Kükloop ja Morgunovka
#81

90 aasta Tauria reg tasu oli 352€, Taccoli 345€, vaevalt sellel jeesuse suusal see tasu suurem on...  Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#82

Vanasõidukina tunnustamine ning sõiduki registreerimine liiklusregistris ei ole samad asjad. Toimingud on erinevad ning mõlemal on oma hinnalipik.

Vanasõidukina tunnustamisel tuleb tasuda Eesti Vanatehnika Klubide Liidule 50 eurot akti vormistamisega seotud kulude katteks ning katta asjatundjate kulud, millel ei ole konkreetset hinnasilti, kuid see on kindlasti kolmekohaline number. 

Vanasõidukina tunnustatud sõiduki liiklusregistris registreerimine ei ole kohustuslik ning teiste omasuguste võrdlemiseks on iga tunnustatud sõiduki andmed vanasõidukite registri kodulehel olemas ka liiklusregistris registreerimata (serpuhovi tehases valmistatud invasõidukeid on vanasõidukina tunnustatud seni 7). 08.07.2025 seisuga väljastatud 1482 sõidukile vanasõidukiks tunnustamise akt, kuid 45 sõiduki omanikud ei ole pidanud vajalikuks sõidukile vanasõiduki registreerimismärki võtta - enamus neist on ka lihtsalt registreerimata. register.evkl.ee 

Liiklusregistris registreerimine on vajalik eelkõige selleks, et sõidukiga saaks legaalselt teeliikluses osaleda. Kui seda eesmärki ei ole, siis eksponaadina või kollektsioneerimisobjektina liiklusregistris registreerimine on vaid enesetunde küsimus. Autole kinnitatav registreerimismärk on täiendav kvaliteeditunnus ning liiklusregistris registreeritud sõiduki omanikuvahetuse vormistamine on ka lihtsam ja juriidiliselt tugevam. 

Kahjuks on meie riiki juhtima valitud inimeste suhtumine ajaloolistesse sõidukitesse praegu ebasoodne. Nii registreerimistasu kui aastamaksu osas ei ole tehtud muid erandeid kui see, et terve aasta vältel ajutiselt kustutatud sõidukitel praegu aastamaksu ei ole. Registreerimistasul on küll vanusekomponent, kuid see on kahesuunaline. Üle 20 aasta vanustel autodel on  registreerimistasu CO2-komponendile koefitsent 0,05, kuid samas CO2-komponendi arvutamisel suurendab vanus registreerimistasu suurust läbi selle, et iga aasta vanuses suurendab valemis CO2-heidet. Seetõttu on teatud vanusest autodel registreerimistasu 645,45 eurot (kui on juhtimisi üle 2000kg täismassiga, siis lisandub veel kuni 100 eurot) sõltumata sellest, kui suur on mootor või kui võimas on mootor. Õnneks tehti CO2-komponendile lagi. 

Seetõttu võibki 1990. aasta sõiduautol olla registreerimistasu ka väiksem, kui samasugusel või ka väiksema mootoriga vanemal autol. 

Kui arvutate aastamaksu, siis jälgige seda, mis kuupäeva seisuga seda kalkulaatorites arvutate. 2025. ja 2026. aastal võib aastamaks olla ka veidi väiksem, kuid üldpõhimõte on ikkagi see, et rohkem kui 20. aasta vanusel sõiduautol on aastamaks 50 eurot. Proportsionaalse maksu arvutamise põhimõte kaob 2027. aastast (va esmaregistreerimise korral).

Automaksu seaduse algses versioonis plaaniti maksustada ka sellised liiklusregistris registreeritud sõidukid, mida mitte kunagi sõitmiseks ei kasutata. Praeguses lahenduses ei tule aastamaksu maksta sellise auto eest, mis on kogu aasta vältel kogu aeg liiklusregistrist ajutiselt kustutatud (kuni 31.12.2026 ka peatatud kandega sõidukid). Kui auto on kasvõi ühe päeva aktiivses registris, siis tuleb ka maksta.
Vasta
#83

Originaalsete põrandamattide leidmine, vähemalt Morgunovka puhul, kuulub rohkem sinna ulmevaldkond, siis tuleb püüda leida võimalikult originaali lähedane materjal ja see ise teha. Tegemist küllaltki keeruka ettevõtmisega. 
   
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne