Liikluskindlustuse maffia!!!

(14-06-2013, 14:35 PM)v6sa Kirjutas:  Mis puudutab isikukindlustust, siis minule see sobiks - olen üsna kahjutu tegelane, kelle koefitsendid kujuneks madalaks.

Kujutate ette, mis saab olema paadunud huligaanide makse? Arvestades riigi suutmatust juba praegu tagada kehtiva seaduse täitmist, siis kuidas edaspidi saadakse hakkama? Egas kindlustuse puudumine takista end lõviksjoonud varblasel ähmasena kiiruskatsele tuisata. Aga kui see kiiruskatse lõpeb Mossemehe auto küljes? Kuidas siis edasi? Jah, kohus kaalub ja mõistab hüvitise summasid, kuid need veskid jahvatavad kaua ja põhjalikult. Vahepeal aeg jookseb, raha kulub...

Siin peitub ka üks mõte miks asjad nii on.

Meil leidub suur hulk selliseid raskeid huligaane. Ma ise olen nö kergem( mõni kiiruseületamine ja paar valestiparkimist). Küll aga on olemas teatud hulk nö liikluseantisotsiaaale kes ei tunnista kainena rooli istumist ja märke ning mõistlikku liiklemist. Peamiselt sellised alaväärsuskompleksidega noored, kuid ka leidub vanemaid. Antakse oma pilliga minna nagu torust tuleb ja mõnikord leidub ka avarii. Sellistel stabiilsetel madallenduritel ongi see kindlustuse koefitsent laes ja tekib olukord kus nad ei suuda enam oma makset maksta sest see on nii räige, siis hiilitakse liikluses ringi ilma kindlustuseta, kuid sisseharjunud mustrit( paadunud liiklushuligaan) see ei muuda, siis on vaid aja küsimus kui tehakse ilma kindlustuseta avarii. teinekord ka räige ( või põgenetakse selle järel). See seadus on selliste inimeste tõttu tehtud.
Teoorias ei suuda kohtud tegeleda sellise kodaniku süüdimõistmise ja väljanõudmisega. Mõne erandiga.

Sellised nö paadunud vennad kelle tõttu hakatakse seadusi juba muutma, need tuleks panna siiski kinni. Loomulikult tuleks üle vaadata see võimalus et ntx tegu oli korraliku kodanikuga kes on ntx kogemata oma kolm või neli päeva kindlustuse unustanud. Küll aga tuleks treliide taha panna need kes on samu õnnetusi ja sama mustriga korraldanud juba ala kolmandat korda.
Mina tervitasin väga seda seadust mis pani roolijoodikud vangi. Väga mõistlik.

NB! Nädalavahetuse üritusel juhtus ka roolijoodikuga kena p.sk. Nagu alati siis kena ja meeldiva usaraua seltskonna hulka sattus tümakakuulaja ja muidu varblasest kotkaks muutnud tegelane. Keskealine mees, oma noorte punt kaasas, Chevy vaniga, spoilerid ja valuveljed uhked. Tükk aega joodi julgust ja kuulati eurodiskot kõvasti( enamusele käis juba närvidele) Siis tuli aeg meie meheks, sel hetkel oli pilt selge et vasrti on jama oodata. Muru peal üritati auto rammu katsuda ja lasti campingu platsile sooned sisse. Keegi läks lõugama ja siis rahuneti korraks maha. Kuid mingi poole tunni möödudes olid tiivad veel suuremaks kasvanud ja mindi ürituse ala ette kruusakivi platsile. Seal see keskealine vana kukkus paarutama kaapekaid tegema oma Vaniga. TRA RSK! autod seisid seal. Ühel klaasis ämblik, kivitäkse ca 5 autol, plekimõlke mis munakividest tekkis , oli ka ala 6 autol vist. Debiilik!!! Peksa oleks pidanud andma.
Asi lõppes sellega et kutsuti kohale politsei ja vana sai täie rauaga politseilt. Lisaks kõikide kahjude ülelugemine ja fikseerimine.
Nüüd aga fiasko: vana saab trahvi küll aga mingeid kahjusid ta maksma ei pea. Meie seadused on nii nõmedad et: Kahju kannataja peab ise fikseeritud sündmuse alusel pöörduma kohtusse ja oma kahju välja nõudma. Kes nüüd ülduse huve kaitseb? Riigi seadusandlus? Täielik p.sk!
NB tegu oli parkimisalaga ja autod seisid. Sellest ka see seaduse auk. Õnneks oli tegu vaid euroautodega ja väheolulistega. Ükski vana ja vuntsitud kaunitar kannatada ei saanud.
Mina isiklikult oleks seaduse poolt mis iga joobes intsidendi korral konfiskeeriks selle liiklusvahendi millega kahjusid põhjustati ja suunaks selle müüki juhul kui põhjustaja oma kahjusid ära ei maksa, isegi kui sõiduk kuuluks kolmandale iskule. See oleks õiglane karistus sellise süüteo eest. Hetkel jäi tänu seadusele kahjukannataja täiesti ilma kaitseta. Õnneks on see debiilik teada ja ringkonna inimesed tunnevad teda. Seega ega tal Tartus kuskile põgeneda ja kaduda ei ole. Kui ära ei maksa aumehelikult siis ma arvan et leitakse tee, teha elu kibedaks et ta ise vabatahtlikult kahjud ära maksaks. Nimed ei vääri hetkel nimetamist.

