Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 3)

(06-03-2021, 17:42 PM)Külahull Kirjutas:  Pilt on õige. Ei kasutaks kindlasti väljendit "jahe". Pigem on selline töösoe- ca 50-60 kraadi ehk ja teine silinder pigem kuum, umber 100 kraadi ehk. Vahe on siiski märkimisväärne. Mingit kirurgiat asja kallal veel teinud ei ole, kuid kuna asi on liivapritsi taga aeg ajalt ja õhutarve on suur, siis tundub, et tööd teevad mõlemad silindrid. Muidu ei toidaks ära pritsi. Ilmselt tuleb kaaned pealt maha võtta kui üks asi valmis saab ja vaadata, et kas on erinevusi silindrites. Küsin siin pigem sellepärast, et ehk keegi samasuguse asjaga kokku puutunud ja saan ehk kergemini hakkama kui terve juraka molekulideks lammutamine.
Lisaks võivad rõngad olla tehase seades-ehk lukud joonel.

(06-03-2021, 18:00 PM)vwt2 Kirjutas:  
(06-03-2021, 17:42 PM)Külahull Kirjutas:  Pilt on õige. Ei kasutaks kindlasti väljendit "jahe". Pigem on selline töösoe- ca 50-60 kraadi ehk ja teine silinder pigem kuum, umber 100 kraadi ehk. Vahe on siiski märkimisväärne. Mingit kirurgiat asja kallal veel teinud ei ole, kuid kuna asi on liivapritsi taga aeg ajalt ja õhutarve on suur, siis tundub, et tööd teevad mõlemad silindrid. Muidu ei toidaks ära pritsi. Ilmselt tuleb kaaned pealt maha võtta kui üks asi valmis saab ja vaadata, et kas on erinevusi silindrites. Küsin siin pigem sellepärast, et ehk keegi samasuguse asjaga kokku puutunud ja saan ehk kergemini hakkama kui terve juraka molekulideks lammutamine.
Lisaks võivad rõngad olla tehase seades-ehk lukud joonel.

Ilma konkreetse kompressoriga kogemusi omamata lihtsalt targutan.
Enda itaallase silinder hakkas tugevalt kuumenema kui väljalaskeklapp ebatihedaks muutus. Ehk siis lutsutas ühte ja sama õhku osaliselt edasi tagasi...
Kui keeruline oleks katsetuseks torustiku liitmikega manipuleerida nii et üks silinder ainult trassi lööks? Siis saaks katseliselt kindlaks teha kaua kulub kummagil silindril teatud koguse õhu rõhu alla surumiseks.

Küsiks siia suruõhu teema vahele ühe pisut asjaga seonduva küsimuse. Kuida saab propaaniballonis haisust lahti? Plaanis kasutada kahte ballooni kompressori mahutitena. Aga see lebra mis sealt baloonist tuleb on ikka päris karm. Kindlasti on kellelgi kogemusi.

Ära vägista, võta suurm haamer!

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=36861&page=7&highlight=s%C3%B6egrill

Postitus 131.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

Kas kellelegi on kogemusi Hiinas toodetud miniekskavaatoritega? 
Oleks suve või kahe jooksul plaanis endal suuremaid pinnasetöid teostada krundil ning sellega seoses oleks mõistlikum ehk mingi kuni 10k maksev aparaat omale soetada ning kunagi vajadusel maha müüa hiljem.
Paraku on selline tehnika minu jaoks kogemuste puudumisel tume maa. Kasutatud margipilllid samas kaalukategoorias maksavad seal 13k+ ning töötunde minimaalselt 3000.
Oskab ehk keegi nende Hiinlaste vastupidavuse ning miinuste kohta rääkida?. Näide ühest kuulutusest: Link

Toda hiina koppa ei ole omanud ja ilmselt ei ostaks ka. Ennem otsiks mingit pruugitud Yanmarit vms.Üldiselt on asjadega nii, et nii nagu maksad , nii ka saad. Siin ühes teises teemas on juttu hiina metsaveokärust. Kahtlemata võib ju tolle kopa vastupidavus olla parem, aga hästi ei usu. Mootor, kui see on seal originaal japs, kestab kindlasti, muus osas kahtlen. Kui remonti teha viitsida ja endal tehnilist taipu on, võib muidugi osta. Pealegi ei saa ta koduses kasutuses nii palju valu, kui kuskil rendis või ehitus/lammutusfirmas. Kui lihtne teda pärast edasi müüa on, ei tea. Üldiselt on sellist tehnikat raske müüa- pakkujaid on palju ja pruugitud tehnikat ka.

(10-03-2021, 08:46 AM)qwerty009 Kirjutas:  Kas kellelegi on kogemusi Hiinas toodetud miniekskavaatoritega?
...

Vahendan Soome kogemusi: on mainest palju paremad. Aga tuleb olla valmis üllatusteks stiilis: üks silindri kõrv murdub vähe möödaläinud keevitusest lahti või Kõige Ligipääsmatuma Esimesena Paigaldatud vooliku hülss on nii sitasti pressitud, et lendab teisel kopatõmbel minema. Ergonoomika on arvestatud minupikkusele käbile, kes kaalub minust poole vähem. Müra ja kütusekulu on suuremad, kui lääne analoogil.

Aga kui konkreetne isend üle käia ja veidi õnne ka on, siis kerget tööd kannatab hästi. Raskel tööl mõnda aega kannatab kasutada.

Edasimüügihind on oluliselt nigelam, kui nimega asjadel (kuna edasi müüa ei pruugi palju enam olla).

Mida aasta edasi, seda kvaliteetsemaks (ja paraku ka hinnalisemaks) läheb sealne kaup.

Disklaimer: vahendatud materjalid on ilmunud ajakirjas KoneViesti ajavahemikul 2010-tänapäev. Loomkatsed jätkuvad.

Isiklikult ma käiks ja prooviks. Kui miski oluline ei häiri, siis oma on ikka oma ja uus on alati uus. Eriti Kubota mootoriga. Kui see nüüd on ikka päris Kubota ja mitte Kupoda.

(10-03-2021, 08:57 AM)vant Kirjutas:  Toda hiina koppa ei ole omanud ja ilmselt ei ostaks ka. Ennem otsiks mingit pruugitud Yanmarit vms.Üldiselt on asjadega nii, et nii nagu maksad , nii ka saad. Siin ühes teises teemas on juttu hiina metsaveokärust. Kahtlemata võib ju tolle kopa vastupidavus olla parem, aga hästi ei usu. Mootor, kui see on seal originaal japs, kestab kindlasti, muus osas kahtlen. Kui remonti teha viitsida ja endal tehnilist taipu on, võib muidugi osta. Pealegi ei saa ta koduses kasutuses nii palju valu, kui kuskil rendis või ehitus/lammutusfirmas. Kui lihtne teda pärast edasi müüa on, ei tea. Üldiselt on sellist tehnikat raske müüa- pakkujaid on palju ja pruugitud tehnikat ka.

Seuhkste tuntud tegijate telefoniputkade hinnatase on muidu poole jagu ja enam kõrgem ehk siin hakkab hind ikka väga rolli mängima! Too metsahaagis ju ei olnud näiteks Forstmanist poole odavam ja absoluutnumbrid on ka olulislet väiksemad... Sellisega on küll isand Võsa soovitus omal kohal - tuleb peale istuda, näppida ja aimata Big Grin See on hiromantika koht. Aga raudselt peab olema valmis ise olema mehaanik ja vajadusel kõik remonditööd tegema. Ja suures plaanis tuleb ära unustada ka igasugune "garantii". Samas pole ju välistatud võimalus, et ongi "vala, määri ja kaeva" masin! Hiina puhul on alati võimalus, et sealne sõjatehas teeb NLiidu kombel pakasuuhat ja toodab tankide jääkidest ekskavaatoreid ning võib saada Hiina "titaanist kummiheebli" Big Grin Mis on ju peamine etteheide Hiina toodetele: materjali kvaliteet! Alumiiniumisulamid ja terased ei ole tihtipeale selleks otstarbeks ette nähtud. Veetorumetallist ekskavaatori noolt ju ei keevitata aga hiinlased võivad olla selleks võimelised. Ksf!Donn ka vihjas sellele IKH haagise puhul - pehme ja vaja ümber ehitada! Nende jaoks on kõik üks "raud"...sestap on hea, kui on tuntud brändi kontrolli all toodetud. Võtame seesama Hechti, kus on aru saada et tšehhid reaalselt kontrollivad tootmist ja materjale. Juba peale vaadates on hea tunne. Tol kollasel kaevuril on saksapärane nimi Günter Grossmann - äkki tõesti saksmannid kontrollivad kvaliteeti ja toode ongi enam-vähem?

Kui finants lubab, oleks vast mõistlik osta tutikas tuntud kopp ja siis pärast maha müüa. 1.8t hakkas vist 20k+ pihta, kasutatud kopad on peaaegu samas hinnas. Ehk siis teed oma tööd ära ja pärast saad sama raha peaaegu tagasi, hiinakaga on asi kahtlane.

Uurinka sealt- https://akk.ee/tooted/eurocomach-10zt/
Olen ise ca10 aastat tagasi liukongiga töötanud. Algul on sissetöötamatta ja kuidagi jäik aga tehnika oli aus, ei mingit pehmet metalli ja kõik kvaliteetne, kuid jah selline keskmisest suurem mees sinna ei mahu, keskmise eestlase mõõdus mees (180 pikk 80kg) on selline viimane piir kus veel mahtus normaalselt tööd tegema. Omale kodukasutusse võtaksin mina üpris julgesti liukongi. Muid tundmatuid hiinlasi ma väga julgelt ei võtaks, aga samas kui hind on hea siis prooviks küll.

Mina ostsin samal põhjusel omale jumzi. Vaja tiigitagune hunnik likvideerida, maja ümber vundamenti soojustada, drenaazi kaevata ja üldse on krunt jube kuumaastik. Jumz tundus kõige mõistlikum valik, see suudab vähemalt kände ka välja kaevata, tonnise miniekskavaatoriga ei tee kännuga midagi, kuna massi pole. Jumzi saab hiljem sama raha eest maha ka müüa...

Olen töötanud jumziga ning mõistsin kohe, miks kunagi traktoristid olid joodikud, lihtsalt tehnika pole mõeldud inimesele kasutamiseks.

Muidu hinna poolest parim.
Eeldab siiski kuldseid käsi.

JUMZi mõistlikkuse kohta on meil eraldi teema olemas:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=63000

Siiski on uus hiina "tonnine" oluliselt inimsõbralikum ja mis peaaasi - väiksem-paindlikum suvalisest laadurekskavaatorist, rääkimata jumpstükist. Just mass ja mõõdud on õuesopis nihverdades määravad pahatihti.

Kuigi mu MF keerab sigahästi, siis 5,5 t eluskaalu ja pea 7 m pikkust tähendab seda, et igasse õunapuuvahesse ikka ei mahu ilma märkimisväärse kahjuta.

(10-03-2021, 10:49 AM)PlyVal64 Kirjutas:  ... Aga raudselt peab olema valmis ise olema mehaanik ja vajadusel kõik remonditööd tegema. Ja suures plaanis tuleb ära unustada ka igasugune "garantii". ...
Mehhaanikuks peab valmis olema, samas meil müüdavate erinevate hiinlaste garantiiga on mul olnud täiesti positiivsed kogemused, jupid saadeti kohale ilma mingite tõestamisteta ja masinat müüja juurde vedamata.

Rasketehnikat ei soovi siiski soetada, idee oleks võimalikult väike jalajälg ümbritsevale pinnasele ning kitsamates oludes tegutsemise võimalus. Kände jne ei ole vaja liigutada.
Päris 600kg asju (videosid) vaadates on hakanud silma, et kõik liigutused on maru äkilised, kaaluga 1-1,5tonni on ehk asi veidi sujuvam?
Kui tööergonoomikal samas kaaluklassis margipilliga vahet suurt ei ole ning põhisõlmed vastu peavad, siis tihendivahetusi jne mis hiinlsae puhul kindlasti ette tuleb paarisaja tunni möödudes juba oleks nõus tegema. St naiivne oleks ju arvata, et margipill mis maksab peale 5000töötundi 2x hiinlsase hinna on kalla ning talla konditsioonis ning ei taha mingit järeleaitamist.

(10-03-2021, 12:47 PM)qwerty009 Kirjutas:  ...
Päris 600kg asju (videosid) vaadates on hakanud silma, et kõik liigutused on maru äkilised, kaaluga 1-1,5tonni on ehk asi veidi sujuvam?
Kui tööergonoomikal samas kaaluklassis margipilliga vahet suurt ei ole
...

Vahe ON suur. Sellest ka äkilisus. Kuigi ka margipille saab rapsimisega hüppama pannaSmile

Tundub, et kätt konkreetse masina eripärade järgi kalibreerides on võimalik täiesti sujuvalt töötada ka hääldamatut marki seadmetega, nagu netisolevatelt videotelt kadedusega näha võib.

(10-03-2021, 12:47 PM)qwerty009 Kirjutas:  Rasketehnikat ei soovi siiski soetada, idee oleks võimalikult väike jalajälg ümbritsevale pinnasele ning kitsamates oludes tegutsemise võimalus. Kände jne ei ole vaja liigutada.
Päris 600kg asju (videosid) vaadates on hakanud silma, et kõik liigutused on maru äkilised, kaaluga 1-1,5tonni on ehk asi veidi sujuvam?
Kui tööergonoomikal samas kaaluklassis margipilliga vahet suurt ei ole ning põhisõlmed vastu peavad, siis tihendivahetusi jne mis hiinlsae puhul kindlasti ette tuleb paarisaja tunni möödudes juba oleks nõus tegema. St naiivne oleks ju arvata, et margipill mis maksab peale 5000töötundi 2x hiinlsase hinna on kalla ning talla konditsioonis ning ei taha mingit järeleaitamist.

Huvi pärast, mis töid on plaanis teha, et tasub ära ise nikerdada, 10K masinale alla panna ja hiljem müügiga jännata? Selle asemel et kohe kõik töö korraga tellida või masin rentida?

Oktoobris sai Sõbral abiks oldud. Avescost masinad renti ja 700 meetrit kahel õuel 120 laia kraavi kahele maaküttele, pika imbväljakuga septik, kanalasse vesi, kändude juurimine jne. See oli 2 nädalat aga me ei arvanud et asi nii pehme ja märg on! Siis tõime roomikutega CAT 302.7 treilal et kogu see songermaa siluda ja veel natuke kraave teha.  Viimane piir koos treilaga, et on peaaegu legaalne 3500 kaalus... Gen 1.D-Max napilt sai hakkama aga üle 70 ei läinud Big Grin Kokku siis 3 nädalat renti ja summa oli alla 2000 euro. Lisaks diisel, ütleme ümmarguselt 2K€ läkski! Kuskohast ise omamine ennast ära tasub? 

Kuna maa oli pehme, siis olnuks õigem kohe lasta kohale tuua 5-tonnine lint a'la CAT 305. Praegu see jurakas uppus ise eeskopaga kinni lükates ja vaeva oli palju, naabripoisi õuel meeter kõrgemal oli aga efektiivsem... Aga õigem olnuks igal juhul kohe tagant kinni lükata ja lõhuks palju vähem maad. Järgmine kord ei hakka rataslaaduriga jamama, kohe suurem lint ja tehtud! Teoorias tuleb isegi diisli kulu pealt asi odavam... 

Ma ise pole suurem asi kopamees aga "telefoniputkaga" on kaevatud. Iseendale mitte kunagi - mõttetu "juudi labidas". Selgelt liiga spetsiifilise töö pill. Sõber on asine kopamees ja suurem lint teeb ikka kiiresti küll vs laadur-kopp, lisaks planeerimisel palju efektiivsem. 

[Pilt: ACtC-3clPlW7pzr2UZmci4ixHAILBEoD8rZTJ_d-...authuser=0]

pildid pole jälle avalikud

Omades seda viidatud 302.7-t ja olles ka mõnd muud masinat lähemalt näinud, siis ütleks, et näppu nokuga pole mõtet võrrelda. Too 700-1000 kg ekskavaator on oma olemuselt ja juhitavuselt hoopis teine masin. Just nimelt juhitavuselt- kerge masin tükib iga operatsiooni puhul hüppama ja kargama, eriti kogenematu operaatori käes. Mida rohkem massi, seda sujuvam on liikumine. Palju peab aega olema, et sellise väikse pilliga midagi suurt koduõuelgi korda saata, ehitustandrist rääkimata. Sellise suurusklassi aparaat pigem sisemistel töödel ja näiteks kuskil lamekatustel vana soga koristamisel abiks. Aga hea tahtmise korral on kindlasti kõik võimalik. See jutt, et rendi omamise asemel... no ei ole alati vaimu peal ja mõnda asja tahaks pikalt nikerdada. Haigeks maksad ennast selle rendiga. Maaküte, millele viidati, on selline kiire hurraa- projekt. Õue kujundamine enamasti mitte. Ega selle väiksega maakütet ei paigalda ka. Tegelikult, kui maa kannab, on seda kõige lihtsam hoopis suurega ( 20 t vms. roomik) teha. See selleks. Igasuguste muude väikeste tööde juures on 1-e tonnisest abi küll. Täpselt ei tea, mis küsijal plaanis on, aga mingit killustikku või kruusa laiali ajada, mõni väike trass kaevata- seda ta ikka suudab. Kuigi 1,5-2 on kindlasti parem.
 Häda hakkab ikka selle hiina olluse kvaliteedist. Kui tema tappe ja muid sõlmi vähe lähemalt vaadata, siis tegelikult on suht porr küll. Kui hästi minimaalselt pruukida, ehk ei lagune ära... aga sellegi poolest otsiks mina mõnd tuntumat brändi pruugituna. Seal on ka kindlasti üpris kallist remonti vajavaid osi, aga kord asendades on nad paigas ja kestavad jälle. Hiinaka puhul seda eriti ei usu. Olen ühe pruugitud ca 3500 töötundi läbisõiduga 2-e tonnise ostnud ja ära remontinud. Ostu- ja müügihinda arvestades hävisin ehk ca. 500 € aastas oma remonditöö hinda arvestamata. Samas kasu oli temast nii omale kui ühiskonna hüvanguks omajagu. Pidasin teda 5 aastat. Ära remonditud sai tapid ja puksid noole ees-osas, käiguosa rullikud, pandud kallutama planerka ja veel nipet- näpet. Kord tehtuna kestis minu aja ära. Praeguse CAT-i soetasin uuena ja seal pole eriti muresid olnud.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne