BMW 540i 1994, Aare R.
#61

Pinge oli veidi üle 12V, kui viimati mõõtsin, käivitamise hetkel kukkus sinna 10V kanti, isegi alla selle.
Vasta
#62

Tere!


Pinge üksi ei näitagi midagi. Peab ka koormust taluma.
Lae aku ilusti täis ja siis lase ära testida koormushargiga. Ilmselt on praegu juba mugavamad vahendid ka olemas.
Ja kui see aku sul tühja või alalaetuna külmas seisab, siis piisab ühest külmumistsüklist, et see aku pea utiili saata.
Toon kõrvale näite kahe identse tsikliakuga, üks oli sõitva masina peal, ja seisis soojas, teine identne aku projektika (trike) peal ja külmas ruumis. Trike sai katsetatud ja enda arust ka pidevalt aku täis laetud, a ju siis mingi aeg ununes ja sai külmaga liiga. Ja sümptomid olidki nagu ka kirjeldad, aku on täis a mahtuvust enam pole, vahel võttis samamoodi starteri klõpsima vaid. Poole aastaga oli aku "õhtal".


Lugupidamisega, Janis
Vasta
#63

(07-02-2022, 14:32 PM)Aare R. Kirjutas:  Pinge oli veidi üle 12V, kui viimati mõõtsin, käivitamise hetkel kukkus sinna 10V kanti, isegi alla selle.

Ja ongi koormustest tehtud ja tõdetud, et vurtsu ei jätku.

Janise märkus selle kohta, et seisupige ja pinge koormuse all kipuvad kehval akul erinema oluliselt, on õigel kohal.

Kui tahta kindel olla, siis võib lisaks lülitada kaugtuled, tagaaknasoojenduse ja ventilaatori täisvõimsusele. Need küsivad akust julged 40 A ja isegi, kui konkreetne masin neilt tarbijatelt käivitamise hetkeks toite ära võtab (selliseid on), siis tühjapoolsele või lihtsalt suremas olevale akule on need ikka oma söömaga juba põõna pannud.

Üks elus aku ei tohiks kõige ülaltoodu peale üle voldi küll kaotada.
Vasta
#64

Krt ma siin suht vahelduva eduga akut ikka laadinud, nagu ütlesin, siis laadija seier on nullis ehk aku oleks nagu täis, aga peale mõnda käivitamist on seier juba tõusnud. Siin on mul siuke suurem, 12 ja 24V laadimisvõimaluse ja boostiga laadija.
Aga jah, oma metsakolli mõistusega olen isegi niipalju juba teadlik, et akul võib pinget olla, aga mahtuvus enam mitte. Ja ise jutu peale niipalju, et tõesti on aku pikalt külmas ka seisnud
Vasta
#65

Kui tahad ukrainlast turgutada, siis tee talle paar tühjendustsüklit. 

https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid486574

Kui valmis asja ei ole, siis lambipirn ja pidev järelvalve voltmeetriga ajab kenasti asja ära. 21 W pirn sööb 1,4 A; 60 W kaugtuleniit 5 A. Vaata ainult, et kuum pirn midagi põlema ei paneks!

Mul on H4 mõlema niidiga laes töölaua kohal, pumpab pea 10 A läbi. Nii mõnigi "tuksis" aku on peale paari tsüklit Pirn-->Nutilaadija recond -->Pirn-->Nutilaadija recond  tarwitamiskõlbulikuks osutunud.

Alla 10,5 V pole mõistlik lasta, aga 9 V on osutunud tõhusamaks (ka tapjaks, mõni ei võtagi enam jutule).
Vasta
#66

kui silindrites on rõhud olemas ja kõik vidinad mootoril uued,siis peab mootor käima! ilmselt on midagi valesti kokku pandud,mida meie siin ennustada ei saa.viska teine aku peale ja mõõda ära laadimisvool
Vasta
#67

Eks ma nüüd paari nädala pärast umbes vast lähen, eks siis saab proovida. Aga valesti kokku panna väga seal midagi pole, sest mootor ise ei ole lahti käinud, igasugu pistikuid ei saa ka üldse valesti kokku panna, lisaks on see mootor sellises konditsioonis ju ka ilusti käinud. Laadimisvool oli 14.3-14.4V muidu. Silindrites on ka rõhud olemas, mõõdetud, numbreid ei mäleta, aga igatahes kõikides on sarnased rõhud. Aga uus aku on otsustatud, kolan veidi ringi Smile
Vasta
#68

Tsitaat:Laadimisvool oli 14.3-14.4V
Kui V täht taga, siis ikka laadimispinge. Voolu taga käib A täht ehk amper.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#69

Massiühendus peab ka hea ja õige olema, lisaks akule. Kontrollimiseks võib mõõta mõne tummisema tarbija plussi erinevate massikohtade suhtes, ntks otse aku miinuse vs mootori suhtes.
Akust kaugemal oleva massi suhtes mõõdetud  pinge sama tarbija peal ei tohiks olla väiksem kui miinusklemmist mõõdetud.
Ei arva küll, et see antud juhul sümptomid sellest tingitud oleks. Tõenäolisem oleks siis, kui puterdamine tekiks suurtel pööretel, mitte kohe madalatel.
Vasta
#70

Mulle sattus kunagi üks Opel lonkava mootoriga. Nuputamist oli palju, aga lõpuks tõstsin pihustid ringi ja kolis ka lonkamine teise pütta. Lahti võttes selgus, et kütuselati lõpp oli liiva täis. Ja sellega oli ka pihusti umbe läinud. Aga kuidas liiv sinna sattus, ei kujuta siiamaale ette.
Aga kui sul lonkamine selline ühtlane, mitte ühes pütis, siis ikka mingi juhtsüsteemi viga.
Selle kuulsa Paide diagnostika mehe juures pole käinud?
Vasta
#71

Ma ei ole isegi sellest mehest kuulnud. Kui ta kuulus on, siis eeldan, et ka hea? Aga vähemalt hetkeseisuga, õigemini praeguste ilmadega sobiks mulle paremini, kui ma saaks pädeva mehe auto juurde, mitte ei peaks treilatama.
Vasta
#72

Kas töötava mootoriga pihustitele pääsed ligi? Kui jah, siis saad pistikuid ükshaaval lahtivõtta ja vaadata, mis teeb. Need ju iseenesest elektroonilised, seega võivad lihtsalt otsas olla.
Vasta
#73

Tal on selline süsteem, et pihustid on pihustilati all, seega sinna ligi ei saa. Ning kummagi silindrirea pihustid on teine teisel pool mootori peal oleva juhtmekarbi küljes, ehk siis kui lükkad karbi paika, ühendub see kõigi 4 külge korraga. Küll aga üleeile, kui pihusteid pesin ja kontrollisin, töötasid kõik ja kõigil sain ühtlase lehviku karburaatori puhastusvahendiga. 
Igatahes täna ostsin 85Ah 800A käivitusvooluga Exide aku ära, eks siis varsti näha ole, mis sellega teeb.
Vasta
#74

(08-02-2022, 18:37 PM)Aare R. Kirjutas:  Tal on selline süsteem, et pihustid on pihustilati all, seega sinna ligi ei saa. Ning kummagi silindrirea pihustid on teine teisel pool mootori peal oleva juhtmekarbi küljes, ehk siis kui lükkad karbi paika, ühendub see kõigi 4 külge korraga. Küll aga üleeile, kui pihusteid pesin ja kontrollisin, töötasid kõik ja kõigil sain ühtlase lehviku karburaatori puhastusvahendiga. 
Igatahes täna ostsin 85Ah 800A käivitusvooluga Exide aku ära, eks siis varsti näha ole, mis sellega teeb.
Pane uus aku kõigepealt laadima-las topib väikse vooluga.
Vasta
#75

(07-02-2022, 21:50 PM)Aare R. Kirjutas:  Ma ei ole isegi sellest mehest kuulnud. Kui ta kuulus on, siis eeldan, et ka hea? Aga vähemalt hetkeseisuga, õigemini praeguste ilmadega sobiks mulle paremini, kui ma saaks pädeva mehe auto juurde, mitte ei peaks treilatama.
Mees õpetas kunagi diagnostikuid välja, seega peaks vast midagi oskama Big Grin  mina käisin 4-5 aastat tagasi, siis oli tund vaid 35€ ja töö selle tunni vältel oli ikka väga põhjalik.
http://www.volvoclub.ee/foorum/viewtopic...35#p117535
Vasta
#76

Aravetel ka august voore hea spetsialist.Pärnu mnt tallinnas boch esindus suure diagnostika seadmega ei teinud midagi siis voore palja läpakaga pani masina liikuma.Kuna diagnost läpakaga siis käivad ka kodus tegemas kui kenasti rääkida.
Vasta
#77

Aitäh teile mõlemale, igasugune info on teretulnud. Panin akule laadija ka järgi ja kuigi homsest reedeni on mul tööpäevad, peaks Vändra mu marsruudile jääma ja sel juhul prooviks uue akuga ära, eks siis teab edasi vaadata Smile
ronny25 pandud lingi põhjal on mees tõesti pädev, usun, et ka muska71 poolt mainitud härra. Nimede järgi oletan, et tegu on ka (elu)kogenud meestega, kes oskavad kindlasti rohkem kui vaid veakoode lugeda. Kunagi oli Tallinnas üks äärmiselt muhe mees nimega Truumu, kes oleks ka kindlasti ammu võibolla pelgalt kuulates-vaadates vea(d) ära öelnud, aga tema teeb juba aastaid diagnostikat seal pilvepiiril...
Vasta
#78

Noh, mis ta nii üllatav ikka on, auto vanus ka juba sealmaal, et sobib rohkem siia kui bemmi foorumisse, seal siuksed uuemad juba ja enamjaolt on juba jutt juhtmetega ja arvutitega majandamisest, mis minu jaoks on igav.

Autost veel niipalju, et sain lõpuks ühe klemmiga kaubale, et mingi aeg lähitulevikus võtan auto puksiiri peale ja viin Pärnu tema juurde, ta ütles, et teeb enne ühe auto ära ja siis võtab minu oma ette. Puksiiriplaan on seetõttu, et treilaga, eriti talvel ei tahaks väga majandada ja ega see rendihaakega kokkuvõttes oluliselt soodsam ka pole.
Eile panin uue aku peale, uued küünlad ka ja ütleme nii, et tühikäik on hetkel tegelikult päris hea, aga nii kui gaasi vajutad, on böö. Puhtalt huvi pärast vaatasin ka seda, et kui gaasi vajutada, siis bensusurve ei muutu, see oli ilusti 3.5bar peal. Aga nagu öeldud, siis varsti saab vast asjale lahenduse ja hetkel ei hakanud rohkem oma kaalikat sellega vaevama Big Grin

Kuigi progress on juba olemas Smile
Vasta
#79

pakuks õhulugeja viga.kas ilma lugejata teeb sama
Vasta
#80

Mul on kaks õhulugejat kasutada, aga ühega on asi parem, teisega kehvem. Samas seda pulli teeb mõlemaga.
Aga nagu ütlesin, siis hetkel ei viitsi ise enam oma pead vaevata- olen kõikvõimalikke asju teinud, aga minul on juhe veits nüüd koos küll. Paremaks küll sain kui mõni päev tagasi, aga nüüd on küll see koht, kus enam füüsilisest mutrikeeramisest ei piisa.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne