[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

(28-02-2024, 12:13 PM)maaks Kirjutas:  See peaks olema kõige adekvaatsem/ värskem kalkulaator
Automaksu kalkulaator (codelab.ee)
Hmm kuidas see vanasõidukite hinnavahe kahes erinevas kalkulaatoris u 6x on?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Uus oht tulemas hobi/projektiautode omanikele, autod, mis on olnud üle 7 aasta ajutiselt kustutatud, lähevad tuleviku plaani järgi registrist kustutamisele. 
Tagasi registrisse ilmselt ei saa, või saab raske raha eest, see on küll minu arvamus.
Raadios uudistes rääkis.
Vasta

Satiirisõberitel soovitan kuulata Vikerraadiost tänast Madis Hindre usutlust meie regionaalministrilaadse tootega.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(28-02-2024, 13:20 PM)USSR V4 Kirjutas:  Uus oht tulemas hobi/projektiautode omanikele, autod, mis on olnud üle 7 aasta ajutiselt kustutatud, lähevad tuleviku plaani järgi registrist kustutamisele. 
Tagasi registrisse ilmselt ei saa, või saab raske raha eest, see on küll minu arvamus.
Raadios uudistes rääkis.
Tegu siis ilmselt selle uudisega.
Liiklusregistrist sõidukite kustutamine muutub lihtsamaks | Kliimaministeerium
V
aadake asja positiivset poolt - enam ei pea tankistidele maksma, et rimakate jäänukid utiiliks saaks  Big Grin
Vasta

(28-02-2024, 14:17 PM)maaks Kirjutas:  
(28-02-2024, 13:20 PM)USSR V4 Kirjutas:  Uus oht tulemas hobi/projektiautode omanikele, autod, mis on olnud üle 7 aasta ajutiselt kustutatud, lähevad tuleviku plaani järgi registrist kustutamisele. 
Tagasi registrisse ilmselt ei saa, või saab raske raha eest, see on küll minu arvamus.
Raadios uudistes rääkis.
Tegu siis ilmselt selle uudisega.
Liiklusregistrist sõidukite kustutamine muutub lihtsamaks | Kliimaministeerium
V
aadake asja positiivset poolt - enam ei pea tankistidele maksma, et rimakate jäänukid utiiliks saaks  Big Grin

Kui paari aasta pärast mõni fantoom veel arvel, siis 800 euri eest saab selle arvelt kustutada Big Grin Big Grin Big Grin :

Kas sõiduki registrist kustutamine on tasuline teenus?

Esialgu on ilma lammutustõendita sõiduki registrist kustutamine lõivuvaba (01.07.2024 kuni 31.12.2025). 2026. aastal on teenuse eest tasutava lõivu suurus 15 eurot. Alates 2027. aastast on lõiv 800 eurot.
Vasta

No ikka analooge mitteomavat võimekust ilmutatakse:

  • Kas sõiduki registrist kustutamine on tasuline teenus?
    Esialgu on ilma lammutustõendita sõiduki registrist kustutamine lõivuvaba (01.07.2024 kuni 31.12.2025). 2026. aastal on teenuse eest tasutava lõivu suurus 15 eurot. Alates 2027. aastast on lõiv 800 eurot.

    Lammutustõendi alusel sõiduki registrist kustutamine on ja jääb lõivuvabaks ka edaspidi.

Siinkohal jääb veel selline elegantne knift, et kusagil pole öeldud, et enne kustutamist alates 01.01.2025 ei korjata aastamaksu. Samas, häguses lootuses, et järgmine valitsus pöörab selle kuritegeliku skeemi tagasi, on tehtud suht vaevatuks oma projektide maksuvabaks muutmine. 


  • Mida pean ma tegema, kui ma ei soovi sõidukit enam igapäevaselt kasutada?
    Kui omanik ei soovi sõidukit kasutada, siis tuleb otsustada, kas sõiduk müüa, viia lammutuskotta või kui on soov sõiduk millalgi uuesti kasutusele võtta, siis see ajutiselt kuni kaheks aastaks registrist kustutada.
  • Kas ja millistel tingimustel saan ma ajutise kustutamise perioodi pikendada?
    Jah, saab. Selleks tuleb tõendada sõiduki olemasolu – seda saab teha Transpordiameti tehnilise lahenduse kaudu või büroos kohapeal. Lisaks tuleb tasuda riigilõiv, mille eesmärk on katta tehnilise lahenduse rakenduskulu või Transpordiameti ametniku tööjõukulu.
    Sõiduki olemasolu pole vaja tõendada ega riigilõivu tasuda, kui viimase kahe aasta jooksul on sõidukiga käidud tehnoülevaatuspunktis.
Siit jääb täiesti hoomamatuks, mis võiks olla sõiduki ajutise kustutamise mõte, kui aastamaksu pead niiehknaa maksma?


Aga noh, eks ongi natuke palju palutud selliste puhul mingit õigusselgust või loogikat kusagil rakendada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(28-02-2024, 11:06 AM)hobiautod Kirjutas:  Siin see kalkulaator on. 


https://arileht.delfi.ee/artikkel/120243...si-isikuid


Naljaviluks vaatasin, et kui ettevõte teeks pulmasõitu näiteks 1975 aasta 8 liitrise 300 kw USA rauaga siis maksab u 7000 eurot aastamaksu.
no palun tee puust ja punaseks, kus seal on eraldi füüsilise ja juriidilise isikku arvutamise koht .. ei näe.

P.S. see justkui oktoobrist pärinev, näitab mulle vaid 255€, samas mingi detsembrist või jaanuarist pärinev andis üle 370.
Vasta

Siin on ilmselt meditsiin võimetu , ma pean silmas erinevate maksude väljamõtlejate parandamist .  Kunagi , peab keegi ometi selle kokkukeeratud sita ära sööma , nemad on siis jumal teab kus ...
Vasta

(28-02-2024, 14:39 PM)honkomees Kirjutas:  
(28-02-2024, 11:06 AM)hobiautod Kirjutas:  Siin see kalkulaator on. 


https://arileht.delfi.ee/artikkel/120243...si-isikuid


Naljaviluks vaatasin, et kui ettevõte teeks pulmasõitu näiteks 1975 aasta 8 liitrise 300 kw USA rauaga siis maksab u 7000 eurot aastamaksu.
no palun tee puust ja punaseks, kus seal on eraldi füüsilise ja juriidilise isikku arvutamise koht .. ei näe.

P.S. see justkui oktoobrist pärinev, näitab mulle vaid 255€, samas mingi detsembrist või jaanuarist pärinev andis üle 370.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(28-02-2024, 14:41 PM)hobiautod Kirjutas:  
(28-02-2024, 14:39 PM)honkomees Kirjutas:  
(28-02-2024, 11:06 AM)hobiautod Kirjutas:  Siin see kalkulaator on. 


https://arileht.delfi.ee/artikkel/120243...si-isikuid


Naljaviluks vaatasin, et kui ettevõte teeks pulmasõitu näiteks 1975 aasta 8 liitrise 300 kw USA rauaga siis maksab u 7000 eurot aastamaksu.
no palun tee puust ja punaseks, kus seal on eraldi füüsilise ja juriidilise isikku arvutamise koht .. ei näe.

P.S. see justkui oktoobrist pärinev, näitab mulle vaid 255€, samas mingi detsembrist või jaanuarist pärinev andis üle 370.
ahah, M-kategooria. Mul ainult N-kat sõidukid ... seepärast  ei tekkinudki seda valikukohta.
Ju ei osata ministeeriumis ette näha, et eraisikul võib ka olla N-kat ja kõik ei oü-ta.
Vasta

Ma olen seda siin juba rõhutanud teile, N kategooria meestele, et pange kirja oma krdi kategooria, et segadust vältida!!!
Ilmselgelt ei loetud. Ei loeta sedagi kommentaari tõenäoliselt.

Kui nüüd saab registri puhtaks rimakatest, vabandust, aiapäkapikkudest, siis võib juhtuda selline statistiline kurb tõsiasi,e t autostumine polegi enam Eestis probleem? Olen ma liiga optimistlik? Big Grin
Vasta

(28-02-2024, 14:36 PM)DevilDeVille Kirjutas:  ...
Kas ja millistel tingimustel saan ma ajutise kustutamise perioodi pikendada?
Jah, saab. Selleks tuleb tõendada sõiduki olemasolu – seda saab teha Transpordiameti tehnilise lahenduse kaudu või büroos kohapeal. Lisaks tuleb tasuda riigilõiv, mille eesmärk on katta tehnilise lahenduse rakenduskulu või Transpordiameti ametniku tööjõukulu.
Sõiduki olemasolu pole vaja tõendada ega riigilõivu tasuda, kui viimase kahe aasta jooksul on sõidukiga käidud tehnoülevaatuspunktis.

Siit jääb täiesti hoomamatuks, mis võiks olla sõiduki ajutise kustutamise mõte, kui aastamaksu pead niiehknaa maksma?
....
Selle ajutise kustutamise üks eesmärk on (sund)kindlustuse kohustusest vabanemine, mis toimib nii ka juba praegu. Nt. kui osta keset talve omale suvine hobiauto ja sellele plaanida teha esimene kindlustus alles tuleval suvel, siis vahepeal jõuab rakenduda juba sundkindlustus kui autot pärast oma nimele kirjutamistise registrist ise ajutiselt ei kustuta.
Vasta

Väga huvitav on see automaksu loogika ... tekitasin hüpoteetilise olukorra kus mu aktiivses registris olevad sõidukid said külge M-kat eraisikuna ja mis juhtus
aastamaks läks ühel 255 pealt 109 peale ehk 2,5 korda odavamaks, 
teine 131 pealt 848 peale ehk 6,5 korda kallimaks

Ehk sama rasked, sama võimsad autod aga sihukesed kukerpallid
Vasta

Riigilõivuseadus:

[b]§ 4.   Riigilõivumäär[/b]
  (1) Riigilõivumäär kehtestatakse lähtuvalt toimingu tegemisega kaasnevatest kuludest (kulupõhimõte).
  (2) Toimingu eesmärgist, sellest saadavast hüvest ja kaalukast avalikust huvist, eelkõige sotsiaal- ja majanduspoliitilistest kaalutlustest lähtuvalt võib riigilõivumäära kehtestada kulupõhimõttest erinevalt.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Aitäh Tõnn. Esimese asjana avasin RT, et see paragrahv siia kopeerida, aga jõuti juba ette. Mida küll õiguskantsler sellest arvab?
Vasta

(28-02-2024, 14:52 PM)deus Kirjutas:  Ma olen seda siin juba rõhutanud teile, N kategooria meestele, et pange kirja oma krdi kategooria, et segadust vältida!!!
Ilmselgelt ei loetud. Ei loeta sedagi kommentaari tõenäoliselt.

Kui nüüd saab registri puhtaks rimakatest, vabandust, aiapäkapikkudest, siis võib juhtuda selline statistiline kurb tõsiasi,e t autostumine polegi enam Eestis probleem? Olen ma liiga optimistlik? Big Grin
Eks see lahendab (statistiliselt) paljud probleemid, nagu näiteks autokasutuse hulk väheneb (sest autosid on registris vähem järelikult liigutakse rohkem muude vahenditega), keskmine vanus muutub hea mitu aastat uuemaks, mis toob (NB! statistiliselt) kaasa väiksema keskmise kütusetarbimise (sest uuemad on ökonoomsemad) ja sellega seonduvalt väiksemad CO2-e päästud.
Ehk siis elu saab (kliimaministeeriumis) olema nagu lill  Cool
"Tavajussi" jaoks tähendab see ("aiapäkapikkude") kadumine aga suurema kulu bensiinile ja vähem aega õllelibistamisele sest nüüd on niidetav plats xx m2 suurem ja pole vabandust (nüüd tühjas) garaažis asjatamiseks. Siit tuleb välja võimalik + iibele - jääb naisega "suhtlemiseks" rohkem aega.
Ehk siis on arusaamatu miks kodanik Võrklaev ei ole seda iibe tõusu komponenti veel maksuseaduse ette rakendanud  Rolleyes
-------------
(me kõik ootame) Päikest!
Vasta

(28-02-2024, 16:23 PM)speedsta Kirjutas:  Aitäh Tõnn. Esimese asjana avasin RT, et see paragrahv siia kopeerida, aga jõuti juba ette. Mida küll õiguskantsler sellest arvab?
https://adr.rik.ee/okk/dokument/15119226
Vasta

Aiapäkapikk on siiski ise liikumatu. Ma ei mõtle siinkohal reaalselt mitut autot kasutavaid inimesi. Naised ohus pole, vaba mõtlemine ja nokitsemine ka mitte.
Vasta

(28-02-2024, 19:50 PM)deus Kirjutas:  Aiapäkapikk on siiski ise liikumatu. Ma ei mõtle siinkohal reaalselt mitut autot kasutavaid inimesi. Naised ohus pole, vaba mõtlemine ja nokitsemine ka mitte.

No antud seadus ju ei tee vahet aiapäkapikul ja igapäevaselt sõidus oleval autol. Riik pressib katust välja mõlemalt.
Vasta

Levinuim legend räägib, et termin autokallistaja on sündinud kuskil 2023 või 2024. aastatel Eesti maa piirkondades kus automaks mõjus järsult liikumisvabadust kahjustavalt  võimendades järsult kohapealsete elanikke proteste liigse liikumispiiramise vastu.

Niinimetatud autokallistajate liikumine väljenduski selles, et inimesed võtsid ringis autode ümbert kinni ja üritasid takistada nende utiliseerimisele saatmist. Esmalt suutis üks küla tõkestada autode utiliseerimist neli päeva, seejärel järgisid nende eeskujule juba külad üle Eesti ja seejärel levis komme juba ka suurematesse linnadesse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne