Eile võtsin üle pika aja KB neti versiooni lahti et veidi tööluusi läbi viia, otsinguga kohe Rekordi alla jõudnud märkasin kuulutust, kus müüdi 70´rekordit varuosadeks. Helistasin, küsisin, sain vastuse: et jah, tegelikult ta on täiesti komplektne ja ainuke viga mis on, on puudulik plokikaanetihend. Päringu peale kuidas kere on, tuli vastus et isegi väga head plekid on. Võtsin eesmärgiks siis Tallinn-Paide ots ette võtta ja asi oma silmaga üle vaadata. Hinda küsis mees maagilised 1 200.-
Enne minema hakkamist küsisin veel üle kas tasub tulla ja mis see hind oli: vastus TONN KAKSADA andis mulle hea põhjuse sõitma hakkamiseks.
Kohale jõudes oli läbi hoovi teel garaazi juurde jutt sellest, et kui suva omanikul on ja et annab vanaraua hinnaga lihtsalt.... et masina väärtus on 0 ja maksavad ainult uued jupid seal küljes.
Lootsin vist liiga palju kui räägiti isegi väga ilusatest plekkidest ja telefonitsi 1900 mootoris....
Garaazi ukse vahelt vaatas vastu Garaazi kardinatega harmoneeruv Roostekarva pruun Rekord 2d Sedaan.
Omanik oli garaazi segaste omandisuhete töttu autost eemal olnud ca 8 a. mille vältel auto kivigaraazis oma aega ootas.
Enne seda oli omanik suhtunud päris austavalt vanuri vastu ning vastavalt võimaluselt kereremonti alustanud. Suuremas osas oli see lõpetatud Epoksiidpahtliga ja uute metallilatakatega. Oli jäänud veel kaks suuremat auku, üks pagasnikus ja üks juhipoolses küljekarbis. Silutud oli juhiust ja tiivanurki ees -taga. Gaasikeevitus oli kõveraks tõmmanud juhipoolse tagatiiva, mis tahaks hulganisti uut pahtlit. Esimene poolraam, põhi - kõik olid väga heas korras. Ilma avariita masin nagu näha oli.
Originaalkomplektsusest oli mõõdalaskmisi küllaga, mille ilmselt on tinginud autoehitajalik asjaarmastus ning sügav vene aeg. Vahetatud olid orig. 13\" veljed veidi laiemate Ziguli 06 velgede vastu, samuti esituled AVIA omade vastu. Nad ei häirinud sugugi, ilusa kroomiga ja igati korraliku reguleeritava reflektoriga meenutasid nad auto ees pigem fordi kui AVIA tulesid. Kaitseraua kroom oli korralik, ilukilbid Ziguli velgede jaoks ringi ehitatud - keskelt liblikmutriga (seibi taoline latakas) ning iluliistud enamaltjaolt olemas. Huvi äratasid säilinud koopaääre liistud! Tiivanurga liistud olid oodatult ajahambast näritud, üks neist pooleks.
Salong oli pruun. 70ndale aastale iseloomulik, et käigukang põrandas ja kellad uuema kujundusega. Esiistmed olid saanud kohaliku sadulsepa käeläbi uue katte,,,, kottis ja imelik : eriti muljet ei avaldanud. Laepolster terve ja puhastatav, põhjamatti ei taibanudki uurida.
Mootor oli siis väidetavalt 1900, vahetatud 8 a. tagasi. Originaal 1700 lamas samas kuuripärandal kaltsu sees.... seerianumbrid mootori korpusel aga vihjavad 1, 7 mootorile. Nina oli autol poolraamist niipalju ringi tehtud, et poltidega eemaldades oli võimalik mootor eestpoolt välja sõidutada.... koos sillaga.
Ühesõnaga. Mis on plaanid: Ostsin auto! Võtan mootoriruumist kõik mis võtta annab, vajan veel tiiba ja esiklaasi, koopaääre liiste ja see on kõik. Ülejäänud auto võin mõnele asjaarmastajale edasi pärandada. Loomulikult kui keegi leiab mulle kundepoolse tiiva saab komplektse avariita kõva kere, kaasa panen veidi poleerimist vajava esiklaasi!
Pildid vaatamiseks ALBUM.EE-s
http://www.album.ee/?o=300053699&uilang=1
Elu on ilus, ei roosteta!