30-06-2014, 22:42 PM
Kuna aegajalt tekib ikka küsimusi ja ideid, mida hea teistega arutada, siis teen siia eraldi teema oma väikse roomik põkatsi ehitusest. Rubriigile iseloomikult võib teda edaspidi nimetada ka Lindaks.
Eks internetist sai palju igasugu raudhobusid ja muid toredaid liikureid vaadatud ning tekkis tahtmine endalegi pisike maastiku/lume sõiduk teha.
On selleks tarbeks hangitud 2tk burani pikki roomikuid. Laius 380, pikkus 1800mm.
Kummalegi roomikule on 4tk selliseid rullikute paare. Lisaks tähikud kummaski lindi otsas. Tagumised tähikud on koos pingutitega. Esimesed hakkavad vedama.
Roomikuid hakkab ringi ajama golfi viiekäiguline käigukast. Muidugi kummalegi roomikule oma pidur. Esialgu vähemalt loodan diferentsiaalile, mingeid lisa sidureid võllidele vahele ei plaani.
Ehitus hakkas pihta veovõllide valmistamisest käigukasti ning veotähikute vahele.
Ning praeguseks on võllid valmis ja pidurikettad küljes.
Linda laius tuleb ~1400mm ning umbes sama palju ka roomikute kandva osa pikkus. See peaks tagama hea pööravuse.
Järgmisena on vaja hakata raami ehitama. Hetkel olen veel natuke kahe-vahel, kumba pidi käigukast lintide vahele panna. Kui panna sama pidi nagu autos, siis jääks suur ja raske osa üle põkatsi esimese otsa, mis poleks üldse hea kaalujaotuse mõttes. Küll aga oleks lihtne käigukangi hoovastikku ühendada. Samas kui käigukast teist pidi pöörata (nii et jääks lintide vahele), siis hakkaks võllid teist pidi pöörlema kui ette nähtud, ehk on sellest midagi halba? Kas hoo pealt käiguvahetus töötab sel juhul?
Eks internetist sai palju igasugu raudhobusid ja muid toredaid liikureid vaadatud ning tekkis tahtmine endalegi pisike maastiku/lume sõiduk teha.
On selleks tarbeks hangitud 2tk burani pikki roomikuid. Laius 380, pikkus 1800mm.
Kummalegi roomikule on 4tk selliseid rullikute paare. Lisaks tähikud kummaski lindi otsas. Tagumised tähikud on koos pingutitega. Esimesed hakkavad vedama.
Roomikuid hakkab ringi ajama golfi viiekäiguline käigukast. Muidugi kummalegi roomikule oma pidur. Esialgu vähemalt loodan diferentsiaalile, mingeid lisa sidureid võllidele vahele ei plaani.
Ehitus hakkas pihta veovõllide valmistamisest käigukasti ning veotähikute vahele.
Ning praeguseks on võllid valmis ja pidurikettad küljes.
Linda laius tuleb ~1400mm ning umbes sama palju ka roomikute kandva osa pikkus. See peaks tagama hea pööravuse.
Järgmisena on vaja hakata raami ehitama. Hetkel olen veel natuke kahe-vahel, kumba pidi käigukast lintide vahele panna. Kui panna sama pidi nagu autos, siis jääks suur ja raske osa üle põkatsi esimese otsa, mis poleks üldse hea kaalujaotuse mõttes. Küll aga oleks lihtne käigukangi hoovastikku ühendada. Samas kui käigukast teist pidi pöörata (nii et jääks lintide vahele), siis hakkaks võllid teist pidi pöörlema kui ette nähtud, ehk on sellest midagi halba? Kas hoo pealt käiguvahetus töötab sel juhul?