Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
(18-02-2015, 20:05 PM)RaudseppArmin Kirjutas: No ma usun et alumine tihend silindril peaks korralik olema nüüd ja ma vaatasin üleeile silindripea tihendit ka,ei mäleta küll mis seisus se oli aga lahtine ta oli ja tundus suht kulunud seal,silindripeal 1polt keeras küll üle natuke aga ülejäänud teised said kinni kõvasti keeratud.Aga kas silindripea tihendit ise ei saa teha või sellest Gasket Maker tuubist lasta sinna väike ring?
Silindripea all tõuseb temperatuur silikoonipõhise hermeetiku jaoks veits kõrgele, ma arvan. Ka surved on seal teisest puust. Metalltihend ei ole sinna nalja pärast pandud. Tihendi paksust peast ei mäleta, aga joogipurgi plekk jääb vast õhukeseks. Veterani märkus kasutatud vasktihendi kuumutamise vajaduse kohta pane kindlasti kõrva taha. Läheb edaspidises elus vaja, sest vasktihendeid kasutatakse mujalgi, eeskätt hüdraulikas. Tänapäeval on küll igasuguseid tihendeid poest võtta ja maksavad sente. Kasutatud vasktihendi lihvimine ja kuumutamine on vanakooli meeste rida, kes mäletavad aegu kui muud võimalust ei olnud. Vahel võib hädaolukorras sellest teadmisest siiski abi olla.
Tikkpoldid peavad raudselt pidama. Kui üks üle viskab, võib põhiviga seal ollagi. Silindripea jääb irvakile. Jääb vaid kaks varianti:
a) vigase keermega karteri poole vahetus(kallim ja töömahukam, aga kõik jääb originaalmõõtu)
b) ava ülekeermestamine järgmisele mõõdule. Võrril olid vist 6mm tikkpoldid, kui mälu ei peta. No 8mm peale tuleb siis see vigane ümber teha. Ühtlasi tuleb üle puurida vastav ava silindripeas ja vist ka silindris, muidu ei mahu jämedam tikkpolt läbi. Tööd võiks teostada metallitööga vähekegi sina peal olev inimene ja hoiduda tuleb metallipuru sattumisest karterisse.
Targemad ae! Kas võrri karteri tikkpoldi ava kannatab suuremaks puurida, palju seina ümber jääb? Ise pole võrri mootorit vähemalt 25 aastat enam käega katsunud ja mälu hakkab alt vedama... Poissi tahaks aga aidata.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Kas nn. punnvõrri karteripooli võib-saab vahetada?125-se ehk Moskva karteripooled olid poldiavade poolest vahel erinevad , ühel juhul õnnestus võtta erinevad ja sai ka mootor kokku. kui silindriava oli veidi "aidatud" ja paari alumise poole poldi ava ning poldipea pesa töödeldud.Tegu oli küll esimese otsa mootoriga, võibolla on täpsus ajapikku paranenud ja käib ka kõnesoleva jõuallika kohta.
Tervitab Veteran.
Postitused: 61
Teemad: 1
Liitus: Jan 2013
Maine:
0
Saan aru, et jutt silindri küljes olevatest keeretest ,kas sul on seal ikka tikkpoldid? Mis seal üle keeras kas mutter tikkpoldi peal või silindri seest keerme?
Postitused: 1,834
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
16
Need tikkpoldid pane 10 või 12 tugevusgrupi poldid, soov. poldiliimiga sinna silindri külge kinni.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 463
Teemad: 2
Liitus: Feb 2013
Maine:
1
oot-oot pidage nüüd hoogu oma õpetustega , katsuge manada silmeette sääru silinder ja kinnitus karteriga.
praktika ütleb et kannatab panna pead tihendama punast +300 kannatavat mitte locteiti , mina ise eelistan locteidi halli või victor reinsi musta. kui sattub mingi osa silikooni pea pingutamisel põlemiskambrisse , no ikka juhtub , siis mootorit poolitades pole täheldanud mingit deformatsiooni ega põlemist , näeb välja nagu uus .
mida õhem tihend seda suurem surve silkus tekib , kuid see üks lihtsamaid jõutegemise nõkse , eeldusel muidugi , et jutud tihedad . kui pinnad on siledad pole tihendit üldse vaja , eeldab pisut lihvimist.
tikkudega on nii , et tavaliselt venib tikkpolt silindriseest välja, võttes kaasa paar keerdu alumiiniumi . kuna avad pole tavaliselt lõpuni keermestatud on võimalik seda asja veel arstida , üldiselt . tuleks siis võtta pisut pikemad tikud ja kõik neli keeret lõpuni , haigetsaanud tiku võib tõesti keermeliimiga stoperdada , kuid ... hiljem kui juhtub sama silindrit vajaolema töödelda või hoonida näiteks , on pisut komplitseeritud olukord , sest mõnel puhul eeldavad need manipulatsioonid tikkpoltide eemaldamist.
alumised , silindrit kinnihoidvad tikpoldid on teoreetiliselt kõik ühe joonise järgi , nipalju kui vene värk võimaldab . silinder võib peale minemast keelduda , kui karteripoolte vaheline tihend on liiga paks või puudub hoopis . samuti on võimalik mutrialuseid seibe mitte kasutades avaservad trugida mittepiisavateks tikpoldi läbimahtumiseks .
Postitused: 134
Teemad: 7
Liitus: Sep 2014
Maine:
1
nii igatahes ma ütlen ühe asja ka aga se pole kindlasti tähtis mul pole isa ja kui soovitate siin kalleid asju siis pean piirduma oma tasukarhaga ja relakaid värke ka pole vaid hoopis kasutan rauasaagi
(polnud küll vajalik info aga igaksjuhuks kirjutasin
Igatahes täna ostsin siis hermeetiku,küünla,küünlavõtme.Esimese korraga ostsin sae küünlavõtme ja se jäi väikseks ning ostsin uue aga se sobis minu küünlale.Hermeetik on mingi punane ja kannatas mingi 315kraadi kuumust.
Õhtu poole hakkasin tihendama ja tegin kõik tip top ära ja siis sõber ütles kas rõngad on ikka õieti et üks ühel pool ja teine teisel pool,aga ma torkasin silindri lihtsalt peale ning hiljem pidin paika panema rõngad ja uue hermeetiku
Homme mõtlen siis mis selle ühe tikkpoldiga teen,ehituspoest küsisin aga ei saanud,ise mõtlesin osta keermelati pika kui on nii peenikest ja siis lõikan rauasaega parajad tükid
Ja küsimus se hermeetik mis pressis silindri ääre alt välja kas selle võib ära lõigata noaga?
Paar pilti ka:
http://www.upload.ee/image/4530279/20150219_204032.jpg
http://www.upload.ee/image/4530280/20150219_203945.jpg
http://www.upload.ee/image/4530284/20150219_202548.jpg
Lapse suu seletab rohkem, kui mehe.
Postitused: 463
Teemad: 2
Liitus: Feb 2013
Maine:
1
kui mõtled seda silikooni . mis ümber silindri ripub , siis loomuselgelt see roogi kõik maha , kui oled silindri karterikülge pingutanud , pole oluline mida selle protseduuri läbiviimiseks kasutad .
ehituspoe keermelatt on kehva lahendus , kui siis roostevaba . ei tea , kus asud , aga tööriistamarketis on letikaup . parem lahendus oleks baltikpoldist näiteks võtta mustad tikkpoldid , umbes 5mm originaalsetest pikemad , võib ka gramm rohkem olla . seal popid sisekuuskandiga tikud , hea installida . arvatavasti tuleks soodsam ka kui 500mm roostevaba. oluline oleks need silindri keermed üle ja lõpuni keerata , seal on sügavust veel mitu mm . põhiline teed asja rahulikult , ilma rapsimata , koguaeg katsud arusaada miks ja milleks teed .
Postitused: 1,834
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
16
19-02-2015, 23:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-02-2015, 23:10 PM ja muutjaks oli
Walter.)
See silikoon seal on ikka liiast, ta võib sattuda küljepeale läbipuhumiskanalitesse ja tekitada pahandust. Ise mäletan et mul oli paroniidist tihend silindri ja karteri vahel, üks ja sama tihend kestis aastaid, silinder käis maha ikka kümmeid kordi ja mingeid probleeme sellega polnud. Kas see küünal on ikka õige hõõgarvuga või mingi suvaline, vene tehnikal töötas mu kogemuste järgi kõige paremini ikka vene küünal.
Rõngad panin ikka nii peale et nende pilud ei satuks silindri kanalitega kohakuti, ja ikka erinevas suunas, kuidas tehas seda ette nägi ei teagi ja polnud vahet, töötas ilusti.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
19-02-2015, 23:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-02-2015, 23:21 PM ja muutjaks oli
Basilio.)
Tikkpoldid on reeglina üsna kõvast terasest, keermelatt on selline pehmeke. Võrril ehk ei ole tikkudel nii hirmus pinge peal, võib olla peab latt vastu. Soovitus proovida pikema poldiga ja keerata põhjani võib isegi aidata. Pingutada tuleb siis väääga tundeliselt. Kaotada vast midagi pole ka, saad vähemalt kogemust juurde.
