automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mida arvata mopeedautodest.- kas keelustada.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Keelustada poleks ju vaja ,piisab kui oleks kohustus kindlustust omada,legaalne juhtimisõiguse omamine ja kohustuslik ülevaatus. Ilmselt selle tagajärjel raibete hulk väheneks pea olematuks.
(31-03-2019, 17:58 PM)roosteuss Kirjutas: [ -> ]Keelustada poleks ju vaja ,piisab kui oleks kohustus kindlustust omada,legaalne juhtimisõiguse omamine ja kohustuslik ülevaatus. Ilmselt selle tagajärjel raibete hulk väheneks pea olematuks.

See ongi ju pea sama kui keelamine Smile
Liikluskindlustuse kohustus on neil ka täna.
Mul on juriidiline küsimus. Tallinn-Pärnu maanteel on 2+1 süsteem. Kui see mopeedauto liigub kaherealisel osal siis on lihtne, mööda ja kombes. Kui ta liigub aga seal üherealisel osal siis ta takistab ju liiklust. Iseenesest teeb traktor sama oma sarnase liikumiskiirusega. 

Kas seal liikumist saab täna karistada? möödalaskmis nõue on aga seal pole see ju võimalik ehk, et seda täita ei saa ja liikluse takistamine justkui toimuks?
(31-03-2019, 23:51 PM)gruppen Kirjutas: [ -> ]üherealisel osal
Üherealisel tohib mööduda, kui võimalik. Möödalaskmise kohustust pole. Mopeedauto 50 km/h pole põhjendamatult aeglane (ja seeläbi liikluse takistamine), see on nende max lubatud kiirus.
Kui aga lai rekka mis reaalselt mööda ei mahu, ongi nalja nabani.
(31-03-2019, 23:51 PM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Mul on juriidiline küsimus. Tallinn-Pärnu maanteel on 2+1 süsteem. Kui see mopeedauto liigub kaherealisel osal siis on lihtne, mööda ja kombes. Kui ta liigub aga seal üherealisel osal siis ta takistab ju liiklust. Iseenesest teeb traktor sama oma sarnase liikumiskiirusega. 

Kas seal liikumist saab täna karistada? möödalaskmis nõue on aga seal pole see ju võimalik ehk, et seda täita ei saa ja liikluse takistamine justkui toimuks?
Olles üsnagi palju näinud meie kallist Eestimaad väljastpoolt, kommenteerin sellist avaldust nelja sõnaga - "Anna Jumal eestlasele kannatust!"
Mis kuradi avaldust?

Minu küsimuse sisuline põhjus on, et kas ma saan trahvi, kui ma oma tänavalegaalse traktoriga seal üherealist mööda oma metsa lähen. Muud varianti minekuks pole aga samas öeldi, et takistada ei tohi järelikult ei sõida seal.
(01-04-2019, 10:48 AM)gruppen Kirjutas: [ -> ]takistada ei tohi

§ 50. Sõidukiiruse valimine
 (7) Juht ei tohi: 
1) põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;

Traktor oma olemuselt ongi aeglane sõiduk. Sõites sellega võimalikult kiiresti, kuid seejuures ohutust tagades ei sõida sa põhjendamatult aeglaselt.
Teised liiklejad lihtsalt peavad võtma seda kui paratamust ja ära kannatama, kui mööda ei mahu/ei lasta.
 
(01-04-2019, 11:31 AM)Etsike Kirjutas: [ -> ]
(01-04-2019, 10:48 AM)gruppen Kirjutas: [ -> ]takistada ei tohi

§ 50. Sõidukiiruse valimine
 (7) Juht ei tohi: 
1) põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;

Traktor oma olemuselt ongi aeglane sõiduk. Sõites sellega võimalikult kiiresti, kuid seejuures ohutust tagades ei sõida sa põhjendamatult aeglaselt.
Teised liiklejad lihtsalt peavad võtma seda kui paratamust ja ära kannatama, kui mööda ei mahu/ei lasta.
 

Nii ongi. Sestap on Tallinnas teatud aegadel teatud tänavatel traktorite ja liikurmasinate sõit keelatud. Kui pole keelatud, on igasugune tee kasutamine lubatud kõige selle tehnikaga, mis on teeliiklusesse kõlblik, lubatud ja legaalne. Siin hulgas ka hobuveokid, ratastoolid jne, jne. 

