülesloetletud asjade pärast ma olengi purjetaja ja naudin IGA maismaalt ära oldud hetke... kus mootoris ja toaküttes põleb biodiisel ning pliidis piiritus Wink
Vasta

(18-04-2017, 00:13 AM)Ants80 Kirjutas:  .Fakt on see, et autooli ja AI 93 koogel moogeliga ei tööta mitte üks husqvarna alates 254 lõpetades stihlide ja dolmarite jms.

Jaso FD, Jaso FB .


Väide väär..Tollesama "moogliga" sai terved kaheksakümnendad läbi saetud... Ametlises metsasüsteemis oli võimalus ka  AI 95 saada...
Tänapäe muidugi mõistlikumad variandid võtta...

loll on loll olla.
Vasta

AI93 või AI95 ja autooli koogel moogeliga kestsid need husqvarna 254 kui kaua?Saag läheb käima ikka aga mis edasi saab?
Vasta

Oktaanarv

Suurus, millega mõõdetakse autobensiini plahvatuskindlust, s.o võimet isesüttimisele vastu seista.
Oktaanarv määratakse ühel ja samal stendil kahel erineval meetodil: mootor- (MON) ja uurimismeetodil (RON). Erinevus on töörežiimis. Uurimismeetodil on töörežiim kergem, seetõttu on RON üldjuhul mootormeetodist 4…10 ühikut suurem.
Uurimismeetodil määratud oktaaniarv (RON) korreleerub paremini väikestel kiirustel tekkiva detonatsiooniga, mootorimeetodil määratud oktaaniarv (MON) aga kõrgtemperatuurilise ja osaliste koormuste korral tekkiva detonatsiooniga.
Nõrk detonatsioon vähendab mootori võimsust 1–2%, keskmine detonatsioon 4–5% ja tugev detonatsioon umbes 10%. Detonatsioonilisel põlemisel tõuseb väljalaskeklapi temperatuur 800 °C-ni ning silindri ja rõngaste kulumine suureneb 2–3 korda. Järsud rõhutõusud lõhuvad mootorit mehaaniliselt. Suurematel pööretel pole ka keskmine detonatsioon hästi kuuldav. Detonatsioon põhjustab ka hõõgsüüdet. Jällegi kuumeneb mootor üle ning tekivad järsud rõhutõusud.
Pikaajaline detonatsioon võib põhjustada laagripukside purunemist, pragude tekkimist silindrikaantes, kolvipõhjade läbipõlemist.
Suure oktaanarvuga kütuse kasutamine väiksema surveastmega mootorites ei ole ratsionaalne.
Väiksema oktaanarvuga kütuse kasutamine põhjustab detonatsiooni.
Detonatsioonikindluse tõstmiseks kasutatakse mitmesuguseid antidetonaatoreid, näiteks kaaliumi- ja hapnikuühendeid, alkohole (nt. etanool) ja eetreid (MTBE – metüültributüleeter). Detonatsioonikindluse tõstmiseks lisatakse bensiinile ka aromaatseid süsivesinikke.
Oktaaniarvu suurendavad lisandid mõjuvad RON-ile ja MON-ile isemoodi. Oktaaniarvu tõstvatel alkoholidel ja eetritel põhinevate lisandite hulka piirab nende kahjulik mõju. Nad võivad mõjuda agressiivselt metallidele ja plastidele, järsul kiirendamisel liialt lahjendada küttesegu ja põhjustada mürgiseid heitmeid.

Madalama surveastmega mootor ei suuda kõrge detonatsioonikindlusega kütust piisavalt kokku suruda, et tagada vajalik põlemiskiirus.
Vasta

Fraktsioonkoostis (bensiin)
Iseloomustab bensiini auruvust.
Auruvusest sõltub kütuse segunemisvõime õhuga, seega põlemise täielikkus ning mootori võimsus ja ökonoomsus. Auruvusest sõltuvad ka mootori käivitusomadused, töötamise stabiilsus ning kaod kütuse hoidmisel.

- Keemise algus
Madal keemise algus soodustab mootori käivitamist. Suvel põhjustab liiga madal (< 300 
°C) keemise algus aurukorkide teket toitesüsteemis ja suuri kadusid säilitamisel.
Kui keemise algus on liiga kõrge käivitub mootor halvasti.

- Aurustumine 70 °C juures
Iseloomustab mootori käivitusomadusi (külmkäivitust). Kui aurustumine on väike (< 15%), siis käivitub külm mootor halvasti, sest liiga vähe on madalalt keevaid komponente.
Kui aurustumine on suur (> 50%), siis on kütuses liiga palju madalalt keevaid komponente, need auruvad torustikus, tekivad aurukorgid. Pihustist voolab kütus välja gaasi kujul, väheneb silindri täitetegur, see võib põhjustada mootori ülekuumenemist ja võimsuse langemist.

- Aurustumine 100 °C juures
Iseloomustab mootori soojenemiseks vajalikku aega, töötamise stabiilsust (töösegu moodustumine soojas mootoris), täiskoormusele ülemineku kiirust.

- Aurustumine 180 °C juures
Iseloomustab raskete fraktsioonide olemasolu bensiinis.
Mida suurem on kütuse aurustumise % (> 85%), seda vähem on raskelt keevaid komponente, seda parem on kütus.

- Keemise lõpptemperatuur (< 210 °C)
Sellest sõltub põlemise täielikkus. Mida kõrgem on lõpptemperatuur seda halvemini põleb kütus, seda rohkem on kütuses vaikaineid ja seda rohkem tekib tahma mootori detailidele.
Kui lõpptemperatuur on liiga kõrge, võib oletada, et bensiini on sattunud diislikütust või raskesti keevat vedelikku.
Kui lõpptemperatuur on liialt madal, rikastub küttesegu ülemäära ning väheneb silindri täiteaste, see võib põhjustada mootori ülekuumenemist.

- Jääk (< 2,0 %)
Kütuse aurustumata osa.
Kütuse aurustumata osa heidetakse osaliselt välja heitgaasidega, osa satub kolvi-rõngaste vahelt karterisse, pestes määrdeõli silindri seintelt, seega suurendab kulumist, sest karteris olev õli muutub kütuse lisandi tõttu vedelaks
Vasta

Vaigusisaldus

Vaigud esinevad kütuses lahustunud kujul ja sademena.
Vaigusisaldus ei ole stabiilne, see suureneb seismisel. 
Suure vaigusisaldusega kütuse pikemaajalisel säilitamisel muutub kütuse värv ja võib tekkida tume sitke sade.
Mida halvemini on kütus puhastatud, seda rohkem ja kiiremini toimub vaikainete tekkimine.
Vaigud sadestuvad karburaatori detailidele, eriti seal kus on kõrge temperatuur. Sisselaskeklapil moodustavad nad tugeva kelme, mis võib rikkuda klappide hermeetilisuse. Kelme tekkimine vähendab torustiku läbimõõtu, see vähendab mootori võimsust ja ökonoomsust.
Vasta

Veesisaldus

Vesi soodustab metalli korrosiooni, lahustab välja kütusele lisatud aineid. Madalamatel temperatuuridel külmub ja põhjustab filtrite ummistumist.
Vasta

Määrimisomadused


Näitab, kui palju kuluvad töötavad detailid. 
Kütus peab moodustama töötavate detailide vahele kelme, mis ei lase neil vahetult kokku puutuda.
Kui määrimisomaduste väärtus on > 450 [Pilt: mj.gif]m, on kelme moodustumine halb ja detailide kuluvus liiga suur.
Vasta

Mida Te soovite tõestada?
Palusin juba mitu lk tagasi näidata sae kasutaja käsiraamatus kohta kus on kirjas et ei tohi kasutada tavalist mootoribensiini. Kui saagidel lendavad garantiiajal vändalaagrid laiali siis on müüja asi tõetada et kasutaja on loll. Eespool olid pildid veidi tahmasest põlemiskambrist, paluks pilti ka mittetahmasest põlemiskambrist kus on kasutatud Stihli bensiini ja Stihli õli, saaginud on Stihli koolituse saanud saemees Stihli viiliga teritatud ketiga

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Asjade vastu võiks olla huvi ja süveneda ennem sae ostmist ja käima panemist.
Mis siin Stihliga jälle pistmist on?
Vasta

Ants80, see raamatutarkus on tore ja vajalik aga praktika vastu ei saa. Mul trimmer töötab juba 4-5 aastat tavabensu ja autooliga (no juhtus nii, et oli ainuke mootoriõli hetkel garaazis) laulab nagu linnuke, pole küünalt ka maha keeranud.
Viguri nimi on Partner Colibri. Muidugi ei trimmerda ma iga päev aga ikkagi... Segu u 1:30.
Tegelikult ei saa mina ka enam aru, mis trummi Sa taod Sad

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Siin teemas käivad kõik õhkjahutusega 2T trimmerid, võsasaed, mootosaed, profi tööriistad ühte patta.Kui kaasfoorumlane soovitab kasutada kvaliteetset sihtotstarbelist mootorikütust siis on see väga hea soovitus aga teine kirjutab kohe, et võiks ennast põlema panna koos selle aspeniga.Seda aspenit on testitud ja erinevates 2t trimmerites mootorsaagises võrreldud ja peale teste on mootorid osandatud ja pilt ei ole halb vaid oluliselt parem kui autooli statoil miles plus 1:30 seguga.Praegu on statoili kampaania ega te ummisjalu seda ostma jookse nüüd.

Marko ma ei viitsi tola mängida kujul, et su trimmer töötab ka ilma autoolita pane puhast, muidugi töötab läheb pöördesse ja puha..Aprill on naljakuu  aga kuskil on piir

Need ajad on möödas kui räägiti muinasjutte partner 7000 ja husqvarna254 imesaagidest ja kõnniti ringi marlboro kilekottidega tänavatel.

Ma olen ise olnud metsamees ja teinud tööd nii palgimetsas, võsas, niitmised.Kui sa soovid elatist teenida metsamehena saemehena siis ringi jalutamise eest palka ei maksta st. seda, et saag on töö tegemiseks mitte remonditöökoja vahet virvendamiseks.Rääkides garantiist siis leitakse tuhat põhjust ja süüdi on ikka metsamees ise.

Mingil põhjusel see tüüp siin videos teeb maha teisi brände ja üritab pähe määrida echo mootorsaage ja võsasaage.Huvitav, mis on selle põhjus?
Stihl tehakse maha aga ise müüakse echo ja husqvarnat .

https://www.youtube.com/watch?v=dL7XR7ObYHc

Pigem loeks midagi huvitavat erinevate mootorite kohta, ehitus, vastupidavus, kütused, määrded siit teemast.
Vasta

Hea on lugeda küll seda teooriat aga peale pole hakata midagi. Tanklast saame kütuse ja õli. Midagi muuta me siin ei saa. Võime ajada tarka juttu küll aga andke andeks-s.itt on ikka s.itt. Võite endale tähtsa ja viisaka näo ette teha,öelda -kaka aga midagi ei muutu. Big Grin 
Mis saagidesse puutub siis Partner 7000 ja HQ-254 jäävad ka endiselt headeks saagideks oma aja kohta ja nende praktilisus ei kao kunagi. Kindlasti on ka mõni uuem saag sama hea(ongi)ja võibolla paremgi aga seda näitab aeg. Ma kahjuks ei jõua ajaga niipalju kaasas käia,et osta iga natukese aja tagant uus saag ja katsetada....  Eks kellel jaksu,andke aga teada mis hea sae te saite ja palju olete saanud tööd teha.
T.

Vaadates seda videot siis veenvam oleks olnud küttekulu mõõtmisel see,et tööd oleks pidanud rohkem tegema,et näha paremini küttekulu.
Teiseks see sekundite lugemine on pisut jabur...... Big Grin  Sisuliselt pole ju erinevust.....Kes meist sekundeid loeb? Näha oli,et Stihlil jõudu rohkem, HQ-nagu oleks rohkem kõri kinni tõmmanud....kui teistel,imelik plärin oli ka juures. Ja võibolla sissetöötamata saed ka,mis siin rohkem tahta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne