automoto.ee foorumid
Küsimusi "Muravei" kohta - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Vaba teema (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: Küsimusi "Muravei" kohta (/showthread.php?tid=33509)

Lehed: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 02-06-2010

Tere!

Olen siin mõelnud,et võiks olla majapidamises üks "Muravei".
Siit ka selle imelooma kohta mõned küsimused:
Kuidas on lood kandevõimega? Ehk kas kannatab ainult heina vedada või jätkub jõudu ka kastitäie küttepuude vedamiseks? Liivakoorem?
Kuidas on lood kütusekuluga?
Varuosade kättesaadavus?
Mida tasuks ostmisel silmas pidada-mida kontrollida?

Tänan ette.


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - taavi - 03-06-2010

ise vedasin paekive, kastitäie viisi. Esimesel korral sain mootorist jagu lõpuks (hõredaks jäi), teine kord sai veovõll sirgeks "treitud" kastitäie kummiplaatidega (150kg oli kastis, 15 plaati à 10kg). Et sellised raskused on väheke liigsed sellele väiksele mootorile. eks ta üks iluasi ole, lehtede veoks süguisel sobib hästi. Kütet rüüpab omajagu (no 10 sajale ikka, kui peaksid 100km sõitma temaga). Aga niisama lahe riist on ta küll. Olen ka "palke" metsast välja vedand sellega. Ja küttepuid.


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - KOLLA - 03-06-2010

Tervitus !
Mul neid kaks tükki ja erineva kandejõuga .
I- on kahe kohaline ja üle 200 kg ei soovita , II-on ühe kohaline ja kallutav ning üle 200 kg ei soovita ja kui kallutada on vaja , siis 150 kg on juba üle mõistuse !
Kolla


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 07-06-2010

Keegi Muravei mõõte (telgede vahe) ka oskab öelda?


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - Andres_k - 07-06-2010

Tere.

Teljevahe 1840 mm
tagarataste vahe 1050 mm
pikkus maks. 2720 mm
maks. laius 1250 mm



terv.
a.


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 08-06-2010

Suured tänudWink


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 09-06-2010

Olen nüüd ise ka Muravei omanik.
Jälle küsimused.
Millist õli valada käigukasti? Dat või mõni välismaine?
Kuidas on lood tagasilla reduktori õliga? Mida ja kui palju?
Millal tohib reverskangi liigutada? Kas mootor peab seisma? Läbi siduri?
Kas keegi oskab seletada nende nuppude ülesandeid?
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/70628341/
Ja nende ka:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/70628343/

Millised ülesanded on nendel tuledel?
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/70628351/

Karburaatori ja silindri vahel oli paks kummist tihend. Üsna väsinud olemisega. Kas sinna tasuks midagi muud organiseerida? Mis materjalist tihend teha?

Esialgu kõik.


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - Huck - 09-06-2010

Õnne uue lapsukese puhulToungue ja veel ühekohaline suure kastiga!

1.Millal tohib reverskangi liigutada? Kas mootor peab seisma? Läbi siduri?
reevers asub diffris... seega pole see otseselt mooriga seotud- läbi veoketi muidugi on. Seega opereeri sellega mõistuse piires- läbi siduri või vabakäigul. Hoo pealt reeversit ümber vahetades lõppeb ilmselt halvast difri hammakatele, veoketile, sidurile või käigukasti hammakatele.

2.Kas keegi oskab seletada nende nuppude ülesandeid?
Klassikaline mootorratta lenks.
vasakul lenksul suunatuled (vasakule-paremale nupp), lähi-kaugtulede vahetaja(üles-alla) ja signaalinupp.
Parema rutska juures tulede pealüliti- vasakule noolekesega. Väljas, pargid, tuled sees. Teine ettelükatav nupp on mootori suretus- ilmselt ühendab kondeka massi ja tapab sädeme.

3.Millised ülesanded on nendel tuledel?
Vasakult lugedes, roheline neutraal, punane- laadimine, kollane suunad, sinine kaugtuli.

Paljud asjad on siin teemas läbi arutatud:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=28169&page=1


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 09-06-2010

Suured tänud. Aga kuidas lood käigukasti õliga?


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 10-06-2010

Küsiks sama uuesti. Mis õli panna käigukasti ja kui palju?
Mida panna tagasilda ja kui palju?
Millest teha uus tihend karbussi ja silindri vahele?
Mis suhtega teha küttesegu?


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 10-06-2010

Oskab keegi aidata? Asjaga üsna kiire


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - Daniil - 11-06-2010

Siit saab juhised kasutamise ja remondi kohta:

Грузовой мотороллер Муравей: Инструкция по Эксплуатации и уходу

Karbussi ja silindri vahel on tõenäoliselt 2 erinevat kandilist kummist tihendit ja lehtklapp, neid peaks saama Kloostrimetsa motopoest.

Käigukasti tuleks valada tavaline ottomootori mineraalõli.


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 11-06-2010

Tagasilda ka mineraalõli?


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 11-06-2010

Tere taas!

Panin täna Muravei käima.
Kui Muraveid ostes käima proovisime panna, siis käivitus kuid suri kohe välja.
Nüüd kui masin kodus avastasin, et karbussi ja silindri vaheline tihen(di)d on üsna ussitanud. Ostsin täna Kloostrimetsa motopoest uued. Ka uue lehtklappi.
Võtsin nüüd asja lahti ja seal polnud jälgegi lehtklapist. Vaid kruviaugud.
Vaatepilt oli selline:
[attachment=33534]
Panin siis uue klapi kohale, uued tihendid ka ja asja kokku.
Käivitasin.
Läks kohe käima, jäi ka. Vaid gaasi pidi pidevalt andma, kuna tühikäik lihtsalt puudus.
Proovisin reguleerida (reguleerkruvi otsida) aga edutult.
Milline neist on tühikäigu-reguleerkruvi:
[attachment=33535]
[attachment=33536]
Ja mis nende ülejäänute tööülesanded on?

Kummitama jäi veel ka kang juhtraua vasakul poolel. Selleka peaks vist õhuklappi reguleerida saama?

Tänaseks kõik.


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - Huck - 11-06-2010

tühikäigu jaoks on see suur mutter karpa kaane keskel - see tõstab-langetab segusiibrit. Peast pakkudes päripäeva keerates tõstab siibrit - põõrded suurenevad. Vastupäeva laseb siibrit alla - põõrded alanevad.

Vasaku lenksu peal hoob on tõesti külmkäivituse rikastus. See on see teine tross, mis karpasse läheb. Tõõpõhimõte pole mitte õhuklapi sulgemine vaid avab lisadüüsi segu rikastamiseks. See vidin on suhteliselt kapriisne- nimelt minu masinal on hoova käik natuke liiga pikk ning sellega tõmmatakse düüsi avav nõel oma pesast välja karpas.

Segu reguleerimise jaoks on tavaline koonuskruvi - vasakul küljes vedruga kruvi.


Kui tüli ei tee ehk saad teha pildi ka mootori küljelt niii, et karburaatori alt paistab läbi- huvitab kuidas karpa selle vahetüki abil silindri külge kinnitub ning palju karpa ujukikausi ning sidurihoova vahele ruumi jääb.

PS. oleksid võinud kloostrimsetsast uuema raamatu ka võtta. Hea muravei raamat seal letis. Oli vist midagi üle saja kroonu.


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 11-06-2010

Tänan vastamast. Huvitav,sest seda mutrit keerates ei muutunud miski.
Kui meeles teen selle pildiWink


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - Huck - 12-06-2010

(11-06-2010, 23:38 PM)motoblokk Kirjutas:  Huvitav,sest seda mutrit keerates ei muutunud miski.

Keera julgelt lõpuni mõlemale poole kuni põõrded tõusma hakkavad. Ei mäleta peast kas põõrete tõstmiseks oli sisse või välja vaja põõrata seda... täna tundib loogilsem välja hoopisToungue


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - hullmaks - 12-06-2010

segusiibrit peaks ikka liigutama see mutter, kuhu tross sisse jookseb, see teine mutter võib olla segunõela stoppermutter näiteks??


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - Huck - 12-06-2010

(12-06-2010, 09:34 AM)hullmaks Kirjutas:  segusiibrit peaks ikka liigutama see mutter, kuhu tross sisse jookseb, see teine mutter võib olla segunõela stoppermutter näiteks??

Ei tahaks vaielda aga trossi pingutamisega tühikäigu põõrdeid küll ei reguleerita- gaasitrossil peab (nagu kõigil teistel trossidel) olema ka vabakäik paar mm. Need keermestatud otsad rutska juures ja karpal on just trossi pikkuse timmimiseks.

puust ja punaseksToungue
http://www.minskmoto.pnz.ru/stat/wstat8.htm

28. винт для регулировки малой частоты вращения коленчатого вала;
selle kruvi all on kraega tihvt, mis ulatub siibrini - muttrit üles keerates tõstab see ka siibrit.


RE: Küsimusi "Muravei" kohta - motoblokk - 12-06-2010

Üks mis kindel, tühikäik puudub ka peale seda mutrit keerates.
Sarnaselt tühikäigule puudub ka laadimine. Millest selle juures alustada?