Postitused: 618
Teemad: 85
Liitus: May 2006
Maine:
1
Tervitus. Mul on tunne, et minu zaz 968m'i starter on oma aja vist ära elanud, vähemalt süüdet andes ta midagi tegema ei hakka. Aga samas on võimalik et viga on ka kuskil mujal. Kuidas saaks kontrollida, kas starter töötab. Ja kust ma tean, millised on starteril pluss ja miinus klemmid. Aitähh!!
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Postitused: 618
Teemad: 85
Liitus: May 2006
Maine:
1
Tervitus! Tekkis veel selline küsimus, et kas zaz'ile sobivad ainult originaalharjad, või mõne muu tehnika omad ka. Ja tõmberelee plõksub.
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Postitused: 90
Teemad: 1
Liitus: Jan 2006
Maine:
1
22-05-2006, 15:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-05-2006, 16:06 PM ja muutjaks oli
weldman.)
Kõigepealt kontrolli kere ja mootori vahelise ühendusjuhtme olemasolu.
Harjade kontrolliks ühendad aku pealt tuleva + juhtme korraks tõmberelee selle klemmiga, mille alt läheb lühike juhe starteri kere sisse. Kui harjad on ok siis peab starter käima minema.
Ei käivitu, või teeb seda vaevaliselt, siis harjavedrude ja harjade kontroll (vahetus).
Startereid oli kahte sorti. Uuemad olid lühema kerega ja varustatud nn. otsaharjadega, vanematel oli tavaline silindriline kollektor. Kui on otsaharjadega siis peaksid minema ka mõnede traktorite käivitusmootorite starterite harjad.
Postitused: 442
Teemad: 44
Liitus: Jun 2004
Maine:
4
Äkki on aku tühi, et ei jõua ringi vedada?
PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Postitused: 60
Teemad: 6
Liitus: Nov 2004
Maine:
1
22-05-2006, 22:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-05-2006, 13:34 PM ja muutjaks oli
metsamees.)
Kas plõksub ikka kindlasti tõmberelee või lihtsalt midagi mootori juures?
Seal on üks üpris läikiva metallist korpusega relee, kui selle punane ja roheline ots kokku panna peaks starterit ringi vedama hakkama. täpsemalt sellest starterisüsteemist võin seletada homme kui raamat käepärast.
Veel üks mitu korda nähtud viga tuli meelde: aku klemmid tee puhtaks. Kui starterit annad ja tuled/viled kõik seisma jäävad samal ajal võib kahtlustada et seal on midagi mäda. Massilüliti kinnitus vaata üle. Mul kunagi oli niiet kui pimedas starterit anda lendas armatuuri alt sädemeid. Tükk aega ei saanud aru milles asi kuni lõpuks märkasin et massilüliti kahtlaselt loksub.
Postitused: 618
Teemad: 85
Liitus: May 2006
Maine:
1
Tervist! Sai siis veel vaadatud. Tõmberelee teeb oma töö ilusti ära. Kui voolu saab, siis liigub hammakas ilusti ette poole, nagu peab, aga starter käima ikka ei lähe. Harjad paistsid olema ka ilusti korras (päris pikad veel!). Nüüd siis vedrude jurde. Need võivad küll vahetust tahta (ei näe head välja, korrosioon on kahju teinud). Kui midagi uut selgub, annan teada.
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Postitused: 618
Teemad: 85
Liitus: May 2006
Maine:
1
Nonii! Selle teemaga minu poolt oleks kõik, starter töötab. Suured tänud weldman'ile, kes telefon näpu otsas minu tööd juhendas. Aitähh sulle ja teistelegi!!!
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Postitused: 206
Teemad: 1
Liitus: Jul 2003
Maine:
0
zaz 30 mootori starter on identne bellarussi omaca välja arvatud silumiinist el motorit ja pendiksit ühendav detail
Postitused: 29
Teemad: 3
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
Mitte üksi zazi vaid ka teiste eakamate starterite plaksumise põhjus võib olla kulunud/tahmunud/kärsanud vaskkontaktides, mida tõmberelee peaks põhjusmõtteliselt kokku tõmbama. Tegutsemine viili/liivapaberiga või kontaktketta pööramine (olenevalt st tüübist) võib üllatavaid tulemusi anda.