Käivitusmootor PD-10
#81

Helistasin antud kuldsebörsi kuulutusele ja vastuseks sain et tellisid ukrainast 20tk ja need müüdi nädalaga ära. Juulis pidid uued tulema kui palju ja millal juulis seda ei oskanud ta ise ka öelda. Niiet kellel nüüd on vöiks ülevaatlikuma pildi seeria vidinast teha, möne video klipigi teistele vaatamiseks. Ikkagi 20tk peaks nüüd neid olema.

Kes ise teinud vöiks ka täpsemalt pajatada vidinast. Just piltidega.

Seniks venelased on möelnud nii..
https://www.youtube.com/watch?v=KRq7h1oHD-M
https://www.youtube.com/watch?v=sfVLTFe8n9M
https://www.youtube.com/watch?v=SoB72Z90NNY
Vasta
#82

Vahetain ise selle PeDe-10 starteri vastu välja (vaheplaat, hooratas) just samal päeval kui see teema siin üles võeti. Pole veel proovida saanud, aga ei usu, et taga igatsema hakkan. Hetkel on Hiina hooratas 90€, 4kw starter 130€ ja vaheplaat ca 50€, seega rahaliselt sama kui see reduktori ehitus.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#83

(15-06-2015, 14:07 PM)hannest Kirjutas:  Vahetain ise selle PeDe-10 starteri vastu välja (vaheplaat, hooratas) just samal päeval kui see teema siin üles võeti. Pole veel proovida saanud, aga ei usu, et taga igatsema hakkan. Hetkel on Hiina hooratas 90€, 4kw starter 130€ ja vaheplaat ca 50€, seega rahaliselt sama kui see reduktori ehitus.

Tõsi, aga näiteks JUMZile starteri paigaldus juba oluliselt kulukam ja keerulisem. Russile ei näe mingit põhjust sellist aretist panna, aga JUMZI puhul ülihea ja lihtne variant. Veelenam kui on kopaga variant, siis vaja mootor maha võtta ja tõsteseadet jms lisaks uus hoorattakarter jms kokku 500+€ eest juppe.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#84

Ala ostan " uue " 82 käivitus mootoriga. Maksan sama raha aku+ too vidin+ starter vörreldes aku+vaheplaat+ hammasvöö vöi hooratas+ starter. Vidina+ aku ja kaabelduse paigaldamine no mingi 2-3h rahulikult tehes. Traktor pooleks ja kokku päev ( 12h ) ja vaat et pealegi kui teed esimest korda. Ning isegi kui ei tee vöidad vidinaga kövasti aega ja tulemus on ju suhteliselt sama. Kuidas see üldse bellaka peale mahub, vot ei teagi, pilte ka kuskil pole..
Vasta
#85

Päris starter on siiski mõnest vaatenurgast parem plaan kui selline poolik lahendus käivitusmootoriga ristamise teel.
Ok, käivitusmootori siduri võib kinni panna aga pendiksi peab ikka sisse tõmbama enne käivitamist ja see ei taha minna kui hambaotsad kohakuti jäävad.
Seega peaks sortsu starteriga liigutama ja see pole väga hea starterile ja hammasvööle.
Lisaks kõigele veab käivitusmootor suurt mootorit aeglasemalt ringi kui starter ja seega võtaks käivitamine külma mootoriga rohkem aega ja energiat.
Asjal oleks jumet, kui lisada starterile hooratas ja muuta see inertsstarteriks.
Seega kaoks vajadus korraliku aku järele ja käivitada võiks suvalise akuga.
Vasta
#86

Vast sobib teemasse, sest starter on PD-10 suur rivaal ja ähvardab juba viimast välja sööma hakata. Seega milline aku peaks olema 4kw starteril ja kas 1x12v või 2x6v?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#87

(15-06-2015, 23:15 PM)hannest Kirjutas:  Vast sobib teemasse, sest starter on PD-10 suur rivaal ja ähvardab juba viimast välja sööma hakata. Seega milline aku peaks olema 4kw starteril ja kas 1x12v või 2x6v?

Mis mõttes peaks? 4 kW puhul pole akuga muret, kuniks sealt vähegi käivitusvoolu tuleb. Toungue

Minul on D240 käivitamiseks kasutusel Optima PunaPea. Seni pole puudu jäänud. Cool

Olen omast hooletusest sissejäänud massi tõttu tühjaksjooksnud aku tõttu pruukinud ka poolpidust sõiduauto 60 Ah ja polnud ka probleemi. Jaksas käima vedada küll.

Usutavasti piisaks ka 74 Ah akust, kuid sada mahub kenasti akukasti ära ja väike reserv ei tee kunagi pahaWink

Viidatud reduktorile paaritatud starteri puhul tekib minul küsimus reaalsete mootoripöörete kohta. Et diiselmootor käivituks, peab mootor tegema 2 pööret sekundis, külmaga enamgi. Annab see ülekanne nii palju välja?
Vasta
#88

   Kustutan pisut erutust selle aretise suhtes,
Sama teema esimesel lehel toob hr.Msluik välja andmed, et CMD ja MTZ puhul on käivitusmootori pööretel 3500p/min suure mootori pöörded nii 210 p/min.

Magnetoni lehel http://www.magneton.cz/en/product-detail?mid=9142780 on antud starteri tööpööreteks 1500 p/min.
See on üle 2x vähem kui bensumootoril ehk siis suur mootor teeb 90 p/min ilma kadusid arvestamata( mootori külm õli, külm hüdroõli ). Külma ilmaga sellise asjaga on väike aku enne tühi kui käima saab.
Vasta
#89

(16-06-2015, 12:53 PM)tamburiin Kirjutas:     Kustutan pisut erutust selle aretise suhtes,
Sama teema esimesel lehel toob hr.Msluik välja andmed, et CMD ja MTZ puhul on käivitusmootori pööretel 3500p/min suure mootori pöörded nii 210 p/min.

Magnetoni lehel http://www.magneton.cz/en/product-detail?mid=9142780 on antud starteri tööpööreteks 1500 p/min.
See on üle 2x vähem kui bensumootoril ehk siis suur mootor teeb 90 p/min ilma kadusid arvestamata( mootori külm õli, külm hüdroõli ). Külma ilmaga sellise asjaga on väike aku enne tühi kui käima saab.

Mis on aku suurusel pistmist sellega, et mootorit ei aeta käivitumiseks vajaliku kiirusega ringi? Diisel tahab kiiret survetakti ületamist.

90 p/min on poolteist pööret sekundis. Sellest piisab ka, kui mootor on mineja. Kui mootor pole mineja, siis põletab pooletunnine ketramine vaid starteri maha.

Starteril on väidetavalt 10 hammast. Käivitusmootori hammasvööga hoorattal on ümmarguselt 70. Palju on käivitusmootori vedaval ja palju pendiksivõllil hambaid? Saaks mootori käivituspöörded teada, kui voolu on piisavalt.

2,7 kW on pea viieliitrisele mootorile lihtviisliselt vähe. 3,2 hakkab looma ja 4 on täiesti piisav.
Vasta
#90

1) Suuremal akul on enamasti ka suurem käivitusvool. Diisel tahab matsu- nagu juba kirjutasid.

2) Võtame siis hammasvööl 70, ja starteril 10 hammast, ülekanne 7.   Magnetoni 1500/7= 214 p/min e. 3,5 p/s

1,5 ja 3,5 p/s on ikka väga suur vahe. 

Omal 3,5kW Magneton, 24v, uued akud 100Ah, käivitusvool 900 A ( 30 sekundi jooksul -18C juures ), ilma küünlata peab ikka pisut käiama, kuigi mootor väga heas seisus.  Ise vaatan juba 5,9 kW- se starteri poole.
Vasta
#91

(16-06-2015, 15:07 PM)tamburiin Kirjutas:  ...
2) Võtame siis hammasvööl 70, ja starteril 10 hammast, ülekanne 7.   Magnetoni 1500/7= 214 p/min e. 3,5 p/s
...

Starterile mõeldud hoorattal on pea 100 hammast... No ei mäleta täpset arvu, aga erinevus on oluline.

Viidatud aretis aga pruugib käivitusmootori aeglustavat ülekannet, mistõttu minul tekib küsimus käivituspöörete piisavuses. Kui kellegi juhtub olema käivitusmootori andmed või mootor ise käepärast, saaks rehkendada.

Ilma hõõgküünlata pole ükski diisel pakases mineja. Vägivallaga saab muidugi ka hakkama.
Vasta
#92

(16-06-2015, 15:37 PM)v6sa Kirjutas:  
(16-06-2015, 15:07 PM)tamburiin Kirjutas:  ...
2) Võtame siis hammasvööl 70, ja starteril 10 hammast, ülekanne 7.   Magnetoni 1500/7= 214 p/min e. 3,5 p/s
...

Starterile mõeldud hoorattal on pea 100 hammast... No ei mäleta täpset arvu, aga erinevus on oluline.

Viidatud aretis aga pruugib käivitusmootori aeglustavat ülekannet, mistõttu minul tekib küsimus käivituspöörete piisavuses. Kui kellegi juhtub olema käivitusmootori andmed või mootor ise käepärast, saaks rehkendada.

Mind ka huvitaks, mis sest kiirusest alles jääb. Kui enamvähem sobiks, siis oleks kohe paigaldamas....

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#93

Supipaksu asemel ennustamisele võiks ju võtta edasimüüjaga suhelda ja paluda edastada foorumisse mõne seadme masinale paigutanud kommentaar. Hea toote korral ei peaks olema probleemiks.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#94

  Olgu siis starteri puhul 100/10=10, siis 1500/10=150p/min e. 2,5p/s diisli väntvõllil. See ei ole 1,5p/s e. 90 p/min

 See aretis läheb ju käivitusmootori mootori asemele 1:1
Juhul kui on starter nihutatud alla poole võrreldes väntvõlliga, siis on pöörlemine natuke kiirem, sest jääb ära ülekanne
21/15 = 1,4.  

 Olgu ilma vahehammasrattata n=21, siis käivitusmootori pöörded 3500p/min asendatakse starteri 1500x1,4 p/ min. 
Tulemus: 3500/(1500x1,4)= 3500/2100= 1,66 korda aeglasem diisli pöörlemine
Võrreldes käivitusmootoriga; 210p/min ( 3,5 p/s)  /  1,66 = 126 p/min  ( ca 2 p/s )   starteriga läbi ülekande diisli vänvõllil.              

Kõik bensumootori andmed on esimesel lehel olemas tänu hr. MsLuigele, vaadake ometi. Näha on ülekanne samuti.
Vasta
#95

Veel parem oleks pöörete ja ülekandearvude lahtiseletamine, siin on körtpärtlit süle ja seljaga kirja pandud. Või on kellelgi korralikud algandmed olemas, ma võin ka koolipapaks hakata.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#96

Uudishimust käisin ja mõõtsin tahhomeetriga 24V ilma reduktorita starteriga Belarusil käivituspöördeid ja tulemus oli 412p/min.
Peal on 2 tk 50Ah akut käivitusvooluga 985A kumbki ja loodetavasti pole sellist talvepäeva, kus traktor ei käivitu.
Vasta
#97

(16-06-2015, 16:22 PM)Aspelund Kirjutas:  Supipaksu asemel ennustamisele võiks ju võtta edasimüüjaga suhelda ja paluda edastada foorumisse mõne seadme masinale paigutanud kommentaar. Hea toote korral ei peaks olema probleemiks.

A.

Kodanik moderaator, küsisin pöörete jms kohta ala Talutehnikast juba ammu, kahjuks jäädi vastus võlgu!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#98

Ülekandearvudest; veelkord 1. lehelt käivitusmootori pöörded/ diisli pöörded=3500/208=16,8 MTZ korral

kuskil jäi meelde, et SMD 14 korral oli samuti käivitusmootorilt diislile ülekandearv 17.  Seda kinnitab ka 1. lehe andmete kasutamine.

Starteri puhul hetkel ei ole hammasvööd käepärast, saan pühade aeg vaadata, aga hammasvööl on kuskil 130..140 hammast( siduriketta läbimõõt 340 mm, kettast kummalgi pool hammasvöö jaotusringjooneni nii 40 mm, jaotusringjoon siis ca 410...420 mm, moodul 3 )

Mulle endale ei meeldi reduktorstarteri pöörded, talvel on 3,5kW uimane, kuigi käivitusvool 900 A SAE järgi. Kui juba väiksemad akud, käivitusvool sama 900 A aga ilmseld EN standardi järgi annab 412 p/min....

EN on SAE-st 7,5V korral nii 3x lahjem ajaliselt, siis tekib mul ka tunne et otseveo starter on ikka õige asi.   See 412 p/min ongi põhjus, miks mõtlen ISKRA 5,9kW starteri peale. Otseveoga võimas starter annab diislile paremad pöörded käivituseks võrreldes reduktorstarteriga. Seda olen lugenud ka fermer.ru-s.
Vasta
#99

Siiani kasutasin mina ka käivitusmootorit aga peale kabiini vahetust (poolakas) pidin mõtlema muude variantide peale. Kabiinil puudub käivitusmootori starteri jaoks väljalõige. Ei taha ka koguaeg nööri kakkuda. Tean et on olemas mingi tagasi pööratud reduktor koos käsi starteriga aga seda kuskilt ei leidnud. Kasutan 3,2 kw starterit ja 100 akut. Kui talvel peaks hätta jääma siis panen käivitusmootori tagasi, selle võimaluse jätsin alles.
Asja enda ehituseks kulus pool päeva. Pendiksi enda hambad treisin maha ja keevitasin asemele väntvõlli hammaka mis hambub vahe hammasrattaga (pendiksi hambumine ei sobi vahehammasrattaga).
Ise olen praegu rahul.
Aretus näeb välja ise selline:
   
Vasta

(16-06-2015, 20:16 PM)tamburiin Kirjutas:  ...
siis tekib mul ka tunne et otseveo starter on ikka õige asi.   See 412 p/min ongi põhjus, miks mõtlen ISKRA 5,9kW starteri peale. Otseveoga võimas starter annab diislile paremad pöörded käivituseks võrreldes reduktorstarteriga. Seda olen lugenud ka fermer.ru-s.

Millist mudelit mõtled?

Kataloogist vaadates näikse kõik olema planetaarülekandega.

24V on muidugi parem: sama võimsuse jaoks kulub poole vähem voolu. Väiksem vool=väiksemad kaod juhtmetes.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne