(21-09-2011, 18:30 PM)urmast Kirjutas: Ostsin sellise tsikli vahetuse eesmärgil 80-nendate teisel poolel Tallinnast Nõmmelt. Vahetus toimus Võru mehega, kellel oli vastu pakkuda tugevalt roostes ja mittekomplektne AJS-250. Tol ajal sellised 2T Zündappid ei olnud eriti "IN".
Kahtlustan, et ksf. Kassi Zündapp võib olla sama tsikkel.
Jätkan taktikaga - mitte ühtegi päeva ilma postituseta!
Aga jah, maailm on väike, eesti vanatsikli maailm on väiksem veel! (tsiteerides ühte keerulise kasutajanimega Ksf! - i.) Võib küll olla sama tsikkel. Ei ole küll müüja jutt enam meeles aga kellelegi sõbrale võla katteks (või sõber müüjale võla kateks vms) oli see tsikkel liikunud. Ja putitatud seda oli, alumiiniumvärviga värvitud, Jawa jms võõraid tükke külge seatud jne.
"IN" ja "OUT" koha pealt. Ega need väikesed 2 - taktilised pole ka praegu veel eriti "IN" ei meil ega eriti mujal. "Õiged" tsiklid on Indian, H - D, BMW, ja 4 - takti Zündappid, soovitav alates 500 ccm. 30 - ndate NSU - d ei kvalifitseeru ja eriti "õigeteks", häda pärast 501 ja 601 OSL mahuvad sinna kuhugi ääre peale. Nagu meil siin foorumis on imestatud Opelite taastamise üle, 400/401 mossedest rääkimata, et miks seda küll tehakse.
Urmase väite kinnituseks on ta oma Zündapp DK 200 (toodetud 1935 ca 2500 tk, oli DBK eelkäija, lahtise hoorattaga, "suhteliselt haruldane" nagu tal Mootorratta muuseumis kiri juures oli) hiljutine vahetamine hoopis rohkema taktide ja silindritega Zündapi mootori vastu.
Huvi pürast küsiks Urmase käest veel, et mis on sellest roostes AJS - ist saanud, ei pea muidugi vastama, aga oleks põnev teada, mis moodi asjad liiguvad ja mis neist saab või saanud on.
Teema tsiklist... Pidin ka juba korra peaaegu sõber Ilmarile andma aga ta läks sellest üsna leili ja ma vaatasin, et vist on ikka väga hea asi ja otsustasin endale jätta.
Meeldib mulle peamiselt välimuse tõttu ("klassikaline õige zündappi välimus") ja huvitava konstr. eripära ( kikstarteri hooba lüüakse jalaga ettepoole, mitte tahapoole nagu enamuse tsiklite puhul ) tõttu
, ka on tegu suhteliselt komplektse asjaga.
Eelnevas viites DBK andmetele Nürnbergi tsiklite lehel on DBK 200 tootmisaastateks antud 1936 - 38, teistel, ilmselt õigematel andmetel valmistati esimesed 190 tk aastal 1935 mil see mudel tekkis DK 200 asemele. Tehti neid väidetavalt 8350 tk ja 1938 asus selle mudeli asemele DBK 250 (mille tootmist alustati 1937), väliselt üsna samasugune kui DBK 200, väikeste erinevustega. Toodeti DBK 250 tunduvalt vähem, igal juhul üle 2248 tk, kui palju täpselt veel 1940 juurde tehti, ei tea pakkuda.
Sõidus ei tea selliseid DBK mudeleid meil ühtegi olevat, midagi kellelgi kindlasti veel on, näiteks DBK 200 ja 250 komplekteeritakse Pärnumaal , muidugi ksf! Armexil on "neid väikseid võrre" hulga, lisaks on meil ju mõned poolprofessionaalsed Zündapikogujad, peale selle veel Asjaarmastajad, kellede asjadest ma midagi ei tea. Põnevamaks teeb asja veel see, et 200 ccm Zündappe oli 30-ndatel veel mitmeid mudeleid, DB (DE, DL, DBL) 200, DK, DBK 200, KK200, K200, Derby - mudelid ja 4 - takti OK 200.
Enda silmale meeldib kõige rohkem hoopis K500, (K400 meeldiks veelgi rohkem, aga neid nad raatsisid vist ainult 213 tk 1933 teha) aga nagu Šuriku filmis öeldi - üks asi on soov ja teine asi võimalused.
Kirjutaks veel aga Te ei viitsi ju lugeda, mõni ei saa aru ja mõni ei tahagi saada!