Taskutest: Aaspere-Haljala vahele lollteele on ju paar traktorite taskut tehtud. Reaalselt peaks sellistele 2+1 peale ka neid tehtama aga kui taskut pole, siis aeglase sõiduki juht, kes sõidab piirkiirusel, ei pea kedagi eraldi mööda laskma. Siis on see sama paratamatu, kui näiteks aeglane sõjväekolonn vms. Lai, keskjoonetakistusteta, vastuliiklusega ja laia teepeenraga kahesuunalisel teel on asi vähe teine. Rollerautoga on lihtne, laia 3-meetrise põllumajandustehnikaga mitte:

Tsitaat:§ 53.  Juhtide vastastikused kohustused möödasõidul
 ...
 (4) Kui sõidutee laius, kulg või seisund koos tiheda vastassuunaliiklusega ei võimalda ohutult mööda sõita aeglasest, suurest või piiratud sõidukiirusega sõidukist, peab sellise sõiduki juht vähendama kiirust ning vajaduse korral hoidma esimesel võimalusel võimalikult tee äärde, et tema taha kogunenud sõidukid pääseksid ohutult mööda.
Kuulge, olge nüüd!
Ma juba mitu aega jälgin ja imestan, kuidas auto-moto-foorumis agaralt võetakse sõna mootoriga liiklusvahendi ärakeelamise poolt. ega suuda seda mõista. A' proovime...


Minagi sattusin laupäevahommikusest Vikerraadiost kuulma jutuajamist autoinspektoriga mopeedautode ja nende ärakeelamise teemal. Üldiselt oli jutuajamine kaunis suur jama. Sest, näiteks, autoinspektor ütles, et kõige häirivamad on mopeedautod neljarajalisel maanteel, ja kui saatejuht siis mokaotsast mainis, et tavalisel kaherajalisel on asi ehk hullem, oli tema vestluskaaslane pisut vait ja selle järel ütles "ahah".

Aga olgu. Mõlemad ajasid puhast jama sel teemal et "praeguse liiklusseaduse tegemise ajal polnud mopeedautosid olemas". Tule taevas appi. Mopeedautode ajalugu on pikem kui suurem jagu kaasfoorumlastest elada on jõudnud. Ja see, et Eestis mõne aasta eest mopeedautosid eriti ei olnud, ei ole vabandus. Ega ammugi põhjus neid nüüd ära keelama hakata.

Niipalju saatest, naaseme foorumisse. Sageli, isegi enamasti ma olen ksf! DevilDeVille'i mõtetega päri, kuid see avaldus, et mopeedauto on süüdi neegrite siiajõudmises, tundub mulle pehmelt öeldes veider. Aga kui tänaval tuleb vastu neeger, iPhone kõrva ääres? Kas siis on iföön süüdi neegrite siiatulekus?

Mopeedautode ohtlikkusest. Sõidan autoga enam-vähem igapäevaselt ja näen mopeedautosid kah enam-vähem igapäevaselt. Ei ole ma küll aru saanud, et nad mingit hirmsat ohtu teistele liiklejatele tekitaksid. (Tagasi saate juurde: autoinspektor ütles, et näe-näe, mopeedautodega juhtus 2017. aastal 3 inimkannatanutega õnnetust ja 2018. aastal 4. Ma lubasin endale guugli-minuti ja selle jooksul ei leidnud 2018. aasta liiklusõnnetuste andmeid, kuid 2017. aasta omad leidsin. Arvake, mitu inimkannatanutega liiklusõnnetust siis 2017. aastal juhtus, et mopeedautod eraldi äramärkimist väärisid? Kümme? Kakskümmend? Vale, istuge. 1406. Üks tuhat nelisada kuus.)
Jah, üks olukord kätkeb tõesti teatavat ohtu -- mopeedautole järelejõudmine kehvas nähtavuses. Kuid selle vastu olen siin foorumiski välja pakkunud rohu -- igal mopeedautol peab selja peal olema suur punane reflekskolmnurk. Nagu mõnedel ongi. Siis ei saa mopeedautot päris autoga segi ajada.

Ärge nüüd minust valesti aru saage. Mulle ei meeldi mopeedauto mitte üks raas ja ma loodan, et seda endale kunagi soetama ei pea. Kuid on inimesi, kes peavad. Ning väide, et juhiloata, purjus ja liiklusteadmisteta mopeedijuhid meie liikluse pea peale pööravad, on pisut ülepaisutatud. Kui kindlad liiklusteadmised on jalgratturite? Või jalakäijatel?
Seetõttu mulle pigem tundub, et mopeedautod on sihuke paras nähtus, mille peal saab valada välja oma tundeid ja näidata oma üleolekut.

Ja -- last but not least -- ärme unustame, et kõik suured keelamised saavad alguse väikestest.

Edit: trükivigade parandus.
Loomulikult on lihtsam võtta selle viimase lumpeni taseme järgi ja kõik ära keelata või mõttetuks muuta. Mopeedid, mopeedautod, pargis õlle joomine. Ega siis mõtteviisi muutmine nõuab ju reaalset tööd erinevalt peale passimisest ja trahvide väljastamisest mis on liialdades öeldes puhas tulu.

Samas, teiseltpoolt vaadates, ju ei ole kodanikud valmis selleks, et siuksed asjandused ka eksisteerida võiks. Kes ei oska kasutada kes ei oska arvestada.
(01-04-2019, 12:25 PM)olevtoom Kirjutas: [ -> ] Sageli, isegi enamasti ma olen ksf! DevilDeVille'i mõtetega päri, kuid see avaldus, et mopeedauto on süüdi neegrite siiajõudmises, tundub mulle pehmelt öeldes veider. Aga kui tänaval tuleb vastu neeger, iPhone kõrva ääres? Kas siis on iföön süüdi neegrite siiatulekus?
 Võimalik, et väljendasin end natuke segaselt - ma ei arva, et mopeedautode olemasolu on süüdi neegrite sisseveos, selle eest tuleb tänu avaldada ikka igasuguste TallTekkide ja Eurojunivöösitite prorektoritele, kes on suurejoonelise diplomimüügiäri püstipannud. Mis puudutab mopeedautodega ilma lubadeta sõitmist, siis selleks praeguse seadusandlusega õigustatud subjektide üldarv pole kull väike aga reaalne kasutajate hulk marginaalia. Seda enam, et peatatud mootorsõidukijuhtimise õigus laieneb ka mopeedautodele. Kuna noorematelt ilmakodanikelt nõutakse ka jalgratturilube, siis pole ilmselt eriline tragöödia ka mopeedijuhtimise lubade nõudmine.
See kolmerealine Ääsmäelt. Juhtub, et rekkal /reka või regga) tuleb esiratas alt. Mis edasi saab, kas tee projekteerija on sellele mõelnud?
Kui saab tee äärde tõmmata siis mahub mööda.
ilmselt ikka ei mahu küll seal mööda ja see ju kõik mujalt maailmast maha viksitud.
(01-04-2019, 21:09 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]See kolmerealine Ääsmäelt. Juhtub, et rekkal /reka või regga) tuleb esiratas alt. Mis edasi saab, kas tee projekteerija on sellele mõelnud?

Seda sai koosolekul küsitud. Vastuseks oli, et sellisel juhul tuleb oodata, kuniks rada vabastatakse. Nojah.

Samas tuleb tunnistada, et minu pessimismist hoolimata on 2+1 teinud seni liiklemist mugavamaks minusugusele läbisõitjale. Tee ääres mitmekilomeetrisi poognaid joonistavad kohalikud ilmselt nii rahul pole.

Reaalselt mahtus tee äärel seisnud ja vasakut esiratast vahetanud läti krusast mööda küll, kuigi eksimise ruumi jäi sõiduautol nii 10 cm jagu, kui kodanik eest astus lõpuks. MIna ja paar muud autot pugesime läbi, aga üks olematu mõõduga poekoti sangas istunub tibin enam ei mahtunud läbi...
Mopeedautode kõige suurem jama ongi selles et nad on kole aeglased  ja jäävad liiklusele jalgu .Huvitav kas neid on võimalik ka kiiremaks ehitada nagu seda rolleritega tehakse . Näiteks aprilia SR-50 roller peaks dokustaatide kohaselt sõitma kuni 50 km tunnis aga  kümneid kordi olen tähele pannud et osad  sellised põrutavad stabiilselt 90 km ehk autode kiirusega suurel maanteel . Tean et selline tegevus on ebaseaduslik aga kuna maapiirkondades on politsei olematu nähtus siis miks mitte see rollerauto kiiremaks ehitada et saaks rutem kohale ja mõnusam oleks sõita .
Kui politsei on olematu nähtus ja tahad kiiremini sõita, siis miks mitte võtta mopeedautost kordi odavam pärisauto? Vähemalt on korralikud pidurid ja kere on metallist.

Lubadeta sõidu laksu saab nagunii kätte, olgu siis kiirem mopeedauto või tavaline auto.

A.
(04-04-2019, 13:44 PM)E303 Kirjutas: [ -> ]… ja mõnusam oleks sõita .

Kuigi endal õnneks isiklik kogemus mopeedautoga puudub, kahtlen selles väites sügavalt Smile
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11