automoto.ee foorumid

Täisversioon: Projekt kuidas ehitada Mercedes W124-le. heinaniiduk.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
... annab jumal rattad, annab ka otstarbe.

Väga õige tähelepanek aga tundub, et antud juhul andis jumal väga kaugele lendava vedru, mida taga otsides on meie kangelane päris pikaks ajaks ära kadunud.
Nüüd aga sisulistest asjadest ka:


Nagu teada, siis kaks 45cm ketast, kus lendterad otsas, tahavad hakata oma tööd tegema. Selleks, et neil kusagil pöörelda oleks, mõtlesin kasutada sõiduauto rummu koos selle rattalaagritega. Sõiduautol pöörleb rumm, minu projekti puhul aga vastupidi, rumm seisab paigal, pöörleb treitud võll selle sees. Muide rummu on väga lihtne 5 poldiga, kuhu tavaolukorras ratas otsas käib, kinnitada niiduki korpuse külge.

Kellel on midagi öelda kriitikaks, siis tehku seda kohe.



.
Kuule niidukikonstruktor, mul on rõhuv enamus nendest asjadest, mida sa paaniliselt ostad, olemas. Isegi 126 vedrud peaks kusagil olema.
Pane mingi tonn - poolteist tasku ja tule läbi!
Mina sõiduauto rattalaagreid küll ei julgeks kasutada, lähevad plõksti katki. Pigem ikka sellised panna
[Pilt: w85cfm.jpg]
Vot neid mul kahjuks ei ole. Aga neid vist tonnaga ei saa ka, isegi vana mitte.
Kui sul sobilik tagumise ratta rumm on, siis võid ehk kasutada. Aga kui sa esiveolise tagarummust räägid, siis tal pole läbivat võlli. Kui aga vedava silla omast, siis tavaliselt on võll ja needsamad rattamutrid-poldid üsna jäigalt ühendatud, nii et kui veo taha paned, tahab kogu niiduk ringi käima hakata. Või ma sain sust valesti aru?
Muidugi, kui sa võtaks näiteks golfi tagaratta võlli, paneks ta nelja kinnituspoldiga niiduki kere külge, trumli asemele paneksid rihma (keti) ratta ja niiduki tera, siis saaks. Aga siis oleks rihm või kett kogu aeg selle niidetava sodi sees.

Kui sa seda asja ehitad, pane vähemalt enda poole mingid katted peale, et laiali lendamise korral maha ei lööks. Pöörleval massil on hirmus jõud. Ja kui käima paned, siis katmata poolel ära ise ole, ega luba ka teistel olla.
Anna rahvale leiba ja tsirkust, üle 300 postituse siin teemas näitab selgelt, et muud polegi vaja.

Kuna projekt venib pikale ja sügis kohe-kohe uksetaga, siis julgen väita et mersust niiduki ehitamine on samalihtne kui septikust allveelaeva teha... Toungue

Aga see rummude kasutamine on hea idee, olen isegi proovinud ja toimivad kenasti. Paljudel masinatel aga pooltelje mutter hoiab laagrit koos, sellega tasuks arvestada.
Aga miks teha elu nii keeruliseks, hakkasin ma mõtlema. Vikat niidab ju ilma igasuguse mootorita.

Seega idee järgmine. Võtta kvaliteetsest terasest mersust pisut laiem raudlatt, teritada serv korralikult ära, kinnitada tema mersu esistange asemele sobivale kõrgusele ja mersuvikat valmis. Kui piisavalt suure kiirusega sõita läbi rohu, võiks ju niita küll. Või mis?
(11-07-2013, 17:28 PM)Mahno Kirjutas: [ -> ]Aga miks teha elu nii keeruliseks, hakkasin ma mõtlema. Vikat niidab ju ilma igasuguse mootorita.

Seega idee järgmine. Võtta kvaliteetsest terasest mersust pisut laiem raudlatt, teritada serv korralikult ära, kinnitada tema mersu esistange asemele sobivale kõrgusele ja mersuvikat valmis. Kui piisavalt suure kiirusega sõita läbi rohu, võiks ju niita küll. Või mis?

Taolist ideed tahtsin mina ka propageerida teema alguses, kus lubati liputama hakata kotitäie heina peale, aga mõte jäi mõtteks, sest mille jaoks ma torgin Big Grin.

Teooria kohaselt võid ju põllulapi peal korraldada mingi räige jaanitule järgmine aasta, rahvas tambib heina mulda tasuta, taara saad rahaks teha ja kõik on õnnelikud, et saavad jälle uues kohas tirakat panna.
Suurepärane mõte! Lisaks veel, et esiveljed tuleks kõveraks taguda, siis hakkab vasakule-paremale vingerdama. Nagu päris vikatToungue
Jaanid veel kaugel, aga eks ma pole joonistaja. Äkki torkas pähe et midagi sellist oleks võimeline ehitama? See ju TEOREETILISELT töötab? Big Grin
Aga muidugi see aasta vast niiduk niitma ei hakka, kuna soojad päevad ja muru juba langenud looku. Aga ehk õnnestub poisil sahk või isegi lumepuhur valmistada?

Pilt: [Pilt: qma8.png]

Auto differ.... Big Grin ei tulnud meelde mis asi on, nüüd torkas pähe.. Auto tagasild teha väiksemaks vm..
Nüüd on juba õhtu käes ja ma olen selle rattalaagri kasutamise peast välja visanud, tuleb lihtsalt võtta kaks laagripukki, üks allapoole korpust, teine ülespoole korpust ja ongi kahe laagriga laagripukk olemas, lisaks ka kinnitatudSmile

Kas keegi teab Tartus treialit, kelle pinki läheb 45cm. ketas, et saaks sellele võlli treida ja pärast kohe ka ära tasakaalustada treipingis. Või on kellegil parem idee tasakaalustamiseks?




.

(11-07-2013, 18:04 PM)Zkax5 Kirjutas: [ -> ]Jaanid veel kaugel, aga eks ma pole joonistaja. Äkki torkas pähe et midagi sellist oleks võimeline ehitama? See ju TEOREETILISELT töötab? Big Grin
Aga muidugi see aasta vast niiduk niitma ei hakka, kuna soojad päevad ja muru juba langenud looku. Aga ehk õnnestub poisil sahk või isegi lumepuhur valmistada?

Pilt: [Pilt: qma8.png]

Auto differ.... Big Grin ei tulnud meelde mis asi on, nüüd torkas pähe.. Auto tagasild teha väiksemaks vm..





Täpselt selline mul umbes tulebki, miks sa arvad et kolm ratast on parem kui neli ratast niiduki alla. Minu plaani kohaselt tuleb niiduk täiesti omaette liikuv aparaat, mida mersu ainult tagant tõukab. Reduktori asemel niiduki peal tuleb mul siiski rihmaseibidega asi lahendada. Sinu plaani kohaselt peaks veel tagasillast väljuva jõu 90 kraadilise pöörde lahendama, lisaks peab mõtlema selle peale kuidas saada kettad kokku pöörlema et hein auto alla lendaks.

.
Mahno Kirjutas: ... annab jumal rattad, annab ka otstarbe.

Ütle veel, et jumalat pole olemas.
(11-07-2013, 18:10 PM)comoon Kirjutas: [ -> ]Nüüd on juba õhtu käes ja ma olen selle rattalaagri kasutamise peast välja visanud, tuleb lihtsalt võtta kaks laagripukki, üks allapoole korpust, teine ülespoole korpust ja ongi kahe laagriga laagripukk olemas, lisaks ka kinnitatudSmile

Kas keegi teab Tartus treialit, kelle pinki läheb 45cm. ketas, et saaks sellele võlli treida ja pärast kohe ka ära tasakaalustada treipingis. Või on kellegil parem idee tasakaalustamiseks?




.

(11-07-2013, 18:04 PM)Zkax5 Kirjutas: [ -> ]Jaanid veel kaugel, aga eks ma pole joonistaja. Äkki torkas pähe et midagi sellist oleks võimeline ehitama? See ju TEOREETILISELT töötab? Big Grin
Aga muidugi see aasta vast niiduk niitma ei hakka, kuna soojad päevad ja muru juba langenud looku. Aga ehk õnnestub poisil sahk või isegi lumepuhur valmistada?

Pilt: [Pilt: qma8.png]

Auto differ.... Big Grin ei tulnud meelde mis asi on, nüüd torkas pähe.. Auto tagasild teha väiksemaks vm..





Täpselt selline mul umbes tulebki, miks sa arvad et kolm ratast on parem kui neli ratast niiduki alla. Minu plaani kohaselt tuleb niiduk täiesti omaette liikuv aparaat, mida mersu ainult tagant tõukab. Reduktori asemel niiduki peal tuleb mul siiski rihmaseibidega asi lahendada. Sinu plaani kohaselt peaks veel tagasillast väljuva jõu 90 kraadilise pöörde lahendama, lisaks peab mõtlema selle peale kuidas saada kettad kokku pöörlema et hein auto alla lendaks.

.


Tasakaalustada on treipingi vahel on ilmselt võimatu, aga on võimalik treida tuhandik täpsusega, eeldades, et jumpstükk on ennem tasakaalus ja enam-vähem sirge. Kui igalt poolt võtad sama palju, siis on asi sama tasakaalus kui ennem. Muidugi eeldab minu versioon kellaga (indikaator kellaga) üles seadmist, mitte lihtsalt vastu pakke surumist.

Kus siis nüüd on see imetreial, kes pidi käigukasti põlve otsas valmis tegema?

AA ja miks on kolm parem? Pane kolme jalaga tool ebatasase põranda peale, ja siis pane nelja jalaga tool sama koha peale - ehk saad siis ise aru miks on kolm parem kui neli. Kui ei siis.... Rolleyes
Kolm ratast samal põhjusel miks kaika vedrustus reaalselt ei tööta.

Ja ei saa praegu aru miks ei peaks töötama auto ratta rumm. Kui võtta näiteks VW golf-i esisilla küljest jupp mille küljes on laager ja koos kõige muuga, siis on ta juba valmis tükk. Pooltelje ots tuleb juba läbi laagri, laager on mõeldud taluma koormust. Pealepoole jäänud pooltelje otsa külge saab igast asju treida kruvida jne. Allapoole jäänud ratta kinnitus kohale saab panna kasvõi auto enda velje.
Pooltelje otsa pead muidugi lahti arutama sest telg ise töllab kolepalju selleks et ilma lisadeta midagi sinna külgsuunas tõmbama saaks panna.

Või sain ma midagi valesti aru?
ok, kolme ratta idee on teretulnud, kas panna üks ratas ette ja kaks taha või vastupidi...kaks ratast ette ja üks taha?




.
(11-07-2013, 22:11 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]AA ja miks on kolm parem? Pane kolme jalaga tool ebatasase põranda peale, ja siis pane nelja jalaga tool sama koha peale - ehk saad siis ise aru miks on kolm parem kui neli. Kui ei siis.... Rolleyes
Minu esimene käsiniiduk on praegugi alles ja vedeleb garaazhi pööningul.
Mingi külamehe omalooming, kes samuti "kolmainsust" kummardas. Väga sant oli niita kui maa just laudsile polnud. Riistapuu oli ebastabiilne ja korpuse esimesed nurgad jooksid kogu aeg mättasse nii et vaod järel. Asi paranes tublisti kui panin ka ette kaks ratast, olgu pealegi viletsat. Kui kolmratas oleks nii huippu hea, oleksid kõik poes müüdavad niidukid "kolmekad".
Pigem võiks mersule buldooseri ette panna ja heina koos kamaraga üles koorida. Siis ei saa keegi iriseda, et niide kõrge vms.
Üksiti saaks sellega talvel lund lükata. Ksf! mlsluik lükkas oma Golfiga ju nagu sahin!
Mürgiprits külge. Piisava sagedusega lased umbrohu tõrje peale. Või siis näiteks diiselkütust. Viimasel juhul kutsud purilendurid põllukohale ja maapeale tehtud tule soojuse tõusus saavad lendurid nautida. Mu kunagine juhendaja lennunduse alal arvutas välja, et 2ha valminud vilja on vaja põlema panna, et saada mingid minutid lennata. aga kui hein eelnevalt diisliga läbi immutada, peaks kauem saama.
Maailmas on kaks asja millega on probleeme:
- see millel rattad all
- see millel tissid küljes

Rolleyes


Niidukile, mida lükatakse, paneksin ise ikka neli ratast. Veetav niiduk võiks vabalt olla kolmega. See lihtsalt minu tagasihoidlik arvamus.
(12-07-2013, 08:57 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Maailmas on kaks asja millega on probleeme:
- see millel rattad all
- see millel tissid küljes

Rolleyes
Ja kui tissidel on veel rattad all, pole tegu kahe probleemiga vaid millegiga mida tavamõistus ei haara.Big Grin
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23