07-04-2008, 20:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-02-2011, 04:31 AM ja muutjaks oli Tambets.)
Tervitus!
Alustan ka siis oma teemaga. Kahjuks hetkel ja eriti algusest pildimaterjali ei ole, aga paari sõnaga, mis tehtud on.
Toodud sai BMW E32 730 1988 2007 aasta sügisel Tartust. Seega on taastamistööd kestnud juba üle poole aasta. Kuna kahjuks garaazis oli täielik ruumipuudus, siis esimesed pool aastat tööd sai tehtud väljas, ilma meelevallas. Loodan lähiajal tollest ajast ka pildid leida. Siis on näha, kuidas huvi korral ei takista ei lumetuisk mootorivahetust, ega pladisev vihm pidurite õhutamist...
Esimene töö, mis sai ette võetud, oligi mootorivahetus. Eelmisel mootoril olid mahlad segamini, ja ei näinud mõtekaks mootoriremonti.
Kõigepealt siis auto esiosa tühjaks, stanged, tuled, udutuled, suunatuled, iluvõred, kapott, liistud küljest võetud.
Järgmiseks võtsin eest ära radika koos lõdvikutega.
Edasine töö seisnes roolivõimu voolikute ja roolivõimu radika, massjuhtmete, kõiksugu erinevate vaakumvoolikute lahtiühendamiseks. Sellele järgnes siis küünlajuhtmete, tühikäigu mootori, õhufiltri, õhulugeja, gaasitrossi, termostaatide, väntvõlli anduri juhtme, starteri juhtmete jms lahtiühendamine. Ühesõnaga aega läks ca kuu aega ja uus mootor oli peal.
Mootorivahetamise käigus vahetasin veel päris palju kulunud ja katkisi detaile (mitte ainult mootoridetaile) välja uute vastu:
Siduriketas
Sidurikorv
Sidurisilinder
Siduripedaali vedrusüsteem (Seal oli vedru sees mingi plastmass silinder, mille suutsin ära lõhkuda. Ostsin uue ja lõhkusin tolle ka ära. Siis püha viha täis, ja lasin treida metallist jupi.
Väljalaske kollektori tihendid (2 tk)
Küünlad (6 tk)
Esituled (Vanadel tuledel olid mõrad sees)
Suunatuled (Oranzid valgete vastu)
Vasakpoolne udutuli
Iluvõred (prillid+neerud) Vanadel osad kinnitused katki.
Kõrvalistuja poolse tiiva (eelmisel alt läbiv rooste)
Paigaldasin nahksisu
Paigaldasin suure kompuutri, koos raamiga, eemaldasin analoogkella
Hind kokku: ei julge arvutada, summa liiga suur
Selle esimese posti lõpetan ära, püüan siia varsti lisada ka need mõned pildid, mis tehtud sai.
Peale mootorivahetust on auto sõitnud ca 40 km korraliku garaazi alla, saamaks endale uue kuue.
Alustan ka siis oma teemaga. Kahjuks hetkel ja eriti algusest pildimaterjali ei ole, aga paari sõnaga, mis tehtud on.
Toodud sai BMW E32 730 1988 2007 aasta sügisel Tartust. Seega on taastamistööd kestnud juba üle poole aasta. Kuna kahjuks garaazis oli täielik ruumipuudus, siis esimesed pool aastat tööd sai tehtud väljas, ilma meelevallas. Loodan lähiajal tollest ajast ka pildid leida. Siis on näha, kuidas huvi korral ei takista ei lumetuisk mootorivahetust, ega pladisev vihm pidurite õhutamist...
Esimene töö, mis sai ette võetud, oligi mootorivahetus. Eelmisel mootoril olid mahlad segamini, ja ei näinud mõtekaks mootoriremonti.
Kõigepealt siis auto esiosa tühjaks, stanged, tuled, udutuled, suunatuled, iluvõred, kapott, liistud küljest võetud.
Järgmiseks võtsin eest ära radika koos lõdvikutega.
Edasine töö seisnes roolivõimu voolikute ja roolivõimu radika, massjuhtmete, kõiksugu erinevate vaakumvoolikute lahtiühendamiseks. Sellele järgnes siis küünlajuhtmete, tühikäigu mootori, õhufiltri, õhulugeja, gaasitrossi, termostaatide, väntvõlli anduri juhtme, starteri juhtmete jms lahtiühendamine. Ühesõnaga aega läks ca kuu aega ja uus mootor oli peal.
Mootorivahetamise käigus vahetasin veel päris palju kulunud ja katkisi detaile (mitte ainult mootoridetaile) välja uute vastu:
Siduriketas
Sidurikorv
Sidurisilinder
Siduripedaali vedrusüsteem (Seal oli vedru sees mingi plastmass silinder, mille suutsin ära lõhkuda. Ostsin uue ja lõhkusin tolle ka ära. Siis püha viha täis, ja lasin treida metallist jupi.
Väljalaske kollektori tihendid (2 tk)
Küünlad (6 tk)
Esituled (Vanadel tuledel olid mõrad sees)
Suunatuled (Oranzid valgete vastu)
Vasakpoolne udutuli
Iluvõred (prillid+neerud) Vanadel osad kinnitused katki.
Kõrvalistuja poolse tiiva (eelmisel alt läbiv rooste)
Paigaldasin nahksisu
Paigaldasin suure kompuutri, koos raamiga, eemaldasin analoogkella
Hind kokku: ei julge arvutada, summa liiga suur
Selle esimese posti lõpetan ära, püüan siia varsti lisada ka need mõned pildid, mis tehtud sai.
Peale mootorivahetust on auto sõitnud ca 40 km korraliku garaazi alla, saamaks endale uue kuue.