Belarus traktorid.

Kes viitsib teeb kokkuvõtte keelt mitteoskajale aga järjekordne episood uue "maailmatasemel" kvaliteediga traktori elukaarelt.
Vasta

Jälle jama MTZ-iga. Mass ei lülitu sisse. Kasutusel siis see orginaal lüliti distantsjuhtimisega kabiinist.  Masslüliti ise on uus. Sai just vahetatud, sest vana jamas ja ei lülitunud iga kord välja. Uus toimis mõned päevad normaalselt, aga nüüd ühtäkki ei toimi üldse. Kas see kummist "nuputaoline" asi masslüliti otsas on lüliti? Proovisin seda vajutada, aga midagi ei muutu. Ise kahtlustan seda lülitit kabiinis. Kui seda vajutada, siis mingi "klõps" ikkagi traktori ninas käib, aga see on tunduvalt vaiksem kui muidu ja ükski lamp armatuuris isegi ei vilksata. Mis veel selles ahelas võiks probleeme tekitada? Lisan, et akudes voolu on ja juhtmete ühendused akude ja masslüliti vahel on korras. Kas kuidagi saaks seda masslülitit ilma kabiini nuputa testida?
Vasta

Vii poodi tagasi ja võta järgmine, nii lihtne ongi! Neil on kohustus praak tagasi võtta.
Vasta

(11-01-2022, 19:58 PM)I.A Kirjutas:  Vii poodi tagasi ja võta järgmine, nii lihtne ongi! Neil on kohustus praak tagasi võtta.

Kas see suur kummist nupp masslüliti küljel on mõeldud massi lülitamiseks? Pole kordagi olnud vajadust seda kasutada, sest kabiinist on kõik toiminud. Proovisin seda vajutada, aga tulutult. Arvatavasti rumal küsimus, aga ega selles lülitusahelas ühtegi kaitset ei ole?
Vasta

Kummist nupp on jah mehaaniliseks sisse ja välja lülitamiseks.
Vasta

(11-01-2022, 19:45 PM)Mägi Kirjutas:  Jälle jama MTZ-iga. Mass ei lülitu sisse. Kasutusel siis see orginaal lüliti distantsjuhtimisega kabiinist.  Masslüliti ise on uus. Sai just vahetatud, sest vana jamas ja ei lülitunud iga kord välja. Uus toimis mõned päevad normaalselt, aga nüüd ühtäkki ei toimi üldse. Kas see kummist "nuputaoline" asi masslüliti otsas on lüliti? Proovisin seda vajutada, aga midagi ei muutu. Ise kahtlustan seda lülitit kabiinis. Kui seda vajutada, siis mingi "klõps" ikkagi traktori ninas käib, aga see on tunduvalt vaiksem kui muidu ja ükski lamp armatuuris isegi ei vilksata. Mis veel selles ahelas võiks probleeme tekitada? Lisan, et akudes voolu on ja juhtmete ühendused akude ja masslüliti vahel on korras. Kas kuidagi saaks seda masslülitit ilma kabiini nuputa testida?

Oled sa kuulnud ütlust, et loll saab kirikus ka peksa.
Kas tõesti tänapäeva inimesed tahavad enda traktoriga jaanituld teha? neid russe ju piisavalt maha põlenud. Ma ei saa aru, kui kaua peab sitamüüjatel mune lakkuma, et aru saada, et mass käib korraliku lülitiga ja peab olema manuaalse lülitusega.

Kui aga tõesti kael juba kange ja lolli pead ei kanna - alumisest peast ei räägi. Siis mõtlemisorgani võiks raamatupidajale/naisele anda üle.  Nod oinad vähemalt hingelt ei tahaks traktorit maha põletada nagu säästumees.

Otsi nõukaaegne masslüliti 50A selline millel on 2 ümariku nuppu See tänapäevane ilus tsingitud ühe ümara nupuga ei kõlba kahjuks

Ehita kast ümber masslüliile korralik 30mm2 juhe sappa ja vaadata, et vesi kohe sisse ei jookseks.
[Pilt: 107988565.jpg]

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Toimib see " kaugelt" juhtimisega ka väga hästi. Lihtsalt kvaliteetne vidin peaks juhtuma. Tulekahjut ei põhjusta massilüliti.. kas oma igapäeva-autol lülitad ka massi välja?
Vasta

(11-01-2022, 20:43 PM)unimüts Kirjutas:  
(11-01-2022, 19:45 PM)Mägi Kirjutas:  Jälle jama MTZ-iga. Mass ei lülitu sisse. Kasutusel siis see orginaal lüliti distantsjuhtimisega kabiinist.  Masslüliti ise on uus. Sai just vahetatud, sest vana jamas ja ei lülitunud iga kord välja. Uus toimis mõned päevad normaalselt, aga nüüd ühtäkki ei toimi üldse. Kas see kummist "nuputaoline" asi masslüliti otsas on lüliti? Proovisin seda vajutada, aga midagi ei muutu. Ise kahtlustan seda lülitit kabiinis. Kui seda vajutada, siis mingi "klõps" ikkagi traktori ninas käib, aga see on tunduvalt vaiksem kui muidu ja ükski lamp armatuuris isegi ei vilksata. Mis veel selles ahelas võiks probleeme tekitada? Lisan, et akudes voolu on ja juhtmete ühendused akude ja masslüliti vahel on korras. Kas kuidagi saaks seda masslülitit ilma kabiini nuputa testida?

Oled sa kuulnud ütlust, et loll saab kirikus ka peksa.
Kas tõesti tänapäeva inimesed tahavad enda traktoriga jaanituld teha? neid russe ju piisavalt maha põlenud. Ma ei saa aru, kui kaua peab sitamüüjatel mune lakkuma, et aru saada, et mass käib korraliku lülitiga ja peab olema manuaalse lülitusega.

Kui aga tõesti kael juba kange ja lolli pead ei kanna - alumisest peast ei räägi. Siis mõtlemisorgani võiks raamatupidajale/naisele anda üle.  Nod oinad vähemalt hingelt ei tahaks traktorit maha põletada nagu säästumees.

Otsi nõukaaegne masslüliti 50A selline millel on 2 ümariku nuppu See tänapäevane ilus tsingitud ühe ümara nupuga ei kõlba kahjuks

Ehita kast ümber masslüliile korralik 30mm2 juhe sappa ja vaadata, et vesi kohe sisse ei jookseks.
Kriitika täesti asjakohane. Samas 24volti käivitusega on peal 2 akut, seega päris iga lüliti vist asenduseks ei sobi. Vanade aku juhtmetega ja viisakalt saaks manuaalse paigaldada ainult ninasse kapoti alla, kus on selle lülitamine küllaltki ebamugav(tarktoril on ka frontaallaadur ees). Sellega olen aga täiesti nõus, et masslüliti on masinale "elulise" tähtsusega ja peab toimima.
Vasta

Toetan soovitust otsida vana asi mis toodetud CCCP ajal.
Uuematele pole väärismetalli sisse pandud ja siis nad ei kestagi.
Vanadel on vasest klemm ja hõbedast kontaktid ning sellist enam ei tehta tsiviiltarbeks.
Selle elektrilise ma ka ostsin kunagi et hea mugav nupust aga mugav oli ta vaid paar korda ja edasi eriti ebamugav käia teda sealt kumminupust lülitamas.
Probleem nagu ikka rauast vasetatud klemmid, kuumeneb korra ja kui vanasti oli tekstoliitpuks mis soojenemist ei kartnud siis nüüd plastik mis sulab ja pärast pole ühendust ega lülitamist.
Pood ka tagasi ei võta nagu on selgunud, kuna sõber vaidles ekspertiisini välja, kus leiti et on üle koormatud, mis on ka loogiline sest kiri on peal 50A.
Niisama nagu 24V käivitusega on ühe aku jaoks muundur, millel peal kiri 12V ja kuidagi ei nõua et peaks 14V andma et aku ka täis laadida.
Vasta

(11-01-2022, 20:43 PM)unimüts Kirjutas:  
(11-01-2022, 19:45 PM)Mägi Kirjutas:  Jälle jama MTZ-iga. Mass ei lülitu sisse. Kasutusel siis see orginaal lüliti distantsjuhtimisega kabiinist.  Masslüliti ise on uus. Sai just vahetatud, sest vana jamas ja ei lülitunud iga kord välja. Uus toimis mõned päevad normaalselt, aga nüüd ühtäkki ei toimi üldse. Kas see kummist "nuputaoline" asi masslüliti otsas on lüliti? Proovisin seda vajutada, aga midagi ei muutu. Ise kahtlustan seda lülitit kabiinis. Kui seda vajutada, siis mingi "klõps" ikkagi traktori ninas käib, aga see on tunduvalt vaiksem kui muidu ja ükski lamp armatuuris isegi ei vilksata. Mis veel selles ahelas võiks probleeme tekitada? Lisan, et akudes voolu on ja juhtmete ühendused akude ja masslüliti vahel on korras. Kas kuidagi saaks seda masslülitit ilma kabiini nuputa testida?

