30-11-2020, 22:52 PM
Takistus 0 ei anna auto voolude juures MITTE MINGIT infot. Ainult vooluga koos, st proovilamp. Selles ahelas soovitan taaskord oma lemmikut, 100vatist H4.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
(30-11-2020, 23:59 PM)TeeTL Kirjutas: Kui ma õigesti aru sain, siis probleem ei ole mitte teise (musta) relee toimivuses, vaid selle juhtpinge puudumises (roheline ja punavalge juhe). Siin H4 ei aita rohkem kui multimeeter. Tuleb mõõta, kas mustale releele sisendis rohelisse ja punavalgesse juhtmesse saabub mingil hetkel pinge sisse ? Kui jah, siis sealt edasi on defekteerimine lapsemäng.Esimese küsimuse vastus on ei. Musta relee sisendisse ei saabu vool süüdet keerates. (mis tahes kahte juhtmesse, kolmas juhe läheb mustast releest otse küünaldesse.)
Teine küsimus on see, et kust pärineb eeldus, et musta releed juhib hall relee? See, et hall juhtrelee plõksub süüte keeramisel ei tähenda veel ju midagi? Ja igaljuhul peab kuskil ahelas olema ka see termokontrolli või ajakontrolli värk, mis eelsüütega tavaliselt kaasas käib. See võib eelneda esimesele releele või järgneda. Skeemi ei jõudnud hetkel vaadata, aga vaevalt, et sealt seda näeb, milline neist kolmest pildilolevast releest on pildilolev hall.
(30-11-2020, 22:33 PM)andtalk Kirjutas:(30-11-2020, 22:25 PM)spitfire Kirjutas: Selle musta relee töörežiimi kirjeldus, et kui otse vool, siis on klikk ja muidu mitte muhvigi meenutas mulle, ühte sarnast keissi kus relee näpu vahel töötas, aga auto peal mitte. (Ma muidugi ei tea kuidas sa seda testisid.) Hiljem selgus, et üks relee jalg oli plaadi küljest pooleldi lahti. Ega ma muidu seda oleksoloogiat poleks meenutanud, aga see kurivaim, oli Nissan.Ja ma muidugi ei tea kas testisin õigesti. Testisin sama moodi mõlemat releed. (releede skeem oli kleebitud nende peale aga see oli ära kulunud mõlemal)
1-2 andsin 12V - käis klõps. Peale klõpsu mõõtsin takistuse 3-4 vahel ja takistus 0. Takistus on lõpmatu kui 1-2 voolu ei anna. Täpselt sama moodi käitus vasakul olev relee.
(01-12-2020, 11:15 AM)raulex Kirjutas: Sama ajastu Terranodel on visuaalselt samasugune küünalde relee kasutusel.Tuleb testida. Hea soovitus!
Neil esineb sisemist oksüdeerimist, proovides töötab aga auto peal mitte.
Kui relee väikestele kontaktidele viieks sekundiks 12 V peale lasta, kas siis mootor käivitub?
(01-12-2020, 11:41 AM)v6sa Kirjutas: Siit tekib küll kahtlus, et kui mootori temperatuuri valetatakse sedapalju soojemaks, et mootori juhtplokile antud tabeli järgi enam küünlaid vaja pole, siis neid ka ei lülitata. Siin on muidugi rammus eeldus, et sihuke tabel üldse kontrolleri raamatukogus eksisteerib.Jah, auto sedasi käima saanud ja korraks oli kavas lihtsama vastupanu teed minna ning eraldi nupp selle jaoks panna.. Releepesa jõuklemmile ei andnud voolu otse vaid pistikule, mis releepessa läheb (teise otsaga küünaldeni.) Sooja sai antud enne süütevõtit keeramata 6-8 sekundit, siis ühendus katkestada, koheselt süüdet keerata ja töötab.
Küünaldele saab ju labaselt anda voolu suvalise traadijupiga, mille paned releepesa jõuklemmidele. Ma eeldan, et küsija teab, kuidas seda tehakse ennast ja autot maha põletamata... Ning eeldan ka seda, et küsija taipab juhtme maha tõmmata KOHE peale mootori käivitumist, mitte ei põleta suurest rõõmust mootori käivitumise tõttu küünlaid läbi.
(01-12-2020, 12:35 PM)TeeTL Kirjutas: Sellest, mis kõigil skeemidel on ühine, saab järeldada, et oluline on mõlemad releed täpselt identifitseerida. Kumb on üks ja kumb teine. (skeemil numbritega 6 ja 7, asendiplaanil 5 ja 4 )Releede nummerdus on sul täpne. Must on skeemil 6 ja asendil 4. Hall on skeemil 7 ja asendil 5. Hall plöksib süüdet keerates. Mustani ei jõua surakas ja must otse seoses küünaldega. Ikka päris keeruline. Mitu releed, takistid jne juhtplokk. Kõik ühenduses.
Must relee on tõenäoliselt relee , mis juhib küünlaid otse (ehk skeemil 6 ja asendiplaanil 4).
Kui relee, mis plõksub süüte lülitamisel, on see teine relee (skeemil 7 ja asendiplaanil 5), mis juhib küünlaid läbi takisti, peaks küünalde siinile tulema mingisugunegi pinge kasvõi hetkeks. Seega kontrolli ka takistit, mis vist on üsna samasugune hõõgküünal (sisselaskekollektoris) ?
Teades, millisel releel on juhtsignaal, saab ka mõõta otse juhtplokis, kas seal tulevad signaalid on kummagi relee jaoks ok.
Ise ehitatud surunupu + releega küünalde juhtimine on igati toimiv variant, saab anda surakat vastavalt välistemperatuurile ja vajadusele. Natuke ebamugav on, kui küünlaid on vaja kuumutada ka mootori töötamise esimestel minutitel ja peab nuppu ise pikalt all hoidma.
(01-12-2020, 12:59 PM)andtalk Kirjutas: ...
Teine küsimus on nupu kohta. Kas ebaühtlane surunupuga küünalde soojendamine ei vähenda nende tööiga? Ju neile ka insenerid või asjapulgad arvutanud peale täpselt, mitu sekundit võib anda jne.
...