Teema on suletud

K: T-25 hind mulle kui ostjale!

Ei ütleks et T25 oma hinda väärt on kuna enamus müügil olevates masinatest on ju jubedalt ülehinnatud... Aga eks see on jälllegi müüja ja ostja omavaheline asi. T25ga olen nooremana teinud palju tunde rasket tööd, kõik põllutööd, kultiveerimine, vaoajamine, mulldamine, äestamine, niitmine, purustamine ja transportööd... Põllud on sel ajal suured, hektareid... Mitmeid aastaid möödusid minu suved T25 seljas... Polnud häda suurt midagi, praegu aga enam ei taha nähagi... Eks ajad muutuvad, Wink

Kaevamisest ja T25-est, tegin ämmavihtlejast ja T25le kopa järgi ning sai ka sellega kõvasti kaevatud kuna paremat sel ajal polnud võtta. Ei olnud ühtegi tööd mis tegemata oleks jäänud. Selle kännu väljakaevamiseks läks pool tundi vähemalt ja masti murdsin ka kõveraks... Wink

[Pilt: PQAAAKnkXTTGx06ckjZ1rVb--spWYlarjIElleAB...Wp2vk_.jpg]

[Pilt: OwAAAEQfk6m-Sh59iX2LekyYsWH91wONt9Emv_ja...WsVjE9.jpg]

[Pilt: PQAAALTYZA782j5dcTnZrw2rp45voI1_rToUT96g...Fconw4.jpg]

       

(28-05-2014, 10:35 AM)Rapsijuurikas Kirjutas:  Vot,tuleb tunnistada et eksisin kuna pole praktikat.
Järelikult on põka nendest kollastest tunduvalt tugevam ning on oma hinda väärt.

Kas olen midagi sellist väitnud? Ei maksa lahmida... Kollased tõin teemasse sisse et kodanik aru saaks et atv- haaratsiga võib tulpe istutada...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

Vabandan teema kõrvale juhtimise pärast aga esiteks ma ei maininud oma eelmises postituses kordagi, et Põka oleks ideaalne vahend kändude juurimiseks või et ma sellega koguaeg 100 aastaseid meetrise läbimõõduga juurikaid välja kisun Big Grin Linnas majaümbert saab käsitsi ka väga edukalt õunapuu kändudest lahti, maal traktoriga kaasa aidates läheb veel lihtsamini Wink

(28-05-2014, 10:24 AM)mlsluik Kirjutas:  Jumzil on üles tõstele võimu 1.2 tonni hetkel, ega tuleb ikka kändude juures vähe võimelda..
Uuematel sama suurusjärgu laadur-ekskavaatoritel on tõstepool piiratud umbes 900kg peale.

Misasja? Mina olen jälle suhteliselt kodus Avandiga Wink Ehk selle tõstepoolega aga ka erinevate lisaseadmetega töötamisega. Vana 520 jäi 1 tonnise bigbagiga hätta aga seda kaalu poolelt, mitte JÕU poolelt! Maha me ta sealt siiski saime, minu 100 kilo taga oli täpselt puudu Wink Ning tõsteprobleem tekkis ju pisut väljas teleskoobiga, tuli kotti kergelt haagisel lohistada ja siis maksimumjõuga tõstis ja sõitis nagu "vana mees"... 6-700 kiloseid kivikoormaid vedasin kümneid oma kiviaiaehitusel, selle juures nende jurakate vanast ja maa sisse/männijuurte vahele kasvanud kiviaiast välja KANGUTAMISEGA! 600-seeria, mis on siis rentides, on veel võimsam, lisaks suuremate ratastega.
Ehk ma ei tahaks nagu hästi uskuda, et SUURED kopad nüüd tõsta ei jõua???

Ning veel üks näide täiesti tavapärasest maakodus vajalikust tegevusest, kus igasugune põkanaator oleks olnud absoluutselt mõttetu: tegime uue tiigiääre terassi. Esiteks kannatas Avandiga sinna vana osa peale sõita, augupuuriga augud teha (tegime ka uue piirdeaia, mis näga taamal jne), siis paned pirni ette, segad betooni valmis ja sõidad kohale ning valad OTSE AUKU. Muuseas, ka põrandate betoneerimine käib Avandi ja pirniga nii, et käsitöö osa on vaid latiga silumine... Teleskoop + keskliigend ja valad sujuvalt ühtlast kihti saalungite vahele. Ning kogu asi taandub ühele - EFEKTIIVSUS, mis tähendab kiirust. Muidugi, kehtib lause: las traktor töötab, ta on ju rauast! Tõsi, iseendale kordi vähem kurnavam on kasvõi põkanaatoriga raskeid asju kangutada, vedada jne, kui seda käsitsi teha. Vastuvaidlematult. Aga kui tahta kasvõi HOBIKS midagi töölaadset teha, millega lihtsalt tahad KIIRESTI ühele poole saada, siis on anno.2014 kordi kiiremaid ja efektiivsemaid TÖÖRIISTASID olemas, mida saab vajadusel rentida.
[Pilt: DSC_0083.jpg]
[Pilt: DSC_0095.jpg]

Ksf!Võsal on ju õigus: erinevus rikastab ja on teatud mass inimesi, kel meeldib ennast piinata. Jumala eest, keegi ju ei keela! Aga mina püüan lugejate "silmi avada" OLULISELT teistsuguse maailma olemasolust! Muidu ongi kogu aeg kõigil tunne ja "teadmine", et see fekaal nõukatehnika on AINUS lahendus mistahes väikemajapidamises toimetamiseks. Ei ole - see on SAAST, millega saab suure piinamisega midagi tehtud, kulutades rõvedalt aega, raha, närve ja iseennast. EFEKTIIVSUSE saavutamiseks tuleb pisut mõelda...

Sul on ka oma purjekas ja paadikäru jne mis siis et hulga effektiivsemalt saaks helikopteriga Rootsi lennata Big Grin Kui majapidamises ka põllulapike olemas on, ei ole traktorist pääsu. Ja kui traktor olemas on siis miks tuua rendist masin, mis teeb samu asju? Saab küll mõnevõrra kiiremini ja mugavalt, aga rahaliselt ära ei tasu, kuna traktor on niikuinii olemas. (muideks traktor ei võrdu T-25-ga)

Ei ole - see on SAAST, millega saab suure piinamisega midagi tehtud, kulutades rõvedalt aega, raha, närve ja iseennast. EFEKTIIVSUSE saavutamiseks tuleb pisut mõelda...

No me panime siin alles kartuli T-25-ga maha ja ei saa öelda et see mingi piin oleks olnud,lausa lust! Ja aega ei äinud ka mitte palju. Aga sellise kopaga mida siin eelnevalt propageerid.....ei ole siin kardulivagude vahel midagi teha. Täiesti mõtetu apastaraat. Iga asi ikka oma töö juurde! Ma loodan,et siin teistel ka mõistus korras.......efektiivne on asi siis,kui ta on mõeldud kindla asja jaoks ,mitte et võtad oma õllepudelil korgi maha,rüüpad sõõmu ja kõik puuduolevad isikuomadused korraga taastuvad.....

Avant ei kõlba kohe üldse põllulapi tegemiseks ega ka metsast puude toomiseks kuna asi on lihtsalt liiga madal. Avant rohkem mõeldud eritöödeks kuna saab erinevaid lisaseadmeid kasutada. Koju ostmiseks sellel olendil mõtet küll ei näe. Ise T25 poole isegi ei vaataks. Kui see traktor on olemas siis on okei aga ostma küll ei hakkaks. Ostaks pigem mingi hiinaka või lääne masina. Kui Eestist midagi ei saa, siis lähi riikidest ikka midagi kasutatut leiab 10000 euro ringis.

(28-05-2014, 11:17 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(28-05-2014, 10:24 AM)mlsluik Kirjutas:  Jumzil on üles tõstele võimu 1.2 tonni hetkel, ega tuleb ikka kändude juures vähe võimelda..
Uuematel sama suurusjärgu laadur-ekskavaatoritel on tõstepool piiratud umbes 900kg peale.

Misasja? Mina olen jälle suhteliselt kodus Avandiga Wink Ehk selle tõstepoolega aga ka erinevate lisaseadmetega töötamisega. Vana 520 jäi 1 tonnise bigbagiga hätta aga seda kaalu poolelt, mitte JÕU poolelt! Maha me ta sealt siiski saime, minu 100 kilo taga oli täpselt puudu Wink

Kaevekopa poolel kiputakse piirama, frontaaliosal on tõstevõime kordi suurem. Enamus jcb, volvo jms masinaid tõstavad fontaaliga mitmeid tonne..

Siit aga teemasisene küsimus, mitte võrdluseks suurte masinatega vaid niisama huvipärast, palju T25 tõsta jõuab? 40 S-piiga kultivaatori tõstab igatahes üles, aga üle 600kg vist ei kannata... ? Teab keegi...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

Ütleme nii,palju vaja on tõsta.Võimalik on esiots maast lahti saada,aisad taga kõveraks ja lõpuks puruks tõsta,pole probleemi.
Selle teema võiks kinni panna,ära tüütab juba.

(28-05-2014, 14:17 PM)mlsluik Kirjutas:  ..
Siit aga teemasisene küsimus, mitte võrdluseks suurte masinatega vaid niisama huvipärast, palju T25 tõsta jõuab? 40 S-piiga kultivaatori tõstab igatahes üles, aga üle 600kg vist ei kannata... ? Teab keegi...

Veolattide silmade tsentrist 720 kg, kui pump ja silinder tihedad ning süsteemis õlitaoline vedelik ringlemas. "Kose kaaruti" tõstis üles, kuid esirataste maaspüsimiseks oli vaja vähemalt 150 kg raskusi ette.

Tõsi, siis peab üsna ettevaatlik sohver olema - muidu krõpsuvad veolatid...

Niimoodi et traktorist endast ka! Sain käega katsuda ja silmaga näha aga mis välja tuli, mootor ei käi ringi! Jääb ära see kaup! Muidu oleks hind olnud 2100.- Papi rõhutas veel et poeg tuleb koju ajab käima!
Vigu oli teisigi, kogu jooks rattaid vahetada jne. Muidu on üks veel saadaval aga praegu pole enam aega selle asjaga tegeleda! Sain oma potipõllumajanduses suuremad tööd tehtud ja eks näeb! Jätan teema avatuks sest ideid ja huvitavaid kommentaare on ikka hea lugeda.

Veel pole maha löödud

(27-05-2014, 23:27 PM)Rapsijuurikas Kirjutas:  Põka kökatsiga ei tõmba sa mingit kändu välja.
Atv-le paned metsahaake järgi,palgilõuad vahetad kopa vastu ja kaevad kännu väljaSmile

Selgita miks ei saa põkat selle metsahaake ette panna?

(28-05-2014, 16:18 PM)JaakH Kirjutas:  ... mootor ei käi ringi! Jääb ära see kaup!
Oh sind päevavarast, ajasid suure hulga rahvast marru ja peaaegu massikakluseks kiskus juba. Ja siis -soss- nagu porilompi kukkunud suitsukoni... Justkui elukutseline provokaator! Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.

Millise haake?

(28-05-2014, 16:18 PM)JaakH Kirjutas:  Niimoodi et traktorist endast ka! Sain käega katsuda ja silmaga näha aga mis välja tuli, mootor ei käi ringi! Jääb ära see kaup! Muidu oleks hind olnud 2100.- Papi rõhutas veel et poeg tuleb koju ajab käima!
Vigu oli teisigi, kogu jooks rattaid vahetada jne. Muidu on üks veel saadaval aga praegu pole enam aega selle asjaga tegeleda! Sain oma potipõllumajanduses suuremad tööd tehtud ja eks näeb! Jätan teema avatuks sest ideid ja huvitavaid kommentaare on ikka hea lugeda.

M.O.T.T. Cool

See on jälle kord ehedaim näide Eesti asjast: ulmesumma eest tahetakse müüa täielikku SAASTA ja ise arvatakse, et tegu on universaalse supermasinaga. Mul oli 95% kindlusega see selge juba esimest postitust lugedes...

Ja siis tulihingelised põkanaatori-kaitsjad räägivad kas:
a) uuest, uueväärsest või restaureeritud-remonditud masinast,
b) juba endal olemas olevast, mis veel kuidagimoodi töötab.

Antud isend on puhtalt minu pakutud hinnaga: vanaraua kilohind MIINUS äravedamiskulud karuperssest. Ehk paar sotti vanale peopeale ja las ostab midagi ilusat oma moorile.
Kõiksugused hinnad, mis ületavad juba 2K euri, peavad olema IDEAALSES korras masinad, sest vastasel korral tuleb pöörata pilk neliveoliste tuliuute garantiiga hiinlaste või siis nende kasutatud pisi-jaapanlaste poole. Ning tuliuue-väärse põkanaatori hinna ülemise piiri paneb paika seesinane chery oma 6K+kõmm hinnaga. Või vaadata veelkord üle reaalne raskletehnika vajalikkus ja äkki hoopis ATV. Ehk Te ise teate, kuipalju juba uus rehvijooks traktorile maksab jne.

PS: kui pühapäeval lendas kast laiali ja pukseerimise õnnetukese Lennusadamasse, siis eile õhtuks panime sisse juba tuliuue mootori, kasti ja veojala mis saabusid Leedust... ja kui täna tuul vaibub, läheb töövahend jälle vette. Sest töövahendisse, mis teenib raha, on mõtet ka viiekohalisi summasid investeerida!

Ah et sedasi käib nüüdsel ajal valamine?
"siis paned pirni ette, segad betooni valmis ja sõidad kohale ning valad OTSE AUKU. Muuseas, ka põrandate betoneerimine käib Avandi ja pirniga nii, et käsitöö osa on vaid latiga silumine... Teleskoop + keskliigend ja valad sujuvalt ühtlast kihti saalungite vahele. Ning kogu asi taandub ühele - EFEKTIIVSUS, mis tähendab kiirust."
Härra pole vist kuulnud, et veel EFEKTIIVSEM on pumbaga seguauto Smile
Rendi Avant on tore riistapuu küll, aga jutt käib siiski väikemajapidamisse sobivast universaalsest traktorist.
Traktori puhul on minu arvates hinna poolest kodumajapidamises nii enam- vähem kolm- neli levelit:
1) Motoplokk
On ja ei ole ka. Kui käed tugevad ja vene värk väga endast välja ei vii, saab tööd küll teha. Laadurit ei saa, jah, paigaldada, aga kui suunitlus on siiski potipõllundus, mitte segu valamine ja postipuurimine, siis saab mingeid asju temaga teha natuke kergemini, kui käsitsi.
2) Põka või TZ 14 K
Maitseasi ja natuke ka vajadustest sõltuv, aga need on juba traktori moodi ja põllulapil päris asjaks. Vedada jõuavad ka midagi.
3) Kasutatud japs või mõni vähem kasutatud hiinakas
Päris mitmed ärid müüvad neid japse ja mõni on päris asjalik. Laadurit saab ka ette osta.
4) Uus hiinakas.
Ei oska midagi kommenteerida, aga 500 tt pealt mootorit vahetada on vist natuke liiga ruttu.
5) Uus japs
Hinnalt rahabosside värk, aga samas on nad ka traktori moodi. Ehitatud nagu suur traktor, ainult tilluke.
Kas või mõni Yanmar näiteks.

(29-05-2014, 08:45 AM)vant Kirjutas:  ...
4) Uus hiinakas.
Ei oska midagi kommenteerida, aga 500 tt pealt mootorit vahetada on vist natuke liiga ruttu.
...

On jah. Siine tekib küsimus, ega viga ometi õlis olla saa (elik selle puudumises). Või sattus esmaspäeva eksemplar ja hooletu/ignorantne kasutaja.

(29-05-2014, 08:38 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(28-05-2014, 16:18 PM)JaakH Kirjutas:  Niimoodi et traktorist endast ka! Sain käega katsuda ja silmaga näha aga mis välja tuli, mootor ei käi ringi! Jääb ära see kaup! Muidu oleks hind olnud 2100.- Papi rõhutas veel et poeg tuleb koju ajab käima!
Vigu oli teisigi, kogu jooks rattaid vahetada jne. Muidu on üks veel saadaval aga praegu pole enam aega selle asjaga tegeleda! Sain oma potipõllumajanduses suuremad tööd tehtud ja eks näeb! Jätan teema avatuks sest ideid ja huvitavaid kommentaare on ikka hea lugeda.

M.O.T.T. Cool


Antud isend on puhtalt minu pakutud hinnaga: vanaraua kilohind MIINUS äravedamiskulud karuperssest. Ehk paar sotti vanale peopeale ja las ostab midagi ilusat oma moorile.

No täitsa linnamehe jutt,et viskame lollidele paar sotti ja asi mutt.....Big Grin Õnneks maal elavad ikka mõistusega inimesed ja päris ogaraks läinud pole.

(29-05-2014, 08:38 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Antud isend on puhtalt minu pakutud hinnaga: vanaraua kilohind MIINUS äravedamiskulud karuperssest. Ehk paar sotti vanale peopeale ja las ostab midagi ilusat oma moorile.
Loogika järgi on õigus. Kuid kahjuks ei pea loogika paika. Omanik ütleb, et vahetas mõned jupid ja need juba uuena paar sotti väärt.
Paraleelina: Vaatan siin ameerika autode taastamisest saateid. Ostetakse 5-10k eest masin, käiakse täielikult üle ja müüakse 30-50k eest maha. Tehes samamoodi t25 puhul. Ostad 2-3k eest siis keegi pole nõus 15-20k temast täielikult taastatuna välja käima.
Samas kui vähegi masina tervise eest hooldada võib 30a vana masina terviseparandamine kõvasti maksma minna.
Saan ka PlyVal64'st aru. Sa oled nn roolikeeraja. Oled leidnud kompromissi, et teed enda erialast tööd - saad selle eest palka ja kui mingit asja liigutada, tõsta, harida vaja rendid masina. (pole hoolduskulusid, pole vargusehirmu, pole lagunemishirmu, kui masin palju töötanud on) Reaalselt ütleks, et eks laenutamisega lõpptulemus ehk kulutatav summa võib olla vähe suurem, kuid igasugused anomaaliad masinatega jäävad ära. Saab valida iga töö jaoks vastava masina ja pole universaalset vaja.
Ainuke probleem sellega võib olla siis, kui näiteks talvel istud meetrise lumehunniku ees kinni hommikul ja ei ole võimalik rendifirmasse minna masinat tooma, vaid pead kühveldama käsitsi. Naabrimees ajab aga garaazis oma päevinäinud tehnika käima ja plats tal puhas. Igal vaatel omad plussid ja miinused. Enamjaolt kellegile teisele lootma jäädes ei vea välja.

(29-05-2014, 09:45 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No täitsa linnamehe jutt,et viskame lollidele paar sotti ja asi mutt.....Big Grin Õnneks maal elavad ikka mõistusega inimesed ja päris ogaraks läinud pole.

Olen ise ka elupõline linnainimene. Kuigi hobikorras tegelen maal erinevate asjadega.
Ja väidan just 100% vastu, et maainimene ongi ogaraks läinud. Kuuris aastaid mädanenud asja eest utoopiat küsida on liig mis liig. Üldse masinate hinnad on hullumeelsed. Maainimene keerab end üles ideega. Kunagi oli see kuldaväärt masin ja peab ka nüüd olema. Võtab lehe välja ja vaatab, mis hinnaga kõige kallimalt müüakse masinat. Võtab siis veidi maha ja loodabki leida lolli kes ostab. Kahjuks just linnainimene on rumal ja ei jaga masina tehnilist poolt väga, mistõttu saabki tehing toimuda. Kodu tuues avastatakse, et pole kohta, mis ei tahaks üle käimist. Ja algabki remont ehk HOBI MUTRIKEERAMINE- kulutusi sellele ei arvestata, (käib räige juurikate kasvatamisele peale maksmine remondi arvelt)

Võrreldes mtziga. Suure kabiiniga mtz maksab juba 5-7tuhat. Ja lootus, et midagi head masina juures on - see on surnud ja maetud. Topi kohe teine 5 juurde ja hakkab looma. (ma mõtlen, et siis on veidigi inimlikum töökeskkond enda jaoks tekitatud masinas nii mugavuses, kui ehk ka vastupidavuses)
Kokkulüües kas on mõtekas kasutatud ront 12k eest või 15k eest uus. (Eestlase põhimõte kahjuks on selline, et võtame vana see hää)

t25ga on ka see teema, enam neid Eestisse ei tuua Vladimiri tehasest. Ei saavat arvele. Euronormidele ei vastavat.
Harkovi tehase htz 3510 ehk t25(praktiliselt) neid tõi jõgeval Aare tehnika maale hind 12k eurot ilma esisillaveota ja 14k oli esisilla veoga. Niipalju kui mina nägin siis 2 masina müügiks kulus pea aasta. Ja peale selle pole neid müügis kohanud.

Kohati tuleb olla PlyVal64'ga nõus, et mõningatel eluetappidel on kasulikum tarbida uut ja süütut kui võtta ette lekkiv, remonti-kohendamist vajav vana käsn.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.

Küsimus unimütsile. Miks pean1,5 tonnise põka asemel 4 tonnise russiga talluma enda aias ja põllul.
Ja jätkuvalt olen seda meelt, et müüdud masinad on küsitud hinda väärt. Sest toimunud kahepoolsel kokkuleppel.

(28-05-2014, 14:58 PM)uko Kirjutas:  Ütleme nii,palju vaja on tõsta.Võimalik on esiots maast lahti saada,aisad taga kõveraks ja lõpuks puruks tõsta,pole probleemi.
Selle teema võiks kinni panna,ära tüütab juba.

Palun aidake vaesekest. Õpetus sulle. Kui ei kliki siis ei pea ka lugema.

Viskasin Kuldsesse Börssi pilgu peale. Müügis on 10tk t25, hinnad 2600-4200.- Ju see ongi siis turu nõudlus, ega hinnad suvaliselt ei kerki.

Odavama vene tehnikaga on veel üks asi, mis inimesi tõmbab ostma. Nimelt sa saad oma pisku raha eest kohe tööd alustada, ning vajadusel teise pisku eest seda jooksvalt remontida. Enamusel inimestest siiski ei ole 15 000 tagataskust võtta, kuid 2000 kraabib kuidagi moodi alati kokku. Kui sul on maal elades valida, kas t25 või mitte midagi, siis viimasel juhul on elu ikka palju raskem ja vaevalisem.

Kui mul on vaja poste puurida või betooni valada, ma lähen ja rendingi endale Avandi taolise, kuid see ei tee minust veel lammast, kui mu tagahoovis t16, t25, t40 vms vedeleb, millega ma oma põldu harin või puid metsast toon või lund lükkan.

Mõnele mehele ei jõua lihtsalt kohale, et peale nende tööde ja vajaduste mis temal elus on, on ka teisi töid, vajadusi ja inimesi siin ilmas. On erinevad maad, kohad, teed, soovid, võimalused jne, mida lihtsalt ei ole võimalik ühte patta panna, ning ainult väga kitsa silmaringiga inimene suudab seda kõike ainult enese mätta otsast vaadata.

Enamus töödest teeb ära maal ka 25ga. See aga ei välista vajadusel tehnikat rentida. Mul üks tuttav põllupidaja omab kahte tutikat traktorit talus. Üks on New Holland ja teine Deer. Nüüd aga otsib t40't, et saaks vajadusel kiletaja ette rakendada, veepüti niidule vedada või metsast puid tuua ilma, et teisi trakatseid nende töös segama hakata. Ja olgem ausad, kes see ikka 100 000.- New Hollandi metsa lõhkuma viiks. Iga asja jaoks on koht siin ilmas, ja emex ei ole alati see kõige õigem koht asjadele.

Ja seda kuradi ATV'd pole ka siia mõtet võrdluseks toppida. Tegemist on 25'e kõrval siiski kalli nipsasjakesega, millega maatööd oma majapidamises siiski ei tee.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne