Citroen Berlingo, 2,0 HDI, 2000a.

Aeg möödub, kilomeetrid tulevad.
Käisin paari autoga ülevaatusel ja kontrollisin ka Berlingo numbrit. Oo, aega küll, ülevaatus 11 kuul (numbri järgi). Õhtaks oli aga postkastis riigi saadetud e-mail, et ülevaatus hakkab läbi saama. Nüüd alles meenus, et reg numbri järgi asi enam ei käi ja regamisel antakse suva number. Mis siis ikke, läksin järgmisel päeval kolmandat korda ülevaatusele ja nagu eelmistegagi, õnnestus esimesel korral.
Peale seda ajasin auto kodus tõstukile, kevadiseks hooldeks. Vaja oli paigaldada uuesti päevatuled. Krt motamees ostis ju hiinakad https://www.youtube.com/watch?v=M7E5rT3Uf6c  Eelmised olid läbi põlenud ja eemaldatud.
Juba mõnda aega olen täheldanud väikest tosooli kadu. Avastasin, et AL radika otsakaane klambrid on oksüdeerunud ja ei suuda plastikust otsakaant enam paigal hoida. Algul pidin tellima uue radika, aga tahtsin katsetada ühte ratsi. Tõmbasin koormarihmaga otsakaaned kinni. Ju näeb, kas on abi. Kui ei, siis tellin uue.

       

Eelmine omanik oli juba paigaldanud tagasillale määrdeniplid, et hoida tagasi tagasilla hävingut. Loomulikult määrin ma igal võimalusel need niplid.

   

Värskendada tuleb ka tagavararatta kinnituskruvi määret ja seda liigutada. Muidu võib teel tekkida olukord, kus tagavara on küll olemas, aga kätte es saa.

       

Sai eemaldatud ka esimesed soendusmatid ja alla läksid jälle suvemustriga kummid.
Veel mõned nipet-näpet asjad ja massin läheb suvele vasta. Näiteks käis nibinabi alla mõne rooste alguse ülepritsimine põhja alt. Ka on plaanis pigieemaldusprogramm.

hp
Vasta

(07-04-2019, 13:29 PM)motamees Kirjutas:  ...
Värskendada tuleb ka tagavararatta kinnituskruvi määret ja seda liigutada. Muidu võib teel tekkida olukord, kus tagavara on küll olemas, aga kätte es saa.
...
Veel mõned nipet-näpet asjad ja massin läheb suvele vasta. Näiteks käis nibinabi alla mõne rooste alguse ülepritsimine põhja alt. Ka on plaanis pigieemaldusprogramm.

Kas tagavararatta rehviröhku ka värskendasid ?
Elementaarne asi, mis unustatakse teha, kuna keegi ei viitsi tagavararattale ligi pääseda.
Pigieemaldust näitan, kui maal. Toimib küll, pulkšampooni on aint juurde vaja.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Õhk kontrollitud. Pigieemaldus tehtud, kõigil autodel.

hp
Vasta

(07-04-2019, 13:29 PM)motamees Kirjutas:  ... Algul pidin tellima uue radika, aga tahtsin katsetada ühte ratsi. Tõmbasin koormarihmaga otsakaaned kinni. Ju näeb, kas on abi. Kui ei, siis tellin uue...

Vaatasin täna tosooli taset ja keik normis - rats õnnestus.

hp
Vasta

(13-04-2019, 22:58 PM)motamees Kirjutas:  Õhk kontrollitud. Pigieemaldus tehtud, kõigil autodel.

Räägi nüüd sellest saare meeste salajasest pulkšampooniga pigieemaldusest lähemalt.
Vasta

(23-04-2019, 22:02 PM)Janka Kirjutas:  Räägi nüüd sellest saare meeste salajasest pulkšampooniga pigieemaldusest lähemalt.

Lähed metsamajandi õuel asuvasse extanklasse ja ostad pigieemaldusvahendit. Pritsid (vana mürgipritsiga) selle peale (mitte päiksepaistelise ilmaga), lased veidi vädida ja pesed survepesuriga maha. Pigi ongi eemaldatud.
Eriti pedantsed mehepojad pesevad veel peale seda, käsipesuharjaga, kus käib sees pulksampoon, masina üle. Muidu jääb autole peale veidi hallikas toon.
Mina pulksampooni ei vajanud. Põhjusi võib olla mitu, täpsemat uuringut pole teinud. Võib-olla pole ma nii pedantne, võib-olla olen poolpime ja ei näe hallikat tooni, võib-olla hoopis on mu autod sellised risud, et hallikas toon ei paistagi välja, võib-olla ei jää sooja veega survepesuriga üldse hallikat tooni.

hp
Vasta

Selge. 
Nigut vene kroonus mundreit ja põrandat majapidamisseebi ja selle harjaga pesti. Big Grin
Seep mahtus harja alla.

Möödunud suvel pesin palavate ilmadega oma musta autot. Värvilt musta.
Jäi ka halliks. Jahuta survepesuriga, kuis tahad, aga plekk ikka momentaalselt nii tuline, et vahalisandiga šampoon kuivas kinni.
Hää õppetund. 
Kui päev õhtaks jahenes, poleerisin päris vahakihiga üle. Võttis sülitama küll.
Vasta

Juba talvel vaatasin, et Berlinksi tagatuled ei ole päris meie kliima jaoks. Lumi korjab stange peale hunniku ja varjab tagumise gabariidi ära. Tuli peaks asetsema ülaservas, udulambi augus. 
Võtsin siis tule lahti ja ühendasin veidi juhtmeid ringi/kokku.

Vahemärkusena - uurisin lähemalt gabariidi/piduri pirni ja avastasin endale uue nähtuse. Kõiksepealt panin tähele, et kinnitusnibud ei ole üksteisele vastakuti, vaid väikse nihkega, nagu kollasel suunapirnil.

   

Kirju pealt uurides tuligi välja, et antud pirn ei sobigi berlingole. Pesas peaks olema tavaline kahe niidiga pirn 21/5w. Ebardlik pirn aga on 21/4w. Millele selline pirn sobib ja miks äkki "uus" standard.

   

Parema tulega on lihtne. Seal on udulambi ava tühi. Paigutasin sinna 5w gabariidi pirni. Nii on olukord paljudele autodele sarnane, kus ühes lambis kaks gabariiti. Teine võib ka hädapärast läbi põleda, nurk on ikke märgitud.

   

Vasaku tulega peab veidi tinutama. Kahe niidiga pirnile tuleb teha koht/ühendused, siis jääb ka udulamp alles.

hp
Vasta

neid kahe niidiga pi8rne jah mitme sokliga.kangool kah vasak park kord põles kord mitte ja enne ülevaatust tuli asi korda saada.tuli maha pirn välja ja oblika roimalt teine terve pirn paika ja tuld.ülevaatusel selgus,et pirn vale vist mja võtsime tule maha onu mudis pirni natsa ja vist isegi käias ja uuesti paika ja siis jäi tulemusega rahule.
Vasta

Ma enda berlingol ka kunagi panin udutuled kabariitidena põlema, seda küll sel põhjusel et alumised pesad olid täiesti läbi mädanenud ja ülevalpool asuvad udutule pesad olid ahvatlevalt korralikud...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(28-04-2019, 23:22 PM)motamees Kirjutas:  Vahemärkusena - uurisin lähemalt gabariidi/piduri pirni ja avastasin endale uue nähtuse. Kõiksepealt panin tähele, et kinnitusnibud ei ole üksteisele vastakuti, vaid väikse nihkega, nagu kollasel suunapirnil.
Kirju pealt uurides tuligi välja, et antud pirn ei sobigi berlingole. Pesas peaks olema tavaline kahe niidiga pirn 21/5w. Ebardlik pirn aga on 21/4w. Millele selline pirn sobib ja miks äkki "uus" standard.

Nihutatud nibudega pirn ikka juhmi mehaaniku pärast, et ei saaks pirni valet pidi pessa panna. Moodsad ajad. Big Grin
Vasta

(04-05-2019, 11:07 AM)Viin Kirjutas:  
(28-04-2019, 23:22 PM)motamees Kirjutas:  juhmi mehaaniku pärast, et ei saaks pirni valet pidi pessa panna. Moodsad ajad. Big Grin

Momeelest on see nihutus vähemalt 50 aastat vana, mis moodsad ajad? 5/21W pirni saab paigaldada aint ühes asendis ju...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Üks auto, mis selliseid 4w tagagabariite kasutab on näiteks esimese põlve volvo v70. Seal on neid 4 tükki, äkki selle pärast ka veidi lahjemad, et tagasõitja silmade peale pimedas ei hakkaks. Ju on teisi veel, vaevalt neid pirne volvole üksi tehti.

Ja lollide jõud ja vägi on imeline, ma olen korduvalt näinud neid 21/5 pirne valetpidi pesas, nii et gabariit on 21w ja pidur 5w. Mis ei lähe paika, läheb jõuga paika.
Vasta

(04-05-2019, 13:10 PM)Marko Kirjutas:  
(04-05-2019, 11:07 AM)Viin Kirjutas:  
(28-04-2019, 23:22 PM)motamees Kirjutas:  juhmi mehaaniku pärast, et ei saaks pirni valet pidi pessa panna. Moodsad ajad. Big Grin

Momeelest on see nihutus vähemalt 50 aastat vana, mis moodsad ajad? 5/21W pirni saab paigaldada aint ühes asendis ju...

Et ei õnnestuks ilma olulise vägivallata 5/21 pessa paigaldada 4/21 pirni, loomulikult. See 1 W vahe on ju juriidilises mõttes elulise tähtsusega diferents.
Vasta

BAZ15d vs BAY15d
Vasta

(06-05-2019, 15:34 PM)stretch Kirjutas:      

Nice, valikut igatsugust, pole jöudu vajagi Wink

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(18-10-2018, 15:49 PM)motamees Kirjutas:  ...Motamees muretses ka oma tervise pärast ja paigaldas vaheseinale kaks kihti mürasummutit, ühe vana vaiba näol. Kaks kärbest ühe hoobiga - sai vaibast garaasis lahti ja seljataguse vaiksemaks.

Nüüd tüki aega sõidetud vaheseinaga ja soovitan soojalt, kellel tagumisi istmeid vaja pole. Seoses vaheseinaga on masin väga vaikne. 
Vahepeal sõitis sõber selle autoga, kuna tema enda masin andis otsad (mootoririke tahmatestis). Tal 2003 aasta Golf ja kiitis "kaubiku" vaiksemaks, kui tema oma masin.
Muidu on massin hää - kalla ja talla.

hp
Vasta

Ohh, 12 tuhat õlivahetusest möödas ja tegin õlivahetuse. Loomulikult pesuaine ja loputusõli ka.
       
Kui juba auto garaasis, siis vähe muud hoolet ka. Tagasilla kiige määrdeniplid said määritud ja ... saidki tööd otsa. No kontrollisin ikka kummirõhud ja võtsin tagavara ratta korra alt ja tagasi.
Siis tuli meelde, et kunde aknatõstuk tegi santi häält. Kiskusin ukse lahti, all kena tolmukaitse/mürasummuti.

   

Urgitsesin tõstuki trossisüsteemi välja ja leidsin, et üks plastikvidin oli katki läinud. 

   

Muidugi oli tross maha jooksnud viimase tõstmisega. Puurisin augud (pildil näha) ja tõmbasin "nipuga" plastiku paika. Igaks juhuks tegin teise jupiga samuti. Kokku pannes ei tahtnud kuidagi tross peale ulatuda. Lasin trossi reguleerija kõige lõdvema peale. Ikka ei ulatu.
Nuputamist oli ka regulaatoriga. Kuidagi ei saanud aru selle toimimisest. lõpuks nägin, et kaks kandilist nuppu käivad sisse välja ja sellega regulaatori fikseerimine toimubki. Pildil on üks lukustatud ja teine välja pressitud.

   

Regulaator kõige nõrgema peal ja ikka ei ulatu. Taipasin siis, et mootori sees on tross vist ajamile natuke sassi jooksnud. Panin asjad enam vähem paika, hoidsin käega trossi ja lasin nupust üles-alla. Paar korda sõites "venis" tross äkki pikemaks. Siis sain asjad paika ja klaasi uuesti liikuma.
Proovimise ajal (süsteem väljas, ilma klaasita) lasin mitu korda üles alla. Siis ikka pikema käiguga. Vaatasin, et all on fiksaatorid ees. Lasingi fiksaatorisse ja kõik toimis ilusti. Mõtlesin ka üles fiksaatorisse lasta, aga sela hakkas asi raksuma. Ülemiseks fiksaatoriks on hoopis "klaas kinni". Sain ikka kuidagi asja uuesti joonde. Nii, et ärga ülemisse lõppu katsetage.
Selleks korraks saigi hoole läbi. Uuesti sõitu.

hp
Vasta

Elu ei ole alati lill. 
Tankisin ükspäev auto ära ja hakkasin maale sõitma. Kuskil 5km pärast hakkas äkki mootorituli põlema ja seejärel jäi mootor ka seisma. Vahtisin natuke näitusid. Kuna midagi välja ei mõtelnud, proovisin uuesti käivitada. Hoo, käima läks. Uuesti edasi sõit, mitte tagasi. Sain miski aja sõita, jälle sama lugu. Vahe ainult selles, et mootorituli põleb pidevalt.
Sõitsin siis mõne päeva, iga 30seki tagant uuesti käivitades. Siis sain kompuutri auto külge. Veakoode oli mitmeid - EGR klapp, kütuserõhu klapp, õhumõõdik, mootori ülekuumenemine. No osa vigasid olin ise tekitanud proovimise ja katsetamisega. 
Saime kütuserõhku jälgides ka vea jälile. Kütuserõhk langeb järsku alla ja mootor seiskub.
Kõigepealt vahetasin ära kütuserõhu klapi - tühi töö. Siis vahetasin õhulugeja - jälle sama. Sõitsin, keerasin süüdet ja mõtlesin. Vahetasin veel kütusefilti ja kogu paagi kütte - kõik ikka endine. Kütte pumpasin paagist välja etteandepumbaga. Jooksis lahinal.
Sõitsin ikka ja mõtlesin. Süüdet tuli keeratra mõnel päeval 24 seki tagant, teisel päeval jälle 32 seki tagant. 
Ükspäev olin auto all küljuli ja "vestlesin" temaga. Äkki panin tähele eripära. Iga kord, ennem seismajäämist muutus kütuse etteande pumba hääl karusemaks. Ahhaa, pump ikka kulunud. Mingil hetkel läheb resonantsi ja enam ei suuda pumbata. Analüüs ütles mulle, et resonantsi minek on seotud välistemperatuuriga. Sellest päevade erinevad intervallid.
Pump ei maksa suurt midagi, vahetan ära. Hommik (igal juhul) on õhtust targem ja jätsin selle töö teiseks päevaks. Hommikul läksin siis paagi pumba juurdepääsuklappi otsima. Kiskusin kongi vineerpõhja välja ja oplaa, kaant polegi. Pumba vahetuseks tuleb paak maha võtta. Krt, just panin paagi kõrini täis. 
Evasion ootab juba nädal aega Aeromotorsist sumbutit ja on tõstuki peal. Otsustasin siis võtta talvekorterisse pandud Clio ja jätsin Berlingo "talvekorterisse". Kui Evasioni sõitma saan, siis toon Berlingo tõstukile. Siis näeb, kas viimane vestlus autoga osutub tõeks.

hp
Vasta

kas ilma paagikorgita oled proovind
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne