automoto.ee foorumid
Steyr120 Gläser 36a. - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanatehnika Projektipäevikud (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=31)
+--- Teema: Steyr120 Gläser 36a. (/showthread.php?tid=64912)

Lehed: 1 2


Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 05-05-2021

Paljud minu tuttavad ei ole kuulnudki sellisest foorumist nagu Vanatehnika.ee. Eks seal ole ka liiklus tagasihoidlikuks jäänud. Panen siia vihje.

Väike ülevaade minu auto taastamisest Vanatehnika foorumis.

http://foorum.vanatehnika.ee/viewforum.php?f=94


[attachment=87790]


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Walter - 05-05-2021

Auto enda ajaloost ning siiajõudmisest sooviks ka midagi teada (vanatehnika.ee-st ei leidnud).


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 05-05-2021

(05-05-2021, 13:36 PM)Walter Kirjutas:  Auto enda ajaloost ning siiajõudmisest sooviks ka midagi teada (vanatehnika.ee-st ei leidnud).
Tõepoolest suures ehituse tuhinas pole sellest sõnakestki. Samas ega ma väga palju selle auto ajaloost ei tea. Üritan sellest postituse teha.


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 05-05-2021

Panen kirja mida oma autost tean.

Steyr autotehas asus Austrias. Mingitel aastatel oli seal konstruktoriks Hr. Porsche.
 Autol on tõesti omapäraseid tehnilisi lahendusi. Näiteks märg sidur.
Kellel rohkem huvi võib vaadata väga asjalikule lehele. https://steyrregister.com/. Sellel lehel on ka minu autost juttu. Google tõlgib hästi.

Kirjutatakse ,et kuna sakslaste huvi oli Steyr 120 kabrio vastu suur siis saadeti Saksamaale Gläseri keretehasasse ainult šassiisid, kus neile kered peale ehitati. Teise konstruktsiooni ja välimusega. Austria arhiividest on teada,et kokku saadeti umber 200 šassiid. Gläseri  tehas hävis sõja ajal  koos arhiividega. Sealt pole võimalik mingit info hankida.
Minu auto ongi ehitatud Gläseri tehases.

Kuidas auto Eestisse sattus ei ole kahjuks teada. Tänu tähelepanelikule kaasfoorumlasele leidis ta oma perekonna albumist minu auto foto mis tehtud tema vanaisa talu õues Lõuna-Eestis kusagil 50-te aastate keskpaigas. Sellel ajal omas seda autot Tartus elanud  hr.Heino Tulp. pole teada mis autost edasi sai aga kusagil 70-tel oli auto juba Tallinnas ja siinsed omanikud mul teada. Mina ostsin Auto aastal 1985.

Auto Lõuna-Eestis viiekümnentatel, juba siis oli esiosa ümber ehitatud.

[attachment=87791]

Auto Riias arvan,et nii mõnigi mees tunneb ennast autos ära.

NB! Tänaseks on tänu Indrek Sirgile ja Rain Vaikrale selgunud,et pilt tehtud siiski Tallinna vanalinnas.
Eksitavaks asjaoluks oli,et pildi saatis mulle üks Lätlane. 

[attachment=87792]

Sellisena ostsin

[attachment=87793]

Auto seisukord kaheksa aastat tagasi kui alustasin restaureerimist. Sügaval veneajal jõudsin ka midagi ära teha aga parem oleks olnud kui oleks jätnud tegemata.

[attachment=87794]


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Taaviw126 - 05-05-2021

Mina olen seda teemat vanatehnika foorumis algusest peale huviga jälginud. Super töö!!


RE: Steyr120 Gläser 36a. - hundu615 - 06-05-2021

Olen ennegi öelnud ja ütlen jälle,et olid ajad mil tehti ilusaid autosid.


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Sm.Samajev - 06-05-2021

Väga tore,et kajastad seda teemat.

Paar mõttelendu auto päritolu kohta, ma ei pretendeeri siin tõele aga võta nii kuidas ise tunned:

*Googelmoogeli andmetel maksis sama mudel aga 1938a oma ca 7850 Reichsmarki. Siit tekiks küsimus, millised kodanikud said tookord sellist autot endale lubada? Loogika ütleks,et ilmselt jõukad inimesed tolle aja mõistes.

*Kuidas auto eestisse algselt sai? a) see müüdi siin või kuskil mujal Baltikumis uuena? b) saabus siia mõne saksa kõrgema sõjaväe juhiga aga see segastel asjaoludel sattus erakätesse? Kui sa auto ostsid, kas ta oli juba siis Steyrina arvel?
Viimast toetab ka see isetehtud nina ja see,et auto on 1950datel tumehall olnud? Viitaks,et justkui midagi üritatud varjata?
Viimane asi,millesse on vähe usku mul isiklikult aga ei välistaks lihtsalt arutelu huvides: auto oli mingil põhjusel wehrmachti käsutses ja värviti seal halliks üle? 

* Oled sa auto vana numbri järgi arhiivist suutnud leida midagi?


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 08-05-2021

Tõesti, kõik  Hr. Samajevi pakutud variandid võimalikud kuidas auto Eestisse sattus.

Minu enda mõtteid.
Kui auto ostsin oli tehnilises passis auto margiks Steyr. Vene ajal olin õnnelik ,et passi polnud märgitud ei mootori ega kerenumbrit. Teatavasti see andis tollel aja vabaduse autost ehitada mida soovid. Nüüd aga oleks kerenumbrist huvitatud küll.

Ilmselt on auto on läbi teinud avarii ,sest lisaks isetehtud ninale oli ka kapoti esiserv korralikult kortsus olnud.

Nina oli valmistatud vähemalt 1,5mm plekist ja mitte väga väikestest tükkidest gaasiga kokku keevitatud. Tegu on olnud inimesega kes oskas hästi plekitööd.
Arvasin ,et auto on ümber ehitatud seitsmekümmnentatel kui auto oli Hr. Kirsi käes ja on üritatud imiteerida Steyr 220 Sport Gläser nina mida Eestis oli ka mõni.

[attachment=87845]

Minu auto

[attachment=87846]

Peale 50-te foto välja ilmumis pigem arvamusel,et võeti malli Moskvits 400-st  mis oli sellel ajal moodne mudel.

[attachment=87847]


RE: Steyr120 Gläser 36a. - TeeTL - 10-05-2021

Viimase postituse keskmine värvipilt on tehtud ilmselt 70nendate alguses-keskel. (Varem polnud värvipiltide tegemine siinmail eriti kättesaadav, hilisem aeg ei klapi stiililiselt.)
Tol pildil on auto üsna sile ja korralik.
1985a pildilt paistab juba üsna väsinud. Mis juhtus vahepeal ca 10 aastaga?
Kas ei olnud esialgne kaunistamistöö korralik või hoiti vahepeal hooletult? Või lihtsalt kasutati igapäevaselt (mis kabrioleti puhul pole jällegi kuigi tõenäoline)?


RE: Steyr120 Gläser 36a. - mossepower - 11-05-2021

(10-05-2021, 23:59 PM)TeeTL Kirjutas:  ... Kas ei olnud esialgne kaunistamistöö korralik või hoiti vahepeal hooletult? Või lihtsalt kasutati igapäevaselt (mis kabrioleti puhul pole jällegi kuigi tõenäoline)?
Vene ajal võis eraisiku nimel ainult üks auto olla, nii et tõenäoliselt oligi tegu igapäevaautoga kui sõita oli vaja. Aga muidugi võis ka nii minna, et nt. pärast omaniku surma auto unustati või lükati meelega kuhugi õuenurka roostetama nagu tõenäoliselt selle masinaga on juhtunud: Stoewer.

Antud projekti suurim pluss on minuarvates näidata äärmiselt eeskujulikku restaureerimise kvaliteeti, mis on nii kõrge, et isegi ühe tuntud restauraatori poolt auto juures tehtud töö saab kriitikat. Selline aus ja otsekohene lähenemine väärib eraldi äramärkimist võrreldes "ülimasslevinud" poliitkorrektsusega, et omasid ei kritiseerita ning vajadusel tuleb silm kinni pigistada.


RE: Steyr120 Gläser 36a. - samodelkin - 11-05-2021

(11-05-2021, 09:13 AM)mossepower Kirjutas:  nagu tõenäoliselt selle masinaga on juhtunud: Stoewer.

Ma ei saa küll kindel olla, aga kas ehk võib olla kunagisele tuntud autoõpetajale Villi Uustanile kuulunud masinaga?
Kui ehk keegi mäletab?


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Peeter2 - 11-05-2021

Suurepärane töö, tundub, et sa oled ju lausa võlur!


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 11-06-2021

Austerlased ja mõned sakslased jälgivad minu projekti juba aastaid. Mõni kuu tagasi palusid luba oma kodulehel  minu lingi üles panna.
Mis saab mul selle vastu olla kui Eesti vähe tuntumaks maaks saab positiivses võtmes. Olen saatnud neile  linke põnevamatest projektidest mida meil Eestis tehakse. Tahavad vägisi Eestisse külla tulla.

https://steyrregister.com/links/


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 02-07-2021

Bensupaak leitud Lätist.



Keegi paagile suure augu sisse lõiganud ei tea kas on tahetud elektrilist bensupumpa panna.Minul seda vaja pole,panen lapi peale.


[attachment=88823]


Tinutasin kõik valtsid üle ja spottisin mõlgid välja. Lisaks seest roostest puhastatud ja töödeldud spets ainega. 

[attachment=88822]

Pahteldus

[attachment=88828]

Värvimine

[attachment=88829]

paak paigas

[attachment=88830]

Kapott peal

[attachment=89253]

Minu auto ehitus: http://foorum.vanatehnika.ee/viewforum.php?f=94&sid=a7421940dddc45c6f7fbef0d9112015d


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 09-08-2021

Auto sisu valmistamine.

Paaril originaal fotol on näha ,et armatuuri kohal olev puit kaetud nahaga. Tegin järgi.
Naha peale käiv liist oli imekombel säilinud.

