Silindri puurimine
#41

(10-04-2020, 07:20 AM)unicman Kirjutas:  Räägi nüüd teistele ka, kus lasid puurida. Siis teavad valmis olla üllatusteks.

Kuna minu soov ei ole kellegile kaigaste loopimine, siis vastan sulle postkasti.

Mis võib juhtuda, kui ei lase seda tööd kellegil üle teha ja toimetan nii, kuis soovitati?
Osa kolbi jääb silindri külge ning peeessee minnes läevad vänt ja karter kaasa?
Vasta
#42

(09-04-2020, 17:50 PM)tõnn Kirjutas:  ...
Allpoolt sõrme tuleb liivapaberiga veidi kolvi korrigeerida ja maha lihvida kuni saab küllalt hea.
On see nüüd õige või mitte, seda ei tea.
...
Aga miks siis puurija ise neid kolbe lõpuni ei teinud oma kogemuste ja teadmise põhjal? Kogu komplekt oli ju tema käes?
Töö tellija peab ju nüüd ise suht. tundmatus kohas vette hüppama. See "küllalt hea" on muidugi kaval etteantud hinnang, et kui ei saa piisavalt hea ja mootor kinni jookseb siis klient ju ise süüdi kuna ei teinud "piisavalt heaks". Kui liiga kiiresti või lausa kohe tirisema hakkab siis jällegi ise süüdi kuna teistpidi sai asi tehtud üle ettenähtu "liiga heaks".

Ülevalpool võttis sõna ka ksf. unicman, kes peaks küll siinne parim ja suurim jawa-spetsialist olema ning oskama kommenteerida, et kas see kolbide ise paikaajamine on tavaline tegevus ning kui jah siis kas saab seda ka esmakatsetusena tunde järgi õigesti teha.
Vasta
#43

(10-04-2020, 09:28 AM)mossepower Kirjutas:  
(09-04-2020, 17:50 PM)tõnn Kirjutas:  ...
Allpoolt sõrme tuleb liivapaberiga veidi kolvi korrigeerida ja maha lihvida kuni saab küllalt hea.
On see nüüd õige või mitte, seda ei tea.
...
Aga miks siis puurija ise neid kolbe lõpuni ei teinud oma kogemuste ja teadmise põhjal? Kogu komplekt oli ju tema käes?
Töö tellija peab ju nüüd ise suht. tundmatus kohas vette hüppama. See "küllalt hea" on muidugi kaval etteantud hinnang, et kui ei saa piisavalt hea ja mootor kinni jookseb siis klient ju ise süüdi kuna ei teinud "piisavalt heaks". Kui liiga kiiresti või lausa kohe tirisema hakkab siis jällegi ise süüdi kuna teistpidi sai asi tehtud üle ettenähtu "liiga heaks".

Ülevalpool võttis sõna ka ksf. unicman, kes peaks küll siinne parim ja suurim jawa-spetsialist olema ning oskama kommenteerida, et kas see kolbide ise paikaajamine on tavaline tegevus ning kui jah siis kas saab seda ka esmakatsetusena tunde järgi õigesti teha.

Avalik laimamine on seadusega karistatav. Mina ei tea nendest kolbidest midagi. Ja üldse, sõita tuleb, mitte remontida  Toungue

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#44

Küsimus taandub sellele: kas antud kolb on valmistatud standardi järgi või suvalises värkstoas.
Kui standard, siis on viga silindri puurimises. Kui kolb on jama, siis tõesti tuleb kolbi töödelda. Teada saab kolvipõhjalt mõõdetud ja silindrist mõõdetud arvude võrdlemisel, kas nende vahe on tehase lubatud piires. Kolvipõhja mõõdetakse risti kolvisõrmega, mitte piki sõrme ja ülevaltpoolt rõngaid. Võibolla ongi kolvi seelikuosa võrreldes põhjaga liialt mõõdust väljas ja tehtud suvalises värkstoas. Siis on treiali jutt õige.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#45

Jah, kus need kolvid pärit on või mis aegsed need on? Ega need kusagilt siinsest e-poest pärit ole? 

Aga üldiselt kui keegi hakkab mulle rääkima, et viilime kolvi parajakas pärast puurimist siis nagu... päriselt või? Kunagi siin üks inimene lihvis remontkolbi ka liivapaberiga niikaua, kuni mahtus töötanud silindrisse sisse ja justkui liikus seal. Minu meelest on see kolb vist isegi riiulis veel näidiseks alles, et mis sellise käsitöö ja kolme kilomeetri sõidu järel juhtub. Kolvi sees puruks lööb siis läheb silinder samuti loojakarja, kui sinna mehise vao sisse veab, kuni selleni, et on keps kõver. Või shitemal juhul kui mõlemad kolvid korraga kino teevad - on see vänt tervelt nahkas.
Vasta
#46

Kolvid pärit Narvast, jawavaruosad.com tootjaks Tmmp
Ehk siis Hiina kolvid.
Vasta
#47

Eelmine nädal tegin huvipärast katse.Enda valmistatud kolb sai soojendatud 100 kraadini ja paisumine oli 0,05mm.Külmalt mõõdu võttes sai silinder hoonitud 0,04 mm plussi.(tahtsin liialt head).Pukis käis mootor umes 10 minutit ja siis vaikselt kiilus kinni.Selge, silku maha ja hoonis0,02mm juurde.Hetkel on mootor sõitnud üle 30 kildi ja tõmbab hästi.
No vot, mis veel jawaga võib juhtuda !!    
Vasta
#48

Nühin maha, ajan 100c juurde kuumaks ja kukutan läbi silindri.
Kui silindrisse kinni jääb, nühin uuesti?
Vasta
#49

(10-04-2020, 21:12 PM)tõnn Kirjutas:  Nühin maha, ajan 100c juurde kuumaks ja kukutan läbi silindri.
Kui silindrisse kinni jääb, nühin uuesti?
Õige suhtumine  Big Grin
Trei kolb koonusesse ja silinder trei ovaalseks ning kolvirõngad pane kaks mõõtu suuremad ja saab OK.
Vasta
#50

Enne, kui sa siin kaks remonti suuremaid rõngaid haamriga silindritesse taguma hakkad, vaata seda ka, kas sul nendesse kolbidesse üldse mingeid kolvisõrmi panna on. Olen selle poe kolbe käes hoidnud, sealt kukkus sõrm see-eest vabalt läbi. Sõrm oli isegi mõõdus aga avad on isuga jämedamad. 


Ja kui on soovi näha, milliseks muutub lihvpaberiga silindrisse "peensobitatud" kolb peale paari kilomeetri läbimist, võin homme kolakambrist otsida ühte sellist. Kui on soov näha kolvi purunemise järel jäädavalt rikutud silindrit näha, võin ka seda otsida. Kui on soov selle kõige tagajärjel rikutud kepsu näha, siis võib seda ka otsida, ei lennanud vist otse vanarauakonteinerisse, kuigi kindlasti keegi hakkaks siin seda õgvendama.

Miks sa neid kolbe kohe silindri järgi parajaks ei lihvinud, kui tundub see nii hea plaan olevat? 

Esiteks on need kolvid ilmselt samasugused käkid nagu need, mis siia lauale kunagi toodi. Ehk, et visuaalselt sarnased aga mitte mõõtudelt ja teiseks pole see ka mingi töötegija, kes pärast soovitab oma töö lihvpaberiga parajaks teha. Mõtle selle peale nüüd natuke. Ma saan aru, et sul praegu kolmas remont sisselastud, see tähendab, et seal ülemäära palju võimalusi asja veelkord parandada pole. Ehk leiad kõigepealt kellegi käest kasvõi laenuks õiged kolvid, et näha nende olekut silindris ja siis saad edasi mõelda, mida teha. Praegu mulle tundub, et on see kõik kuidagi pole ei liha ega kala, kahjuks.. sa ju plaanid selle rattaga ikka sõitma hakata ju?
Vasta
#51

Kui 3 remont kolb sisse ei mahu siis ikka pole veel kolmandasse lastud.
Hetkel pole veel keegi arvamust avaldanud selle kohta kui paneks sisse 2 remont kolvid aga see eeldab kolbe, mida mul veel pole või head nihikut mis mul on, kuid .... ei leia hetkel.
Kartus on, et 2 remondi jaoks on see pesa liiga suur ja jääb loksuma.

Õnneks pole need mul ainsad silindrid, seekord alustasin mootori remonti sedasorti plaaniga, et teen varu mootori valmis ja siis tõstan lihtsalt ringi.
Masinal peal olev mootor töötab ilusti ja suvi nautimata ei jää.

Kui kahju millegist on, siis ainult rahast, õnneks saab seda juurde teenida.

Pole veel sõrmi kolvidesse proovinud.
Vasta
#52

Kolbi ei mõõdeta nihikuga! Selleks on mikromeeter.

Loe üleeelmine postitus uuesti mõttega läbi.
Vasta
#53

(06-04-2020, 20:28 PM)tõnn Kirjutas:  Ehk oli see õlikirme või tolm, mis takistas, proovin brake cleaneriga ära pesta ja uuesti proovida.
Aga kui ei kuku läbi siis pole soojuspaisumiseks vajalikku ruumi ka?
Sisse see end ei tööta?

Iga suvi juba 12 aastat sõidan veidi ka Iz Planeta5-ga. Selle aja jooksul pool Youtuubi selleteemalist kraami läbi vaadatud. Suuremate 2T kolbide puhul peab kolvi sõrmest ülevalpoolne osa olema raamatu mõõtude järgi. Kolvi alumine "seelik" aga peabki laiem olema. Ise tegin mingi aeg tavalise automaailma hooniga silindri 000 kolvi jaoks parajaks. Kolb ilma rõngasteta ikka ise läbi ei vajunud. 0,5l veepudel teda alla ka ei lükanud. Sõitsin selle mootoriga 3300km kuni väntvõllilaagrid (tellitud venemaalt, arvatavasti hiina) otsa lõppesid. Kokku ei jooksund kordagi. 
Niiet: Ei tasu muretseda. Kindluse mõttes võid alguses panna kallist 2T õli ning sissesõidu algus teha eriti ettevaatlikult. PS. Kui esimest korda käima paned ei tasu ehmatada silindrite sahina peale. Hoon veel värske ning aitab rõngaid sisse töötada.
Vasta
#54

Tänan julgustava postituse eest.
Sa surusid jõuga kolvi silindrisse ja panid käima ning ta ise töötas end parajaks?
Sellist kooslust vist vändast ei käivita?
Vasta
#55

A. Palu käsiraamatus on kirjas kuidas vene motikal ilma rõngasteta kolb silindrisse peab mahtuma, kahjuks pole raamatut käepärast aga midagi sellist et liiga jämedat peab suruma, liiga peenike kukub kolksti läbi, paras pidi olema kolb mis sujuvalt raskusjõu mõjul silindrist läbi kukub või midagi sellist. Punna aegadest on mälestus et kui kolb ikka liiga tihe sai siis soojenedes paisus kinni, kehvemal juhul veel nii et kui siduri lahutamisega õigel ajal jaole ei saanud siis tõmbas tagaratta plokki ja panid külje ka veel maha.  Kui on huvi siis mingi hetk saan piiblist täpselt sõnastuse järgi vaadata.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#56

Tao juba see tihe kola sinna sisse tahaks,et sa oma vigadest õpid ja tahaks teada kaua kestab! Big Grin

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#57

ingemar83 Kirjutas:Niiet: Ei tasu muretseda.
Pigem ei tasuks väga jagada soovitusi kasutades valesid lähteandmeid. Jawa 360 ja Planeta ei ole selles suhtes eriti võrreldavad, kuna nende mootorite jahutuse tingimused on erinevad. 360 oma kahe silindriga on tõenäoliselt misiganes ühesilindrilisest kehvema jahutusega ja seda just silindritevahelises osas. Esiteks puudub seal peaaegu täielikult ribistik väga kitsa vahe tõttu ning teiseks on selle niigi kitsa vahe ees veel lisaks ka raami toru. Seega ei ole isegi tehase tolerantsides kolvigrupiga kokkujooksmised väga haruldased, teemaalgataja kirjeldusele vastavaga on see ilmselt aga lausa garanteeritud.
Vasta
#58

Ostsin omale 2rem Almet kolvid ning need kukuvad lopsti läbi, mõõt mis puuriti jäi siis 2 ja 3 remondi vahele.
Nihikuga möötes oleks justkui 58,60.
2 remondi max on 58,53
3 remont hakkab 58,75

Vist head nahka ei saa, kui selle mõõduga panna kokku 2rem kolvid.
Vasta
#59

Siin foorumis ei ole hea tava panna samasse lausesse kokku sõna "nihik" ja sajandiku täpsus. Liiga lofka seade sajandiku mõõtmiseks.

Diginihik võib muidugi rõõmsalt näidata küll.

Lao olemasolevatega kokku ja naudi sõitu! Kütust ju müüakse ja võimsust tänastes mõõteskaalas sellest mootorist niikuinii ei tule.
Vasta
#60

(19-12-2020, 00:02 AM)tõnn Kirjutas:  Ostsin omale 2rem Almet kolvid ning need kukuvad lopsti läbi, mõõt mis puuriti jäi siis 2 ja 3 remondi vahele.
Nihikuga möötes oleks justkui 58,60.
2 remondi max on 58,53
3 remont hakkab 58,75

Vist head nahka ei saa, kui selle mõõduga panna kokku 2rem kolvid.
Kui selline töö kvaliteedi probleem esineb, siis peaks murega ikka selle "remondimehe" poole pöörduma, kes käki kokku keeras. Kui kompensatsiooni osas kokkuleppele ei saa, siis ametliku töö korral tarbijakaitse või eraisikute vahelise tehingu puhul häbipost teistele hoiatuseks.

Kui sellise asjaga jännata ei viitsi, siis tuleb tegija või firma nimi ikka välja tuua. Muidu jääb mulje, et näe ise sain petta ning nüüd peavad teised ka saama, et esmapetetu hingerahu tagasi saaks.

Seda kõike muidugi juhul kui mõõduga möödapanek ikka reaalne ja tõestatud on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne