automoto.ee foorumid

Täisversioon: International Harvester McCormick 434
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kuna mul on nädalajagu olnud õuel säärane traktorilaadne toode minevikust, siis teen nurgakese valmis. Kõik need, kelle jaoks rögisev vanatehnika, millel on liiga palju rattaid, võiksid jätta selle teema elegandiselt tähelepanuta, kuna midagi ilusat ja kiiskavat siit ei tule.

Kõnealune ülesöönud murutraktor on pärit ühest angaarist, kus selle saatuseks oli vanarauda minek. Mul hakkas sellest kahju ja eks mul oli ka pisike tagamõte Kvernelandi adra ette õige veduri leidmisest. Sai koju ära toodud ja elule putitatud. Seerianumber on 1350, väljalaskeaastat veel ei tea. Tõenäoliselt on traktor umbes pool sajandit vana. Seda kinnitab ka alloelval lingil olev tootmisarvude tabel, mille järgi 1350 on kusagil 1967. aasta alguses tehasest välja veeretatud.

http://www.tractordata.com/farm-tractors...r-434.html

Varuosakataloog netis:
https://www.mycnhistore.com/us/en/caseih...5056875BD6

Tegemist on palju, enamus funktsioone ei tööta. Kõige tülikam saab olema rippsüsteemi elustamine, kuna seal on kas kõrgusregulaatori tihendrõngas kutu või ülerõhuklapi pesa mäda. Veolatid surutakse lõpuni üles ja sinna need jäävad. Õnnetuseks tuleb selle lahkamiseks võtta kogu ajam maha. Minu (ja mitmete kaaskannatajate) õnneks on Youtubes kasutaja Canadian Redneck teinud portsu videosid selle seeria traktorite siseorganitest. Videod on nutikad, kuna antud kodanik teenib leiba vanatehnika elustamisega: mitmeid remondiks olulised detailid jäetakse ütlemata, aga põhiasju näeb ja muus osas tuleb loovalt läheneda. Hüdraulikat lahatakse näiteks siin:
https://www.youtube.com/watch?v=IwRkEaqUOGI

Kõige rohkem puudust tunnen hetkel remondijuhistest, mida küll saab netist täitsa tellida. Varuosi brexitlandist saab, lihtsalt tuleb mõne koostööaltima tarnijaga suhteid looma asuda. Eileõhtuse seisuga on kindlasti vaja tellida väljalaskekollektor, kuna mehiste häälte põhjuseks on malmkollektori läbipõlemine altpoolt. Selleks on tuli teinud koostööd hea partneri korrosiooniga, mida avatud korstnast sissesadanud vesi on aastakümnete jooksul harrastada suutnud.

Kui keegi on säärase asja Eestis ära taastanud või lihtsalt igapäevaselt seda pruugib, siis palun mulle märku anda.

Kui sootsiumi arvates on tegu auto-moto foorumisse sobimatult raske teemaga, siis palun suhelda administraatoritega ja nad teavad ise, mida teha.

Üks pisike video hetkest, kui pealejooksnud pidur lõpetas kalli kaasa proovisõidu:
Lahe pill,kas nüüd on majapidamises endast vanem masin ja jõudu  ehitamisel. Näita pilte ka.
(10-03-2020, 21:25 PM)alrad Kirjutas: [ -> ]Lahe pill,kas nüüd on majapidamises endast vanem masin ja jõudu  ehitamisel. Näita pilte ka.

Majapidamises on 4 masinat, mis on minust tõestatult vanemad: saska (1974, kapremont Sauel 1989), hübriidruss (säilinud raaminumbri järgi 1975, aga kas see muidugi selle traktori raam on...), MF30 (tõenäoliselt hilised 60-dad), teemakangelane.

Mulle meeldib see, kuidas teeneljakümne vurfi masin (~40 hj) on täiesti valutult pruugitav. Rool (võimenduseta!) kerge, käigukangid käivad kultuurselt, pidur on jõuline ja kerge kasutada, juhikohale ja sealt välja pääseb muretult.

Järgmisena lähevad tegemisse pihustid (ja siis saan ära mõõta ka kompressiooni mootoris) ja reguleerin klapid. Siis on näha, kui õhtule on eelmised omanikud paja ajanud. Õhupuhasti oli igatahes katastroof - ma pole veel näinud, et õlipanniga õhupuhasti kesktorus on täiesti kõvaks imetud "junn" sees... Ime siis, et mootor pöördesse minna ei tahtnud ja rämedalt suitses. Oleks ma säärane mootor olnud, ma poleks popsugi teinud...

Pilte tuleb ka. Kunagi.

Enne pean tollmõõdus võtmekomplekti hankima - juba teine inglane majas. Padruniga igale poole ei pääse...
(10-03-2020, 21:49 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Enne pean tollmõõdus võtmekomplekti hankima - juba teine inglane majas. Padruniga igale poole ei pääse...

Mina ostsin Tööriistamarketist sellise asja. On täitsa abiks. Tolliosa on senini piisav olnud. Mõnda võtit on vahel küll lausa kahte korraga vaja olnud. Need olen siis Janere sooduskaupade letist juurde ostnud. Pool tolli näiteks, kolmveerand ka. 9/16 on ka sagedamini ette sattunud, aga seal saab ka 14 võtmega tegelikult hakkama.


Vahepeal oleme sõitnud, käru vedanud ja rippsüsteemi kirunud. Mõnus maheda käiguga pada, jõudu on nende rehvide jaoks piisavalt. Ning tuppa ja toast maha käimine on kuurortWink

Eriti mugav on täiesti vastutustundetult maast aeglasel käigul liikuvat traktorit opereerida. Näiteks kivide korjamiselWink Suretushoovani pääseb mõnusalt mõlemalt poolt. Sidurihoob/pedaal on ka vasakult küljelt käega opereeritavWink

Mistõttu kolis sanatooriumi talveks:
[Pilt: 65888-DSC_0324.JPG]

Vaatame, mis karul kõhus ja kui hinnaliseks õigesti käimapanemine kujuneb.

Ärge siis sellest teemast mingit restaureerimist oodake. Ma olen selleks liiga laisk. Aga loodan mõistlike kuludega anda lisa-aastaid vanakesele. Ning kui see peaks õnnestuma, siis peab mingi vihmavarju ka välja mõtlema.
Olustverre?
Jawohl, Ollustfer. Teand´ki et sääl traktoritele majutust pakutakse Smile
(20-01-2021, 10:43 AM)vant Kirjutas: [ -> ]Jawohl, Ollustfer. Teand´ki et sääl traktoritele majutust pakutakse Smile

Kui õigesti küsida ja olla valmis tõsiselt panustama, siis on kõik võimalik. Aga see pole hetkel oluline. Täna selgub, kas pääseb hoovastiku lappimisega või lähebki molekuleerimiseks.
Püsiva erektsiooni põhjus:

[attachment=85788]

Splint kadunud, hoob lahti. Näpu all nähatav ava peab minema käsihoova võllil vedru all näha oleva õlaku külge. Ja olema splinditud.

Seest, nagu uus...

Mootoripealne oli palju kurvem:

[attachment=85789]

Rookisin pihustid kultuurkihist välja ja katsume mõne spetsi kätte kõbimisele viia.

Aastal 196x olid traktorimootoril kenasti olemas silindrikohased hõõgküünlad. Küll jadaühenduses, aga olid.

Kuna sel asjal on ühendused tollmõõdus, siis taaskasutada saab ainult ülevoolude õõnespolte. Kõik muud tuleb asendada nüüdisaegsetega - kandid millimeetervõtmetega maha keeratud.
Sellele mudelile on esimene omanik (või mõni järgmine) lasknud paigaldada ühetoimelise väljavõtte. Ehk saab valida, kas pumba surve juhitakse rippsüsteemi tõste- või ühetoimelisse välisesse silindrisse.

Selleks tuleb esiplaanil nähtavast kraani käepidet keerates sulgeda õli pääs tõstesilindrisse ja automaagiliselt pääseb see välisesse silindrisse.

[attachment=85790]

Tagaplaanil nähtavast kraanist reguleeritakse hüdrosüsteemi toimimise kiirust (ja selle all on ka kaitseklapp).

Esimene kord, kui ma ei pidanud pihustitega tegeldes endale midagi jalge alla otsima:

[attachment=85791]

Talviseid olusid arvestades on paagi paigutus ideaalne: soe õhk ei lase kütusel hanguda, peale jookseb ka suurepäraselt. Aga tegelikus oli märksa kurvem - need asjad oskasid suurepäraselt põleda.

Tööjärjekord on kenasti plokile valatud.

[attachment=85792]
Muidugi nad põlevad, kui mootor sellise kultuurkihi all on. Sul peaks ju turbaraba ja mootori puhtana hoidmise kogemus endalgi olema Wink
Kõnealune kultuurikiht on kogunenud vähemalt alates aastast 1992, kui see traktor Eestisse Soomest abi korras saabus. Kasutatud on seda vähe, mõnikümmend tundi aastas ja säilitatud katuse all. Et selles mõttes pole väga hullu.

Turbaga on mul vähe kokkupuudet, ilmselt mõtlesid isand Luike.

Nende traktorite põlemise peamine põhjus (seda siis nende kasutuse kõrgajal, eelmise sajandi seitsmekümendatel) oli mitme teguri koosmõju. Tankimisel valati üle ja siis oli kogu paagi ümbrus rokane, kuhu tolm hästi kleepus. Kohe paagi taga on aku, mis elab raske metallkaane all. Toonased akud olid ilma mõistlike käepidemeteta ja klemmid olid peal suisa lahti. Polnud vaja palju eksida, et aku kukuks külili paagi ja armatuuri vahele. Eriti talvel, paksude labakutega lumes majandades. Kätte seda sealt kohe ei saa. No ei mahu õngitsema. Ei pea olema just tuumafüüsik mõistmaks, mida üks vähegi elus aku, mille klemmid on vastu metallist kütusepaaki surutud, seal korda saata võib.

Minul on kuurort: sõiduautoaku tõstad käepidemest kohale, ühendad klemmid ja annad võtit.
Vaatan pilti, kus on mootori külg ja sellel kirjas tööjärjekord. Kas seda loetaks nõndaviisi nagu mootori peal kirjas, s.t. juhi poolt radika poole või ikkagi radika poolt nina poole? Elus on saanud säänse asja peale pead murda, kui Fordson kohe mitte kuidagi ei tahtnud enam kokkusobida, sai rind uuesti lahtivõetud ja see pole sel masinal just väga kerge töö. Lõpuks sai nentida tõsiasja, et märke on jaotushammasratastel 2 komplekti, kuid tehase omad sobivad kokku sellega, et juhi poolne silinder on esimene.
Hea küsimus, millele mul veel vastust ei olegi.
Vabandan, ilmselt tõesti mõtlesin isand Luike.

Aga ka DT75 läheb põlema, kui mootor õli-turbatolmu-roka all on. Aku ei puhu seal üldse pilli.
Ega see õli väga ei süttigi kui just otse kollektori peale ei lahma.  DT 75 süütas raba tavaliselt kahel põhjusel, kas puhust tuul kehva poole pealt ja tolm tuli masina peale mistõttu vent keerutas kollektori peale nö tulepesad kus piisava tolmukihi all asi süttima kippus ja hõõguvad tükid maha kukkusid...
Või siis kärudel jooksid laagrid kokku ja oli ka kohe tuli taga, isegi ühe korra kokujooksnud kärude tõttu raba põlema saanud, märkasin hõõguvad pesasid maas teist platsi mõõda tagasi tulles ja ämbriga joostes suutsime kõik õigel ajal kustutada.
Joss oli hirmus loom, selle kollektori peale kogus õite isuga turvast... 

Aga see International on äge, eks need ühed kauamängivad pillid tegelikult ole.
Täna tuli kõne Oisust, millega kuulutati pealolnud pihustid remondikõlbulikeks. Otsad olid peedid, mis mulle väga rõõmu tegi. Kuluosa vahetamine on alati lihtne.

Näis, kui kiiresti Saksamaalt vajalikud Boschi otsad saabuvad.
Nädalaga on mul töövalmis pihustid käes. Kuna me õigeid pihustirõhke kusagilt ei leidnud, sai seatud 135 bar peale. Näis, mida need mootoril teevad. Siinkohal tänud herr Siemannile Oisust, et viitsib veel tegelda nende asjadega.

Aga enne tule torusseajamist on mul vaja kusagilt leida kolm (soovitavalt neli) banjopolti, millele keere 1/2 JIC. Vat seda keeret mulle keegi ei paku. Hydroskand isegi ei saa tellida. Toruotsi saab. Aga mul on vaja banjopolti. Iseenesest ei ole JIC keere midagi hullu: 1/2-20, aga seda ei tundu siinmail liikuvat. "Tavaline" UNF on küll lähedane, aga 1 niit tollile harvema sammuga ja kiilub enne esimest täispööret kinni. Huvitav, et seesinane vigasaanud banjopolt UNF niplisse läheb küll tihkelt, aga lõpuni.

Kui keegi oskab juhatada, kust säärast polti saab, siis ma võtan vihjeid tänulikult vastu.

Alternatiiviks on üleminek 3/4" JIC SK --> 1/2" UNF VK, mida HansaFlex ilmselt (nad veel selgitavad, kas seda tegelikult rauas ka enam saada on) pakub. Vähemalt kataloogi järgi saama.

Võrreldes ühe mehe Kolgataga on see muidugi kukepea kana kaela otsasWink

EDIT: rumal mõõduviga parandatud.
Kui nüüd vajadusest õigesti aru sain, siis piduritel kasutatakse midagi sellist.  https://www.easternmarine.com/ufp-brake-...olt-32307u
Kas neid 14mm peale ringi teha ei kannata?
Oleks elu edaspidi lihtsam...
Lehti: 1 2