Postitused: 81
Teemad: 16
Liitus: May 2011
Maine:
1
Tervist rahvas!
Mul ka 1993aasta passatil(mootor 1.8 66kw bensiin) jahutussüsteemis kala sees. Peale mõnda minutid käimist on jahutusüsteemis surve sees. Kõik sai alguse sellest, kui sai uus termostaat sisse pandud. Proovisin ka ilma termostaadita, kui sama jama ikka.
Plokikaane tihend?
Või võib midagi muud olla?
Postitused: 2,219
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
02-11-2012, 14:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-11-2012, 14:41 PM ja muutjaks oli
pppp.)
Alustaks sellest, et mismoodi kindlaks tegid, et "surve sees"? Pressib paisupaagi korgi vahelt jahutusvedelikku välja?
Postitused: 81
Teemad: 16
Liitus: May 2011
Maine:
1
Surve tegin kindlaks selle järgi, et voolikud/lõdvikud olid tahked. Paisupaaki korki õrnalt lahti keerates lõi sealt vahelt jahutusevedelikku välja. Raske seletada aga surve on igatahes süstemis sees. Ja rohkem, kui peaks olema.
Termostaadi panin ka vana uuesti sisse, sama jama ikka.
Toon homme linnast uue paisupaagikorgi, kui sama jama jätkub, tuleb vist plokikaan maha võtta.
Postitused: 10,718
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
128
Äkki mõõdaks surve enne ära?
Klonksvaagenil on tobedalt ümar paisupaak, mille peale kondoomi ei venita - lekkiv plokikaas/tihend puhub selle kenasti täis ja karmimal juhul, ka lõhki...
Postitused: 81
Teemad: 16
Liitus: May 2011
Maine:
1
Surve oli nii suur, et lõi pumbast väljavale lõdvikule lõhe sisse. Ültse on asi nii, et peale mõnda minutilist käimist on kõik lõdvikud paisunud ning käega kokku ei pigista.
Postitused: 81
Teemad: 16
Liitus: May 2011
Maine:
1
Termostaati sai vahetama hakatud seepärast, et salong ei läinud enam soojaks. Esimene asi, mis soovitati oli see, et tuleb termostaat ära vahetada.
Postitused: 432
Teemad: 4
Liitus: Oct 2012
Maine:
12
Kus sellel mudelil termostaat on?Imemispoole(alumise lõdviku) juures?Siis tasub võtta vana termostaat ja puurida sinna umbes 6 mm auk.Mootor korralikult maha jahutada,soovitavalt ööläbi.Täita süsteem vähemalt maksimumini,parem veel pisut peale.Mudida lõdvikuid,see viib süsteemist õhu välja.Käivitada mootor lahtise paisupaagiga.Kui ikka tuleb pidevalt mulle,siis on mootoris rike,natuke võib algul mulle tulla.Tühikäigul ei saavuta mootor eales sellist temperatuuri,et keemisest mulle tekitada.Mina olen isiklikult sõitnud vw 1,6 d mootoriga üle aasta,mis ajas veidi heitgaase jahutussüsteemi.Ülemist lõdvikut oli täiustatud kolmikuga mille üks haru viis paisupaaki.Heitgaas sai seda teed kaudu süsteemist lahkuda.Paisupaagil oli klapp läbi puuritud,survet seega süsteemis ei tekkinud.Selline töö on muidugi porno,aga näitab et mootori tavakasutuse puhul ei ole tingimata vaja survet jahutussüsteemi tekitada.Keema läheb ainult kergemini,väga pikalt ei saa mootorile suurt koormust rakendada.Auto sai ostetud teadmisega,et tuleb mootor vahetada,kuid vajaduse puudumise tõttu sõitis mootor auto eluea lõpuni ja auto suri roostesurma.
Postitused: 81
Teemad: 16
Liitus: May 2011
Maine:
1
Paisupaagi punnis asi polnud, vaatab, mis edasi saab.
Ootan parem Isa välismaalt ära, Tema ehk targem sellel teemal.
Tänud abistajatele ning edu nokitsemistel.
Postitused: 150
Teemad: 5
Liitus: May 2011
Maine:
1
Olgu öeldud et igas kinnises jahutus süsteemis on teatud rõhk sees(surve all läheb vesi keema kõrgemal temperatuuril).
Üldjuhul peale termostaadi vahetust jääb süsteemi õhk(Passati puhul suht tavaline)Õhu välja laskmiseks tuleb lahti lasta salongi radiaatorist väljuv lõdvik,tekitada sinna väike vahe et õhk pääseks välja.Kui lõdvik uuesti ühendatuna salong soojaks läheb on ka õhk süsteemist väljas.
Uuemal on see ülemine salongi radiaatori lõdvik,vanemal see lõdvik mille teine ots jookseb mootori"küljel"jooksva metall toru külge.
Iga tahes edu vea leidmisel.
Postitused: 659
Teemad: 24
Liitus: Nov 2008
Maine:
7
Pumba labade irdumine võlli küljest on kusjuures päris tihe viga...
Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Postitused: 619
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
See on VW, Seati ja Audi üks keemaminemise põhihädasid. See mingist plastsulamist tiivik paisub võlli peal lõhki ja enam ei pöörle kaasa. Samuti muudab jahutusvedelik pudedaks muud jahutussüsteemi plastosad-flantsid-liited. Pudenevad sõrme all ära.
Juhtub sedagi, et tuleb järjest kõik uued osad panna.
Selle hädaga mitmeid kordi kokku puutunud.
Postitused: 3,610
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
(16-11-2012, 23:26 PM)rollfix Kirjutas: See on VW, Seati ja Audi üks keemaminemise põhihädasid. See mingist plastsulamist tiivik paisub võlli peal lõhki ja enam ei pöörle kaasa.
...ja ka Ecotec motodega Opelitel leidub plasttiivikuid. Varuosana on ka metalltiivikutega isendeid saada.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"