(03-01-2014, 21:32 PM)mlsluik Kirjutas: Sisu keevitatakse teine või pannakse poltidega orginaal kilp sisse.
Otsisin oma CK-4 rattad kuuri alt välja ja hakkasin sobitama.
See ülaltoodud pildi lahendus ei ole hea, kus ainult sisu on ringi tehtud. Kuna CK kilbid on suure kumerusega, siis ühtepidi ei saa puht füüsiliselt neid alla panna, kuna rehvid lähevad vastu poritiibu küljega. Ja teistpidi jäävad rattad liiga eemale. Murrab üleliia pooltelgesid, pluss metsas puude vahel halb õiendada.
Kõige parem ongi selline variant, nagu Ksf unimüts välja pakkus. Et teha kilp CK-4 velje sisse sirgest plaadist. Selliselt jääb rehvi külg mõned sentimeetrid kaugemale poritiivast ja traktori laius sisuliselt samaks, kui seda on originaalrataste ja "õigetpidi" kilpidega.
Niisiis oleks vaja plaadid teha. Uurisin plasmalõikuse hindasid. Lõikus ise suht talutav, aga metall kallivõitu. Keskeltläbi läheks 100-120.- kanti nende sõõrikute tegemine. Ja see pole veel siis päris valmislahendus, vaja ka kuidagi augud saada plaatidesse, nii velje kui ka rataste traktori külge kinnitamiseks.
Tekkis aga selline mõte CK-4 originaalkilpi vaadates.
Kui lõigata kilp pooleks täpselt keskelt. Selle teostamisega oli parasjagu nikerdamist. Suurimaks probleemiks märkimine. Ringjoon peab olema ilusti ühekaugusel kilbi servast. Järgnevalt natuke ketaslõikuri tööd ja tekkisid kaks sellist detaili.
Ja nüüd põhiasja juurde. Tekkinud väiksema kilbikupli teistpidi pöörates ja asetades selle suurema kilbirõnga sisse tekib see, mis vaja. Nii kilbi sise- kui ka välisplaadi äär on täpselt samal tasapinnal. Ehk siis tegu nagu sirge plaadiga ja seda ju vaja oligi. Vaja ainult ringkeevitusega tagasi kinni panna. See plaanis teha sirge malmlaua peal. Tõmban mõlemad kilbiosad aukudest kinni, et keevitusega kõveraks ei tõmbaks.
Aga enne kahe kilbiosa keevitamist on kilbi keskava ja rattapoltide augud ringi vaja teha. Augud täis keevitada ja siis keskava treida 180mm peale. Originaalis kuskil 145mm kandis. Õnneks treimisega nüüd enam probleemi pole, detail juba juppmaad väiksem ja mahub ilusti pinki.
CK kilbil rattapoltide aukude juures topelt tugevdusrõngas ka juba olemas.
Muidugi sellise väikse põka all ilmselt ilma ei juhtuks ka mitte kui midagi.
Eks näis, mis sellest välja tuleb. Vähemalt esialgu paistab niimoodi päris hea. Jääb suur osa rahast tasku ja puurimist ka on vähem. Vaja ainult kuus rattapoldi auku teha, mis peaks saama lahendatud treipingis. Lisaks peaks olema velje kilp sellise tekkinud kolmnurkkumerusega tunduvalt tugevam läbipaindumise suhtes, kui lihtsalt "trumminahast" plaat.
Kes aga ei viitsi sellist vaeva näha, siis laserlõikusega saab plug and play plaadi teha. Viska aga selline joonis ette ja valmis ta ongi.
Plasmaga minu uurimise peale tuli vastus, et poldiauke teha ei saa.
Üks teine mure ka. Liigutasin neid SK rattaid ja on ikka teised jube rasked.
Peale veeretamist jäi silma, et rehv võngub jupp aega kohapeal. Natuke uurimist ja tuli selgus. Keegi kunagi on pannud õhukummid vett täis millegipärast.
Lõin rõhku õhukummi juurde ja keerasin ventiili alla. Välja sain enamuse, aga kuidas ülejäänu kätte saada?
Ei tahaks hakata rehvi maha võtma, kuna lahtipressimisega veljelt ilmselt juba jupp jama. Vene aeg vist oli mingi spetsjom seade nende õhukummide täitmiseks ja tühjendamiseks?
Joogikõrre saaks vast ventiilist sisse ajada küll, aga millega imeda?