21-11-2006, 12:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-11-2006, 09:38 AM ja muutjaks oli praud.)
Kuna üks asi viib teiseni, siis nii juhtus ka minuga ja punnvõrri taastamine pani mõtted kripeldama vene mootorratta-raua osas. Sai siis veidi maad uuritud vene toodangu suhtes ning saadavate rataste osas. Vene mootorratast pole mul eales varem olnud, põhjusel, et kodus on '78-nda tootmisaasta Jawa 350, modifikatsiooni ei oska öelda (vist 634) ja see pole ka praegu oluline. Igatahes esiisa kunagi tolle koos külgkorviga ostis ja seni alles ning korras. Peale mõningast info kultiveerimist internetis tuvastasin, et väga mõistliku hinna ja küllaltki meeldiva olemusega on isend IŽ-56 esimene põlvkond. Teine apastraat, mis ka tegelikult meeli köitis, on isend nimega IŽ Jupiter, kuid leitud IŽ-56 seisukord oli sedavõrd parem, et otsustasin tolle kasuks, pealegi 1 silinder ja 350 kuupsentimeetrit on ka avastamata maa. Need pillid näevad minu jaoks just sellise vene mootorratta stereotüübina välja – kõik on lihtne nii mootori kui kere osas, üleliigseid tulesid ja vilesid pole ning disainer pole ka suuri prohmakaid teinud. Harmoonia on ilmselt selle asja nimi. Öeldakse, et geniaalsed asjad on lihtsad ja nii see minu jaoks tundub olema selle aparaadi puhul. Ratta soetasin selleks, et suvel hea ilmaga ringi purjetada, veidi matkata ning plaani on pandud ka mõte tungida kitsamatele metsaradadele, et avastada veel nägemata jäänud eesti looduse ilu, mida fotopurki talveks salvestada. Selleks tarbeks peab aga raud saama uued pinnakatted, et meeleliselt oleks mõnus kulgeda.
Nüüd siis täpsemalt. Mootorratas on tõenäoliselt vähemalt kord üle värvitud ning värvi osas ma olen seda meelt, et must sobiks väga hästi sellele rattale – vastuargumendid koos põhjendustega on oodatud . Näitab küll mustust välja paremini, kuid soliidsem jääb. Musta numbrit oleks omada tore, kuid see pole eesmärgiks seatud, uunikume on olnud ennemgi ja see vajadus ei vaja rahuldamist. Mootorratas tundub olema üsna komplektne. Mina oma mõningase uurimise tulemusena tuvastan, et tagatuli ei ole originaal, muu võiks olla päris tema enda oma. Originaaltule sain teise taga porilauaga kaasa. Piltidelt on näha, et puuduvad mootori alumiiniumkatted, kuid need on olemas, pole lihtsalt külge pandud.
Muudest puudustest. Käima löömise vänt on kõver, ilmselt on sinna palju jõudu pandud omal ajal ja seega vähem pädevat remonti saanud Ostsin juba uue. Sussklapp on ka küünlaga asendunud ning tolle kang on leistangi pealt head aega öelnud – kel on pakkuda, olen huvitatud. Vasak summuti on käima löömise vända poolt pihta saanud, aga see on väike asi, sest tegelikult on vasak summuti üleni üsna õnnetu ja sinka-vonka, eelmine omanik on ilmselt rattaga külili üritanud sõita. Seda arvan ka sellest, et esilaterna vasak külg on mõlgiga ja samuti esilaterna kroomitud vasak ääris kraabitud ja veidi kõver. Esihargi küljel ka väike mõlk. Kui kellelgi on korralikku vasaku poole summutit ja esilaterna kroom äärist üle, samuti tänan ette. Kui summutit ei leia, siis peab vast lahti lõikama ja seest poolt meelde tuletama, kuidas asjad peavad olema. On ka üksjagu vidinaid, mis tõenäoselt lähevad kroomimisse, sest siit-sealt see juba kadunud. Või kui leiab korralikud kroomitud osad, siis läevad vahetamisse – nagu leistang, bensiini paagi kork jne.
Mootor olevat väidetavalt remonditud just vahetult enne kahe aastast seisu perioodi kuni tänaseni. Nooh, see jutt tundub üsna tavaline müügi jutt olema, kuid käima löömise vändast lüües on tunda vägagi ägedat vastupanu. Sellegi poolest läeb mootor poegadeks ja ennem käima ei proovigi kui kõik üle on käidud. Mootoriga seoses tekkis küsimus, et kui nüüd too ära lasta puhastada klaaskuul pritsi all, kas peaks mingi lakiga pinnad üle käima, et oksüdeerimisprotsess ei käivituks või piisava hooldamise korral pole see vajalik?
Velgede koha pealt samuti tekkis küsimus, et kas need olid originaalis värvitud, mulle tundub, et jah. Ja kas kodarate lahti saamisega võivad ees oodata suuremad probleemid? Nagu kodarate murdumine ja pärast uute leidmine? Kas kodarad olid originaalis ka üle värvitud või lihtsalt tsingitud?
Hetkel puhastan, töötlen ja krundin väiksemaid detaile ning otsin puuduvaid juurde. Kuna garaaz on mul kütteta, siis talveperioodil on taastamine raskendatud. Vaatame.
Nüüd siis täpsemalt. Mootorratas on tõenäoliselt vähemalt kord üle värvitud ning värvi osas ma olen seda meelt, et must sobiks väga hästi sellele rattale – vastuargumendid koos põhjendustega on oodatud . Näitab küll mustust välja paremini, kuid soliidsem jääb. Musta numbrit oleks omada tore, kuid see pole eesmärgiks seatud, uunikume on olnud ennemgi ja see vajadus ei vaja rahuldamist. Mootorratas tundub olema üsna komplektne. Mina oma mõningase uurimise tulemusena tuvastan, et tagatuli ei ole originaal, muu võiks olla päris tema enda oma. Originaaltule sain teise taga porilauaga kaasa. Piltidelt on näha, et puuduvad mootori alumiiniumkatted, kuid need on olemas, pole lihtsalt külge pandud.
Muudest puudustest. Käima löömise vänt on kõver, ilmselt on sinna palju jõudu pandud omal ajal ja seega vähem pädevat remonti saanud Ostsin juba uue. Sussklapp on ka küünlaga asendunud ning tolle kang on leistangi pealt head aega öelnud – kel on pakkuda, olen huvitatud. Vasak summuti on käima löömise vända poolt pihta saanud, aga see on väike asi, sest tegelikult on vasak summuti üleni üsna õnnetu ja sinka-vonka, eelmine omanik on ilmselt rattaga külili üritanud sõita. Seda arvan ka sellest, et esilaterna vasak külg on mõlgiga ja samuti esilaterna kroomitud vasak ääris kraabitud ja veidi kõver. Esihargi küljel ka väike mõlk. Kui kellelgi on korralikku vasaku poole summutit ja esilaterna kroom äärist üle, samuti tänan ette. Kui summutit ei leia, siis peab vast lahti lõikama ja seest poolt meelde tuletama, kuidas asjad peavad olema. On ka üksjagu vidinaid, mis tõenäoselt lähevad kroomimisse, sest siit-sealt see juba kadunud. Või kui leiab korralikud kroomitud osad, siis läevad vahetamisse – nagu leistang, bensiini paagi kork jne.
Mootor olevat väidetavalt remonditud just vahetult enne kahe aastast seisu perioodi kuni tänaseni. Nooh, see jutt tundub üsna tavaline müügi jutt olema, kuid käima löömise vändast lüües on tunda vägagi ägedat vastupanu. Sellegi poolest läeb mootor poegadeks ja ennem käima ei proovigi kui kõik üle on käidud. Mootoriga seoses tekkis küsimus, et kui nüüd too ära lasta puhastada klaaskuul pritsi all, kas peaks mingi lakiga pinnad üle käima, et oksüdeerimisprotsess ei käivituks või piisava hooldamise korral pole see vajalik?
Velgede koha pealt samuti tekkis küsimus, et kas need olid originaalis värvitud, mulle tundub, et jah. Ja kas kodarate lahti saamisega võivad ees oodata suuremad probleemid? Nagu kodarate murdumine ja pärast uute leidmine? Kas kodarad olid originaalis ka üle värvitud või lihtsalt tsingitud?
Hetkel puhastan, töötlen ja krundin väiksemaid detaile ning otsin puuduvaid juurde. Kuna garaaz on mul kütteta, siis talveperioodil on taastamine raskendatud. Vaatame.