Belarus traktorid.

Täna sain jälle targemaks nimelt uuematel MT3del on armatuurlaual selle ristküliku kujulise kaane all kaks nupu. Neile vajutades saab teada traktori mudeli, mootori margi, maksimaalse kiiruse ja midagi oli veel. Kusjuures olen koguaeg arvanud ,et niisama ilutseb seal, aga näed nüüd.
[Pilt: mtz_armatuur.jpg]
Vasta

Kas kris282 on oma pidurid korda saanud?
MTZ tüüpi traktoril esineb pidurite mittevõtmise korral veel üks omapärane viga. Pedaali vabakäik tundub normaalne olevat aga suru palju tahad, masinat pidama ei saa.
Nimelt: on osa pidurikatteid mis suudavad tööpinnad nii läikima ja libedaks lihvida, et lihtsalt ei tekki piisavat hõõrdejõudu piduripedaalile vajutamisel. Vene ajal suutsid sellist tööd teha musta värvi katetega pidurikettad. Piduri katted ka läikisid ja kõlisesid nagu klaas.
Rohi selle vastu oli lihtne. Tuli tööpinnad ära matistada, uued kettad sisse ja asi toimis jälle. Sai proovitud ka kettaid matistada aga varsti läikis jälle kogu kupatus ja pidureid nemaa. Sai kasutatud punaseid kettaid. Need suutsid kuni lõpuni säilitada oma efektiivsuse.
Praegusel ajal saadaolevate varuosade kohta ei oska nõu anda.Tuleb katsetada.Ja hind on ka olematu neil.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(11-09-2014, 22:13 PM)deeremees Kirjutas:  Täna sain jälle targemaks nimelt uuematel MT3del on armatuurlaual selle ristküliku kujulise kaane all kaks nupu. Neile vajutades saab teada traktori mudeli, mootori margi, maksimaalse kiiruse ja midagi oli veel. Kusjuures olen koguaeg arvanud ,et niisama ilutseb seal, aga näed nüüd.
[Pilt: mtz_armatuur.jpg]

Ole nende nuppudega ettevaatlik. Sealt saab ka ratta mõõtusid ja muid asju seadistada. Ehk siis kui vales kombinatsioonis neid nupukesi vajutada, siis seadistab ümber ja spidokas kukub valetama. Ühe belarussiga oli asi nii nigel, et Türi mehed hoolduse ajal sättisid uuesti paika. Aga muidu imestasin esimest korda samamoodi, kui seda nägin Big Grin

Almost Again
Vasta

Mis võiks olla Mtz 82 hüdropumba ajami ülekanne? Ehk siis mootori pöörded >ajami pöörded.
Tean, et ajami hammasrattaid 2-3 erinevat mõõtu ja ajamit 2 -te tüüpi.
Vasta

Täna sain jälle targemaks nimelt uuematel MT3del on armatuurlaual selle ristküliku kujulise kaane all kaks nupu. Neile vajutades saab teada traktori mudeli, mootori margi, maksimaalse kiiruse ja midagi oli veel. Kusjuures olen koguaeg arvanud ,et niisama ilutseb seal, aga näed nüüd.

Ole nende nuppudega ettevaatlik. Sealt saab ka ratta mõõtusid ja muid asju seadistada. Ehk siis kui vales kombinatsioonis neid nupukesi vajutada, siis seadistab ümber ja spidokas kukub valetama. Ühe belarussiga oli asi nii nigel, et Türi mehed hoolduse ajal sättisid uuesti paika. Aga muidu imestasin esimest korda samamoodi, kui seda nägin Big Grin
[/quote]
Nüüd siis tean, miks traktori tahhomeeter teatud aja pärast nulli kukub ja spidokal viskab sõites tunnid ette, kiirust ei näita. Mõtlesin ,et mis pull on ,pöördeid üle 1500 ka ei näita,kuigi algul töötas ilusti .Muidugi seda ma ei teadnud,et seal all nupud üldse on.Masinal ees 60h aint ja mõtlesin,et pees asi. Big Grin
Vasta

(14-09-2014, 11:28 AM)Daff Kirjutas:  MTZ tüüpi traktoril esineb pidurite mittevõtmise korral veel üks omapärane viga. Pedaali vabakäik tundub normaalne olevat aga suru palju tahad, masinat pidama ei saa.
Nimelt: on osa pidurikatteid mis suudavad tööpinnad nii läikima ja libedaks lihvida, et lihtsalt ei tekki piisavat hõõrdejõudu piduripedaalile vajutamisel. Vene ajal suutsid sellist tööd teha musta värvi katetega pidurikettad. Piduri katted ka läikisid ja kõlisesid nagu klaas.
Rohi selle vastu oli lihtne. Tuli tööpinnad ära matistada, uued kettad sisse ja asi toimis jälle. Sai proovitud ka kettaid matistada aga varsti läikis jälle kogu kupatus ja pidureid nemaa. Sai kasutatud punaseid kettaid. Need suutsid kuni lõpuni säilitada oma efektiivsuse.
Praegusel ajal saadaolevate varuosade kohta ei oska nõu anda.Tuleb katsetada.Ja hind on ka olematu neil.

Milleks seda paska testida vaja?
Punaste katetega teoorias pidurdab, kuid praktikas see materjal soojenedes paisub sel määral et korra pidurdades on pidur peal kuni jahtub.
Et midagigi toimiks peab pedaalil olema selline vabakäik et viimase 5 cm võtab.
Pealegi kipub see jama näiteks kündmisel kannapöörde tegemisel maha pudenema juba paari korra järel.
Pealegi see segu on pleki peale nii ebaühtlaselt valatud et ilma ületreimiseta väga hea ei saa.
Mustad valatud katted ei pidurda peale suuremalt kiiruselt koormaga pidurdades tõesti eriti enam.
Midagi kannatab teha Türilt antavate ketastega, kuid ka siin ei pruugi asi kesta.
Parim lahendus on osta Nissam Micra sidurikatted ja need kaasasolevate neetidega peale neetida.
Selline vigur on tehtud metsamasinale üle 4 aasta tagasi ja pidurdab asfaldil plokki kahe varba jõuga ning reguleerinud pole ka kordagi 2 aasta jooksul.
Samuti hoiab käsipidur koormaga masina päris suurel mäel paigal.
Vasta

(14-09-2014, 12:58 PM)alar3 Kirjutas:  Mis võiks olla Mtz 82 hüdropumba ajami ülekanne? Ehk siis mootori pöörded >ajami pöörded.
Tean, et ajami hammasrattaid 2-3 erinevat mõõtu ja ajamit 2 -te tüüpi.
Ise küsin, ise vastan. Vahekastist ajamisse ülekanne 1/0,63-le.
Mootori nominaal pööretel 2200 rpm teeb pump 1400 pööret.
Ehk 50l pump lööb nominaal pööretel 70l, mootori tühikäigul 900 rpm teeb pump ca 570 rpm, ehk kõigest 28 l/min.
Vasta

(14-09-2014, 11:28 AM)Daff Kirjutas:  Kas kris282 on oma pidurid korda saanud?
MTZ tüüpi traktoril esineb pidurite mittevõtmise korral veel üks omapärane viga. Pedaali vabakäik tundub normaalne olevat aga suru palju tahad, masinat pidama ei saa.
Nimelt: on osa pidurikatteid mis suudavad tööpinnad nii läikima ja libedaks lihvida, et lihtsalt ei tekki piisavat hõõrdejõudu piduripedaalile vajutamisel. Vene ajal suutsid sellist tööd teha musta värvi katetega pidurikettad. Piduri katted ka läikisid ja kõlisesid nagu klaas.
Rohi selle vastu oli lihtne. Tuli tööpinnad ära matistada, uued kettad sisse ja asi toimis jälle. Sai proovitud ka kettaid matistada aga varsti läikis jälle kogu kupatus ja pidureid nemaa. Sai kasutatud punaseid kettaid. Need suutsid kuni lõpuni säilitada oma efektiivsuse.
Praegusel ajal saadaolevate varuosade kohta ei oska nõu anda.Tuleb katsetada.Ja hind on ka olematu neil.
Tänud nõuande eest. Pole veel tegelenud, tundub, et parempoolse ratta piduripedaali vabakäik nõksu pikem teise poole omast.
K.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

Milline micra täpsemalt, mis mootor, mis aasta?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

(15-09-2014, 23:31 PM)hannest Kirjutas:  Milline micra täpsemalt, mis mootor, mis aasta?

Ausaltöeldes jään vastuse võlgu...
Nimelt jäid need katted autopoes silma oma mõõtude poolest ja kuna komplekt maksis midagi 60 eek ja traktoripoes olid ainult punased ja kohutavalt kõverad kettad tellisime 3 komplekti juurde.
Kes pealinnale lähemal, siis hea plaan oleks lasta pidurimeistris ära teha või katted ja needid võtta neilt.
Vasta

(16-09-2014, 08:49 AM)2715 Kirjutas:  ...
Kes pealinnale lähemal, siis hea plaan oleks lasta pidurimeistris ära teha või katted ja needid võtta neilt.

+1.Cool

Siinkandis ilmselt parima hinna-kvaliteedi suhtega teenus. Siinkohal on oluline mitte segi ajada odavaimaga...Toungue
Vasta

(16-09-2014, 10:23 AM)v6sa Kirjutas:  
(16-09-2014, 08:49 AM)2715 Kirjutas:  ...
Kes pealinnale lähemal, siis hea plaan oleks lasta pidurimeistris ära teha või katted ja needid võtta neilt.

+1.Cool

Siinkandis ilmselt parima hinna-kvaliteedi suhtega teenus. Siinkohal on oluline mitte segi ajada odavaimaga...Toungue

Plussiks ka see, et kui hommiku poole töö sisse anda, saab õhtuks kätte. Kaugemalt kohale sõitnutele suureks plussiks. Mõttekas oleks igaks juhuks ka ette helistada ja üle küsida. Mina olen oma asjad päevaga siiani kätte saanud.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Sattusin huvitava kabiini peale. Nüüd siis ka pildid. Kas vabriku toodang, või isetehtu? Kui viimane variant, siis igatahes tõeline meistritöö, arvestades, millised tööriistad olid kasutada kuuekümnendate lõpul, seitsmekümnendate alul. Isegi akna avade ümbrused valtsitud, samuti ukse ava.Kabiini katuses väljapressitud kõrgendik laeventilaatori kohal. Pärineb traktor tolleaegsest ühismajandist.
                .
Venemaa saidil sarnane kabiin ka MtZ 5-l. Akende proportsioonid siiski erinevad. Teksti põhjal kasutatud T40 kabiini. Nendel neljakümnetel, mida mina näinud (mäletan) kabiini külgakna valts aga väljapoole. http://mib55.livejournal.com/23791.html


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

Belarusi teemasse sobib küll. Aega läks, aga asja sai nimelt tegin järgi kunagise MT3 tehase embleemi sablooni. Sinine taust kah päris hästi sobib.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Deeremees, sa oleks pidanud selle embleemi kollase värviga maalima, siis oleks kohe päris originaal.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Aastal 2014. Ütleme nii, et maantee peal oli äärmiselt ebameeldiv sõidukogemus, sest pole näinud teist Bellarussi, mille rool nii hirmsasti loksuks, aga muidu oli elamus päris vinge Big Grin
[Pilt: 0107503159727cb.jpg]
Vasta

Kas kellelgi oleks pilti mtz 52 esisilla sisselülitamise hoovastikust?
Vasta

Minuteada on sama mis mtz 82-el.
Vasta

Pilti ei ole aga hoovastikke on 52 kahte sorti, vanemad, jalagalülitatavad kaheastmelised, automaat ja sundasendiga jaotuskastid ja uuemad , käsitsilülitatavad, millel on kolm asendit. Neutraal, automaat ja sundasend. See viimane on juba sama mis 82 omab.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Tundub et on see vanem tüüp igatahes mul on seal praegu mingi suvaline traadijupp seda üles tõmmates on tunda ,et sild lülitub välja. 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne