Postitused: 323
Teemad: 6
Liitus: Dec 2009
Maine:
0
Vahetain ise selle PeDe-10 starteri vastu välja (vaheplaat, hooratas) just samal päeval kui see teema siin üles võeti. Pole veel proovida saanud, aga ei usu, et taga igatsema hakkan. Hetkel on Hiina hooratas 90€, 4kw starter 130€ ja vaheplaat ca 50€, seega rahaliselt sama kui see reduktori ehitus.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Postitused: 40
Teemad: 12
Liitus: Jun 2015
Maine:
1
Ala ostan " uue " 82 käivitus mootoriga. Maksan sama raha aku+ too vidin+ starter vörreldes aku+vaheplaat+ hammasvöö vöi hooratas+ starter. Vidina+ aku ja kaabelduse paigaldamine no mingi 2-3h rahulikult tehes. Traktor pooleks ja kokku päev ( 12h ) ja vaat et pealegi kui teed esimest korda. Ning isegi kui ei tee vöidad vidinaga kövasti aega ja tulemus on ju suhteliselt sama. Kuidas see üldse bellaka peale mahub, vot ei teagi, pilte ka kuskil pole..
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Päris starter on siiski mõnest vaatenurgast parem plaan kui selline poolik lahendus käivitusmootoriga ristamise teel.
Ok, käivitusmootori siduri võib kinni panna aga pendiksi peab ikka sisse tõmbama enne käivitamist ja see ei taha minna kui hambaotsad kohakuti jäävad.
Seega peaks sortsu starteriga liigutama ja see pole väga hea starterile ja hammasvööle.
Lisaks kõigele veab käivitusmootor suurt mootorit aeglasemalt ringi kui starter ja seega võtaks käivitamine külma mootoriga rohkem aega ja energiat.
Asjal oleks jumet, kui lisada starterile hooratas ja muuta see inertsstarteriks.
Seega kaoks vajadus korraliku aku järele ja käivitada võiks suvalise akuga.
Postitused: 323
Teemad: 6
Liitus: Dec 2009
Maine:
0
Vast sobib teemasse, sest starter on PD-10 suur rivaal ja ähvardab juba viimast välja sööma hakata. Seega milline aku peaks olema 4kw starteril ja kas 1x12v või 2x6v?
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Postitused: 87
Teemad: 0
Liitus: Aug 2013
Maine:
0
1) Suuremal akul on enamasti ka suurem käivitusvool. Diisel tahab matsu- nagu juba kirjutasid.
2) Võtame siis hammasvööl 70, ja starteril 10 hammast, ülekanne 7. Magnetoni 1500/7= 214 p/min e. 3,5 p/s
1,5 ja 3,5 p/s on ikka väga suur vahe.
Omal 3,5kW Magneton, 24v, uued akud 100Ah, käivitusvool 900 A ( 30 sekundi jooksul -18C juures ), ilma küünlata peab ikka pisut käiama, kuigi mootor väga heas seisus. Ise vaatan juba 5,9 kW- se starteri poole.
Postitused: 5,825
Teemad: 742
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Supipaksu asemel ennustamisele võiks ju võtta edasimüüjaga suhelda ja paluda edastada foorumisse mõne seadme masinale paigutanud kommentaar. Hea toote korral ei peaks olema probleemiks.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 87
Teemad: 0
Liitus: Aug 2013
Maine:
0
Olgu siis starteri puhul 100/10=10, siis 1500/10=150p/min e. 2,5p/s diisli väntvõllil. See ei ole 1,5p/s e. 90 p/min
See aretis läheb ju käivitusmootori mootori asemele 1:1
Juhul kui on starter nihutatud alla poole võrreldes väntvõlliga, siis on pöörlemine natuke kiirem, sest jääb ära ülekanne
21/15 = 1,4.
Olgu ilma vahehammasrattata n=21, siis käivitusmootori pöörded 3500p/min asendatakse starteri 1500x1,4 p/ min.
Tulemus: 3500/(1500x1,4)= 3500/2100= 1,66 korda aeglasem diisli pöörlemine
Võrreldes käivitusmootoriga; 210p/min ( 3,5 p/s) / 1,66 = 126 p/min ( ca 2 p/s ) starteriga läbi ülekande diisli vänvõllil.
Kõik bensumootori andmed on esimesel lehel olemas tänu hr. MsLuigele, vaadake ometi. Näha on ülekanne samuti.
Postitused: 6,878
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Veel parem oleks pöörete ja ülekandearvude lahtiseletamine, siin on körtpärtlit süle ja seljaga kirja pandud. Või on kellelgi korralikud algandmed olemas, ma võin ka koolipapaks hakata.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Uudishimust käisin ja mõõtsin tahhomeetriga 24V ilma reduktorita starteriga Belarusil käivituspöördeid ja tulemus oli 412p/min.
Peal on 2 tk 50Ah akut käivitusvooluga 985A kumbki ja loodetavasti pole sellist talvepäeva, kus traktor ei käivitu.
Postitused: 87
Teemad: 0
Liitus: Aug 2013
Maine:
0
Ülekandearvudest; veelkord 1. lehelt käivitusmootori pöörded/ diisli pöörded=3500/208=16,8 MTZ korral
kuskil jäi meelde, et SMD 14 korral oli samuti käivitusmootorilt diislile ülekandearv 17. Seda kinnitab ka 1. lehe andmete kasutamine.
Starteri puhul hetkel ei ole hammasvööd käepärast, saan pühade aeg vaadata, aga hammasvööl on kuskil 130..140 hammast( siduriketta läbimõõt 340 mm, kettast kummalgi pool hammasvöö jaotusringjooneni nii 40 mm, jaotusringjoon siis ca 410...420 mm, moodul 3 )
Mulle endale ei meeldi reduktorstarteri pöörded, talvel on 3,5kW uimane, kuigi käivitusvool 900 A SAE järgi. Kui juba väiksemad akud, käivitusvool sama 900 A aga ilmseld EN standardi järgi annab 412 p/min....
EN on SAE-st 7,5V korral nii 3x lahjem ajaliselt, siis tekib mul ka tunne et otseveo starter on ikka õige asi. See 412 p/min ongi põhjus, miks mõtlen ISKRA 5,9kW starteri peale. Otseveoga võimas starter annab diislile paremad pöörded käivituseks võrreldes reduktorstarteriga. Seda olen lugenud ka fermer.ru-s.