automoto.ee foorumid
naisterahva jalgratas Diamant, 1939.a. - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanade jalgrataste foorum (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=104)
+--- Teema: naisterahva jalgratas Diamant, 1939.a. (/showthread.php?tid=37801)



naisterahva jalgratas Diamant, 1939.a. - valdo - 10-08-2011

Naisterahva jalgratas Diamant, mudel 83, on valmistatud 1939. aasta algul Saksamaal Siegmar-Schönau tehases. Ratta raaminumber on 1095526.

Tegemist on tüüpilise 1930ndate lõpu Saksamaal toodetud rattaga, mis on mõeldud Eestisse (ja mujale Ida-Euroopasse) ekspordiks - must raam triibukaunistustega, kroonitud veljed ja porilauad kesktriibuga, rantäärisega 28" rehvid-veljed. Sadul on kõvakatteline, firmalt Elasco.
Raami ehistriipudeks on kasutatud kuldset-sinist, porilaudadel-velgedel on keskel lai must triip, mille äärtes on kitsad sinised triibud. Huvitav on märkida, et laia musta triibu all on olnud punakaspruun kruntvärv (pole varem, st teistel ratastel seda kohanud). Ratta esipidur on trossajamiga.

Raami esiosas on kiirekujuline kaunistus (nt Strahlenkopf), mille tegumood on väga sarnane (peaaegu identne) sõjajärgsete reparatsiooni-Diamantidega vastavate kaunistustega, vt minu 1950.a. meesterahvaratas ja 1940ndate teise poole naisterahvaratas.

Väga sarnane on ratas ka mõned kuud vanema 1938.a. naisterahvarattaga Eldi (Elite Diamant), erinevused on mõnede detailide - nt leistangi ja sadula - kujus/materjalis.

Ratas on säilinud üsna heas korras ja komplektsena - algne värv, kroom ja enamik algseid osi (kell, tööriistakott, pumbahoidjad). Rattal on all ka sõjaeelsed rehvid, mis tõenäoliselt kannatavad ka veel sõita. Tõsi küll, värv ja värvikaunistused on väikeste kahjustustega ning tõenäoliselt tuleb osa detaile ka siiski restaureerimisel üle kroomida. Kadunud on algne porilauaembleem, pump ja kleidivõrgud.

Allpool olevad fotod näitavad ratast sellisena, nagu ma ta mõned aastad tagasi sain - restaureerimata kujul. Restaureerimistööde käigus (mille ma kunagi kindlasti ette võtan) tuleb asendada puuduvad detailid (sh porilauaembleem), samuti kindlasti parandada vigastatud värvkatet. Mida ma teen kahjustatud esiosa kaunistustega (mis on väga keeruka tegumoega), seda ma hetkel veel ei tea - selle parandamine, nii et parandatu kvaliteet oleks algsele lähedane ja silmapaistmatu, on küllaltki keerukas. Aga eks aeg näitab.

Kui ma midagi selle rattaga ette võtan, siis kindlasti kajastan seda ka siin. Praegu ta ootab oma aega, sest Suurt Muuseumi (kus sel rattal oleks parem olla kui mul kuurinurgas) ka ju (veel) ei ole...

[Pilt: dm39_1.jpg]

[Pilt: dm39_2.jpg]

[Pilt: dm39_3.jpg]

[Pilt: dm39_4.jpg]

[Pilt: dm39_5.jpg]

[Pilt: dm39_6.jpg]

[Pilt: dm39_7.jpg]

[Pilt: dm39_8.jpg]

[Pilt: dm39_9.jpg]

[Pilt: dm39_a.jpg]

[Pilt: dm39_b.jpg]

[Pilt: dm39_c.jpg]