Oled sa kuulnud ütlust, et loll saab kirikus ka peksa.
Kas tõesti tänapäeva inimesed tahavad enda traktoriga jaanituld teha? neid russe ju piisavalt maha põlenud. Ma ei saa aru, kui kaua peab sitamüüjatel mune lakkuma, et aru saada, et mass käib korraliku lülitiga ja peab olema manuaalse lülitusega.

Kui aga tõesti kael juba kange ja lolli pead ei kanna - alumisest peast ei räägi. Siis mõtlemisorgani võiks raamatupidajale/naisele anda üle.  Nod oinad vähemalt hingelt ei tahaks traktorit maha põletada nagu säästumees.

Otsi nõukaaegne masslüliti 50A selline millel on 2 ümariku nuppu See tänapäevane ilus tsingitud ühe ümara nupuga ei kõlba kahjuks

Ehita kast ümber masslüliile korralik 30mm2 juhe sappa ja vaadata, et vesi kohe sisse ei jookseks.


Esiteks, mul on olemas see kahe ümara nupuga masslüliti millel on sees kahvlitaoline kollase tsingiga tsingitud pehmest rauast kontaktklemm mis juba kaugtuledega läheb soojaks.. Nii, et välimuse järgi ei saa otsustada selle masslüliti üle.

Teiseks, mis põhjusel peab masslüliti ilmtingimata olema manuaaljuhtimisega?  MAZ, Kamaz, Kraz kasutasid kõik kaugjuhitavat masslülitit mis oli nii töökindel, et ma ei mäleta oma praktika jooksul mitte ühtegi juhust kus see lüliti ei toiminud.
Kaasaegse toodangu kvaliteet muidugi teadmata aga pakkumine üpris laia spektriga. Mõni mudel peaks kindlasti töötama.

Kui kahtlustad lülitit siis annab alati kontrollida manuaalselt. Kui  kummi nuppu vajutades mass sisse ei jää on lüliti kaputt. Kummi nupu all on elektromagneti  südamik mis on tehtud pikemana, et kasutada seda manuaaljuhtimiseks. 

Kui käsitsi vajutades saad voolu sisse on kabiini lülitist  tulev pluss puudu või puudulik. 

Siit postitusest aga ma loen välja, et nuppu vajutades klõps käib mis viitab sellele, et vool tuleb peale. Ja vaiksem klõps kui tavaliselt tähendab, et elektromagnet ei jõua lülitit lõpuni lükata.
Ja kui käsitsi ka mass sisse ei jää siis on pöördmehhanism ilmselt kinni kiilunud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(11-01-2022, 21:23 PM)2715 Kirjutas:  Toetan soovitust otsida vana asi mis toodetud CCCP ajal.
Uuematele pole väärismetalli sisse pandud ja siis nad ei kestagi.
Vanadel on vasest klemm ja hõbedast kontaktid ning sellist enam ei tehta tsiviiltarbeks.
Selle elektrilise ma ka ostsin kunagi et hea mugav nupust aga mugav oli ta vaid paar korda ja edasi eriti ebamugav käia teda sealt kumminupust lülitamas.
Probleem nagu ikka rauast vasetatud klemmid, kuumeneb korra ja kui vanasti oli tekstoliitpuks mis soojenemist ei kartnud siis nüüd plastik mis sulab ja pärast pole ühendust ega lülitamist.
Pood ka tagasi ei võta nagu on selgunud, kuna sõber vaidles ekspertiisini välja, kus leiti et on üle koormatud, mis on ka loogiline sest kiri on peal 50A.
Niisama nagu 24V käivitusega on ühe aku jaoks muundur, millel peal kiri 12V ja kuidagi ei nõua et peaks 14V andma et aku ka täis laadida.


Jutt jumala õige. Need viimase aja sellise väljanägemisega lülitid on "lüliti laadsed tooted". Õiget sellist lülitit on kaunis raske leida.
Mina ka otsin, kuid ei ole veel leidnud.
Vasta

https://boat-service.ee/pood/lisatarviku...ep-marine/

Midagi sellist ei kõlba? Bep marine googlisse ning saab lüliti datasheedi ka.
Vasta

Samas, miks mitte loobuda massilülitist üldse ning tekitada nö süüte lüliti- ehk siis massi lüliti asemel lülitaks + poolt nagu autol süüdet?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Kindlasti otsides leiab mingi tuntud tootja niiöelda lääne lahenduse ka sellele elektrilisele vene massilülitile. Ilmselt küll hind pole enam nii meeldiv.
Vasta

Mina soetasin endale sellise, suhteliselt suur kobakas. Peale 30e sekundilist ketramist lähevad kaablid massilüliti juurest soojaks (35 mm2) aga arvan ,et see on normaalne.
Tööriistamarketis on 45 eurot aga leidsin koha kust saab 14 euroga.
- max 24 V
- max 250 A / 2500 A (5 sekundit)
- kinnitusaukude vahe 100 mm
- ääriku mõõtmed 120 x 65 mm
- kontaktid M10
   
Vasta

Selline tuleb uuena peale ostu kohe lahti võtta ja vasemäärdega klemmid kenasti ära määrida... Kogemus olemas põka puhul, seest vaatas vastu rohelust... Tänapäeval on asjad siiski ostmiseks!
Vasta

(11-01-2022, 19:45 PM)Mägi Kirjutas:  Jälle jama MTZ-iga. Mass ei lülitu sisse. Kasutusel siis see orginaal lüliti distantsjuhtimisega kabiinist.  Masslüliti ise on uus. Sai just vahetatud, sest vana jamas ja ei lülitunud iga kord välja. Uus toimis mõned päevad normaalselt, aga nüüd ühtäkki ei toimi üldse. Kas see kummist "nuputaoline" asi masslüliti otsas on lüliti? Proovisin seda vajutada, aga midagi ei muutu. Ise kahtlustan seda lülitit kabiinis. Kui seda vajutada, siis mingi "klõps" ikkagi traktori ninas käib, aga see on tunduvalt vaiksem kui muidu ja ükski lamp armatuuris isegi ei vilksata. Mis veel selles ahelas võiks probleeme tekitada? Lisan, et akudes voolu on ja juhtmete ühendused akude ja masslüliti vahel on korras. Kas kuidagi saaks seda masslülitit ilma kabiini nuputa testida?

Mul oli sama jama, vahepeal töötas esimese klõpsuga, vahepeal ei töötanud üldse. Lõpuks leidsin akude lähedalt paremalt küljelt 4 poldiga ühendused (originaalis vist seal must plastikkate peal) - pingutasin neid ja töötas jälle tükk aega.
Vasta

(12-01-2022, 00:06 AM)hillar2 Kirjutas:  
(11-01-2022, 19:45 PM)Mägi Kirjutas:  Jälle jama MTZ-iga. Mass ei lülitu sisse. Kasutusel siis see orginaal lüliti distantsjuhtimisega kabiinist.  Masslüliti ise on uus. Sai just vahetatud, sest vana jamas ja ei lülitunud iga kord välja. Uus toimis mõned päevad normaalselt, aga nüüd ühtäkki ei toimi üldse. Kas see kummist "nuputaoline" asi masslüliti otsas on lüliti? Proovisin seda vajutada, aga midagi ei muutu. Ise kahtlustan seda lülitit kabiinis. Kui seda vajutada, siis mingi "klõps" ikkagi traktori ninas käib, aga see on tunduvalt vaiksem kui muidu ja ükski lamp armatuuris isegi ei vilksata. Mis veel selles ahelas võiks probleeme tekitada? Lisan, et akudes voolu on ja juhtmete ühendused akude ja masslüliti vahel on korras. Kas kuidagi saaks seda masslülitit ilma kabiini nuputa testida?

Mul oli sama jama, vahepeal töötas esimese klõpsuga, vahepeal ei töötanud üldse. Lõpuks leidsin akude lähedalt paremalt küljelt 4 poldiga ühendused (originaalis vist seal must plastikkate peal) - pingutasin neid ja töötas jälle tükk aega.
Väga huvitav. Proovin selle üles leida ja need ühendused üle vaadata.
Vasta

(11-01-2022, 22:00 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Samas, miks mitte loobuda massilülitist üldse ning tekitada nö süüte lüliti- ehk siis massi lüliti asemel lülitaks + poolt nagu autol süüdet?
Võimalik. Vene traktorite puhul tahab aga elektrisüsteemis nokitsemist - välistada kõik tarbijad kui süüde väljas on. Ehk siis - arvatavasti uus genekas (nn vene omad kipuvad olema pideva ergutusega), veidi kaabeldust armatuuris ja releesid ja kaitsmeid ning voilaa. Enamus tööst põhikoolifüüsika  Big Grin

Aga täitsa aiaaugust... Mina panin JumZile 50mm2 kaablid, ja need on kumbki ainult pool meetrit... Peenemad olid nii... no ütleme et kätesoojendajad. Kas teil pikad russi 35mm2 kaablid liigsuurt kadu ei tekita?
Vasta

mu traktoris polegi muud elektrit, kui starterikäivitusnupp Rolleyes Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 21 külali(st)ne