automoto.ee foorumid

Täisversioon: 15-s Tchaika
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Nii ZIL sai värvitud, panime 5 kihti. Kohati, mõni üksik koht läks kananahale aga selle annab pärast välja lihvida. Lähipäevil proovin materjali kulu kokku lüüa aga see on kohutav. Ainult pahtlit läks 23 purki, mis ka enamuses maha nühiti. Pahteldatud sai kõik - uste piidad, kapoti alused, uste raamid jne. 
[attachment=77368]
[attachment=77369]
[attachment=77370]
[attachment=77371]
[attachment=77372]
[attachment=77373]
Alustame tasapisi ZIL-li kokkupanekut. See saab üks kõva pähkel olema. Meistrimees, kes seda teeb ütles mulle täna, et nii keerulist autot tal alates 1982 aastast ette pole tulnud. Kuigi on tulnud panna kokku selliseid masinaid nagu Rolls Royse, Audisid, Mersusid. Kõik sõlmed on üles pildistatud ja A4 formaadis värvipildid tehtud. Loodame, et selles juhtmete ja voolikute rägastikus saab asi õnneliku lõpplahenduse. Eelmise kuu lõpus said paiupaagid ja õhufilter ka värskenduse. Neist mõni pilt ka. 
[attachment=77499]
[attachment=77500]
[attachment=77501]
[attachment=77502]
See ongi kõige kurvem, et nii keerulist masinat saab teha vaid ükskord. Ja veel kurvem on see, et enamus kes tegid seda esimene kord kahjuks enam aidata ei saa. Ja olles arusaanud, et neid autosid tehtigi vaid üheks korraks(100000) siis vist keegi ei tohikski teistkorda sama autot teha.
TopSecret
Pilt on tehtud 25. Detsembril 1991. Ehk siis Mihhail Gorbatsovi viimane päev NSV liidu presidendina. Pildil on näha ka üks Zil...

[Pilt: 70590936-2698537456879148-5169299749861326848-n-png.jpg]
Mis ei ole SEE masin, sest G sõitis soomustatud versiooniga.

A.
Tsitaat:Mis ei ole SEE masin, sest G sõitis soomustatud versiooniga.
Viimasel tööpäeval võis ta ka vähe vabamalt võtta ja ilma soomuseta autost välja astuda Big Grin
(16-09-2019, 19:52 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Mis ei ole SEE masin, sest G sõitis soomustatud versiooniga.

A.
Arvestades Venemaa traditsioone, siis põlu alla sattumise puhul on üllatav, et sellinegi anti. Selsimees ikkagi väga masendava näoilmega. Aga ajad muutuvad, nüüd hakkab üks Võrumaa mats sellisega sõitma Big Grin , küll üliharva aga ikkagi, muidugi kui masina valmis saan. Praegune seis on masendav. Elektrik mässab mitmendat päeva juhtmestikuga. Ise võttis küll maha aga väga palju lahtisi otsi. Ja juhtmeid, no vähemalt 20X rohkem kui GAZ 24-l.
Ainus stseen, mis mulle filmist 'Poslednii limuzin' une pealt meenub, ongi elektrikust, kes istub keset zili tohutus juhtmehunnikus ja kuskilt otsast ei paista, et ta olukorda valitseks.
Sarnane stseen on ka filmis 'Mehed ei nuta', kus üks seltsimees telki üritab laiali harutada, kuid telk võidab.
Juba tükk aega olen tahtnud küsida, et kas sel ZIL-il ka see n.ö. Punaselt väljakult ärasõitmise nupp on, nagu GAZ 14-l väidetavalt pidavat olema? Ehk siis armatuurlaua all mingi kang või lüliti, mis kogu elektrisüsteemi (v.a. starter) välja lülitab ja automaatkäigukasti jäigalt taha lukustab, et mootoririkke korral saaks starteri abil auto kuhugi ohutusse kohta ära lohistada?
(17-09-2019, 01:41 AM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]Juba tükk aega olen tahtnud küsida, et kas sel ZIL-il ka see n.ö. Punaselt väljakult ärasõitmise nupp on, nagu GAZ 14-l väidetavalt pidavat olema? Ehk siis armatuurlaua all mingi kang või lüliti, mis kogu elektrisüsteemi (v.a. starter) välja lülitab ja automaatkäigukasti jäigalt taha lukustab, et mootoririkke korral saaks starteri abil auto kuhugi ohutusse kohta ära lohistada?
ZIL-il punast nuppu ei ole või vähemalt pole säilinud. Eks selles juhtmete puntras tuleb selgusele tasapisi jõuda. Kuna olen ka GAZ 14-ne üksipulgi lahti võtnud, siis võin väita, et see jutt starteri abil auto kuhugi ära lohistada kuulub küll ulme valdkonda. Esiteks mingeid käigukasti plokeerimis võimalusi sel autol küll ei olnud. See peaks ikka mingi suur elektriline süsteem olema, mis hüdrosiduri ja käigukasti ära plokeeriks kuidagi??. Punane nupp oli tõesti olemas ja minu autol sai sellega käivitada autot, kui põhisüsteemis juhtus mingi rike olema.
Kas polnud mitte nii, et see starteri abil äraliigutamise süsteem oli ainult nendel kabriolett-Tšaikadel, millega ülemjuhataja Punasel Väljakul paraade vastu võttis? Paraadidest tehti teles alati otseülekanded ja siis oleks olnud pisut piinlik, kui masin kseset väljakut mingi rikke tõttu toppama jääb.
(17-09-2019, 14:48 PM)Marcello Kirjutas: [ -> ]Kas polnud mitte nii, et see starteri abil äraliigutamise süsteem oli ainult nendel kabriolett-Tšaikadel, millega ülemjuhataja Punasel Väljakul paraade vastu võttis? Paraadidest tehti teles alati otseülekanded ja siis oleks olnud pisut piinlik, kui masin kseset väljakut mingi rikke tõttu toppama jääb.
Punasel väljakul kasutati ZIL kabriolette, mitte kunagi Tchaikasid. Ma lihtsalt ei kujuta ette, milline see süsteem pidi olema, et blokeerida hüdromuhv ja käigukast. No käigukast võibolla veel kuidagi aga hüdro sidur, mis ühendab mootori käigukastiga ainult kõrgetel pööretel. Panustati ikka rohkem topelt süütesüsteemile. Nende autode läbisõit oli ju olemattu ja kindlasti hästi hooldatud. Starteriga keerutades 7,5L mootorit ja 4T autot sõitma saada, oleks tsirkus ikka suurem. Need kaks 90 Ah akut poleks selleks võimelised.
4t auto siledal platsil pole mingi eriline raskus veeretada. Punane väljak peaks ju olema sillutatud.

2x90 Ah akut on enam, kui piisav mõneminutiseks paarisajaampriseks sutsakaks. Nende töövõime säilimine pole ju eesmärk, kui au on mängus. Las kärssavad, pärast aega kustutada küll.

Kui mina peaks sarnase ülesande lahendama (iga hinna eest sinel platsilt ära veeretada), siis ma paneks teise starteri ja hammasvöö kuhugi kardaani kanti. Kordades lihtsam, kui aretada hüdromuhvi või automaatkäigukasti blokeerimist. Pohlad, et maha põleb evakuatsiooni käigus. Vähemalt on au päästetud.
Lihtsam oleks vist alalisvoolu el. mootor kuhugi lisaks aretada, kaua see vene starter koormuse all käiamist ikka talub.
Starter ongi ju alalisvoolu elektrimootor. Standardiseeritud pealegi.

Külm starter talub minuteid hagu enne, kui mähised uurdest välja lendavad või kusagilt isolatsioon läbi põleb. Soe starter minuti kanti. Tuleb arvestada ka seda, et kõige raskem on neid tonne kohalt saada. Kui see kaarik juba kord veereb, on üsna väike koormus.

Ma muidugi rõhutan, et see on puhas oleksoloogia - ma ei tea, kas ja kuidas säärane tsüdeem oli.
(17-09-2019, 17:59 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]...Külm starter talub minuteid hagu enne, kui mähised uurdest välja lendavad või kusagilt isolatsioon läbi põleb...

Mähised võivad välja lennata ilma koormuseta. Tööd tehes ta neid välja ei viska. Vene ajal oli tagaluuktõstuki (TA leivaauto) hüdroajami mootoriks starter.
(17-09-2019, 17:41 PM)Walter Kirjutas: [ -> ]Lihtsam oleks vist alalisvoolu el. mootor kuhugi lisaks aretada, kaua see vene starter koormuse all käiamist ikka talub.
talub küll ja võid kuumaks lasta.olen isegi reduktor starteri kuumaks lasknud ja elus ja käivitab.kuumaks läks keevituselt täkku.
Ma arvan, et see jutt on alguse saanud punasel väljakul 80-nendatel toimunud paraadist. Vist oli Lonja ise veel pukis, kui paraadil  (vist oli T-34) andis saba. Tank oli just tribüüni ees kui kütusesisteem hakkas jupsima. Ja edasi on nüüd kaks versiooni, millest ühe järgi pumpas mehaanik käsipumbaga kütet peale kuni tank sai tribüüni eest läbi ja keeras esimese nurga taha, kolonnil eest ära. Teise versiooni järgi sõitis ta ära start sisteemi kasutades. Eks teadjamad oskavad öelda kumb neist üldse tehniliselt võimalik on, aga poiss olevat kiire reageerimise ja kodumaa au päästmise eest medali rinda ja paelad peale saanud. See olevat olnud isegi näha otseülekandel kaamera nurgas kui tank hetkeks seisma jäi, aga õhtul vremja uudistes seda kohta enam polnud Sad , ehk siis kangelastegu oli välja lõigatud Smile
Info starteri abil ära liikumise võimaluset on pärit siit: http://volga.ee/modules.php?name=Content...age&pid=69
Tsitaat:Päris huvitav nähtus on "Punaselt Väljakult ära sõitmise nupp". Seda häbi ei oleks NSV Liidu riigijuhid üle elanud kui paraadil või lihtsalt tähtsal vastuvõtul oleks limusiin ootamatult tehnilise rikke tõttu seisma jäänud. Niisuguse hädaolukorra tarbeks asus armatuurlaua allosas (katte all) lüliti, mis halvas kogu elektrisüsteemi ning lukustas automaatkäigukasti jäigalt taha. Sellest piisas, et käiviti abil liikuda rahva silme alt ära Kremli kaitsvate müüride varju. Samal põhjusel on Gaz 14 varustuses ka kaks akut.

Siit tekkiski mõte, et kas ZIL-il ka midagi analoogset on.
Üks töökaaslane oli sõjaväes soomuki juht. Ta ütles, et paraadil oli käsk seisma jäänud masinale tagant sisse sõita ja minema lükata.

Ja veel. Paraadil on masinate vahe nii väike, et keegi ei jõua reageerida, käsitsi kütust peale pumbata, käivitada ja edasi sõita. Ka kangelased mette.
Mis süsteem tankil üldse käivitamiseks oli. Kas mitte õhuga ei pandud käima?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34