Selliste debiilkute eest oleme ennast kaitsma võimetud. Küll aga on meil( ürituse läbiviijad) õppida sellest intsidendist, mida teha selleks et sellised asjad ei korduks. Ja ei kordu.

Selle kindlustusseaduse muudatus ei muuda antud olukorda, hetkel toob ta pigem kellegi kaukasse natuke rohkem sisse. Aga peaks hoopis muutma üldisemat seadust, seda mis kaitseks debiilikute ja süüdimatute eest, peaks karmistama seadust ja karistusi. Esimesel korral saad proovida mis tähendab vangla, teisel korral saad praktika, kolmandal korral aga pikemaajalise mõtteaja oma lolluste eest. Neljandal korral aga isoleeritakse sind aaastakümneks rahulikumast ühiskonnast.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta

(15-06-2013, 22:52 PM)v6sa Kirjutas:  Egas kindlustuse puudumine takista end lõviksjoonud varblasel ähmasena kiiruskatsele tuisata. Aga kui see kiiruskatse lõpeb Mossemehe auto küljes? Kuidas siis edasi? Jah, kohus kaalub ja mõistab hüvitise summasid, kuid need veskid jahvatavad kaua ja põhjalikult. Vahepeal aeg jookseb, raha kulub...
Kusjuures on inimesi, kes lasevadki tuimalt ilma kindlustuseta ringi ning arvatavasti kõik kontod jms. niikuinii arestitud, et kaotada pole midagi. Ning näiteks kui selline tüüp peateele ette keerates sul külje maha sõidab siis tegelane ei tee teist nägugi ja ütleb kohe välja, et tal kindlustust pole ja midagi võtta ka pole. Aga kui talle kohale jõuab, et politseid ei kutsuta ja enne kuhugi minna ka pole kui kahju hüvitatud siis kuskilt võlutakse ikka kahjusumma välja, kasvõi näiteks pahareti ema tuleb kohale ja maksab ära. Sõpru sellisel inimesel niikuinii enam ei ole, kes oleks nõus raha laenama.
Vasta

mossepower, sinu näite puhul peaks lkf maksma sinu auto remondi kinni. Lkf lisab siis selle summa mingi X kordajaga tollele kriminaalile kraesse.
rybliku juhtumi puhul küsiks kas tollel üritusel turvasi pole? Samas, ka ilma mingeid seadusi ümber tegemata, saaks joogiseid ja muid talitseda politsei kes teeks nagu striitreisseritele maks trahvid kõige eest.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Möödund sajandi lõpupoole oli kombeks sõita võõra numbriga. Tean juhust kui avariikohalt põgenenud auto nr järgi otsimine andis tulemuseks mingi vana žiguli. Ometi oli süüdlase auto mingit lääne marki. Kas politsei mobiilne arvutiühendus on selliseid sündmusi vähendanud, pole kursis.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Reedel juhtus üks asi mis silma jäi. Nimelt sõitis Paides pärnu tänaval autoremonditöökoja uksest tagurpidi välja kuldset värvi 2000 - ...sedaankerega Vw Passat. registrinumber oli kui õieti meelde jäi 072 algusega. Omanikuks pikemat kasvu meesterahvas.

ja tagurdas see sell otse vastu tänavaäärset liiklusmärki ja murdis märgi maha.
Siis hüppas korra autost välja, vaatas et auto katki ei ole ja sõitis ruttu ära.

