(12-04-2013, 17:06 PM)v6sa Kirjutas: Seega on mahtu 3*1,5=4,5 kanti * 650 kg märja puidu mahumass*0.8 tihedustegur teeb kokku: 2340 kg ehk 23400 N. Selle massi veeretamiseks on vaja 0,03*23400=702 N kuni 0,05*23400=1170 N. Mitte midagi hirmsat.
Palju MB 1 ise kaalub? Aga MTZ-05?
Sellise raskusega koorem MB-1 haakes on ikka midagi väga hirmsat! Veab ainult siis ära, kui laudsile asfalt tee, lahtise kruusaga kahtlasem. Veel parem, kui allamäge ja tuul ka tagant. Kui juba vastumäge, siis suur oht, et ükskord haakumine kaob ja õnnetus taga.
Sai isegi proovitud MB-1 originaalkäruga metsast pakke välja tuua. Väikse kuhjaga mahub kasti keskeltläbi 0,3-0,4 rummi. No ei liikunud sellegagi, soost polnud juttugi. Nagu kuskil mõni ratas lohukesse satub või libedam hein, sammal on, nii rattad kaabivad.
Isegi 10-15 kraadist heinamaad pidi vastumäge niiskema heinaga on jama majas.
Olen sellest varem ka kirjutanud, aga igasugu motoblokiliste suur häda on esivedu. Koormatud teljel vedu puudub.
MB-1 sai laotud raskusi ka külge ja raudrattad alla pandud. Siis jälle uus häda, rattavõllide tifte ei jõudnud enam ära vahetada.
MTZ-05 vast mõnevõrra kogukam ja parema minekuga.
Kui juba T-25 laadne masin majapidamises olemas, siis motoblokiga metsaminekust isiklikult küll ei unistaks. Koos käruga on motoblokk suht pikk ja manööverdamine ei ole parem midagi. Lisaks vaja jõuvõtteid sarvedest murdmiseks.
Isiklikult ühe asja sain motobloki omamisega (MB-1) selgeks. Väga "mikroskoopiliseks" ei maksa masinapargiga minna, siis tuleb enda ihurammu arvelt puudutulevat jõudu hakata kompenseerima.
MB-1 mass muidu 100kg, MTZ-05 oma kuskil vist 135kg kanti. Muidugi keskmise maamehe raskustest pukatsitest ei saagi ülemäära loota ja ühtekoma teist nendega kannatab teha küll.