Isevalmistatud kaevekopp

Rendifirma jaoks on selle konstruktsioon õbluke ja nõrk, rentija jaoks jõudlus väike ja juhtimine nadivõitu. Iga kell saab suvalist telefoniputkat rentides kordi jõudsamalt midagi tehtud ja rendifrma lukksepp ei pea ka pärast nahast välja pugema, et aparaat elule äratada. Rendiasjad peavad olema loomamoodi tugevad- nädalavahetuseks renditud asjale armu ei anta ja oma näruse raha eest renditud pilli piinatakse seni kuni silm lahti seisab Smile
Vasta

Telefoniputka suurim mure on tema legaalne kohale toomine. Kopp ise on suurusjärgus poolteist-kaks tonni + haagis ka. Levinud rahvaautod tohivad sappa võtta suurusjärgus poolteist tonni. Ma ise selle häda otsas, kuigi on BE ja C load olemas. 

Isegi puksiiridega ja suurte kaubikutega on kehvasti - kogu renditav kraam on B kategooria alla vägistatud. Topeltratastega raamipealne iveco täispikk ja kõrge kaubik - kandevõime 900 kilo passis. Tõenäoliselt tehniliselt kannaks 2-3 korda rohkem.
Vasta

Kui endal 3500 kg vedavat autot pole, siis rent toob selle telefoniputka või veelgi tummisema asja ise kohale ka.
Vasta

Just. Millest tulevad maal elades täiendavad peavalud ja plussid lahjemale, aga ise majandatavale tehnikale. Näiteks transakulud (rendi omad peavad sõitma 2x rohkem kui ise sõidaks), pead olema õigel ajal kodus ja asja vastu võtma jne.

Sest noh, järgmine samm on mitte tellida telefoniputkasid vaid brigaad, kes tuleb oma putkaga, teeb töö ära ja kaob (jättes maha arve) ja sind üldse ei huvita mitu kilo tohib nende masina konksus olla. Oskustega kopajuht vs isehakanud kasutaja võib ajalises mõttes täitsa ära tasuda.

Aga mitte selles ei ole point. Point on pigem selles, et teatud tingimustel ja piisavalt väikese objekti korral on niisugusel lahjal väiketehnikal oma koht.

Aga ma tunnistan ka seda, et selline õrn ja omanikutunnet nõudev tehnika ei pruugi rentimiseks sobida, sest see lõhutakse lihtsalt ära.
Vasta

(09-04-2021, 07:08 AM)vant Kirjutas:  Rendifirma jaoks on selle konstruktsioon õbluke ja nõrk, rentija jaoks jõudlus väike ja juhtimine nadivõitu. Iga kell saab suvalist telefoniputkat rentides kordi jõudsamalt midagi tehtud ja rendifrma lukksepp ei pea ka pärast nahast välja pugema, et aparaat elule äratada. Rendiasjad peavad olema loomamoodi tugevad- nädalavahetuseks renditud asjale armu ei anta ja oma näruse raha eest renditud pilli piinatakse seni kuni silm lahti seisab Smile
Big Grin Big Grin Big Grin
Eks ta nii ole. Sestap selliseid pole ka - vist? Lihtsalt lõhutakse asju. 

Aga ma pean ütlema, et vähemalt selles videos on asi üllatavalt efektiivne! Ma ise väidaks, et Avandi kopast on see vaat et mitte isegi vähem efektiivne! Ja Avandil on hüdrol pauku taga! Tegelikult oli mõte hoopis sammuva kökatsi asemel midagi sellist. Sellise saaks isegi 750kg sisse, kuigi eelpoool väljatoodud kaaluproblemideks on O2 piduritega õigem. Ekskavaatori osa vist polegi kökats, see transportimise osa ja ise liikumine on paras nikastus. Ja tolle rootslase masti pöörderaadius on äge - sobilik ka kergeks "metsatööks" Wink Rotaator ja pisike haarats otsa ja... Aga too pisut koomiline veo/pööramine tahaks ka muutmist. Kuid mõte on äge, eriti vasturaskuse liigutamine.
Vasta

(09-04-2021, 14:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(09-04-2021, 07:08 AM)vant Kirjutas:  Rendifirma jaoks on selle konstruktsioon õbluke ja nõrk, rentija jaoks jõudlus väike ja juhtimine nadivõitu. Iga kell saab suvalist telefoniputkat rentides kordi jõudsamalt midagi tehtud ja rendifrma lukksepp ei pea ka pärast nahast välja pugema, et aparaat elule äratada. Rendiasjad peavad olema loomamoodi tugevad- nädalavahetuseks renditud asjale armu ei anta ja oma näruse raha eest renditud pilli piinatakse seni kuni silm lahti seisab Smile
Big Grin Big Grin Big Grin
Eks ta nii ole. Sestap selliseid pole ka - vist? Lihtsalt lõhutakse asju. 

Aga ma pean ütlema, et vähemalt selles videos on asi üllatavalt efektiivne! Ma ise väidaks, et Avandi kopast on see vaat et mitte isegi vähem efektiivne! Ja Avandil on hüdrol pauku taga! Tegelikult oli mõte hoopis sammuva kökatsi asemel midagi sellist. Sellise saaks isegi 750kg sisse, kuigi eelpoool väljatoodud kaaluproblemideks on O2 piduritega õigem. Ekskavaatori osa vist polegi kökats, see transportimise osa ja ise liikumine on paras nikastus. Ja tolle rootslase masti pöörderaadius on äge - sobilik ka kergeks "metsatööks" Wink Rotaator ja pisike haarats otsa ja... Aga too pisut koomiline veo/pööramine tahaks ka muutmist. Kuid mõte on äge, eriti vasturaskuse liigutamine.
See kassi moodi pikenev ja ringutav olevus on päris huvitav, tekkis omalgi vaimustus. Oled sa tõesti ainult müügimees, et viitad ainult esmapilgul headele omadustele Big Grin nagu masti pööramine ja transport. Nõus pöörab rohkem, kui sellel, sinu poolt, täna viidatud mootoriga labidal või ka neil traktorihaakesse seatavatel kaevevahenditel, kahjuks on enamus sellest heast suunatud ainult ühele küljele, teisele poole mitte m---gi (muhvigi tahtsin kirjutada), vasakule poole ei saa ohutuse huvides üldse pöörata. Eks nad oled mingi kiiksu või puudega kõik, tuleb võtta ikka midagi sellist, kui tõesti raha ei jagu või esimene vaimustus mööda läheb siis ajab selline ka asja ära. No viimase hädas võiks ehk sobida midagi sellist, võib küll liivas ja roostikus hätta jääda, aga sisemaa meestele sobib.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Teema jäi ammu ammu soiku, aga kopp on endiselt elus ja vastavalt vajadusele ka töös.
Miskit uuendust pole eriti toimunud, kui siis looreha iste ehk Rolleyes
Kasutanud olen teda 15M nabanööri otsas T-25 ühendatult. 10-ne pump on mitme liigutuse jaoks lahja, aga toimetab. Kaevamisel on jõudu piisavalt, kuigi kartsin, et põkatsi 120Bar tühikäigul tiksumise surve jääb nõrgaks. Kaevekopa tootja ise on märkinud vajatavaks töösurveks 170Bar.
Selline tähelepanek ka. Tund aega toimetamist ja põkatsi alla 10L õlipaak selline 40-50 kraadi. Kartsin ülekuumenemist.
Kopa poolelt algul oli suur probleem see, et nagu otse jõuga alla suruda, siis tugikäpad tõmbas maa peal loha ja ei mingit kaevamist.
Selle vastu tuli kogemustega kiiresti rohi ja nüüd seda probleemi pole. Saab ka kinnivajunud punast savi kaevata.
   

Tagumine raam on piisavalt tummine, et traktoriraskustega tagumine ots kalde peal saab ka mulda tõsta.
   

Kopa abil edasi liikumine pole üldse hull, nagunii kaevad ja liigud. Eks ta olene siiski ka tööst. Ilmselt nõutud 40L/min pumbaga liigub sama kiiresti, kui mõni karkudega mammi.
Mõned pildid veel. Ise olen vägagi rahul asjaga ka sellisel kujul nabanööri otsas. Samas Kubota diisel koos hüdropumbaga on valmis, õlipaak ka, ei olegi nagu suurt tööd jäänudki. Eks elu näitab.
Lõppsõnaks. No on joystick kange sõrmedega lihtsam küll liigutada, kui labidaga vehkida.
                           
Vasta

Vägev wärk! Cool

Kui pika sammu korraga astub?

Kui vastukaalu vaja, siis põllukivi mahukaal on jämedalt 3Smile  Seda kaupa võiks ju põõsaste alt leida tasuta.

Kui kõrgele kopa tühjendama ulatab?
Vasta

Maksimum sammu pikkuse peab ära mõõtma.
Tühjendamiskõrgust kärru pole ka vaja olnud, pean ära mõõtma. Kunagi tegin russiga katsetusi. Ehk siis vast kuskil russi poritiiva kõrgusele ehk. Samas, noole pikkus priisata pole ja ilmselt kaupa saab panna porte äärde.
   

No sellisesse kärru saaks ilmselt küll.
   

Teine käru suurem ja porte äär õlani oma 183 cm pikkuse juures. No ehk venitaks isegi üle porte ääre ära ka.
   

Aga iga päevaga oskused tulevad ja täna sai näiteks selline 0,4M sügavune kraav tehtud poole tunniga.
         

Eks tuleb ka tunnistada, et esialgne unistus väiksest ämblikkopast on lappama läinud. See ikka tõsisem asi. Kopa laius 0.4M. Soomlane omal ajal rauaga ka koonerdanud pole ja on ikka päris tummisest materjalist.
Kas keegi oskab soovitada head määret, millega liigendeid määrida. On teine veel vägagi tihe ja tahaks, et see nii ka pikaks ajaks jääks.
               
Vasta

Määre peab olema raske koormuse all aeglaselt  töötavatele puksidele ja laagritele mõeldu.
Ehk siis selline, mis näppude vahel patsutades venib ja ei katke ning mida on lapiga peaaegu võimatu lõplikult ära pühkida.
Vasta

https://erimell.ee/toode/lukoil-signum-lp2-150-400g/ põhiliselt seda kasutanud, üsna vinstke tatt
Vasta

Mingi aeg sai siin proovitud selle ämblikuga metsakraave puhastada. Masti pikkus on liiga lühike ikka selle jaoks õiendamiseks. Ja asi jäi jälle soiku.
Siis hiljuti silmasin sama firma arvestatavalt suurema kaevekopa kuulutust. Kuna asi oli aastaarvult küll vana, aga tehniliselt vähe kasutust leidnud lõtkuvaba asi, siis sai ta ära ostetud. Eks soomlased on omal ajal teinud ilma optimeerimata tugeva asja.
Vist olla mingi bobiku külge mõeldud.
Ega muud mõtet ei tekkinud, kui et tuleb veel suurem ämblik.
                   

Mingi hetk jõudis ajju aga tõehetk, et see ämblikkopa kepp ei kõnni ja kui kiiremas korras liigutama ei hakka, siis asi läheb hapuks. 
Sai külmadega hoolega jälgi sõkutud rõgiseva 25-ga kraavi kallastele ja mõõdunud nädalavahetuseks saabus õuele siis rendist 5T telefoniputka.
   

Eskudega nipet näpet toimetatud, aga V profiiliga kraave ennem kaevanud pole. Eks nad tulid nagu tulid.
Musta pori maa ja kõik ikka väga vedel.
         

Väheke kõvema maa peal ja kogemusi rohkem, tuli ka kraavide välimus veits parem.
         

Sai siin eelnevalt küll Ksf Plyvaliga suurt lahingut peetud ja aetud oma joru, et rent see pole ikka mingi õige asi. Pluss veel muud vaidlused.
Aga tuleb tunnistada, et eksisin ja praeguse seisuga võib öelda, et see makstud rendiraha oli hästi kulutatud summa.
Eks tulevikus tuleb seda rendi eskut veel võtta. Lihtsalt jäi sest väga hea maitse suhu, eriti jõudluse osas.
Aga ämblik ilmselt siiski jääb ka alles, sest väiksemateks õiendamisteks on see omal kohal.
Vasta

(30-01-2023, 21:12 PM)meli666 Kirjutas:  Sai siin eelnevalt küll Ksf Plyvaliga suurt lahingut peetud ja aetud oma joru, et rent see pole ikka mingi õige asi. Pluss veel muud vaidlused.
Aga tuleb tunnistada, et eksisin ja praeguse seisuga võib öelda, et see makstud rendiraha oli hästi kulutatud summa.
Eks tulevikus tuleb seda rendi eskut veel võtta. Lihtsalt jäi sest väga hea maitse suhu, eriti jõudluse osas.
Aga ämblik ilmselt siiski jääb ka alles, sest väiksemateks õiendamisteks on see omal kohal.

Kui enne täpselt välja mõeldud-mõõdetud, mida teha ja kuidas ja õige mees sanga panna on, siis rendikas vägagi omal kohal.

loll on loll olla.
Vasta

Mõned masti tapisilmad väikse lõtkuga. Et asja mitte suureks lasta, siis ekspander tapid oleks ilmselt abiks. Aga kes neid müüb mõõdu järgi või polegi neid niimoodi saada. Ja margi spetsiifilised.
Eks treipink muidugi ka aitaks.
Sellisest lahendusest jutt. Neid koonupukside laiemaks tõmbamise süsteeme erinevaid, pole ainult selline poltidega variant.
Vasta

Võid sealt uurida - https://balticagromachinery.ee
Ponssele mu mälu järgi kunagi sai ostetud.
Vasta

Vastus masti allavajumise murele  sobib siia paremini.

