03-01-2007, 06:54 AM
Kui vana peab olema auto 86 aasta Volvo 245 vist liiga uus?
Fantomas Kirjutas:Tahan pakkuda mõned ideed talveralli kohta:
1. vanusepiirang (unikaalsus) - on olemas idee kuidas arvestada matemaatiliselt uunikumi väärtus, tõmba endale fail: www.hot.ee/ds23/autovaartus_proov.xls , pane oma auto kohta õiged numbrid ja kui resultaat on positiivne, siis auto sobib üritusele. Võib küll veel täpsustada mõned parameetrid aga põhimõtteliselt?
Jesper Kirjutas:Oot misasja, kas inimesed päriselt ka sõidavad Talverallit GPSiga või? Mul olid kaks aastat tagasi küll kõik kabiinis leiduvad silmad, käed ja jalad (kõiki kaks paari) tööd täis, et vältida legendist välja pudenemist, mida selle GPSiga seal veel teha on? Iseasi kui antaks kaardi peal punktid kätte ja tuld, aga legendiga ei tea enne ette, kuhu see sind täpselt viib, kui pole läbi sõitnud.
Muidugi lõplik koht oli praktiliselt viimane ka, nii et võib-olla peakski siis kähku GPSi ostma
Priit Peljo Kirjutas:Selle järgi minu autode väärtused ``jämedalt`` 21, 15 ja 17Mul on tunne et BMW E12 518 ja BMW E12 520 on ikka põhimõtteliselt üks mudel (E12), vahe on ainult mootori mahust, mis talvel ei ole eriti tähtis.
Vastuse variandile et Palju Eestis sai pandud vastus vastavalt minule teadaolevate liikuvate ja enamvähem originaal korras masinate olemasolust.
_______________________
E12 518 1977a., E12 520 1981a., Fiat 127 1980a.
Fantomas Kirjutas:Praegu tahan näha kas formula töötab või see on minu rumalus
Fantomas Kirjutas:Minu meeles on vaja arvestada ikka üldtüüpi jargi - näiteks: Citroen DS aga mitte DS19, ID19, DS20, DSuper, DS21, DS21efi, DS23, DS23efi, DS23familiale ja nii edasi. Küll GOLF mkI ja GOLF mkVI on täitsa erinevad autod aga kuskilt loogika peab olema.Töötab -- ja nagu eespool korduvalt kirjutatud, tegelikult otsustavad sõiduki vanasõidukiks pidamise üle lõplikult ju inimesed. Aga näidisarvutustest: meie pere üks auto sai 123 ja teine 42 punkti. Või kui võtta tootmisaeg aastast pisut pikemaks (aknaklaaside == kere põhistruktuuri muutumatuse järgi), siis vastavalt 99 ja 37 punkti, mis nende vanusega üsna klapib.
Praegu tahan näha kas formula töötab või see on minu rumalus
wax Kirjutas:See valem ei arvesta neid erandeid, millest Priit on aeg-ajalt rääkinud. Näiteks mul on masin, mida toodeti suht muutmatul kujul 1968-1992. Sama lugu on kindlasti ka põrnikate, minide ja muude nn. sama saatusega autodega, mida tegelikult ikkagi lastaks rajale, olenemata konkreetse masina väljalaskeaastastKüsimus on selles mis on meie jaoks tähtsam, kas mudeli vanus või konkreetse auto väljalaskmise aasta. Praegu on programeeritud et auto väljalaskmise moment on neli korda tähtsam kui mudeli autoriteet
Ja reaalne pole ka see, et 1968-1992 toodetud masin, mille vl. aasta on 1992, mida on eestis vaid 4tk, mahub piiridesse ja on valemi järgi sobiv Kui neid oleks Eestis 5tk, siis enam ei sobiks Seepärast ei saagi valemi järgi öelda kes sobib ja kes mitte. Viimane näide on muidugi pilli lõhki ajamine, palun mitte võtta väga isiklikult
olevtoom Kirjutas:punktid =1. Viimane tootmisaasta mängib rolli siis kui omanik otsib varuosi - selge et Ziguli jaoks on palju lihtsam osta mingi detail kui Austini jaoks mille tootmine lõppes 30a. tagasi. Miks see number mõjub nii vähe? Ei tea, see on minu isiklik arvamus
0,5 * (1983 - esimene_tootmisaasta) +
2,0 * (1988 - hinnatava_auto_tootmisaasta) +
0,2 * (2008 - viimane_tootmisaasta) +
50,0 / eksemplaride_arv_Eestis -
15
Esiteks kaaludest. Miks esimene tootmisaasta mõjutab punktisummat 2,5 korda rohkem kui viimane tootmisaasta?
Teiseks: mille järgi on võetud aastaarvud 1983, 1988 ja 2008?
Kolmandaks märgin, et eksemplaride arv mõjutab lõpptulemust praktiliselt ainult seni, kui neid on kuni paarkümmend, ja selles vahemikus (nagu ka Wax kirjutas) muutuvad punktid väga kiiresti. Siin võiks ehk mingit logaritmilist tüüpi funktsiooni kasutada.