(20-01-2017, 18:47 PM)Marko Kirjutas: Ront on tiba ülehinnatud vist? Peaaegu 11000 eurot on ainult auto. Seal hästisäilinud roolist paar-kolm sotti tagasi saada väga ei lohuta
Kas sealt muud ei oleks võtta?
No muidugi ülehinnatud, vend müüb seda juba üle poole aasta. Peale esisilla ja velgede seal küll midagi võtta pole, aga asi selles, et see on juba pikka aega olnud ainuke Venes müügilolev M1. Kunagi sügisel oli teine ka ja ka originaalse esisillaga aga seisukord veel hullem siinsamas Pihkva oblastis, küsis 6000 €, osteti nädalaga ära. No siis ma veel ei uskunud et selle sillaga nii raske on. Neid M1 on ikka vist jube vähe järgi jäänud. Eestiski ainult 3-4 tk. ja neistki ainult üks orig. sillaga. Muidu meil siin ju kullaauk nende vanade Vene masintega. Kunagi oli juttu mu Ukraina tuttavatega, kuskilt lugesin et meil on arvel 39 ZIM, no pooled neist vast sõidukõlbulikud, siis 4 miljonilises Kiievis pidi ainult 9 tk olema ja ka pooled vast sõidavad.
(Seda postitust muudeti viimati: 20-01-2017, 19:44 PM ja muutjaks oli Formika.)
(20-01-2017, 19:03 PM)marz Kirjutas: Puhtalt isiklikust huvist küsin, millised detailid sillas ei ole osaval meistrimehel isevalmistatavad?
Panin siia esisilla joonise. Ega ta nii kerge järgi teha ei ole. Kasutatud on kindlasti eriteraseid ja need kõverad roolihoovastiku osad näevad ka hiljem välja kui sepal tehtud.
Pilte vaadates,meenutab see 1947.a Ford veoauto esisilda,kuid kas isand Formika on uurinud kui palju on GAZ M1 KGB esisild sarnane Ford V8 omale? Ei usu,et Fordi esisilda niisama kergelt leiab isegi Põhja-Ameerikast,kuna aeg oma töö teinud nendega.
(20-01-2017, 19:52 PM)kopraonu Kirjutas: Pilte vaadates,meenutab see 1947.a Ford veoauto esisilda,kuid kas isand Formika on uurinud kui palju on GAZ M1 KGB esisild sarnane Ford V8 omale? Ei usu,et Fordi esisilda niisama kergelt leiab isegi Põhja-Ameerikast,kuna aeg oma töö teinud nendega.
Nad tegid esisilla vastavalt Vene oludele jupp maad tugevama, kuna katsesõitudel see Ameerika sillake lagunes mõne tuhande km pärast laiali. Kolmekümnendate lõpus olid Ameerikas ilma aukudeta asfaltteed aga Venes aukudega kruusateed. Vedrustus ja amortisaatorid on ka teised. Kuna tegemist on ikkagi ilgelt kalli projektiga, siis tuleb jälgida 100% originaalsust, noh vähemalt 95%
Lisan siia veel juurde, et see sild peab ikka väga täpne olema. Nagu jooniselt näha, pole rataste kaldenurki võimalik reguleerida, ainult kokkujooksu. Võib-olla keegi kuskil ongi võimeline selle silla valmis tegema aga kindlasti mitte ilma kõrvaloleva näidisetta ja olemegi alguses tagasi.
Panen siia ka pildi Ford B 40 esisillast. Kes viitsib mõned postitused tagasi vaadata, siis võrreldes tagasillaga on esisillad erinevad nagu öö ja päev.
Ma ei taha niisama siin lolli juttu ajada aga M1 esisilla tala meenutab küllaltki GAZ 51/52 esisilla tala kuid jah seda siiski paberilt vaadates. Päris elus on need asjad ilmselt täiesti teisiti. Kuid kas äärmisel juhul ei annaks 51 sillatalast kohandada ringi M1 jaoks? On sellele isand Formika mõelnud?
(21-01-2017, 16:38 PM)kopraonu Kirjutas: Ma ei taha niisama siin lolli juttu ajada aga M1 esisilla tala meenutab küllaltki GAZ 51/52 esisilla tala kuid jah seda siiski paberilt vaadates. Päris elus on need asjad ilmselt täiesti teisiti. Kuid kas äärmisel juhul ei annaks 51 sillatalast kohandada ringi M1 jaoks? On sellele isand Formika mõelnud?
Kui ma nüüd mõtlema hakkan, siis meenutab jah, kuigi mõistus keeldub uskumast , et see võimalik oleks, mõõdud teised ja raskused ka . 51 sild peaks ikka jupi maad toekam olema. Aga tõele au andes, pole ma M1 silda ka oma silmaga näinud.
(Seda postitust muudeti viimati: 21-01-2017, 16:53 PM ja muutjaks oli Formika.)
Aga huvi pärast kui kellelgi on 51 kataloogi võiks vaadata kas mõnede detailide numeratsioon ühtib, kuid veelkord mõistus keeldub uskumast. Aga tänud isand Kopraonule huvitava vihje eest
(21-01-2017, 17:10 PM)kopraonu Kirjutas: Selline on siis F250-F350 Fordi esisilla tala 1947-53
Vot see meenutab küll M1 esisilda, kui mul nüüd hakkab meelde tulema, siis kusagilt sai loetud, et Ameeriklasi huvitas väga see Venes väljatöötatud silla variant, äkki põrgulised kasutasidki omal kastikatel ära. Kuigi ta originaal ei ole ja tõenäoliselt saaks kasutada ainult tala. 50-ndatel olid USA.s juba kõik autod õli piduritega ja eks kogu keermestik ka tollimõõdus. Kui muud üle ei jää, tulebki USA -st otsima hakata aga ega see kerge ei ole.
Ma sain mõtte seostada kahte näiliselt seostamatut asja,ühest Youtube aktivistist nimega Coldwarmotors,kes ehitab isetehtud roadsterit.Millel on 1947a Fordi veoauto esisild. Ega GAZ 51 esisild on ka sisuliselt Fordi esisild aga päris samad nad ei ole kohe kindlasti. Kui sillataladega hätte jääd siis leidsin sellise koha: http://www.droppedaxles.com/FORD_AXLES.html
Kuidas siit osta saab ma ei oska kommenteerida! Aga ehk abiks ikka.
(21-01-2017, 17:46 PM)kopraonu Kirjutas: Ma sain mõtte seostada kahte näiliselt seostamatut asja,ühest Youtube aktivistist nimega Coldwarmotors,kes ehitab isetehtud roadsterit.Millel on 1947a Fordi veoauto esisild. Ega GAZ 51 esisild on ka sisuliselt Fordi esisild aga päris samad nad ei ole kohe kindlasti. Kui sillataladega hätte jääd siis leidsin sellise koha: http://www.droppedaxles.com/FORD_AXLES.html
Kuidas siit osta saab ma ei oska kommenteerida! Aga ehk abiks ikka.
Ma ka juba tegutsesin omalt poolt aga midagi rõõmustavat ei ole, nimelt on autod, nagu inimesedki kõhukamaks muutunud. Ford B 40 käändtelje silmade vahe on 2 tolli lühem, kui 50-ndate Fordi kastikatel, ehk teistpidi väljendades autod hakkasid rohkem laiama. Ja jumal teab, kust see 2 tolli laiemaks tehti. Vaevalt pääseb keskelt jupi väljalõikamisga, siis ei pruugi vedrude kohad täpselt sobida. Ja kas on üldse aktsepteeritav esisilla lappimine, isegi kui õnnestuks mõni Ameerika eksemplar saada.
Isand kopraonu, sa leidsid päris hea lehekülje nendest sildadest. Neid tõesti on sealt võimalik osta. kõik mõõdud ka ilusti olemas. Võib-olla annabki sealt midagi sobitada. Ma arvan et tala saab sealt kätte, sest seal on ka paar 37 a. hevy duty varianti. Aga need käändtelje otsad ja roolihoovastik ikka lahtine. Tuleb kaevata, äkki leiab ka midagi Fordilt.
Ma arvan, et enne millegi tellimist Ameerikast peaks nende kontoritega suhtlema...
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
(Seda postitust muudeti viimati: 21-01-2017, 22:47 PM ja muutjaks oli Marko.)
Suur Päälik Aspelund võttis sõnad suust, tootjaga suhtlemine oleks asjaks.
Ameerika suunal mul on kontakt saehuvilisega, kes Sõpruse omandas, ma võin ju küsida aga siis oleks vaja täpset mudelit.
Markoättheaasjanimelkõigeksvalmis
Ma arvan, et enne millegi tellimist Ameerikast peaks nende kontoritega suhtlema...
A.
Tänan. Ega ma sinna Ameerika poole veel ei tõmble. Suhtlesin selle Novossibirski firmaga, kes tegelebki vist ainukesena põhjalikult GAZ M1 detailide restaureerimise ja taastootmisega. Igatahes esisilda pole ka nemad võimelised tootma, kuid lubasid mulle, et nad leiavad selle. Kuigi kaks nädalat on möödas, tulemusi pole. Kardan, et tegu võib olla ka Slaaviliku suurustamisega. Intensiivne otsimine käib ka Ukrainas. Igatahes kevadel tõstan kere maha, teen alumise poole GAZ 24-le 1-0, viin raami liivapritsi, lasen ära paigata mis vaja ja värvida. Kui selleks ajaks midagi silmapiiril ei ole, siis tuleb pilgud jänkide maale pöörata. Praegu kuulan lihtsalt maad, et kui vaja, siis tean mida teha või kuhu poole tõmblema hakata
(Seda postitust muudeti viimati: 25-01-2017, 23:09 PM ja muutjaks oli Formika.)
Viimasel ajal on idanaabrid minu tegemiste vastu huvi tundma hakanud. Kuna olen olnud ühenduses selle Novossibirski firmaga, kes vist peaaegu ainuisikuliselt toodab igasuguseid retro juppe M1-le. Sai nendega oma plaanist, taastada KGB Emka natuke räägitud, siis nüüd paistab, et naabrid on ka sellise unustatud masina enda jaoks avastanud. Saadetakse ka haruldaste M1 modifikatsioonide pilte. Siin on näha 4 veoline GAz -61-415, mida toodeti 1940 a. 2 tk. Umbes samasid Gaz-61-416 toodeti 36 tk ja olid varustatud tankitõrje kahuritega. Tehti neid 1941 kuni sakslased mootoritehase puruks pommitasid. Siis jäi kogu gaz M1 ja Gaz 11 baasil toodetud mudelite ja modifikatsioonide tootmine seisma. Antud Eksemplar tõenäoliselt ümber ehitatud Gaz 11-st. Jällegi esisilla probleem. Gaz 67 esisildu ikka liigub.