automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ 66 -02 1992a.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
ls: 3906 km
Pmäletagit, mil sai viimati öli vahetatud mootoris. Kuna kilomeetreid ei tule, siis ajavälp sunnib vahetama. Mootor sai uue öli ja filtri.

[attachment=80129]


Ei mäletanud täpselt, mitu liitrit sisse läheb, oli miskit 8 kanti. Ostsin 20 ltr kansa, et jaguks ka järgmiseks korraks.

[attachment=80130]


Hooldasin ja puhastasin ka katlasüsteemi, et ikka toimiks, "paugupill".
Kui masinat liigutasin, panin tähele öhuröhu langust ja alarmi, leidsin ka vea, üks voolik peale kompressorit vajab vahetust.

[attachment=80131]

[attachment=80132]

[attachment=80133]

Reis poodi, uus voolik vastava möödu ja röhukindlusega, uued klambrid ja korras taas.
Mainimata on jäänud, et tol ölivahetuspäeval tagasi kuuri masina ajades, jäi sidurisilinder kinni, kui olin masina juba paika saanud. Rohkem söite teha ei saanud.
Egas kedagit, poodi uue silindri järgi (Saaremaalt metsast --> Tallinnasse, lausa 2 korda ).
Järgnevalt kirjutan ka, mis saaga selle siduri töösilindriga oli, vihjeks vöin öelda, et on seotud käsi-/seisu-piduriga ... jah, niiimelik kui see ka poleks, mainitud sai seda siin.
Peale siduri töö-silindri vahetust sai masin üht suurt puud vintsi trossiga toetada tormi ajal, hirm oli et puu vöib juurtest ümber kukkuda, 66 oli just öige ankur. Mota vöiks isegit piltidega näidata, kui seda postitust veel loeb.
Kas see kirjeldus nüüd siit läbi käind juba on, ei mäleta, aga nii:

[attachment=82588]


Komponendid #8 (summer), #26 (näpuga vajutatav normally open nupp, kastis tendi all), #27 (normally closed nupp käigukangil) ja #28 (normalli open pressostaat siduri töösilindri otsas) on seotud omavahel. #26 kastist vajutades teeb summer lihtsalt heli, et autojuht teaks, keegi soovib miskit kastis.
#27 ja #28 on jadaühenduses, seega et summer heliseks peavad mölemad sattuma ON asendisse, ehk siis käsi-/seisu-piduri oma kui pidur peal ning siduri oma kui siduri silinder surve all ehk sidur alla vajutatud. Siis hakkab summer tööle, kuna käsipiduri jaoks lampi armatuuril ei ole, ja aeglustiga eriti aru ei saa, et seisupidur peal on.

[attachment=82587]
Küsisin siis poest GAZ-66 siduri töösilindrit. Letile pandi karp, sobib paljudele GAZ mudelitele:

[attachment=82593]


Nu jah, selline ta pöhimötteliselt on, aint ... keerasin karbi teise poole ja mis ma näen:

[attachment=82594]


... teisepool pilt sellisest, mis mul vaja oleks. Müüja ei saanud aru. Selgitasin mitu korda, mul on vaja sellist, mille otsas keere pressostaadi jaoks. Kui müüja löpuks erinevusest aru sai, oli vastus ikka, et sellist ta tarnida ei saa.
Nu mis seals ikka, söidab ilma pressostaadita ka. Väga vajadusel saab ju kolmiku voolikukinnitusele vahele panna. Ostsin silindri ja panin selle autole külge. Taas sai söita.
Uudishimust lammutasin vana töösilindri laiali, taastada seda ei saand, aga maru lihtsa ehitusega ikka. Pressostaadi jätsin alles, muu läks vanarauda. Aga öudselt lihtne oleks ju ise sinna otsa auk ja keere teha.
Üle poole aasta sai selle pressostaadita söidetud, lihtsalt käsipidurit ei tohtind ära unustada maha vötta. Aga ei andnud rahu, pean ikka taas süsteemi tööle saama. Olemasolevat silindrit küljest ära ei vötnud, läksin uuesti poodi, endiselt oli müüa vaid ilma keermestatud auguta silindreid. Ostsin siis veel ühe ja tegin augu ise. Koju minnes vahetasin silindrid ning süsteem taas toimib, helisignaal kui käsipidur peal ja sidurit vajutan.
Leidsin juhuslikult ühe tutika sellise pressostaadi veel. Mahavöetud silindrile panin siis selle külge, jääb tagavaraks:
Kui nägin, kui kiirelt ikka silinder rooste läeb, siis pressostaadiga isendi paika pannud määrisin kenasti korrosioonivastase öliga korpuse ära.
Andur tuleb siis paika saada:

[attachment=82595]

[attachment=82596]


Pisut möötmist ja tabeleid uurimist, keere on 1/8''-27 aga koonuses. Sellise keerme jaoks ainuke puur on mul G1/8''

[attachment=82597]


Et sellisele keermele auk ette puurida, peaks olema 8,7mm puur. Valida oli mul aga 8,6 ja 8,8 vahel ... 8,8mm käiku läks.

[attachment=82598]
Alternatiiv oleks olnud mehhaaniline lüliti pedaalisüsteemi küljes. Selline, nagu enamikul sõiduautodel piduritule jaoks. Või umbes nii.
(22-06-2020, 15:14 PM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Alternatiiv oleks olnud mehhaaniline lüliti pedaalisüsteemi küljes. Selline, nagu enamikul sõiduautodel piduritule jaoks. Või umbes nii.

Tundus liiga lihtne Wink
Huvitav miks tehas sellist versiooni ei kasutanud ...
Kuniks mul aega ja viitsimist ja tahtmist veel on, kena ju kui köik nagu originaalis on.
(22-06-2020, 17:05 PM)overspeed Kirjutas: [ -> ]
(22-06-2020, 15:14 PM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Alternatiiv oleks olnud mehhaaniline lüliti pedaalisüsteemi küljes. Selline, nagu enamikul sõiduautodel piduritule jaoks. Või umbes nii.

Tundus liiga lihtne Wink

Ja reageerib pedaali liigutamisele, mitte hüdrosüsteemi rõhutõusule. Pole ju vaja, et iga liigse lõtku pärast lõugav signaal tummaks tehtaks (või maha põleks)
Silinder pinki ja pöörlema:

[attachment=82599]


Tsentri koht ... 6mm auk ... 8,8mm auk:

[attachment=82600]


rant, et keermepuuriga alustada:

[attachment=82601]


Keerme löikamine, öli ka ikka, muidu jääb karvane löige:

[attachment=82602]

[attachment=82603]

[attachment=82604]


Andur paika:

[attachment=82605]


Koonuskeermena ei läe ta täiesti pöhjani sisse, jääb niimodi väljaulatuv ... ei meeldi mulle see, pole ilus.
Löikasin anduril keerme paralleelseks:

[attachment=82606]

[attachment=82607]


Silusin silindri otsas tihendile pinna:

[attachment=82608]


Hüdraulika metall-kummi tihendiga andur paika. Kohe teine asi, kena "kauanduslik väljanägemus":

[attachment=82609]

[attachment=82610]


Konserveerisin ja läeb riiulisse tagavaraks:

[attachment=82611]
(22-06-2020, 17:07 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(22-06-2020, 17:05 PM)overspeed Kirjutas: [ -> ]
(22-06-2020, 15:14 PM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Alternatiiv oleks olnud mehhaaniline lüliti pedaalisüsteemi küljes. Selline, nagu enamikul sõiduautodel piduritule jaoks. Või umbes nii.

Tundus liiga lihtne Wink

Ja reageerib pedaali liigutamisele, mitte hüdrosüsteemi rõhutõusule. Pole ju vaja, et iga liigse lõtku pärast lõugav signaal tummaks tehtaks (või maha põleks)

Pigem vist sellepärast, et kui kabiini liigutada siis pedaalid liiguvad.
Auto hooldus, käsipidur peal, kabiin ülal, mootor töötab ... ja summer piniseb Smile
Oli siin tarvis ehitusjääke kastis transportida. Egas kedagit, 66 selleks paras, ajasin masina siis maja äärde:

[attachment=84022]

[attachment=84023]


Peale mitme päeva möödumist tahtsin masinat ää ajada tagasi platsile, et esipidurit vasemat hooldada, kuna se peale jäänud on ... aga vöta näpust, ära söita ei saa. Masin tiksub tühikäigul küll, kuid vaid kui tooreklapp täiesti peal. Vale, sest alati peale käimaminemist pean tooreklapi maha nati vötma, et ää ei uputaks. Kui aga gaasi anda, kohe kütusenälgas. Ajasin kabiin ülesse ning piilusin karbas vaateakent ... no pole kütusetaset Sad

Esimese asjane kohe kahtlustasin jälle seda karbaujukinöela kummi sulamist, mitte bensiinipumpa.

Egas kedagit, karba lahtivött:

[attachment=84024]

[attachment=84025]
Ja nii ongit, nöela kumm pea olematuks sulanud, oli mingi kirme seal nöelakambris, mis nöelal liikuda ei lasknud:

[attachment=84026]

[attachment=84027]

[attachment=84028]


Kunagi sai hulgim neid tihendeid ostetud Volga poest ... ainuke probleem on see, et ma ei tea kus ma need panin. Vöimalik et tuleb linnast uut otsida, ehk saab ka tänapäevabentsu kindla.
Ma mosul puurisin ettevaatlikult nõelapesa suuremaks, ziguli nõelklapp sisse ja unustatud see kummirõngaga jebimine.
(18-10-2020, 19:23 PM)lauren Kirjutas: [ -> ]Ma mosul puurisin ettevaatlikult nõelapesa suuremaks, ziguli nõelklapp sisse ja unustatud see kummirõngaga jebimine.

Väärt möte, tänud, vötan arvesse. Vöimalik, et teostan selle, kui muud lahendust ei leia.
Kui Esmaspäeval Kuressaares poes uurisin, siis öeldi et vöibolla tuleb nöelklappe Kolmapäeval.

Ok, las masin siis seisab hoovil, pole teda otseselt vaja hetkel. Aega ära kasutades, laadisin tal akut oma mugava süsteemiga, siis lasin jälle vaikselt tühjaks, said ühtlasi köik lambid pöleda ning suunad vilkuda, siis jälle laadisin täis, jne.



[attachment=84113]





Kolmapäeval aga selgus, et nöelu ei tulnud. Tahaks aga masinat söitma.

Meenus siis, et GAZ 66 karburaator K135 omab täpselt samasugust ujuki nöelklappi kui Mosse karba K126. Kuna ma oma varu nöelakumme ei leidnudki (olen need ikka liialt hästi kuhugi ää pannud), siis söbra garaazi söit. Tean, et tal vedeleb vanarauaks igatsugu mosse juppe, karbad kaasaarvatud. Ja nii ma seal uue nöela saingit.




[attachment=84114]
Karbat taas kokku pannes, mis sattus öhtu pimeda peale, vaatasin seda 66 kapotialust valgustust. Olgugi et mul igatsugu led-töölampe peaküljes ja magnetiga masina küljes, tekkis kiusatus ikka see originaallamp ka ää hooldada, miskipärast polnd tal pirni ka sees.
Kruvisin siis küljest, määrisin ja panin 21W pirni ning tagasi külge, toimib kenasti.

[attachment=84115]

[attachment=84116]

[attachment=84117]


Ja kuna ma ühtlasi seal toimetasin, testisin ka eelsoojenduskatla ää. Toimis kenasti, kuid kuna öues 10C kraadi, siis üle minuti ma seda sees hoida ei julgenud, jahutusvedelik läeb keema Smile
Karba taas koos ja ujukikambris tase norm jälle, vöib söita mujale ...

[attachment=84118]


... et siis hakata selle pealejäänud esipiduriga tegelema. On jäänud teine nii peale, et kui esisild väljas, siis kipub tagarattaid kaapima, kuid esisild sees ja aeglusti, siis ei saa arugit. Kuid korda vaja teha, uurin seda järgmiseks.
Millise ujukinõela siis panid? Mina kasutan  juba aastaid traditsioonilise uues bensiinis sulava plastikseibi asemel Lada tüüpi Unikar-7 nõela. Tallinnas Lasnamäelt Härma tn keldripoest ostsin mingi lehetäie neid. Fotod viimase KGB-lase teemas.

Mootoriruumi valgusti taastamine on selline tänuväärne töö. Ikka on hea, kui saad selle sisse lülitada ja ei pea kuskilt LED lampi tooma minema
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22