Postitused: 2,892
Teemad: 36
Liitus: Sep 2013
Maine:
78
Olen M1-le varuosasid otsides vaadanud läbi tohutult palju Fordi osade müügiportaale ja katalooge. Kui GAZ A vorbiti maha praktiliselt Model A Fordi mudelist, siis GAZ M1 eeskujuks oli aastatel 1932 - 1934 tootmises olnud Model B, kuid mitte enam nii üheselt. Kere eeskujuks võeti Model B sedan ja ka seda on muudetud. Transmissioon, kuigi venelased kiidavad, et nõukogude inseneride töö, on maha tehtud Buick 1932 a mudelilt (võeti eeskujuks ZIS 101 loomisel), ainult tiba vähendatud ja lihtsustatud kujul. Paistab, et ainult ühepoolsed hoobamortisaatorid on venelaste enda leiutis, selliseid nendel aastatel Buicki ega Fordi varustuses polnud. Mis muidugi ei välista, et need mujalt maha vehiti. Ja nüüd need reduktoritega pööratavad õhutus aknad. Selliseid pole kohanud ühelgi autol. Paistab et kellegi geniaalne leiutis, mille eest sai võibolla isegi Stalini preemia. Tuleb välja, et Model B on USA restauraatorite hulgas palju ebapopulaarsm, kui Model A, mille igasugu osasid liigub kordades rohkem, kui B osasid. Kuna B modifikatsioone tehti nendel kolmel aastal paarikümne ringis, siis väga raske on selles orienteeruda ja vähesed sobivad varuosad välja noppida. 1-1-le sobivaid asju on väga vähe, mis teeb M1 taastamise väga raskeks. Venemaal on paar pisiettevõtet, kes tegelevad mingite juppide tootmisega aga nende kvaliteedi ja hinna suhe on väga paigast ära. Muidugi on ka M1-de turg praktiliselt olematu. Kuskil eelnevalt sai mainitud, et säilinud on kusagil 100 masinat, neist võibolla pooled on üle 50% originaalsed. Kui aastad tagasi tegelesime Loa saamisega, et tuua Ukrainast välja minu M1, siis Ukraina autoregistrist öeldi, et neil on arvel terve riigi peale 8 M1-te. Noh jäi 7. Neist 2 on restaureeritud, Ülejäänud on lihtsalt arvel või ei kuulu taastamisele. Mul tuttav Igor ostis ühe, juba mõni aasta tagasi aga pole seni suutnud alustada, kuigi sai minult originaalse mootori. Eestis peaks olema vist 4 M1-te, neist 2 minul. mõlemad momendil veel X staadiumis. Aga ma pole allaandja tüüp.
Postitused: 1,285
Teemad: 28
Liitus: Feb 2005
Maine:
11
Varasematest ei tea, kuid 30date löpupoole oli paljudel usa autodel seesugune vändaga öhutusakna avamine, nö reduktoriga(cadillac,buick) Ehk kasutati ka varasematel ja jätkati sama disainiga? Googelda neid ja ehk saad aimu, millepealt tiblad selle maha viksisid. Ise pole nad peale augu baranka sees midagi veel tänini leiutanud...
Karateturbo-kolm purki ja tigu
Postitused: 2,491
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
Vähemalt sodiläkkidel olid koonrite tarbeks need pisivändaga asjandused käibel kuuekümnendateni, võibet ka hiljem. Ei oskaks imestleda, kui ka karvamütsimarkidel.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 163
Teemad: 12
Liitus: Mar 2010
Maine:
4
see kruvitud katus tundub nagu väga hea uudis, arvestades et alternatiiv oleks olnud gaasiga igas miljonis dimensioonis kõveraks lastud plönn
Postitused: 2,491
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
Sisemine koobas mingi puidust rakise peal väljataotud?
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 2,491
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
(31-10-2020, 00:40 AM)Formika Kirjutas: (30-10-2020, 23:45 PM)DevilDeVille Kirjutas: Sisemine koobas mingi puidust rakise peal väljataotud?
Võibolla seltsimehed Gorki autotehases kunagi ammustel aegadel tagusid ka neid puupaku peal välja aga arvan, et nad said USA-st ikka stantsid, millega neid teha. Mina nägin, et meil poisid rullitasid need valmis ikka mingi valtsimis pingi all.
No lõpp arusaadavalt inglise ratta all aga algne vorm?
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 19
Teemad: 2
Liitus: Mar 2020
Maine:
2
Plekitöö saab teha kahte moodi, ühed kes üritavad anda kuju alguses seda vasaraga taguda, teine viis on juba alustada pleki voolimist inteligentsel viisil. Meile meeldib see viimane. Mida rohkem voolida seda täpsemaks detail muutus. Algmõõdud tulevad muidugi vanast detailist.