Postitused: 359
Teemad: 1
Liitus: Jan 2006
Maine:
18
Aga mis ikkagi oleks soov, mille poole püüda? Omalt seisukohalt, kus mitme hobiautoga saab aastas sõidetud alla 1000 km, on aspekt ka see, et neid lihtsalt aeg-ajalt liikumas hoida.
Pakun konstruktiivse diskussiooni sissejuhatuseks nt.
- rakendub üle x (=40?) aasta vanustele sõidukitele;
- TÜV iga y (=3?) aasta tagant;
- kindlustus igapäevasõidukiga sama lepingu peal.
Oma mätta otsast vaadates rohkem nagu polekski vaja.
Postitused: 1,289
Teemad: 28
Liitus: Feb 2005
Maine:
11
Sellega oleks täiesti päri
Karateturbo-kolm purki ja tigu
Postitused: 5,368
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
75
Arvestades olukorda, et igasuguseid kokkutulekuid üle riigi siis 1000 km. jääb väheks hooaja jooksul + kui keegi ka Läti tahab minna siis jääb kindlasti väheks. Riiga siit Viljandist 230 km.... 2000 km. oleks piisav.
Postitused: 6,992
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
97
18-02-2020, 23:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-02-2020, 01:11 AM ja muutjaks oli
Marko.)
Siit jõuame ilusti kuskil kõrvalteemas oleva halli numbri aretule juurde tagasi. Rikkumata, hästisäilinud ja bolt-on meetodil tehaseseadesse taastatavad musta numbri kandidaadid vääriksid oma kategooriat. Leebem ülevaatus hobiautole, mingisugunegi kaitse kindlustuse tabelipidajate vastu, ehk ka hindamine ja kaskovõimalus. Ma vedama ei hakka, aga ajurünnakus kindlasti osalen.
Siiani olen seaduseaugu täitnud mittesõitmise või õigel hetkel pidurdamisega
PS kõrvalteema siin:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...all+number
PPS vikerkaarest rääkijad võiksid tasem olla
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 6,992
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
97
(19-02-2020, 01:24 AM)Marvin Kirjutas: Ma panen
Momeelest käib jutt tehaseväravast väljunud autode konditsiooni taastatutest või siis võimalikest kandidaatidest.....
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,687
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
(18-02-2020, 23:52 PM)Marko Kirjutas: Siit jõuame ilusti kuskil kõrvalteemas oleva halli numbri aretule juurde tagasi.
...ja postituste liigutamisega siia teemasse saab "kõrvalteemast" teema.
(18-02-2020, 23:52 PM)Marko Kirjutas: Ma vedama ei hakka, aga ajurünnakus kindlasti osalen.
Jube hea oleks nüüd ühtäkki näha teistmoodi kätemerd - nende oma, kes ei ole nõus ainult targutama ja tahtma vaid asju päriselt teevad ?
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 83
Teemad: 0
Liitus: Oct 2015
Maine:
8
Võin osaleda, iseasi, kui palju minust kasu on.
Postitused: 665
Teemad: 40
Liitus: Oct 2003
Maine:
10
Siin on seda teemat arutatud päris pikalt aga kuhugi ju tegelikult ei jõutud ja teema jäi soiku. Esmalt tuleks paika panna üldse Halli numbri definitsioon (laiemalt võttes hobiautonduse definitsioon). Hall number ei saa olla lohutusauhind neile, kes kas põrusid või ei hakanud üritamagi musta numbri taotlemist. Et siis milleks - mina näeks hallis numbris sammu Eesti hobiautonduse (reaalsuses loomulikult ka mootorattad ja teised liikurvahendid) kultuuri edendamises.
Ehk siis esmalt tuleks defineerida, mis see hobiauto (liikur) on - mis seda iseloomustab.
Näiteks:
Vanus - isiklikult ma ei piiraks vanust üldse, ka 2020 aastal valminud sõiduk võib olla hobiauto ja 40 aastane liikur igapäeva sõiduk.
Tänavalegaalsus - kas siin peaks/võiks olla mingeid erandeid võrreldes tavaautoga. Näiteks turvarihmade või ketaspidurite paigaldamine sõidukile, millel pole neid kunagi olnud. Täis puur rajaautole, ümberehitused sisse või väljalaskes jne. Ulatuslikud ümberehitused vedrustuses, veermikus... Siit järgmine küsimus, kuidas kontrollida ja kuidas tagada ohutus (ametnike riigis ka muidugi see, kes vastutab või õigemini kuidas need kes ei taha vastutada sellest vabastada).
Kasutustihedus - kas hobiauto kasutamine peaks olema piiratud - a-la kasutatav 3....6 kuud aastas, kas läbisõitu aastas piirata või mitte jne.
No ja siis tegelikkuses see põhiküsimus, mis on eelised on tava registris olemise ees - Mõneti juba tänavalegaalsuse all käsitletud aga mis veel - pikem ülevaatus - välja käidud siin 3 aastat. Üks liikluskindlustus mitmel sõidukil - kuidas sa garanteerid, et mõlemat autot korraga ei kasutata? Mis veel - parem kaitse kindlustuste vastu, kui su hoolega ehitatud sõidukit võrreldakse suvalise rondiga? Kui peaks tulema automaks, siis võimalus soodustusteks või siis maksu vältimine?
Kindlasti veel asju...
Hr Sirgil on selles osas õigus, et midagi saavutada, tuleb selleks suuta koondada erinevaid klubisid liite jne. Siit jälle see, et kas suudetakse omavahel koonduda ja kokkuleppida, kui üks leiab, et ainuõige on 100% tehase konditsioon ja isegi ajastutruu lisa on saatanast, teine tahab katust madaldada, sildu vahetada, V8 mootorit jne. Kolmas teab, et ainuke õige on see, kui põhi kraabib maad, ratas on lääpas ja tümm peab vähemalt järgmisse valda kostma. Saavutada nende vahel mingit konsensust saab raske olema, veelgi raskem ühise liidu loomine.
Nii et tegelikkuses on mõtteainet küll.
Postitused: 665
Teemad: 40
Liitus: Oct 2003
Maine:
10
Miks ma ei piiraks vanust on see, et siis ei saa enam rääkida hobiautondusest vaid vanatehnikast. Võhiku jaoks on vanatehnika tunnustamine musta numbri näol juba olemas ja hakata looma sinna juurde nüanssides erinevat järgmist erisust ei ole kuigi tõenäoline. Vaevalt ka, nende talvel seisvate vähem kui 35 aastaste autode hulk nii röögatult suur on. Ei teeni riik talvel seisva auto pealt hetkel vähem ja see, kas ülevaatus toimuks 1, 2 või 3 aasta tagant käib pigem ülevaataja sissetuleku pihta. Minu arust just kasutusaja piiramine on see võti, mis välistaks oma igapäevaliikuri registreerimist hobiautona. Selge on aga see, et ainult ajalise piirangu seadmine ei tee autost hobiautot. Vanuseline piirang võib olla hobiauto definitsiooni sees. Ütleme näiteks, et hobiautoks nimetatakse kas üle 25 aastast autot või alla 25 aastast autot, mis vastab ........ tingimustele ning mida ei kasutata aastas üle 5 kuu ja või 10000 km.
Postitused: 3,687
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
(19-02-2020, 19:31 PM)mossepower Kirjutas: Kokkuvõttes peaks üks eesmärkidest olema kindlasti näidata, et riik ei kaota erisuse tegemisega raha. Kui seda mitte teha, siis vaevalt mingeid soodustusi toovaid muudatusi loota võiks olla.
mis täpselt need "soodustused" on? St millega täpselt koormab riik praegu hobiautondust? Nt ma olen oma hobiautode puhul riigile vaid kütuseaktsiisi maksnud. Ei kujutaks ette, kuidas ja miks selle vabastus käima peaks (sh pettuse elimineerimine).
Liikluskindlustuse- ja TÜV kohustus on ju iseenesestmõistetavad ja kaitsevad kõiki liiklejaid teiste eest. Ning nende rakenduslik pool toimib turumajanduslikel printsiipidel - sinna käsumajanduse toppimine teeks protsessi haldamise kulukamaks, kui väikese grupi võidetav pisku (mis tuleks koos lisakuluga kõigi maksumaksjate taskust).
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"