Postitused: 45
Teemad: 5
Liitus: Jun 2012
Maine:
0
(11) T-kategooria mootorsõidukit ja masinrongi, mille täismass ei ületa 18 000 kilogrammi, võib juhtida ka isik, kellel on BE-kategooria autorongi, C- või D-kategooria mootorsõiduki või C1- või D1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigus, või isik, kellele on antud B-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus enne käesoleva seaduse jõustumist.
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Kui ma nüüd väga ei eksi, siis T kategooria masinatega sõitmist ja töö tegemist ei reguleeri mitte ainult liikluseeskiri ja liiklusseadus. On veel üks seadus mida nimetatakse tööseaduseks. Ja see seab piirangud. Selle järgi sa ei tohi olla palgaline tööline T kat. masinal kui sul puudub seesamune T kat.
Postitused: 528
Teemad: 3
Liitus: Jan 2012
Maine:
4
Ei tohiks ikkagi, sest B katiga võis juhtiava esisillaga traktoriga sõita (R- kat), kirovetš on ikkagi liigendraamiga ja ei päästa seal ka veoautoluba.
Postitused: 308
Teemad: 21
Liitus: Jul 2005
Maine:
3
30-01-2013, 21:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-01-2013, 21:16 PM ja muutjaks oli
hellrix.)
(30-01-2013, 20:56 PM)hillar2 Kirjutas: Ei tohiks ikkagi, sest B katiga võis juhtiava esisillaga traktoriga sõita (R- kat), kirovetš on ikkagi liigendraamiga ja ei päästa seal ka veoautoluba.
Uus seadus kehtib juba. Pole seal enam R-kat-i ja "kirovetš-iga" võib veoauto loaga sõita.
Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
31-01-2013, 10:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-07-2013, 14:53 PM ja muutjaks oli
Wiki432.)
Tõenäoliselt tuleb esimese kirja ametlik vastus sama, mis
maanteeameti kodulehel
Tsitaat:Juhtimisõiguse seisukohalt jagunevad traktorid, liikurmasinad ja masinrongid Eestis ühte mootorsõiduki kategooriasse – T.
T-kategooria mootorsõidukit ja masinrongi, mille täismass ei ületa 8000 kilogrammi, võib juhtida ka isik, kellel on B-, C- või D-kategooria mootorsõiduki või C1- või D1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigus.
T-kategooria mootorsõidukit ja masinrongi, mille täismass ei ületa 18 000 kilogrammi, võib juhtida ka isik, kellel on BE-kategooria autorongi, C- või D-kategooria mootorsõiduki või C1- või D1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigus, või isik, kellele on antud B-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus enne käesoleva seaduse jõustumist.
T-kategooria mootorsõidukit ja masinrongi, võib juhtida ka isik, kellel on CE- või DE-kategooria autorongi või C1E- või D1E-alamkategooria autorongi juhtimisõigus.
Aga, et asi segasem oleks ja rahva seas levivad jutud, et ARK-is töötavad mittekompetentsed ametnikud tõesem tunduks, toon väljavõtted maanteeameti foorumist. Vastab keegi admin., kellel pole pärisnime.
Tsitaat:admin
( Admin ) POLE LEHEL Administrator
Postitusi: 145
C kategooria juhtimisõigus võimaldab traktori juhtimise, kuid ei võimalda traktoril töötamist. Alustada tuleb koolitusest ja neid teevad nii autokoolid, kui ka muud koolitusasutused.
T-kategooria mootorsõiduki ja masinrongi juhtimisõiguse saamiseks peab isik, kellel on C- või D-kategooria mootorsõiduki või C1- või D1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigus, sooritama üksnes sõidueksami.
-----------------------------------------------------------------
Tere. Küsimus järgmine,et kas CE kategoorijaga tohib töödata iga päevaselt T kategooria masiaga. Jutt käib asfalteerimis töödega seotud masinatest. Ja teine küsimus kas CE kategooriat omades on vaja läbida autokool T kategooria saamisks või piisab ainult MNT sõidu eksami sooritamisest. Ette tänades Rauno
T-kategooria küsimus 1 Kuu 3 nädalat tagasi #669 admin
( Admin )
POLE LEHEL
Administrator
Postitusi: 145
Töötamiseks peab olema T kategooria(seaduse viidet kahjuks ei tea). Eksamitele saab ilma autokoolita.
Panite tähele, jah? Vastab maanteeameti spetsialist või midagi sarnast, igatahes administreerib maanteeameti foorumit.
"Seadus nõuab, aga me ei tea, milline..."
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 2,102
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
31-01-2013, 12:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2013, 12:44 PM ja muutjaks oli
saarrand.)
Täpselt sellise vastuse ütlesin ka mina juba varasemalt siia, et SÕITA võib aga TÖÖTADA ei tohi , siis vastati siia foorumisse ilusate sõndaega, et ma ei tea midagi ja ajan jama. Aga see asi ongi nii, just nädal tagasi sain sellel vastusele ka veel ise ARK-ist kinnitust.
Eks ta selline huvitav seaduse tõlgendus on, mis muud.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 14
Teemad: 3
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
Kirovitsiga sai üleeelmine suvi päris palju ringi sõidetud. Kuna sai tegeletud silo tallamisega, tol ajal uurides selgus ka see et sellega sõita võin tee peal. On olemas C1 kat load ja polnud probleeme. Nagu ka ülevalt poolt välja võib lugeda. Kõige naljakam oli politseinike nägu kui avastasid 18 aastase nolgi roolist. Alguses hõõrusid kohe käsi et saab ära väänata. Aga oh imet võibki sõita. Õnneks oli minu töötegemine ainult põllul või silo augus ja sinna polnud põhjust nokkima tulla.
Nii et ma arvan et kui k701ga just kuskil tee peal tera maas tõugates vahele ei jää siis pole hullu, sõidad niisama ju.
Postitused: 2,171
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
Lume lükkajatele jõudu ja tervist, aga küsiks et kes saha kummi tahaks. Koristamise käigus ilmus selline tükk välja. Kunagi pidasin T-40AM`i lume lükkamiseks ja nüüd on kumm üle
http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2201...et/313365/
http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2201...et/313365/
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 323
Teemad: 6
Liitus: Dec 2009
Maine:
0
10-01-2015, 22:05 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-01-2015, 22:06 PM ja muutjaks oli
hannest.)
Teema seisma jäänud.
Kuidas lükkajatel kulgeb? Ise ei ole küll lükkaja, aga lükkan siiski. Oma 1,5km väljasõidu teed. Saha tegin ise. Võimalikult kerge ja sättisin selliselt, et ei oleks mingit attakknurka. Rauast tera alaosa on maa suhtes täisnurga all ja on ennast tõestanud muru- ja teesõbralikuna. Kuna laiust ainult 2m, siis mtz80 ees (millel puudub esivedu, raskused ja ketid) on tegelikult paras. Lihtsalt 2x tuleb käia, et piisav tee laius kätte saada. Kuna need külavaheteed on nagu nad on, siis väga laia avenüüd ei riski lükata, sest külmunud mullavallid ja kesteab mis veel teevad kivikaitseta sahale 1:0. Avastasin talve alguses kavala võtte: lükkan 3,5m raja (2m saha juures 1x edasi-tagasi) sisse ja lasen ametlikul lükkajal hiljem äärte näol musta töö ära teha, et oma sahka säästa. Kuidas siin elukutselised lükkajad sellise asja peale vaatavad? On mingit vahet või parem ise "nullist" lükata?
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.