Krt. Argpüksid rsk.

Järgmisel korral kui kokku juhtun siis teen talle verbaalse noomituse asja eest...

Sessuhtes et sitta kah see liiklusmärk, aga järgmisel korral toimib ta parklas mõne teise auto puhul samamoodi...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

(16-06-2013, 19:06 PM)Tegelane5 Kirjutas:  mossepower, sinu näite puhul peaks lkf maksma sinu auto remondi kinni. Lkf lisab siis selle summa mingi X kordajaga tollele kriminaalile kraesse.
rybliku juhtumi puhul küsiks kas tollel üritusel turvasi pole? Samas, ka ilma mingeid seadusi ümber tegemata, saaks joogiseid ja muid talitseda politsei kes teeks nagu striitreisseritele maks trahvid kõige eest.

Ei saanud su kirja mõttest aru, sul veel hägusem tekst kui mul peale magamata ööd.

Sa pole Waides olnud. Sa ei tea kui suur see koht on ja korraldaja silm ka kõikjale ei ulatu. Igatahes sai esimese kahe kaapeka järel kohe jaole ja veel suurem jama jäi sündimata.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta

TVs olevat mingi aeg näidatud kohalikke politseimasinaid, millel automaatne numbrituvastus +kontrollsüsteem peal. Pargib või sõidab selline masin ja kui "vaatevälja" jääva masinaga on mingi probleem (näiteks pole kindlustust, ÜV-d vms), siis annab kohe häiret.
Vasta

Mõistlik lahendus igaljuhul. Ühendriikides on sellised süsteemid juba kümnendi jagu vist kasutusel.

Veel. Ega muidu ilma asjata neid uusi numbreid kampaania korras kõigile ette ei suratud, uurige välja miks on need lainelised mustrid uutel numbritel peal saate teada ja miks on keelatud uusi numbreid ise üle värvida Wink
Suurem vend tahab jälgida.

vanu numbreid vist võis värskendada. Mul veel siiani kolmel autol vanad numbrid säilinud. Ühtedega läks nii hästi et kiiruskaamerad ei plinkinud..... Kuigi 70 alas kogemata rohkem kui vaja oleks olnud. Sama töötas ka 90 alas....

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta

Saatsin hr Riisalule kirja. Nüüd jääb üle ainult oodata.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(17-06-2013, 13:26 PM)Basilio Kirjutas:  
(17-06-2013, 10:43 AM)ryblik1 Kirjutas:  Mul veel siiani kolmel autol vanad numbrid säilinud. Ühtedega läks nii hästi et kiiruskaamerad ei plinkinud..... Kuigi 70 alas kogemata rohkem kui vaja oleks olnud. Sama töötas ka 90 alas....
Oled sa kindel, et asi numbris kinni? Naised saunas rääkisid, et osad kiiruskaamerad olla dekoratsioonid. Tühi tünn tee ääres. Hea odav ja kui hästi kuram kiirustele mõjub! Big Grin

Tegu ei ole siiski mitte konkreetsete dekoratsioonidega, vaid maanteeamet tehnika puudumisel tõstab aeg-ajalt lihtsalt sisu ringi teise koha peale. et näiteks 20 külmikut on riigi peale, aga kaamerad on rahapuudusel vaid 15. Aga putkad kui niisugused on statsionaarsed. Niiet kui täna ei tehtud pilti, siis homme võidakse teha...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Kuulge seltsimehed! Materjal on saadetud riigikogu (lase) le lugemiseks ja teie arutate siin kiiruskaamerate petmist, pealegi teemaväliselt. Kas keegi admin kustutaks teemasse mittepuutuva ära?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Tere

Mitmelt poolt on märku antud, et õigusharidusega inimene võiks selles teemas sõna võtta. Ma küll ei tea, kas ma kvalifitseerun varasemates postitustes põlastavalt nimetatud staarjuristide kategooriasse, kuid püüan siiski arutelule kaasa aidata. Mind ei ole mõtet kividega loopida. Teen küll oma tööd raha eest, aga olen ikka aeg-ajalt pannud õla alla ka vanatehnikakultuuri edendamisele nii tasuta kui ise peale makstes. Solvangutega ja lahmimise ei jõua üheski valdkonnas tulemusteni.

Lugesin eelnevad postitused läbi, aga ei saa ausalt öeldes aru, mille üle arutelu toimub. Püüan mõned põhimõtted selgitada ja olen valmis vastama konstruktiivsetele küsimustele, kuid keegi ei saa mulle panna kohustust hakata vastama anonüümsele räuskamisele. Kui keegi tahab mulle isiklikult midagi öelda, siis saab seda teha privaatselt. Eetiline oleks minu arvates ka kellelegi suhtes oma suhtumist näidates ennast tutvustada. Aga asjast.

Liikluskindlustuse esmane eesmärk on tagada kannatanute huvide kaitse. Kuigi igaüks saab tuua näiteid, kus kindlustusseltsid on kellelegi näiliselt või tegelikult liiga teinud või seaduses on regulatsioone, mis ei taga alati 100% kannatanu huvide kaitse, toimib liikluskindlustuse süsteem siiski sellel põhimõttel. Et kannatanutele kahju hüvitada, on vaja kuskilt raha saada. On võimalik korjata reserv kõigilt Eestimaa inimestelt nagu seda tehakse näiteks ravikindlustuses. Või ainult nendelt isikutelt, kes antud valdkonnas tõenäoliselt kulusid tekitavad. Mootorsõidukite tekitatud kahjude hüvitamiseks on valitud selline tee, et kahjude hüvitamiseks kogutakse kindlustusmakseid nendelt isikutelt, kes omavad mootorsõidukeid. Sest see on kogu maailmas levinud süsteem ja võimalikest alternatiividest ka õiglasem.

Miks on liikluskindlustus kohustuslik? Igal aastal toimub Eestis ca 30 000 liiklusõnnetust, juhiloa omanikke on ca 550 000 (olulised on suurusjärgud). Tegelikult satub rooli veel hulk inimesi, kellel juhtimisõigust ei olegi. Tõenäosus põhjustada LÕ on seega 1 kord ca 20 aasta jooksul. Loomulikult juhtub mõnel tihedamalt ning mõni inimene ei põhjustagi ühtegi liiklusõnnetust. Selline harv liiklusõnnetuse põhjustamise tõenäosus toob kaasa inimliku tunde, et milleks ma teen kindlustuse, kui seda nii harva läheb vaja. Tagamaks aga olukorda, et kannatanute huvid saavad kaitstud ka siis, kui süüdlane ei ole kindlustust teinud, ongi liikluskindlustus kohustuslik. Millisest allikast muul juhul kaetaks kahjud? Ebavõrdne ja mittetoimiv oleks süsteem, kus osa kannatanuid saab kahju hüvitatud, osa aga mitte. Ja jutud rusikas pihkudega hüvitise nõudmisest kuulub rahvaluule valdkonda, mis süsteemina ei toimi.

Miks ei võiks kindlustus olla inimesepõhine? Loomulikult võib, aga see tähendab, et kõik inimesed peaksid ennast kindlustama selle vastu, et äkki nad põhjustavad autoroolis LÕ. Kõigil ei ole juhtimisõigust, kõik ei istugi kunagi rooli. Mootorsõiduk on suurema ohu allikas ning selle kasutamisest tingitud oht ümbritsevale on kordades suurem, kui lihtsalt niisama jalutades. Ebaõiglane oleks karistada jalgsi liikuvaid inimesi sellega. Põhjendus samasugune nagu miks nõutakse kindlustust autoomanikelt, mitte kõigilt inimestelt. Ja miks ta peaks olema kohustuslik, loe eelmisest lõigust.

Nüüd aga põhilisest - miks peab kindlustama sõidukeid, mis liikluses ei osale. Ei peagi. Nii täna kehtiv, kui kavandatav uus seadus sätestab liikluskindlustuse registripõhisena. St kindlustada tuleb ainult selline sõiduk, mis on kantud liiklusregistrisse. Liiklusregistrisse tuleb kanda üksnes sellised sõidukid, mis osalevad teeliikluses. Täna näeb seadus ette selle, et on võimalik sõlmida selline leping, kus kindlustusvõtja ei pea kindlustuskaitse eest tasuma, aga kindlustusandja peab siiski tekkinud kahju hüvitama. See on vastuolus tsiviilõiguste põhialustega, kus õigused ja kohustused peaksid printsiibis olema siiski tasakaalus. Teisisõnu tähendab tänane olukord, et kindlustusselts hüvitab kahju teiste klientide maksete arvelt ning kui hästi läheb, siis saab midagi tagasi. Kui ei, siis läheb see äriühing pankrotti või maksavad teised kliendid selle kinni oma kõrgema kindlustusmaksega.

Registripõhine on kindlustus seepärast, et registrisse mittekantud sõiduk ei või nagunii liikluses osaleda ning see on kõige lihtsam viis eristada tõenäoliselt liiklusse sattuvaid sõidukeid. Nagunii jääb võimalus, et ka registreerimata sõiduk põhjustab liiklusõnnetuse, kuid see on suhteliselt väike tõenäosus, millega arvestatakse selle äri riskide hindamisel nagunii. Sõiduk on võimalik registrist kustutada tasuta ning kaob põhjus muretseda kindlustuse pärast. Registrist kustutamisel on loomulikud teatud piirangud ning siin on märksõnaks keskkonnakaitse ning nn romudirektiiv. Kuidas tagada jäätmete keskkonnasõbralik utiliseerimine. Maal võib oma pere reovee lasta tõepoolest aia taha kraavi, aga kas sama põhimõte toimib ka Lasnamäe 9-kordses majas või plastmasstoodete tehases. Printsiibis ju tahame, et loodus oleks puhas. Ilmselgelt ei suuda üks auto ise utiliseeruda nagu inimese kehast väljunud produkt või näritud õunasüda. Mis tagab selle, et autot või muid jäätmeid ei jäeta lihtsalt keskkonda reostama. Selleks on paljukirutud jäätmekäitluse süsteem, mis kohustab kodumasinate tootjaid tasuta vastu võtma kasutatud kodumasinaid, koguma kokku tasuta patareid ja rehvid, aga ka selle, et teatud ilmselgelt tekkivate jäätmete osas tuleb kohustuslikus korras tõendada nende utiliseerimist. Olemjäätmete osas on selleks kohustuslik prügivedu (kui nagunii pean maksma, siis viskan jäätmed konteinerisse), autode puhul aga romula või metallikokkuost. Kuidas saab kodustes tingimustes utiliseerida auto? Hea küll, metalli viin metalikokkuostu, aga istmed, õlid, plastikdetailid jne. Ja mis tagab, et seda ka tegelikult tehakse.

Tulevikuplaan on senise eelnõu kohaselt selline, et kindlustusleping on igal juhul tasuline, kuid lepingu miinimumperioodi ei ole sätestatud. Kindlustusleping võib olla kestusega 1 päevast ühe aastani, kuid terve see periood tuleb maksta tasu. Kui leping lõpeb, siis 12 kuud ei pea uut lepingut tegema, kuid sõidukit liikluses kasutada ei või. Kui on möödunud 12 kuud viimase lepingu lõppemisest, siis tekib automaatne sundkindlustus sarnaselt praegusele süsteemile, kus LKF nõuab kõrgendatud kindlustusmakset lepinguta sõidukite eest. Positiivse külje pealt aga piiratakse tagasinõude rahalist suurust. Kui praegu pidi sõidukiomanik, kelle kindlustuspoliisita sõiduk põhjustas liiklusõnnetuse, hüvitama kogu tekkinud kahju ja maksma kinni käsitluskulud, siis nüüd kohaldatakse nö omavastutust 640 eurot. See ei ole küll väike summa, aga siiski väiksem kui keskmine kahjuhüvitis 1200 eurot. Rääkimata sellest, et kahju võib olla palju suurem. Jätan siinkohal käsitlemata joodikute jmt regresside piiramise, mis on suures osas põhjendamatu.

Mis siis muutub tänase vanatehnika omaniku jaoks? Tegelikult suurt midagi. Sõiduki liiklusregistrist ajutine kustutamine on tasuta, registrisse tagasikutsumine samuti. Teostatav ka läbi arvuti. Ja polegi kindlustuslepingut vaja. Tõsi ajutine registrist kustutamine on kuni 24 kuuks. Kui ei viitsi ise arvestust pidada oma tehnika üle, siis teevad seda teised, kuid kahjuks on igal teenusel hind.

Ma ei tea, kas ma sain aru täpselt, mis oli probleemiks ning kas ma suutsin anda vastuse. Olen kaugel sellest, et idealiseerida olemasolevat seadust või eelnõud, kuid regulatsioonidel on tihti laiem tähendus, kui me iseenda mätta otsast seda näha oskame.

Lugupidamisega

Indrek Sirk
indrek.sirk@mail.ee
5136991
Vasta

Ma nüüd ei saa aru,et mida register siis võidab sellest,et ma iga paari aasta tagant jampsin oma autokosusid küll registrist välja ja siis jälle tagasi. Ja siis jälle uuesti. Kuna kõik on tasuta.....siis mis kasu sellest ka on. Ja milleks siis seda kilplaste ametit sunnitakse tegema....Big Grin Võiksid kõik masinad lihtsalt registris olla ja kui kogemata mõni ära lõppeb....eks siis võtame maha. Nagu tööd oleks kellegil veel vähe. Sellest ma muidugi saan aru,et raha tahetakse meie taskust kätte saada aga praegusel juhul..... või hakatakse siis nende pealt teenima,kes unustavad mööda nööri lasta...
Vasta

no aga selle põhjendas ksf! indreksirk ära ju. Nimelt keskkonna poliitika. Riik peab kindel olema, et romud saavad romulasse vastavalt normatiividele utiliseeritud ja kõlbulikud autod on registris. Mis mõte on omada registris autosid, millega aastaid ja aastaid ei sõida Big Grin Kuigi ka mul on selliseid, mis laagerduvad ja ootavad oma aega (mida kaine kõrvaltvaataja pilguga ei tulegi kunagi) Toungue
Vasta

(18-06-2013, 19:59 PM)taavi Kirjutas:  no aga selle põhjendas ksf! indreksirk ära ju. Nimelt keskkonna poliitika. Riik peab kindel olema, et romud saavad romulasse vastavalt normatiividele utiliseeritud ja kõlbulikud autod on registris. Mis mõte on omada registris autosid, millega aastaid ja aastaid ei sõida Big Grin Kuigi ka mul on selliseid, mis laagerduvad ja ootavad oma aega (mida kaine kõrvaltvaataja pilguga ei tulegi kunagi) Toungue

Keskkonna poliiitika on jamps. Räägitakse ühte,tehakse teist. Tühi jutt puha. See on selge,et ega normaalne inimene ei loobi oma auto plastiktükke ümber aia ,vaid viib ikka prügimäele. Kõike mida annab tasuta ära anda,see ka antakse. See,et mõni jobu oma auto jupid võõra metsa alla loobib,ei tee veel kõigist reostajaid.
Vaat sellepärast hoiangi omi vanu autokosusid registris ja samuti ei vii vanarauda,et tulevikus oleks võimalus sõita. Ja ega ma ei pea kõigi idiootsete kampaaniatega ka kaasa minema mis tehakse. Ega see pole ju saladus millepärast neid igasuguseid seadusi ja asju tehakse-eks ikka saada kätte iga viimane metallijupp... ja kakeldakse sellepärast...Big Grin Tahetakse ikka seda läbustavat maailmakorda säilitada ja ka meid kaasa vedada.....
Vasta

Keskkonnapoliitika on jamps muidugist. Viidatud mudel toimiks ilmselt mõnes heaoluühiskonnas. Vaatamata valitsejate lubadustele, heaoluühiskonnast rääkides, sellest me hoopis kaugeneme, mitte ei lähene. Aga seda ei tahaks ka nagu hästi uskuda, et keskkonnapoliitikat on aetud nii nagu see hetkel on, et meilt viimast kübet metalli kätte saada. Pigem on head onud autolammutajate liidust priske kilekotiga vähemalt korra nädalas ämma juures käinud. Aga jah, see uus seadus on pigem selleks, et lollidelt veel rohkem raha välja pumbata. Seniks, kuni ka puupöör pükste eest on pangale panditud.
Vasta

(18-06-2013, 17:11 PM)indreksirk Kirjutas:  Tere

...

Lugupidamisega

Indrek Sirk
indrek.sirk@mail.ee
5136991

Tere

Ma ei hakka ennast siinkohal tutvustama, kuna selleks puudub vajadus ja tahe. Küll aga ma võin seda teha, kui kellelgi tekib soov mu isikuga tuttavaks saada. Sellisel juhul on PS abiks. Tegemist siis tavalise meite elu-oluga. Ei taha lihtsalt kuulsaks saada Smile

Ma lugesin selle kirjutise läbi ja olen sellega enamjaolt ka nõus, sest sealt välja tulevad põhimõtted on ju üldjoontes õiged ja üllad. Kuid...

Mulle jääb ikkagi arusaamatuks, miks pannakse tarbijale peale kohustusi, mille najal kindlustusfirmad oma kasumit teenivad?

Kui uue süsteemi põhimõte on vanade romude registrist ära saamine, siis peaks ju kergendama nn. täielikku registrist kustutamise võimalust.
Kui palju autosid on praegu ARK registris, kuna neid ei saa lihtsalt arvelt maha? See kuidas lasnamäe korrusmaja ees olevat autot tuuakse näiteks, on ju üllas aga tegelik seis on see, et väga paljude inimeste arvel on autod, mis on sinna lihtsalt jäänud mingist ajast. See võis olla enne, kui need üllad seadused kehtima hakkasid ja autod emexisse rändasid lihtsalt niisama.

Põhjendus, et me jebime teie ajusid, ajutise reg eemaldamisega, tehes seda iga 24 kuu pärast, ikka uuesti ja uuesti, on ju ka ajuvaba. Miks ma pean iga 24 kuu pärast uuesti oma autot ajutiselt arvelt maha hakkama võtma? Kui ma masina juba korra olen maha arvelt võtnud, las ta olla siis. Ja kui täielik reg kustutamine oleks kergendatud, siis olekski kõik ok.

Ja viimaseks. Miks pean mina järsku hakkama arvet pidama oma autode, õigeaegse ajutise reg. kustutamise eest. Maailma kõige lihtsam teema. Kindlustuse leping kaotab kehtivuse... tulevad meeldetuletused... auto läheb automaatselt kuid ajutiselt, arvelt maha. Kui jään vahele juba peale seda, saan ka karistada vastavalt. Mitte ei hakata mult raha nöörima rikkumise eest, mida ma veel sooritanud ei ole.

Kõik need punktid oleksid lihtsalt teostatavad ja täiesti normaalne inimestele vastutulek.
Mitte midagi ei muutuks peale selle, et need kes teenivad, peaksid tegema mõne lisa liigutuse ja need kes maksavad, maksaksid asja eest mida nad tarbivad. Lihtne.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Olen ise ka ühe vana utiili viinud metallikokkuostu ja mul tekkis seal platsil kohe küsimus, kuidas on see tegevus keskonnasäästlikum kui minu kodus lammutamine. Treilerilt tõsteti mu romu maha metallikopaga, klaasikilde lendas mitmetele ruutmeetritele, jahutusvedelik jooksis sinnasamma pinnasesse jne. Kodus lammutades ei oleks ma iial neid aknaid puruks peksnud ja klaasikilde loodusesse visanud, samuti oleks ka jahutusvedeliku välja lasknud ja selle mõne hädaolukorra tarvis alles hoidnud või ohtlike jäätmete vastuvõtupunkti viinud. Aga nuh, seadus on seadus ja nii ta läheb!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Lugupeetud eelkõnelejad saarrand ja viplala kirjutasid just nendest asjadest mis mul ütlemata jäid. Ehk siis võiks meie vabariigis lõpetada inimeste solgutamine ja lollitamine! Igaljuhul,kui mulle peaks tänaval vasta tulema mõni ülevalt mäe otsast tegelane,võtan nööbist kinni ja nõuan aru. Kahjuks meie kanti satuvad nad harva,polegi üldse pea-aegu näinud teisi..... 101 liiget on üle riigi nii laiali,et ega neid naljalt ei kohta....Big Grin
Vasta

Viplalaga nõus, + mul tekkis veel küsimus. OK auto on ajutiselt arvelt maha võetud aga keegi läheb sellega ikkagi sõitma. Mis vahet seal siis on ta registris või ajutiselt maas? Või kui peaks veel avarii juhtuma?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne