29-12-2018, 00:25 AM
(25-12-2018, 13:16 PM)muska71 Kirjutas:(25-12-2018, 09:52 AM)jurkman Kirjutas:kasutegur on teadupärast matemaatiliselt arvutatav mingi valemiga koldes põlemistemperatuuri ja korstnasse mineva temperatuuri numbritega.sellel kooslusel tundub üsna hea olema.(21-12-2018, 21:19 PM)juss Kirjutas: Minu pärast võib nüüd külmaks minna, garaaži ahjul sai paar vidinat omale uue värvkatte (nüüd annab paremini sooja ).Vägev näeb küll välja, võibolla seletaksid lähemalt, kuidas toimib, maksab, kasutegur jne
Ei hakka siin seletama mis mida ja kuidas teeb, üks pilt ütleb nagunii rohkem kui tuhat sõna!
Kui aus olla siis kasutegur on isegi natukene liialt hea. Nimelt varem oli ahjust väljuv toru 76mm kuid nüüd on 100mm. Soojal on „halb komme“ liikuda teed pidid mis talle endale meeldib. Nimelt kipuvad gaasid liikuma ka pikemat ringi pidi kuigi otse mineva tori siiber on lahti. Peenema toruga seda probleemi polnud. Selle tulemusel pean ka soojast müürist gaasid otse läbi laskma ja ikka jahtuvad nad liialt maha ja korstnasse hakkab kondent tekkima (peeneme toruga see probleem puudus) Asi pole küll väga hull arvestades, et kui puiduga kütsin siis suutsin suure külmaga päeva peale 25 liitrit kondentsi kinni püüda. Korsten on 9 meetrit pikk, 5 meetrit soojustamata. Praeguse ahjuga on kondentsi märgata just selliste niiskete nulli lähedaste ilmadega.
Õnneks olen ma väga soojalembene, garaažis olen t-särgi ja plätudega. Tänu sellele saan ikka natukene kõvemini/kauem kütta, kuid nagu igal ahjul ja küttuse liigil ei tohiks ahjust väljuvad gaasid teatud piirist allapoole langeda. Kuid õhtuks kipub tuba ikka natukene liialt soojaks minema selliste ilmadega, kui juba 10 -15 miinus kraadi on siis saab ahjule natukene rohkem kuuma anda ja ka korsten tunneb ennast rõõmsamalt. „Õnneks“ garaaž on betoonist ja olematu soojustusega, tänu sellel on hommikuks temperatuur üsna (10-15 kraadi) madal ja saab jälle ahju tule alla teha.