automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(11-03-2017, 23:13 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]See HQ-mudel on kui helesinine unistus. Isegi mul ei ole veel töötavat isendit. Vast vanad metsamehed teavad täpsemalt pajatada,miks see saag nii hea on. 
Hinnakergitamist ei tea. See mõte tekib alati kui pead midagi kallimalt ostma. Ise müües korjan kopikaid. Big Grin 
T.

 no mul 1 silmapiiril juba paistab HQ 254xp
(12-03-2017, 09:58 AM)olli Kirjutas: [ -> ]
(12-03-2017, 04:24 AM)pat1 Kirjutas: [ -> ]254 tuli minu mäletamist mööda välja 86, omasilmaga arvan, et nägin teda siin umbes aasta hiljem.

Meil 254 SE ehk kõige esimene selles seerias. 254 tuli hiljem ja siis järgmisena juba 254 XP. Huvi pärast peaks järgmine kord maal täpse aasta järele vaatama küll. Smile

Kui lisand on SE esimene number on ehk 234SE (aasta 82) või 154SE (83 aasta) 133SE (81), 240SE (73). Lisaks oli veneaja selline komme, et vana saag sisenes remonti ja väljus sisult, samas ka välimiselt uuena, aga number jäeti(löödi) vana pea. Tagasihoidlikkus kaunistas inimest sellel ajal
[Pilt: DSCN3011_zpshao0vn76.jpg]
[Pilt: DSCN3009_zpsyzsnksvi.jpg?t=1489241525]
[Pilt: DSCN3010_zps1uycaon4.jpg?t=1489241525]

Tänane saak!!!! Et siis nagu näha on asjad sellised. Jonsered veel lammutamisele ei lähe.
http://soov-ee.postimees.ee/758904-mooto...tails.html

Kes Huski vastu huvi tunneb saab kohe osta.
Kas keegi ikkagi võtaks seletada, miks 254XP nii väga hinnatakse? Ise mõtlen, et kui on niisugust saage vaja, siis jõuab ka 600-700EUR uue 545 või 555 jaoks välja käia ... Need on samamoodi metallkarteriga jne
Ma ise pole eriti palju saanud 254-ga saagida. Niipalju võin öelda,et jõuline saag ja ei lagune kergesti. Põhiline jama on vist ülevalt kaane kinnitusega. Poldiaugud kuluvad ära ja osadel meestel oli lihtsalt jalgratta õhukummist tehtud vitsad peale. Kärab küll. Nüüd on ka keermeliim abiks. Ja üldse soovitan kõigile kasutada lahjemat keermeliimi ja kohe tõmmata õlise poldi peale. Siis ei jää väga kinni ka. Kõikide vanade saagide puhul aitab. Muidu koguaeg otsi neid viieseid peenikesi polte. Tavaliselt käänati neid kaante polte jõuga kinni,krt. rsk. peab kinni jääma!  Big Grin  Nüüd on asi lahendatud,ei mingeid jamasid ja ei pea väga murdma kinni.
(14-03-2017, 17:10 PM)Envir Kirjutas: [ -> ]Kas keegi ikkagi võtaks seletada, miks 254XP nii väga hinnatakse? Ise mõtlen, et kui on niisugust saage vaja, siis jõuab ka 600-700EUR uue 545 või 555 jaoks välja käia ... Need on samamoodi metallkarteriga jne

Sest kunagi oli rohi sügavam ja lumi rohelisem ning mehed olid puust. Või oli see magneesiumsulam, enam ei mäleta....

Aga 254 on väga hea insenertehnilise lahendusega saag, millega kannatab täiesti vabalt tänagi tööd teha. Cool
(14-03-2017, 18:12 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Aga 254 on väga hea insenertehnilise lahendusega saag, millega kannatab täiesti vabalt tänagi tööd teha. Cool

No ütlesidki  just õiged sõnad! Smile
Ei saa eriti aru mingi remonditu vana "profisae" ostmise mõttest. Proff teenib saagimisega raha ja ei taha mingit Hiina juppidega remonditud vana saagi, ostab uue korraliku sae. Kodukasutajal jällegi pole "profisaagi" vaja, saab selle remonditud sae asemel uue oma vajadustele vastava sae poest. Rolleyes
Eks see 254 sõna otseses mõttes isalt pojale saag on. 
Kunagi hangiti meie perregi algul üks uus 254. Läks aasta paar mööda ja vaadati veel teinegi uus igaks juhuks tagavaraks.
Reaalsus on nüüd see, et pole esimestki suutnud nende kümnete aastatega veel läbi ajada. Vahetatud on süütepool, starterikaan suurematest asjadest. Kolvivärk kõik puutumata.
Eespool kirjeldatud mootorikaane kinnituskruvide keerme teema ka täiesti võõras. Tõsi, pole neid ka kunagi looma jõuga kinni väänanud.
Ja nii siis teine karbis uus 254 ootab oma aega. Ketti pole kordagi peale pandud. Ilmselt ei panegi, jääb tuleviku pensionisambaks.
(14-03-2017, 20:27 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Eks see 254 sõna otseses mõttes isalt pojale saag on. 
Kunagi hangiti meie perregi algul üks uus 254. Läks aasta paar mööda ja vaadati veel teinegi uus igaks juhuks tagavaraks.
Reaalsus on nüüd see, et pole esimestki suutnud nende kümnete aastatega veel läbi ajada. Vahetatud on süütepool, starterikaan suurematest asjadest. Kolvivärk kõik puutumata.
Eespool kirjeldatud mootorikaane kinnituskruvide keerme teema ka täiesti võõras. Tõsi, pole neid ka kunagi looma jõuga kinni väänanud.
Ja nii siis teine karbis uus 254 ootab oma aega. Ketti pole kordagi peale pandud. Ilmselt ei panegi, jääb tuleviku pensionisambaks.

see on hea pensi sammas Big Grin
Keegi kuskil oli ka müünud sellist pakendis saagi tuhhi eest. Aga teravaid elamusi pakud siin meile! Tänan.

T.
On omalgi garaazis 254XP. Uuena ostetud ja metsameeste sõnul parajalt nüüdseks sisse töötatud Smile
No paar aia täit õunapuid maha võetud ja tükeldatud. Siis vast mingi 1,5hektarit metsa ka teinud. Ehitusel ka natuke abiks olnud. Ai jah muidugi sai ju ka lõigatud veel 100m piirisihti riigimetsa ja omametsa vahel. Pakutud vahetuseks nii el.saage kui väikseid bensukaid koduseks kasutamiseks. Aga mida rohkem tahetakse seda vähem ma raatsin seda ära vahetada Big Grin
Tsitaat:Sest kunagi oli rohi sügavam ja lumi rohelisem ning mehed olid puust. Või oli see magneesiumsulam, enam ei mäleta....

Ma ei kahtle hetkekski, et 254XP oli/on uuena hea saag, aga iga asi saab ükskord otsa. Ühesõnaga siis ikkagi jälle üks nendest teemadest, mis "on seepärast, et nii on"
(15-03-2017, 10:29 AM)Envir Kirjutas: [ -> ]
Tsitaat:Sest kunagi oli rohi sügavam ja lumi rohelisem ning mehed olid puust. Või oli see magneesiumsulam, enam ei mäleta....

Ma ei kahtle hetkekski, et 254XP oli/on uuena hea saag, aga iga asi saab ükskord otsa. Ühesõnaga siis ikkagi jälle üks nendest teemadest, mis "on seepärast, et nii on"

Nõus. Cool 

Aga kodukasutaja saeb selle sae elueaks arvestatud paari tuhandet tihu terve eluaja... Kui õlita kütusega enne ära ei tapa. Või puu alla ei jäta.
Palju siis tänapäevaste profisaagide eluajaks on arvestatud? Näiteks Stihl MS 260/261?
260 oli veel saag millel anti 3000-4000tm 261 tahtvat juba 1000 tihu läbimisel üpris korralikku remonti...
(15-03-2017, 18:19 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]260 oli veel saag millel anti 3000-4000tm 261 tahtvat juba 1000 tihu läbimisel üpris korralikku remonti...

Nii nad räägivad.

Kuigi pahatahtlikud saeremontijad räägivad ka sellest, et kuidagi palju tuleb uksest sisse hooletusest või pohhuismist rikutud saage, milliseid paarkümmend aastat tagasi haruharva nägi... Toungue

Märksõnaks saepurusse mattunud filtrid ja süütepoolid, puruks tõmmatud käivitusnööripoolid, kõverakstõmmatud käepidemete kinnitusvedrud/puhvrid, lookapõlenud süüteküünlaelektroodid...

Aga tegelikult toodetakse lihtsalt sitta, mis kasutamist ei kannata, eksole. Toungue
Tootjad ise ka neid numbreid kuskil deklareerivad?
Nii et ei pea korralikult tööd tehes poolt aastatki vastu ilma suurema remondita?
Hea saemees vist olenevalt metsast ja raiest (lageraie või muu) 10 tm päevas pidavat saagima. Seega 1000 tm tuleb kätte 100 tööpäevaga. Rolleyes