Kui hermeetik ääre vahelt välja punnitab, siis sai palju. Välised konnud võib ära lõigata või mitte - maitseasi. Küsimus on selles, kas sissepoole ka konnusid tekkis ja kas nad pahandust teevad. Läbipuhkekanalis tekitavad nad keeriseid, mis võrri minekule mitte hea ei ole. Poisid omal ajal(mina ka
) poleerisid lausa pindu et akendes-kanalites takistust vähendada. Õnneks on tegemist kahetaktilise mootoriga ja lahti pääsenud konnu vast sees midagi väga kurja ei tee. Neljataktilisel võib mõne õlitusava sulgeda ja siis on jama.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 134
Teemad: 7
Liitus: Sep 2014
Maine:
1
ma arvan et lähen homme espaki ja üritan sealt saada õige tikkpoldi aga kui tikkpoldile läheb 10nene mutter otsa siis mis tikkpoldi number vms on?
Lapse suu seletab rohkem, kui mehe.
Postitused: 6,878
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
20-02-2015, 00:53 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-02-2015, 20:46 PM ja muutjaks oli
Marko.)
Kui tikkpoldile läheb "kümnene mutter" otsa on tegemist M10 keermega. Kui kasutad mutri keeramiseks 10mm võtit on suure tõenäosusega M6 keere.
EDIT: kirjaviga
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
Võrril olid ka minu mäletamist mööda 6mm tikkpoldid. Kui peab hädaga siiski keermelatti kasutama, siis see venib vist aja jooksul järele.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 134
Teemad: 7
Liitus: Sep 2014
Maine:
1
Ma loodan et saan räna siis espakist 6mm tikkpoldi aga kuidas tervet tikkpolti ära võta?kasutasin otsingut aga andis tulemuseks kuidas võtta murdunud tikkpolti,ise mõtlesin saeks kuidagi rauasaega tikkpoldi otsa soone ja kruvikaga keeraks kui võimalik nii
Lapse suu seletab rohkem, kui mehe.
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
Vanasti tehti nii, et keerati kaks mutrit tikkpoldi otsa ja teineteise vastu kõvasti kinni. Siis alumisest mutrist keerates hakkas tikkpolt ennast lahti kruvima.
Edu!
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Seib kahe mutri vahel lisab süsteemile ilu ja efektiivsust.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 134
Teemad: 7
Liitus: Sep 2014
Maine:
1
Nii türil polnud 2ehituspoes tikkpolte ja nüüd ei ole kuskilt saada ostsin muidu keermelati aga proovsin vana tikkpolti ära võtta panin 2muttrit omavahel kõvasti kinni ja alumisest hakkasin lahti tegema ja siis keerleb ka üle se polt nagu seal nii pehme mul enam polegi seal keeret niiväga,Mul on 1silinder millel korralikud tikkruvid silindripeal kas võtan hoopis selle ja pean uuesti hermeetikuga tihendid tegema?
Lapse suu seletab rohkem, kui mehe.
Postitused: 61
Teemad: 1
Liitus: Jan 2013
Maine:
0
Kui see teine silinder on korralik siis pane peale, aga kui ülevalt kulunud siis proovi sealt tikkpolt kahe mutri abil välja keerata. Jälgi, et vigase keermega mutreid ei kasuta!
Postitused: 134
Teemad: 7
Liitus: Sep 2014
Maine:
1
Nii võtsin uue silindri seest tundus korralik olevavt ja leidsin sellise silindriepa kus olid sealt alt ära lihvitud need sooned ilusti et saaks äärde natuke hermeetikut panna ning seda tegingi,praegu siis just lõpetasin kruvisin kõik mutrid kinni aga krt arvan et mul olid jah mutrid vigased vms lõpus läksid veits kergemaksk kui keerasin
Lapse suu seletab rohkem, kui mehe.
Postitused: 463
Teemad: 2
Liitus: Feb 2013
Maine:
1
kui sul seal mitu silindrit valikus , siis proovi rõngast silindrisse , hea kui oleks uus rõngas . jälgi rõnga pilu üleval ja akende kohal , kui pilu muutub keset hülssi suuremaks , siis pütt tünniks kulunud . rõngas peaks ka võimalikult täie pinnaga hülsiga kontaktis olema , sellejärgi näed ära võimaliku ellipsi . kui mõlemad silindrid on ilma nähtavate defektideta , vali see milles rõngapilu jääb väiksem .