[attachment=89249]

Tagaistmete käetugedele päris täpset pilti polegi leidnud kuid eeldatavalt midagi sellist.

[attachment=89250]


[attachment=89251]

Küljepolstrid nahatatud.

[attachment=90897]

Põrandavaip välja lõigatud

[attachment=89252]

Vaip valmis, puitliistud peitsitud ja lakitud

[attachment=89338]

Esiistmed paigas

[attachment=90898]

Hakkab looma. Pisidetaile teha veel küllaga.

[attachment=91341]


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 13-12-2021

Ukse piirajad ja ukseposti katted.

Pikalt olen uurinud millised peaksid minu autol uksepiirajad välja nägema. Paljudel autodel pole neid üldse ja kui on siis väga erinevad variandid .Lisaks veel erinevad aastakäigud.
Oman sama aastakäigu autost pilte mis minul ,mida ei ole veel taastatud. Sellelt nägin kere poolset kinnitust, ukse küljest piiraja lahti võetud kuid rihma otsas samuti kolm auku nagu kere pool. Võisin  järeldada ,et uksepoolne kinnitus samasugune. Mõni aeg tagasi nägin ühelt pildilt ,et olin õieti arvanud. Leidsin ka originaali näidiseks. Minu autol kõik sellised detailid valmistatud messingist ja kroomitud.

Täna oli vähe vabam moment nikerdasin vähe.

[attachment=90899]

Proovisin  paika.
Nüüd veel poleerida ,kroomida ja naha äär läbi õmmelda.

[attachment=90900]

Katted kroomist tagasi.

[attachment=91340]

Ukseposti kattega sama lugu. Papist väike eeskuju siis viili, lihvi ja sobita.

[attachment=90901]

[attachment=90902]

[attachment=90903]

kroomitud ja paigas

[attachment=91339]


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 11-01-2022

Päikesesirm.

Detail mida mul järjekordselt ei olnud. Hankisin juba tükk aega tagasi Austria sõpradelt päiksesirmi joonised. Venitasin selle valmistamisega lootes leida originaal.
Tänaseks on selge, et originaali leida suht võimatu ja kui leiadki siis sobib see enamasti ainult näidiseks. Kindlast on näidise järgi koopiat parem valmistada kui jooniste järgi.  Alumiiniumist näidise saime laenuks Lätist. Minu auto on veel sellest ajast kui seda valmistati messingust. Sirmi kronsteinid otsustasime valmistada valamise teel.

Kronsteinid koos vormidega ja alustatud sirmi raamiga.

[attachment=91342]





Raamid hakkavad looma. Veel joota, lihvida ning kroomida. Suureks küsimuseks on muidugi  2mm paksuse, sellise tooniga, plastiku leidmine.

[attachment=91344]

2mm paksuse plastiku leidsime, kuid läbipaistva. Toonimiseks kasutasin UV trükki. Toon tuli täitsa ok. Kui tahaks viriseda siis oleks võinud kahekordse trüki asemel kasutada ühte. Kui viitsin võib sellega veel mängida.

[attachment=92187]

[attachment=92188]

Lisan ka pildi valmis sirmist auto küljes. Kui autot üldiselt vaadata ei pane seda elementi nagu eraldi tähelegi.
Siin foorumis palju rahast ei räägita aga nendele kes pole selliste töödega varem kokku puutunud, toon näite ,et tekiks mingi ettekujutus sellise auto taastamiskuludest. Kes tahab midagi täpsemalt teada võin vastata privaadis.

Kronkude vormide tegemine, valamine pronksist-200, Plastik -20;plastiku toonimine koos proovidega -40; kroomimine 258. Mõned kruvid. Raha kokku 520€+ oma töö ( treimine,prohviili painutamine ja mõõtu lõikamine sobitamine) Messing materjal oli varasemast ajast olemas.


[attachment=93111]



 


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 30-01-2022

Siiani on minu auto all Skoda veljed kuna pole õnnestunud Steyri velgi leida. Tänaseks olen saanud väga halvas seisukorras Steyr 50 16" veljed.  Välimuselt samad mis Steyr 220-el. kuid auguring väiksem. 

[attachment=91595]

Vahetasin veljedel südamikud.

[attachment=91596]

Veljed pahteldatud ja seest mustaks värvitud. Väljast värvib juba spetsalist Kaspar.

[attachment=91597]

Värvitud

[attachment=92180]


Rattad all

[attachment=92206]


RE: Steyr120 Gläser 36a. - Raims - 12-03-2022

Tasapisi peab hakkama mõtlema registrisse kandmisele. Alustasin numbrialuste valmistamisest.

[attachment=92181]

Värvitud

[attachment=92182]

[attachment=92183]


RE: Steyr120 Gläser 36a. - indreksirk - 13-05-2022

Õnnitlused omanikule - Steyr on saanud vanasõiduki tunnustuse ning algab sissesõitmise aeg. Kohtumiseni kokkutulekutel.

[attachment=92927]