automoto.ee foorumid

Täisversioon: Matkabussi ehitamine. Renault Master 89a.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Talveaeg, mõtete kogumise aeg.
Nagu ehituse alguses mainisin, ei osanud veel midagi tahta. Ehitasin spontaanselt. Nüüd juba oskan midagi tahta ja plaanin järgmist projekti vaikselt.

Kui keegi on unistanud just sellisest masinast, mille ma tegin, siis on tal nüüd see võimalus. 4000€ raha eest on Master saadaval. Teist sellise avaliku ajalooga matkabussi eestist osta pole võimalik. Toungue
Huviline saab sel teemal minuga arutleda telefonil 5092790 või kirjutada meilile
motamees ätt hotmail.com

Ja veel teadmiseks iseehitajatele. Kui te plaanite panna elamusse päevavalguslampi (need 12 voldised) siis arvestage sellega, et külmaga nad ei näita sit...gi. Muidugi toa soojenedes hakkavad näitama.
Smile
Isegi kadakad kummardavad bussi ees. Cool
[attachment=34908]
Talv möödas ja massin jälle kodo. Just enne suurt lidri sain ta talvekorterist minema.
Kodus sai ka enne hooaja alustamist väheke nokitsetud. Piduri peasilindri vahetasin välja ja ühe toolikoha likvideerisin ära. Toolikoha asemele saab nüüd riistad paigutada - kaubaruumi juurde.
[attachment=35589]
Kuigi buss on passiivselt müügis, ikkagi peab teda ju korras hoidma. Potensiaalsed ostjad näevad ka, mida tehtud on.
Hoojajaks otsustasin kaks kummi ära vahetada. Esikummid kulusid möödunud aastal juba kulumismärgiseni. Tõstsin nüüd tagumised kummid ette ja taha panin suvemustriga kummid. Ette ei tahtnud neid panna, kuna suvekummide diameeter on väiksem. Suurema kummiga on bensiinikulu väiksem. On ju talvekummi iga ring 7cm suveka omast pikem ja samade mootori pööretega saab masin rohkem edasi. Kui vaja kuskilt pori seest läbi sõita, siis läheb talvemustriga ka paremini.
[attachment=35807] [attachment=35808]
Seoses ratta vahetusega tundsin, et esiratas pöörleb takistusega - pidur natuke peal. Klotsid polnudki väga kulunud, pidurikolvid aga natuke kinni.
Otsustasin, et panen uued klotsid. Siis on kolvid rohkem silindris ja ei jää nii kergesti kinni. Masin ootas ilma klotsideta seni, kuni klotsid tellimise pääle tulid ja täna saidki nad alla. Ketta kõrgema ääre lasin rellakaga maha, pöörleva rattaga. Nii on vanu klotse ka kergem kätte saada. Puhastasin ja määrisin ning uued klotsid saidki pesadesse. Anduri juhtmed panin suporti juures muidugi kenasti oma pesadesse. Edasi nad aga ei lähe, kuna keegi on kunagi auto juhtmed anduriteni maha lõiganud.
[attachment=35809] [attachment=35810]
Kinnised klotsid on viide sellele, et piduriõli "best before" on otsa saanud.

A.
Eks see piduriõli sai ka vahetatud koos peasilindriga. Nüüd jälle tüki aega mureta.
Tegelikult on mul piduriõli niiskuse mõõtja olemas
[attachment=35814]
ja sai seda õli mõni aeg tagasi vahetatud. Nüüd läks vahetusse tänu remondile.
Eile oli aga kena vihmane ilm. Kasutan vihmast ilma auto pesemiseks. Siis ei pea tegema eelniisutust ja masin ei kuiva pesemise ajal kätte ära.
Eriti kehtib see bussi pesemisel. Seal ju mitme sõiduauto jagu pinda. Pärast peseb vihm ka sampoonivee maha ja kaltsiumi plekke ei jää kuivamisel.
[attachment=35813]
õhtu,

kuis talv interjöörile mõjus - kopitamist ei toimunud? Sel bussil ju sisu kordades enam, kui sõiduautodel - võimalusi rohkem.
hiired muidu tuppa ei tiku? Smile

niiskusemõõtjal on huvitav - laisk inimene ei vaheta ju kahe-kolme aasta tagant ning mul läks 2010 talveralli justament 3,5a vana piduriõli nahka. Kas selline vidin oleks eeldatavalt taolisel puhul konkreetse numbriga reaalse ohu seleks teinud? Ehk siis kust ta mõõdab ning kuhu paigutub tema mõõtetulemus (nn usutavuse ehk nt korduvkatsete ühetaolisuse osas)?

käimla umbe, ( Smile )
Teet
Möötjaga saab kontrollida veesisaldust piduriölis tolles peasilindri küljes asuvas ölitopsikus.
Töötab ilmselt lihtsal takistusepöhimöttel, puhtal piduriölil on üks takistus, veega segatud ölil teine, ja kui sealt miski väike vool läbi lasta siis näitab ära kas peaksid vahetama öli kohe vöi mitte.
Talv ei möjunud interjöörile halvasti. Mul ei ole seal väga lux katteid. Masin oli katuse all ja vent luugid lahti. Muidugi kõikvõimalikud kapi uksed ja sahtlid ka avatud. Riided kapis kõlbasid ka kevadel selga panna.
Hiiri pole näinud ja ka jälgi mitte. Ei osanud nende peale mõeldagi.
Küll see peldik oleks bussis talvel "umbe" läinud. Viisin ta aga keldri mittekülmuvasse kohta. Teised paagid lasin tühjaks.
Piduriõlile 3a vahetusvälp on keskmine näitaja. Vahetust võib vaja minna juba ühe kuu möödumisel. Näiteks, kui masinad tuuakse laevaga üle ookeani. Samas võib ka vabalt õli kesta kvaliteetsena 5a.
Piduriõlidele on antud spetsifikatrsioonis keemistemperatuur. Seda nimelt see aparaat mõõdabki. Ajab õli keema ja fikseerib temperatuuriliselt selle alguse ära. Vastavalt õlile, tabeli järgi otsustad vahetamise vajalikkuse. Kui õli ei vasta ühelegi normile, siis ütleb ta selle otse välja ja temperatuuri ei hakka näitamagi. Näitab hunniku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siis on sinu möödik teistsugune kui minu kasutada olnu, sel olid lihtsalt kaks elektroodi mis omavahelist takistust ölis möötsid.
Asju on palju kaasa vedada ja otsustasin panna taha ammu õigesse mõõtu "õmmeldud seljakoti".
Kõigepealt panin taha kärupistiku pesa. Konks oli juba küljes. Siis tõstsin boksi taha ja märkisin ära kolm auku. Aukude sisse tüüblid ja tõmma ainult kinni. Vahele panin kummipuksid. Boks toetub raskusega tagastange peale, poldid ainult paigalhoidmiseks. Siis otsisin üles viimase tutika vene aegse kärupistiku ja juhtmed külge.
[attachment=35839]
Boksil peavad olema tuled küljes. Tagant vaadates on ju kõik OK ja polekski nagu vaja.
[attachment=35837]
Originaaltuled aga ei anna vajalikku nähtavusnurka välja. Natuke kõrvale astudes varjabki boks kohe tule ära. Eeskirjade kohase versiooniga aga probleeme pole.
[attachment=35838]
(20-10-2009, 00:24 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Täna õnnestus lõpuks, peale kahekuist ooteaega, kätte saada ka süüte väntvõlli andur. See vist tehti tehases ekstra minu jaoks. Smile ...
Äkki toob see leevendust mootori tõmblemise probleemile.
Mootori tõmblemine kadus peaaegu täiesti ära, kuni viimase pika reisuni...
Asi läks ikke päris hulluks. Kuidagiviisi sain ikke koju. Muud nagu ei osanud kahtlustada selles juperdamises, kui ainukest elektronplokki. See on süüte kommutaator, koos süütepooliga.
Ei hakanud kohe kangesti tõmblema selle vea otsimisega. Tõin lihtsalt ploki tuppa ahju peale. Sellest ka täitsa piisas. Nüüd töötab masin jälle korrektselt.
Eks ta aeg ajalt just niiskuse pärast jupsiski, sõltuvalt ilmaoludest. Hiljuti puurisin kabiini kondentsvee ärajuhtimiseks augu esiaknalaua sisse. See aga juhtus nati ebaõnnestunult. Vesi tilgub just sinna elektronploki kõrvale.
...Eks viimase seismise ajal saigi plokk liiga märjaks ja sealt ka jama. Nüüd on vähemasti viga tuvastatud ja ka "remonditud".


(04-10-2008, 11:02 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
IIIFFFAR Kirjutas:Neid õhutusauke, mis pole varustatud sulguritega, ei tohi kinni toppida.
Seesama lõik peaks ütlemagi, et aknad ja luugid ei kuulu hädavajalikku ventilatsioonisüsteemi.
Siiani pole näha olnud kohta, kus oleks kunagi olnud mingisugune sundventilatsioon. Otsin veel. Kui näen, siis annan teada...
Siin ka üks lubadus, mis vajab täitmist.
Suvilast ei leidnudki ühtegi sundvetilatsiooni olemasolu tunnusmärki.
Küll aga olen ma eksinud oma tolleaegsetes järeldustes. Just katuseluugid ongi need otsitavad õhu väljumise avad. Katuseluugi võib ju kinni panna, aga luuk pole üldsegi õhukindel. Luugi keskel on lisaventilatsiooni ava, mida ei tohigi sulgeda.
Sealt lahkub aga külmal ajal päris arvestatav hulk soojaenergiat. Kui ava sulgeda võib lisaks hapnikuvaegusele ka auto niiskusekahjustusi saada.

(17-05-2011, 08:51 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]... Viisin ta aga keldri mittekülmuvasse kohta...

Ma polegi otsa komistanud ega oska peast möelda, kus see on, hästi maskeeritult ää pandud Wink
(17-01-2012, 20:36 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]...Eks viimase seismise ajal saigi plokk liiga märjaks ja sealt ka jama. Nüüd on vähemasti viga tuvastatud ja ka "remonditud"...
Ega ikke polnud remonditud küll.
Hakkasin sõitu minema ja tõin ahju otsast "remonditud" kommutaatori. Sõit aga jäi sel päeval ära, kuna mootor käivitus, aga ei kogunud pöördeid. Tühikäigul töötas kenasti.
Hakkasin kohe tegutsema. Maalt naabrimehe Renault21 pealt tõin teise kommutaatori ja oma panin sinna. See jäi vigasena sinna ootama. Kodune Master hakkas ilusti tööle. Nüüd oli viga 100% tuvastatud.
Otsustasin tellida uue kommutaatori ja läksingi poodi. See asi aga ei olnudki nii lihtne. Pika otsimise peale lõpuks leitigi, aga Eestis seda polnud. Naabrimees lubas oma kommutaatoriga reisu ära teha. Tänud talle selle eest.
Kahe nädala pärast naastes ootas jubin mind poes juba ees. Rõõm suur suundusin kodo. Lõpuks ometi saab sellest jamast lahti. Nii see paraku polnud. Mootor ei käivitunud üldse - säde puudus. Kommutaator võeti poodi tagsi, mind aga see ei aidanud sugugi. Teadmata, kas see ei sobinud minu autole, või oli lihtsalt praak.
Ka Renu esindus jäi suhtkoht napisõnaliseks. Tehasest tellides oleks asi läinud maksma 993€. Kätte oleks saanud teadmata ajal.
Suundusin siis romula poole. Seal oli väga asjatunlik kutt, kes asja kiiresti "koju" ajas. Kolme päeva pärast olid jupid mul katsetamiseks peos.
Lõpliku lahenduse saamiseni oli aga veel pisut jamasid lahendada. Suure katsetamise ja käivitamise peale oli otsa saanud starteri pendiks. Sellega läks veidi kergemini. Starter maha ja teisel päeval oli jupp kohal. Starter uuesti peale ja siis selgus, et prooviks tulnud mõlemad kommutaatorid sobivad ka mulle. Otsustasin osta ära mõlemad. Üks on siis sõitmiseks ja teine tagavaraks. Ei taha teist korda sellist jama läbi elada.
Nüüd vast võib selle epöpea lõppenuks lugeda, ehk. Rolleyes
[attachment=38440][attachment=38441]


Oh seda rõõmu... seekord siis minupoolset.. Smile aga mitte kahjurõõm pole see, mis kosutab. Nimelt lasksin oma Citroen Jumperiga sarnast kasatšokki... Üks asi jupsib ja kui saad korda, siis vilistab teine oma hinge välja, saad selle korda siis keeldub kolmas jupp koostööst Smile. Niiske ja ka talvine aeg on kõikse sitem aeg masinale. Ja seismine. Mitte, et mu bussike aastaringi seisaks.. Näiteks käsipidur.. Pärast viimast trianglit kõhu all asuva pendelhoovaga kasutan ma seda seadet kohustuslikus korras - et kinni ei roostetaks. Hoian pöialt, et su Renault ikke armastusväärselt sinuga koostööd teeb Big Grin!
(24-02-2012, 11:18 AM)Tift Kirjutas: [ -> ]... Hoian pöialt, et su Renault ikke armastusväärselt sinuga koostööd teeb Big Grin!
See pole paha, kui neid põidlahoidjaid ka ikke on.
Külmaga kipuvad asjad kergemini laguma neh. Unustasin mainimata, et selle suure käivitamismaratoniga õnnestus mul ka õhuklapi traat ühendusest lahti tõmmata. Eks pikk kõri oli niiskusega külmunud ja ma ikkagi tahtsin õhuklappi liigutada. Toungue
Kõige suurema külmaga olin ma bussiga väljas. See oli päris murettekitav. 1kw elektrikütet kadus nagu poleks midagi taga olnudki. Vaevu suutis kongi seest plusskraadide juures hoida. Sees elamiseks oleks olnud vaja 2kw. Polnud mõtet nii suurt tarbimist taha panna ja ei maganudki bussis. Toidutegemine tõstis jälle sisetemperatuuri. Sisemiste vineeride kinnituskruvid olid seespoolt härmas.
Järeldus siis, et -27 külmakraadi on bussiga liikumiseks liiast. Sõidu ajal kiirgab põlvedele niipalju külma, et ebamugav on. Vaatamata sellele, et soendus puhub täiega. Soojendavat mootorit ju ees pole ja esiseina termoisolatsioon on nadi. Asi hakkab normaliseeruma jälle -15 juures. -10 igati normaalne.
Kongi gaasiga küttes pole ka -27 juures soojaga probleeme. Kütab kongi soojaks küll. Peab aga sageli ballooni täitma.
Ja veel. Vaheseinaga juhiruumi elamust erldades tekib juhiruumi palju niiskust. Külmaga juhtub niiskusega teadagi mis. Enne sõitma hakkamist tuli lisaks välisele jääle ka sisemise jääga tegeleda.
Smile

Kaks kw on ka veel vähe, tööbussil on, põrandal külmub vesi ära, peaaegu lae all +9. Õues oli siis miinus jumal teab, kui palju. -25? Need selle talve külmemad ilmad.
Mul on radikad pandud perimeetrisse, võimalikult maadligi. Seoses sellega suutis ka 1kw enamuse asju sulas hoida. Ainult põranda alt käiv soojaveevoolik võttis kandiks. Voolikuga aga ei juhtu külmudes midagi.
Külmutuskappi polnud vaja üldse taha panna. Seal olid kõik asjad nagu töötavas kapis. Pelmeenid viskasin taha "seljakotti".
Elektri kütteelemendid on mul gaasikatlaga järjestikku. Seoses sellega köetakse ka katel soojaks. Katla korstna kaudu läks kaotsi päris palju sooja. Kui käsi korstna kohale panna, siis oli seda väga hästi tunda. Panin elektrikütte ajaks korstnale "kriska" peale.
Igatahes muutis see kogemus minu plaane uue masina kongi ehituses.
Lugesin just teema algusest lõpuni läbi Smile Vägev!
Kuidas 2012 suvi möödus? Smile
(12-12-2012, 14:45 PM)wax Kirjutas: [ -> ]...Kuidas 2012 suvi möödus? Smile
Tänan küsimast, möödus hästi. Big Grin Suveti elan rohkem bussis, kui kodus.
Nüüdseks olen bussis elanud kokku juba üle aasta. Peale aastat läks arvepidamine sassi.
Bussile sai isegi rootsit näidatud.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14