Kas mainitud allavajumine koormuse all meelitades toimub samamoodi kõigi sektsioonidega? Põhjuseks on siibri ja kere avade ebatäpsus: äravool silindrist avaneb enne, kui pealevool surve poolel. Kõige odavam on panna vahele luksutusklapp, mis ei lase õlil silindrist voolata enne, kui survepoolele on tekkinud rõhk. Odavam on proovida, ehk on sel klaveril mõni sektsioon sattunud selline, millel tülikat läbivajumist ei esine (ehk kus MÕLEMAD kanalid avanevad samal hetkel).
Vasta

(07-11-2023, 09:12 AM)v6sa Kirjutas:  Vastus masti allavajumise murele  sobib siia paremini.

Kas mainitud allavajumine koormuse all meelitades toimub samamoodi kõigi sektsioonidega? Põhjuseks on siibri ja kere avade ebatäpsus: äravool silindrist avaneb enne, kui pealevool surve poolel. Kõige odavam on panna vahele luksutusklapp, mis ei lase õlil silindrist voolata enne, kui survepoolele on tekkinud rõhk. Odavam on proovida, ehk on sel klaveril mõni sektsioon sattunud selline, millel tülikat läbivajumist ei esine (ehk kus MÕLEMAD kanalid avanevad samal hetkel).
enne kui sellist ebatäpsust hakata prognoosima kohvipaksu pealt, võiks ikka surveid ja tootlikkust mõõta. kui õli peale ei tule piisava survega siis vajubki. kuna selle jagaja pordid on dimensioneeritud rohkem läbi laskma, on voolu kiirus kanalites kiirem. ja surve tekib madala tootlikkuse juures viivitusega ja sellest vajumine.
Vasta

Russil peal 80l/min(bulgaaria äkki) jagaja ja originaalpump mis on 32l või 50l/min, täpselt ei mäleta. 
 Ei vaju kuskilt asendist tagasi ka tühikäigul, aga aru on saada et pump on lahja kui üks sektsioon on järgi, siis teistele väga õli ei jätku. Aga eks ta ole vana ka, peata ratsaniku logoga ja see aasta hakkas juba lahjaks jääma kui soojem oli

Sama jagaja on pmkaubamajas 5 aastaga läinud 120 euri kallimaks
Vasta

Hüdrojagajaid on kahte tüüpi-tagasivooluklapiga ja ilma.
Ilma klapita peaks enne suletama õlile tee tagasivoolu ja siis avaneb tee väljundisse.
Plussiks on odavam hind ja miinuseks on väga äkiline kang sest surve on juba üleval kui õli lastakse väljundisse ning natuke mööda panna siibri ja kanalite asetusega siis saab ka enne alla vajuda kui tõstma hakkab.

Tagasivooluklapiga jagajatel on lisaklapp mis laseb õli ainult survepoolelt siibrisse aga mitte tagasi.
Miinuseks on kõrgem hind aga plussiks on sujuv töötamine ja õli ei kuumutata ning energiat ei raisata.
Siin avatakse esimesena väljundi kanal aga alla ei vaju sest ühesuuna klapp ei lase õli sektsioonist välja.
Kangi edasi liigutades hakatakse tagasivoolavat õli piirama ja rõhk tõuseb kuni klapp avaneb ja õli hakkab liikuma väljundisse.
Ära tunneb lisakorkidest mis on iga siibri kohta nagu näiteks siin pildil ja kus see klapp asub.
[Pilt: 601539.jpg]
Vasta

Ksf Võsa-le vastuseks. Teisi sektsioone ei proovinud, kas käituvad samamoodi. Ja ega sest suurt kasu polekski, iga kopa liigutuse jaoks on ju standard ja teisiti ühendades saab mingi oma tunnetuse, mis jällegi on halb, kui rendist esku võtta. Monoplokk jagaja ka, sektsiooni ringi tõsta ei saa.
Fakt on see, et peamasti tõste vigurdas ja ma rohkem jändama sellega ei hakanud.
Ehk oskab öelda Ksf 2715, et kas need tagasivoolu klapid võiks olla nende siniste korkide all? Küljepealt väljundi stutsi ära keerates on näha sealt avadest miskid vedrud küll. Siin näha pilte sest Atlas Copco jagajast.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=49207&pid=496486#pid496486
6 sektsioonilist sellist lisaklappidega jagajat vist letikaubana kohe väga võtta polegi, kõik nad on ilma.
Ja näedsa, tehase inseneride asi ka vigurdab, 2.30 hakkab see pihta. Seal muudki huvitavat vaadata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne