Postitused: 2,101
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
Nägin kuskil netiavarustes, et E514 oli pandud mingi Scania mootor kuskil. On keegi Eestis ka sellist asja kohanud või ise teinud?
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 2,101
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
Kasutan enda kombaini teemat, et uurida Niva mootorite kohta. Jutt siis ikka Niva kombaini mootorist, mis mootoreid seal kasutati ( mark) ja milliste parameetritega?
Nägin nimelt Leedus üht E514, millel oli peal Niva mootor ( ise pandud, mitte tehasest). Keegi siinmail ka näinud on? Tea, kas lahjaks ei jää? Kuigi kombain samalaadse suurusega vist, samas E514 koos heedriga ca 10500kg, Niva peaks kergem olema.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 328
Teemad: 0
Liitus: Oct 2012
Maine:
4
Mis selle E heedri laius on,peksu laius,trumli läbimõõt,punkri suurus,purusti?
Postitused: 325
Teemad: 9
Liitus: Dec 2007
Maine:
2
Pildilolev Niva mootor on vanem mudel, sest pole vahejahutit. Uuematel Nivadel ja kõikidel Jenisseidel on peal smd 21, mis on vahejahutiga ja 140 HJ.
Selline peaks sobima hästi, sest Jenissei on 5 meetrise heedri, kahe peksutrumli ,purusti ja 4,2 m3 punkriga.
On kunagine tähelepanek, et kõik vanemad lääne kombainid on väga kerge "käiguga" Ma kunagi üllatusin, kui ma suutsin 3 meetrise heedriga kombaini hasplist ringi ajada. Vene kombainidel ei suuda seda paljal heedril ka rääkimata tervest kombainist. Juba vikatit on raske liigutada.
Postitused: 2,101
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
Tänan info eest. Täitsa huvitav plaan. Oskad sa kommenteerida, kas see osa, mis on mootorilt jõu ülekandmiseks kombainile, on ka Niva osa või mõni muu aretus? Endal Niva kokkupuude viimane vast umbes aastast 1995...
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
30-01-2020, 20:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-01-2020, 20:14 PM ja muutjaks oli
unimüts.)
Kui sul Rando võimalus on, siis soeta jenissei mootor koos alusplaadi ja radikatega.
Pruunide 1200.1 masinatel olid suht head mootorid. 10x paremad kui nivadel. Kas seal oli seos Sampo'ga koostöös või mitte ei tea. Hinnaklass neil mootoritel kuigi seal 600-1000euri vahel.
Meil hoovipeal hunnik nivasid käinud läbi. Kõigil mootorid kehvad. Jenisseidel aga väga korralikud. Olgugi, et mõnel vist sai viimati mootor hooldust tehases.
Kuna akud on kallid. Siis ainukesena ma pooldan SMD 21/22 mootoritel käivitusmootorit. Sest neid vaja 1 kuu aega aastas ja selle jaoks oleks nutune osta 2 suurt 130st akut.
1200.1 ja 1200N masinate põhupurustid sobivad omavahel 1:1. Selleks oli vaja mootori siduripoolses otsas rihmaseib vahetada ja kaks lisarullikut/pingutit panna. Kuigi see originaal jenissei purusti on ilgem nikaldus. Jõuetu märjema vilja/heina puhul.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 2,101
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
Tänan viimatiste infokildude ja abi eest. Kiire Googeldamine telefoniga hetkel ühtegi head smd-21 mootori müügikuulutust ei andnud. Täitsa vaataks mōne üle ja peaks endaga pisut aru. Tundub täitsa hea mōte ühele oma E-dest ära katsetada.
Kuigi ka originaal IFA W50 juppe on lausa 4 mootori jagu, tahaks ühele proovida mingit teist lahendust. Hetkel tundub see smd-21 kōikse huvitavam olema. Seega kui keegi siinsetest teab olema mōnda smd-21 mootorit kuskil üleliigsena, vōib julgelt märku anda!
Kuidas see smd-21 muidu käivitub, starteriga versioon, on nö hea käivituja? Muidu üldse tundub pommikindel lahendus olema.
Milliseid hüdropumpasi Nival kasutati, kas seda käitati otse mootorilt vōi rihmajamiga?
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 2,101
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
Täna helistas mulle keegi kodanik, kes jagas Viljandimaa Fortschritti spetsialisti numbrit. Et on installeeritud nii Scania kui Volvo FM mootorit. Mōlemad variandid tunduvad samuti eriti magusad. Antud juhul küll E516 on mootoreid vahetatud, aga ega seal suurt vahet pole. Igatahes dilemma on suur ...
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 2,101
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
On siin mõni E516 kasutaja, kes räägiks oma kombaini töökindlusest, vigadest jms? Nii kogemuse mõttes, et kuidas oldi rahul, mis detailid andsid enim järgi jms.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 2,101
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
25-02-2020, 17:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-02-2020, 17:40 PM ja muutjaks oli
saarrand.)
Kas mõni Scania mootori tundja oskab nimetada mõnd nö pommikindlat 4 - 6 silindrilist Scania mootorit, mis IFA mootori asemele hea oleks?
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170