Postitused: 146
Teemad: 25
Liitus: Dec 2009
Maine:
1
Tere!
Räägitakse, et Iz Jupiteril käib karburaatori ja sisselaskekollektori vahele üks reguleerseib, millega reguleeritakse silindritesse minevat kütuse kogust. Milline see asi välja näeb ja kuidas sellega ringi käia?
Tanel
Postitused: 3,171
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Idee poolest kasutatakse tühikäigul bensiini võrdseks jaotamiseks silindrite vahel.Vaja läheb seda ainult siis, kui silindrite aknad väga erinevad on juhtunud.Korraliku ja võrdsetest osadest koostatud mootori juures puudub vajadus sellise asja järgi.Ega neid kõigile mootoritele ei pandudki.Pandi ainult neile, mis tehases ühtlaselt ei käinud.Iseenesest on see vigur sisselaskes takistuseks ja on ka murdumise oht.Pole seda asja ühelegi mootorile vahele pannud ja on ka ilma hästi käima saadud.
Postitused: 1,577
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Keegi tark otsib siin uputusaugust (MIs see veel on?) reguleerimis-seibi. Kõnealune seib oli ju karburaatori ja sisselaskekollektori vahel. Lasid kaks polti järgi ja keerasid sinna, kuhu arvasid vajaliku olevat. Kas see oli nüüd just ülimalt täiuslik süsteem, aga natuke sai asja parandada. Eks kahetaktiline ja mitu silindrit ole üldse üks raske juhus tarkadele meestele. Seal vaja ju kõik reguleerimised topelt teha. Pealegi olid IÞ-i kontaktid juba sellise ehitusega, et liiga jõuline kohtlemine ei lase süüdet võrdselt paika panna.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 1,577
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Meenub jah selline koht, ilmselt seda mõeldi tõesti. Iseasi, palju sealt nüüd näha on. Minu meelest olid vähemalt kahel ja kolmel need seibib ostes olemas, kuigi paljud kiskusid kähku välja.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 3,171
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Sai sugulase käest asja täpsemalt uuritud, ja tehnilise kirjanduse järgi peaks seibid olema Jupiter 2,3 ja 4. Praktikas üritati neid panna ainult neile mootoreile mida muidu tööle ei saanud.Selle põhjuseks oli lõõri ulatuva otsa murdumine garantiiaja lõpus.Sellest oli ka Za ruljomis artikkel.Paigaldamiseks on ju vaja 2 mutrit lahti keerata ja vahele lükata.Kasutati ikkagi ainult siis, kui tühikäigul 2 silindriga käia ei tahtnud.Varuosana tehtud mootoreile pandi ta kõigile vahele.
Postitused: 1,577
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Keele murdumine on tõesti jama, tean päris mitut Jupiteri, mis minu omaga enam-vähem samaaegselt bensiini kulutasid, ühelgi ei murdunud selle kurikuulsa seibi ülitähtis keel.
Muideks võin ju eksida, aga lisa tihendit seal ei olnud, sai proovitud seibiga ja ilma. Kui mõni mees väidab, et seibi sai see mootor, mis tühikäigul ei töödanud kahe potiga, siis julgen kahelda selles. Üks tuttav nimelt võttis uuel, poest saadud rattal potid maha, kolb ja silindrid olivad puhtad, otse pingist tulnud.
Spidomeetril olevad numbrid olid uutel ratastel lihtsalt ettekeeratud - tavaliselt 5 või 6 km.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 146
Teemad: 25
Liitus: Dec 2009
Maine:
1
Aitäh kõigile vastanutele!
Teema võib lukku panna.
Tanel