Olen omanud uut Voshod 3M-i, vist oli 1991. a väljalase. Praegu kasutan (eriti just ei kasuta, aga seisab

)sõbra vanemat 3M-i (1989 a). Kõigepealt peab teadma millise mudeliga tegu on, kas vanema või uuemaga.
Uuel (minuarust ka vanal) laibakaid ei olnud originaalis, pakiraami samuti mitte. Pakiraam minu teada oli "Voshod-3"-l (kunagi meil peres oli see, poest uuena ostetud). Uuemal 3M-l olid ka lensad veidi erinevad, laiemad. Samuti 1991 a masinal oli küljejalg, vanemal ei olnud. Suunakad ka erinevad, vanemal koonuselised, uuel ümarad. Mootori poole pealt: uuel võimsam genekas ja ka teise kujuga nii magnet kui staator). Uuel ka väntvõll veidi teistsugune (ülemine nõellaager mõlemal ühesugune, aga vahe oli hoorattas, selgelt eristatav kui peale vaadata. Ja siis karbuss: uuel oli selle nö. tooreklapiga. Polnud au uue mootorit lammutada, aga sisselaskekollektoris peaks olema klapp.
1991 a 3M-i ostsin uuena ilma dokumentideta (enemaalt toodud, ametlikult müüdi varuosadeks). Sellega sõitsin 10 000 km ära, peale dokumentide puudus ka juhiluba. Trahvi õnneks ei saanud.

Selle 10 000 km jooksul mootoris midagi remontima ei pidanud. Edasi läks normaalselt, max. kiirus 110. Ükskord ka suvel sellise mõnusa kareda (jämeda killustikuga tehtud) asfaldi peal sõites gaas põhjas pika sirge peal läks tagumine kumm pauguga lõhki. Sõitsin lühikeste pükste ja T-särgiga, ilma kiivrita.... ei taha mõelda mis oleks juhtunud kui 110 pealt oelks sinna asfaldile lennanud. Võttis vingerdama küll, aga õnneks jäin püsti.
Käima läks VÄGA hästi, isegi talvel -20-ga polnud probleemi. Jah, sõitsin mõnikord ka talvel ringi kui väga hullu lund ei olnud.
Eks sai igasugu "trikke" tehtud sellega. Heinamaa peal oli selline mõnusa kujuga kivi, agu hüppeka jaoks loodud. Seal siis hüppasin tsikliga, ikka mõne meetri vist. Kruusateel lahtise teeäärse kruusa pealt ükskord mõõtsin kui pikalt ratast ringi võtab, 23 m võttis jälje järgi (2.-ga vist panin kohapealt gaas põhjas minema).

(nüüd läks jutt natuke liiga pikaks vist

)